Valkovuoto

Mietiskeliä

En nyt tiedä onko tämä kauhean tärkeää, mutta minua mietityttää.Eli minulla on melkein aina alushousuissani valkoista joka on vähän mömmöä, luulen että se on valkovuotoa mutta en tiedä onko se, osaisiko joku sanoa onko se ? Minua on pelottanut että minulla alkaa murrosikä koska siskollani alkoi 8-vuotiaana mutta olen nyt 9 vuotias kohta kymmenen joten nyt en enää pelkää sitä.

188

11814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö 97

      Joo kyl mä luulen et se on valkovuotoo. Osaatko sanoo et tuleeks sitä joka päivä? Nimittäin jos tulee sit se on aika varmaa. Ittelläni alko 11v oon nyt 12v. Se on hyvä ettet pelkää et sun murrosikäs alkaa, kaikillehhan se kuiteski tulee. Ja se ei sit oo ainakaa kivaa jos alkaa myöhempää ku muilla.

      • mietiskeliä

        Sitä on joka päivä, mutta minua vielä mietityttää joskus että olenkohan ainoa jolla on jo alkamassa murrosikä.Valkovuoto alkoi siinä syksyllä, jos oikein muistan.Kävin parí viikkoa sitten terveydenhoitajalla ja hänkin sanoi että minulla on alkamassa murrosikä.Mutta entäs jos minulla alkaa koulussa kuukautiset ? mitä voisin tehdä ? Kiitos vastauksista. (:


      • 11.v
        mietiskeliä kirjoitti:

        Sitä on joka päivä, mutta minua vielä mietityttää joskus että olenkohan ainoa jolla on jo alkamassa murrosikä.Valkovuoto alkoi siinä syksyllä, jos oikein muistan.Kävin parí viikkoa sitten terveydenhoitajalla ja hänkin sanoi että minulla on alkamassa murrosikä.Mutta entäs jos minulla alkaa koulussa kuukautiset ? mitä voisin tehdä ? Kiitos vastauksista. (:

        Minulla on ollut valkovuotoa jo pitkän aikaa, koskakohan kuukautiset alkavat ? Kannattaaka valkovuodon aikana käyttää pikkuhousun suojia ?


      • mursu3
        mietiskeliä kirjoitti:

        Sitä on joka päivä, mutta minua vielä mietityttää joskus että olenkohan ainoa jolla on jo alkamassa murrosikä.Valkovuoto alkoi siinä syksyllä, jos oikein muistan.Kävin parí viikkoa sitten terveydenhoitajalla ja hänkin sanoi että minulla on alkamassa murrosikä.Mutta entäs jos minulla alkaa koulussa kuukautiset ? mitä voisin tehdä ? Kiitos vastauksista. (:

        No mulla alko koulussa kuukautiset :( Mut onneks kukaan ei nähny... Siis mä vaan käytin papruu suojana. Ja oon 12v. ja mulla alko kuukautiset viimekuun alussa.


      • OMG-Typy
        11.v kirjoitti:

        Minulla on ollut valkovuotoa jo pitkän aikaa, koskakohan kuukautiset alkavat ? Kannattaaka valkovuodon aikana käyttää pikkuhousun suojia ?

        Ei tarvii käyttää mitään suojia tai ssiteitä :)


      • Hätääntynyt

        Mulla on joka päivä pikkuhousuissa valkoista limaista juttua? Sitä on ollu jo pitkän aikaa... Ei kai ole vaarallista??


      • Hyivittu
        Hätääntynyt kirjoitti:

        Mulla on joka päivä pikkuhousuissa valkoista limaista juttua? Sitä on ollu jo pitkän aikaa... Ei kai ole vaarallista??

        NIN MULLAKI KÄVIN ÄSKE VESASS JA SIEL OLI SE VANHA TUTTU VALKOVUOTO JONKA PÄÄL OLI SEMMOSTA VÄRITÖNTÄ "RÄKÄÄ" HELP ME


      • tyttös00

        Siis loppuks teil valkovuoto ku menkat alko, koska siis mul on alkanu menkat mut tosi epäsäännölliset, ja niitten välillä tulee kyl valkovuotoo melkeen joka päivä. Inhottavaaa PASKAAAAAa ei mul muuta :)


      • miettijä

        Moi!oon 11v tyttö. Voiko valkovuoto olla hieman kellertävää?Toivattavasti vastaatte🙂


      • Vastausss
        miettijä kirjoitti:

        Moi!oon 11v tyttö. Voiko valkovuoto olla hieman kellertävää?Toivattavasti vastaatte🙂

        Ote oon nyt noin. 11 ja puol. Mulla on Valkovuoto sellasta että tulee alas aina, kun käyn vessassa. Se on väritöntä ja läpi näkyvää. Muistaakseni kellertävä vuoto voi olla kehotus varata aika lääkärille! :/ Onne sulle..


      • Lolzzzz
        miettijä kirjoitti:

        Moi!oon 11v tyttö. Voiko valkovuoto olla hieman kellertävää?Toivattavasti vastaatte🙂

        Juu, valkovuoto on läpinäkyvää, valkoista tai kellertävää yleensä :)


      • Anonyymi
        mietiskeliä kirjoitti:

        Sitä on joka päivä, mutta minua vielä mietityttää joskus että olenkohan ainoa jolla on jo alkamassa murrosikä.Valkovuoto alkoi siinä syksyllä, jos oikein muistan.Kävin parí viikkoa sitten terveydenhoitajalla ja hänkin sanoi että minulla on alkamassa murrosikä.Mutta entäs jos minulla alkaa koulussa kuukautiset ? mitä voisin tehdä ? Kiitos vastauksista. (:

        En kyllä osaa sanoa, itellä alko valkovuoto noin 10 vuotiaana ja olen nyt 12 ja itse tulin tänne sen takia että saisin tietää milloin mun menkat alkaa ja mulla tulee valkovuotoa joka päivä aika runsaasti ja vähän ruskehtavaa joskus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä osaa sanoa, itellä alko valkovuoto noin 10 vuotiaana ja olen nyt 12 ja itse tulin tänne sen takia että saisin tietää milloin mun menkat alkaa ja mulla tulee valkovuotoa joka päivä aika runsaasti ja vähän ruskehtavaa joskus

        Minun tietääkseni jos valkovuoto on rusehtavaa tai vaaleanpunaista niin menkat on hyvin lähellä tai alkanut jo


      • Anonyymi

        Ootko nyt 22😲


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko nyt 22😲

        Lol


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko nyt 22😲

        21 :D


      • Anonyymi

        Moi! Oon just täyttänyt 12.v.Mulla tulee valkovuotoa tai jotain valkoista jokapäivä/ koko ajan, en viitsi äitin tai muitten laittaa mun pyykkejä kun alushousut näyttää homehtuneille, koska niissä on sitä valkoista. Tietääkö kukaan pystyykö valkovuodosta määrittää milloin kuukautiset alkavat.


      • Anonyymi
        Hätääntynyt kirjoitti:

        Mulla on joka päivä pikkuhousuissa valkoista limaista juttua? Sitä on ollu jo pitkän aikaa... Ei kai ole vaarallista??

        Sama ):


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi! Oon just täyttänyt 12.v.Mulla tulee valkovuotoa tai jotain valkoista jokapäivä/ koko ajan, en viitsi äitin tai muitten laittaa mun pyykkejä kun alushousut näyttää homehtuneille, koska niissä on sitä valkoista. Tietääkö kukaan pystyykö valkovuodosta määrittää milloin kuukautiset alkavat.

        mul itellä alko tulee valkovuotoo joskus 11vuotiaana ja oon nyt 13, mul alko menkat 13vuotiaana ja ne on ollu nyt sen about puolvuotta niin mulla itellä ainaki kesti noin kaksvuotta valkovuoto ennen menkkoja ja siis valkovuotoahan tulee myös sillonku menkat on ohi. Mut älä turhaan mieti sitä että pikkuhousut näyttäis homeisille kun varmasti sun äiti tajuaa mitä se on mut jos se alkaa vaivamaan niin kannattaa käyttää pikkuhousun suojia!


    • murrosikälopussa

      heii (: se voi olla valkovuotoa, jos sitä tulee säännöllisesti (: valkovuotoa tulee noin 6kk-18kk ennen menkkojen alkua :) (omat menkkani alkoivat noin kuukausi sitten) onnea, se on merkki murrosikän alkamisesta ! :)
      valkovuoto on emättimen puhdistusainetta, muista että ei ole normaalia jos se on haisevaa tai muuten epätavallista verrattuna toisiin kertoihin. milloin se vuoto on alkanut ?
      ps. omaa valkovuotoani kesti noin 1½ vuotta ennen kuin menkat alkoi ! (:

      • Hmmmmmm.........

        Jos sitä ei tule säännöllisesti mitä se on?


      • JokuJokuihminen

        Mie oon 11v ja kaikki murrosiän merkit havaittu! Karvotus jne..mut ei mitään merkkejä valkovuodosta ja kaikil muil miunnkavereil on jo


      • PiKat
        JokuJokuihminen kirjoitti:

        Mie oon 11v ja kaikki murrosiän merkit havaittu! Karvotus jne..mut ei mitään merkkejä valkovuodosta ja kaikil muil miunnkavereil on jo

        Sama


      • 12v
        JokuJokuihminen kirjoitti:

        Mie oon 11v ja kaikki murrosiän merkit havaittu! Karvotus jne..mut ei mitään merkkejä valkovuodosta ja kaikil muil miunnkavereil on jo

        joillain tulee karvotus ensin ja sitten valkovuto ja joillain toisin päin joillain alkaa rinnatkasvaa ensin ja joillan viimeiseksi


      • Vankku11

        Kyl se on valkovuotoo oon mäki 11- vuotias ja mulla ki tuleepikku housuihin sellasta valkosta mömmöä pitäskö käyttää niitä mdnkkka suojuksia 😶


      • Tyttö12v
        Hmmmmmm......... kirjoitti:

        Jos sitä ei tule säännöllisesti mitä se on?

        Minulla on ollut jo 10kk valkovuotoa eikä menkkojn näy😭


      • 11vtyttö
        12v kirjoitti:

        joillain tulee karvotus ensin ja sitten valkovuto ja joillain toisin päin joillain alkaa rinnatkasvaa ensin ja joillan viimeiseksi

        Mulla on alkanu myös rintojen kasvu ja karvoitus mutta mä en tiiä onko mulla alkanu jo valkovuodot koska mulla on alushousuissa valkosta juttua mut en oo varma onko ne valkovuodot.


      • 12.vuotias

        Oon 12.v... Sanon nyt ihan mun omasta kokemuksesta... no siis jos se mönjä/valkovuoto alkaa haista vähän kalalle on mentävä lääkäriin :( Mulla alkoi valkovuoto nyt oikeesti ja en oo yhtää ilonen koska on ällöttävää että kun käyn vessassa huomaan että mun pikkarit lilluu mömmössä😢


      • Anonyymi
        12v kirjoitti:

        joillain tulee karvotus ensin ja sitten valkovuto ja joillain toisin päin joillain alkaa rinnatkasvaa ensin ja joillan viimeiseksi

        Mulla alko eka karvotus ja sit valkovuto mut rinnat ei viel iha kasva?!


      • Anonyymi
        12v kirjoitti:

        joillain tulee karvotus ensin ja sitten valkovuto ja joillain toisin päin joillain alkaa rinnatkasvaa ensin ja joillan viimeiseksi

        Mulla on ollut kaikki nuo mutta mulla on syömishäiriö ja olen11 ja puoli


      • Anonyymi
        Tyttö12v kirjoitti:

        Minulla on ollut jo 10kk valkovuotoa eikä menkkojn näy😭

        Ei hätää mulla on ollu valkovuoto jo kaks vuotta eikä menkkoja oo


      • Anonyymi
        Vankku11 kirjoitti:

        Kyl se on valkovuotoo oon mäki 11- vuotias ja mulla ki tuleepikku housuihin sellasta valkosta mömmöä pitäskö käyttää niitä mdnkkka suojuksia 😶

        Ei menkka suojii tarttee enemminki piksu suokii!


    • 12wgirl

      oon 12...kellää mun kamulla ei oo YHTÄÄN MITÄÄN murrosiän merkkejä...joskus tuntuu et mä oon ainoo koko MAAILMASSA! kyrsiiiii!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Älkää lapset ajatelko noin. Kyllä se murrosikä tulee kaikille. Älkää välittäkö siitä. Älkää ottako siitä mitään paineita. Älkää hävetkö sitä. Ei se ole niin iso juttu!! Se on vaan asia joka tälle nisäkäslajille täytyy tapahtua tietyssä vaiheessa, jotta voi kasvaa täysikasvuiseksi. Miksi joku sitä pelkäisi? Tulette huomaamaan että vanhempana, mitä isommat rinnat sinulla on sitä coolimpi olet. Olkaa ylpeitä kehostanne! Älkää miettikö mitä muut ajattelee. Kyllä niillekkin tulee se sitten aikanaan. Outoa että lapset tuntuu aina jotenkin pelkäävän sitä. Ei ne menkatkaan nyt nii iso juttu oo. Eikä varsinkaan pelkäämisen arvoista. Pidä sidettä, that’s it!!


    • kysyjä

      Minkä värinen valkovuoto on?

      • Pöö2938

        Valkonen?


      • Possu06

        Valkoinen tai vähän kellertävä


      • Anonyymi

        Vihree xD


    • HELP MEE

      Ku mulla on ollu jo jonkin aikaa valkovuotoa, niin se on ällöttävää pikkareissa.. Onko se ihan ok jos käyttäisin siteitä valkovuodontakia?!?!?!?!?!?

      Kiitos vastauksista (:!

      • OMG-Tyyppi

        Et sä mitää siteitä tarvis mut mä ainaki käytän ku ällöä pikkareissa :p


      • 11w

        Mä en käytä koska siteet ärsyttää ihoa ja alkaa kutista


      • Anonyymi

        Itse käytän pikkuhousunsuojia koska onhan se kamalaa kun valkovuoto tulee housujen läpi.


    • Help Pls!

      Oon 9 vuotias (2013 täytän 10) ja haluisin tietää millon valkovuoto alkaa? Pelkään että kamuillani alkaa myöhemmin koska mulla on rinnat jo hiukan kehittyneet eikä kamuilla yhtään...:(

      • Pikkuvalistaja

        Jokaisella on se oma yksilöllinen aika :) jos rinnat alkaa jo kasvaa niin valkovuotoa ei välttämättä tule samoihin aikoihin. Itelläni on ollu valkovuoto ehkä vähän alle vuoden mutta menkkoja ei näy. Ja ei tarvii pelätä valkovuodon alkua se on ihan normaalia! :)


      • Pikkuvalistaja

        Ja siis itse olen 13 ei siinä mikään kiire ole :D


    • valkovuotoako

      Onko kellään ollut semmosta ihan kirkasta vuotoa? Muutamia tippoja pikkareissa, ei oo pissaa. Ei haise milleekkään, mut ällön tuntusta kun muutaman kerran päivässä tulee kirkasta nestettä. Onkohan sekin valkovuotoa

      • tytsy -03

        Mulla on joskus. Ja riippuuhan se periaattees pikkareitten väristä että miltä näyttää niissä...


    • Mm.Nolo...

      Tota voiks sitä valko vuotoo välttää mull on se nyt jaa oon jotain 11v en haluu mitäää
      **** murrosikää mua nolottaa se ja tuntuu et oon ai noo kenellä on se :<

      :-(:-(:-(:-( Apua en haluu mennä ees lääkärin tarkastuksee ku siel otetaan kusinäyte XD
      voiks ees läkärin tarkastust välttää? kiiz jos vastaatte :-)

      • 11vtyttö

        Ainekaan meillä ei otettu pissa näytettä mutta valkovuotoa ei voi estää


      • Anonyymi

        Ei voi välttää murrosikää ja et oo ainoo ite oon 11v ja mul on valkovuoto jne. Eikä tarvii pelätä


    • mitiskeliä tyttö

      oon 10.v ja mulla on ollut valkovuoto jo aika kauan ja mulla on alkanut nyt tulee verta vähän mukaa onko se vaaralista?

      • Onneksi Olkoon!!!

        Kuukautiset ovat Sinulla alkaneet :)


      • 10v-tyttö

        Ei se oo vaarallista :)


      • Onneasinulle

        Ei ole vaarallista eli nyt sulla on kuukautiset


      • Hvhvhb

        Voisitteko kertoa että kuinka monen päivän välein sitä tulee mulla on nyt ollu sillee että joka toinen päivä


    • HELP ME

      Oon 11-vuotias ja mul ei oo vielä alkanu valkovuoto eikä rinnat kasvaa. Kaikil mun kavereil on alkanu valkkarit ja rinnat kasvaa. Nii voisko se johtuu siitä et mul ei oo alkanu ku oon nii laiha? Ne mun kaverit painaa mua 3-6kg enemmä ja terkkari kirjotti johonki lappuun et oon alipainonen!

      • minä vaan

        voi johtuu siitä et oot alipainone. ainaki jostai oon lukenu et jos on alipainone, nii murrosikä saattaa viivästyy tai jotain, kannattaa kyl kattoo googlest :)


    • kysyjä

      Mulla tuntuu joskus että mun pikkareissa on jotain limaa.Sitten siellä on semmosta vähän valkosta.Onko tuo valkovuoto?

      • Vastaaja :D

        En oikeen tiiä mutta mullakin tulee sellasta... Kohta jo 4kk :(


      • OnSeKyllä

        Hei on se valkovuotoa koska minulla on ollut valkovuotoa tosi kauan joten tiedän


    • kysyjä

      Oon 11vuotta jos toi jotenkin auttaa

      • Vastaaja:D

        Mäkin olen 11vuotta sitte ;)


    • help me

      muaki pelottaa, on alkanu valkovuodot. Miten te ootte puhunu vamhemmille?? HELP ME

      • Murheellinen :(

        No mulla alko n. 3 viikkooo sitte :( Ja en tykkää niistä yhtään ja en ikinä opi elämääm niiden kanssa :( Oon 12v. maaliskuussa 13v. Niin auttakaa pliis!!! Antakaa neuvoja!


      • moips

        Onnko vähän myöhässä? Mut mä vaan sanoin et valkovuoto alko ja häippäsin huoneeseeni.


      • Pöö2938

        Mä en oo sanknu kyl se kai on huomannu ku en käytä suojii


      • Anonyymi

        En mä ny mitää vanhemmille puhu!! Eikä tarviikkaan. On ollu me menkat nyt reilu puol vuotta enkä oo kertonu ees äidille. Ei tullu mieleenkään puhua siitä sen kaa xd kavereille kyllä kerroin ja niilläki suurimmal osal on ne oon siis just täyttäny 13 :)


    • kmk

      siis ette uskalla kertoo vaalkovuodosta vanhemmille. onks sit ees pakko krtoo mulla on ollu kohta2-3 vuotta enkä oo kertonu :)

      • thchj

        Sama


    • aass

      luuulisin että on valkovuotoa. valkovuodosta ei tarvi kertoa äidille eikä kellekkään. eikä siihen tarvitse siteitä! Valkovuotoa kestäää n. 2 vuotta ennen kuin tulee kuukautiset.. Niistä suosittelen kertomaan äidille! :)

    • heppahullu1

      moi.siis mulla on ollut jo 2 vuotta varmaan jo valkovuotoo eikä oo vieläkään kuukautiset alkanut

      • 12v tyttö

        Mulla on alkanut kasvamaan einnat ja kainalo karvat ja alapään karvat myös mutta en huomaa valkovuotoa joko se on jo ohi tai sitä ei ole tullut vielä mutta olen huomannut valkoisia tahroja karvoissani ku olen tutkinut ja ne on jo ollut 2-3 vuotta voiko tämä vihjailla jotenkin valkovuotoon tai kuukautisten alkuun voisiko joku auttaa?.


      • 12 v. Buble
        12v tyttö kirjoitti:

        Mulla on alkanut kasvamaan einnat ja kainalo karvat ja alapään karvat myös mutta en huomaa valkovuotoa joko se on jo ohi tai sitä ei ole tullut vielä mutta olen huomannut valkoisia tahroja karvoissani ku olen tutkinut ja ne on jo ollut 2-3 vuotta voiko tämä vihjailla jotenkin valkovuotoon tai kuukautisten alkuun voisiko joku auttaa?.

        Se on valkovuotoo. Sillä mulla alko n. 3-4 kuukautta sitten. Eli se ei oo mikää vaarallinen asia. Paitsi vähän kyl nolostuttaa. Mut onneks enoo ainoo sillä mun kavereillakin on alkonu näkyy murrosiän merkkejä. ;) Mut annan yhen vinkin ettei kannata pelkää sit sitä seuraavaa vaihetta. Nimenomaan sitä Verenvuotoa. Ja kuiteski sitä verta sitten valuu joka päivä tai joka toinen päivä. Ja Toi verenvuoto näkyy sulla koko loppuelämäs ajan. Että kyllä te totutte siihen aikanaan. :) :D


      • vituntietämätön

        no ei helvetti valu "joka päivä tai joka toinen päivä" vitun idiootti sitä tulee noin kerran kuussa noin 3-7 päivää saatana


      • Anonyymi
        12 v. Buble kirjoitti:

        Se on valkovuotoo. Sillä mulla alko n. 3-4 kuukautta sitten. Eli se ei oo mikää vaarallinen asia. Paitsi vähän kyl nolostuttaa. Mut onneks enoo ainoo sillä mun kavereillakin on alkonu näkyy murrosiän merkkejä. ;) Mut annan yhen vinkin ettei kannata pelkää sit sitä seuraavaa vaihetta. Nimenomaan sitä Verenvuotoa. Ja kuiteski sitä verta sitten valuu joka päivä tai joka toinen päivä. Ja Toi verenvuoto näkyy sulla koko loppuelämäs ajan. Että kyllä te totutte siihen aikanaan. :) :D

        Lol mitä??? Kuukautiset ovat kuukautiset. Eli niitä tulee nimensä mukaan kerran kuussa!! Miks rupeet selittää jotain randomia jos sul ei ees oo menkkoi?! Siis ei niitä tietenkään tuu joka päivä bruh. Eikä ne muutenkaan oo mikää iso juttu. Ei pidä muuta ku käyttää sidettä kerran kuussa.


    • 11v tyttö

      Mulla on jo alkanut ehkä valkovuoto ja pelkään et tulee menkat.
      Miten te ootte kertonu siit vanhemmillenne?

      • 11v tyttö

        Siis siitä kun menkat alko?


      • emmzz

        Voin sanoo et valkovuoto ei ollu kovin iso juttu ku en ees oo ihan satavarma et millon se mulla alko mut joskus kun olin 11v. Nyt 14 vuotiaana alko menkat ja ne on vähän ikävät. Olkaa onnellisii et teillä ei oo menkkoja. Valkovuodost en oo kertonu äidille koska en koe sen olevan niin iso juttu. Sitten ku ne menkat alko nii pyysin äitin sivuun et kukaan ei kuule ja sanoin et "mulla tais alkaa menkat" äiti sano siihe vaa et "sehän on tosi kiva. Susta on tullu nainen. Tuolla vessan kaapissa on siteitä" muistakaa että oma äitinne on kokenut saman ja se on sille mukava juttu kun tietää että pikku tytöstänsä on kasvamassa hyvää vauhtia aikuinen. Ei siis kannata pelätä menkoista kertomista. :))))


      • Anonyymi

        Ei valkovuodoata nyt herran jestas tarvii mitenkään erikseen kertoa?! Eikä menkoistakaan. Itel alko menkat viime kesänä ku olin 12v ja nyt äskettäin täytin 13v ja siit on jo reilu puol vuotta ku menkat alko mut en oo vielkään kertonu äidille ja hyvä niin!! En aijokkaa kertoo. Hyvin olen pärjänny :) Kavereille kerroin ofc.


    • Haluan vastauksen!

      On se valkovuotoa. Olen 11 v tyttö ja halusin kysyä kuinka kauan teillä oli valkovuoto ennenkuin teillä alkoi kuukautiset? Mulla on ollut valkovuotoa n.1-2kk

      • menkkoja odottava

        Moi!!! Oon 9v tyttö (joulukuussa täytän 10). Mulla on ollu valkovuotoo ehkä puol vuotta tai vuosi, en muista. Mulla on tullu jo kaikki murrosiän merkit ja "muutokset". Kaikki paitsi menkat. Mulla on suunnilleen joka toinen päivä valkivuotoo ja melkeen joka päivä alavatsa kipee. Sellasta ärsyttävää jomotusta ja särkyä:/ Uskon, et mun menkat alkaa ihan lähiaikoina. Ja tsemppiä kaikille!!!


      • menkkoja odottava
        menkkoja odottava kirjoitti:

        Moi!!! Oon 9v tyttö (joulukuussa täytän 10). Mulla on ollu valkovuotoo ehkä puol vuotta tai vuosi, en muista. Mulla on tullu jo kaikki murrosiän merkit ja "muutokset". Kaikki paitsi menkat. Mulla on suunnilleen joka toinen päivä valkivuotoo ja melkeen joka päivä alavatsa kipee. Sellasta ärsyttävää jomotusta ja särkyä:/ Uskon, et mun menkat alkaa ihan lähiaikoina. Ja tsemppiä kaikille!!!

        Siis valkovuotoo:D


      • ;-)

        Valkovuotoo tulee niin kauan ku sun keho on kypsä eli alkaa kuukautiset eli se riippuu ihan susta :)
        Mä oon 12 v. Ja mul on tullu valkovuotoo melkein vuosi mutta ny vaa ootteleen niitä kuukautisia xD


      • OMGmitäteen
        menkkoja odottava kirjoitti:

        Moi!!! Oon 9v tyttö (joulukuussa täytän 10). Mulla on ollu valkovuotoo ehkä puol vuotta tai vuosi, en muista. Mulla on tullu jo kaikki murrosiän merkit ja "muutokset". Kaikki paitsi menkat. Mulla on suunnilleen joka toinen päivä valkivuotoo ja melkeen joka päivä alavatsa kipee. Sellasta ärsyttävää jomotusta ja särkyä:/ Uskon, et mun menkat alkaa ihan lähiaikoina. Ja tsemppiä kaikille!!!

        Mä täytän joulukuus 11 vuotta ja rinnat sun muut on jo aika paljon kasvanu aloin hietä tosi paljon. Mutta ku näin pikkareis jotain valkoharmaata vähän kovettunetta niin ihmettelin mitä se on. En muista kauanko sitä on ollut mutta veikkaan että puol vuotta tai alle. Ja sitä tulee suunilleen joka toinen päivä. niin tietääkö joku onko se valkovuotoo?

        En oo kertonu äidille mut ollaan sen kanssa puhuttu menkoista ja muusta semmosesta. Voisitteko auttaa???


      • LepakkoMolla

        On se valkovuotoo :) mullaki tulee sellaista


    • Sitten joskus kun...

      Mä oon 13 v, ja valkovuodot alko. En tiiä, onko ne alkanu jo aikaisemmin, mutta ny vasta ajattelin asiaa. Muilla kavereilla on kuukautisetki jo alkanu. Mutta se vissiin riippuu tyypistä. Milloin rintsikoita kannattaa alkaa käyttää?

    • Anonyymi

      Luulen et se on valkovuotoa. Itelläni valkovuoto alkoi 10vuotiaana. Nyt oon 12v ja mulla on kuukautiset.

    • moiii3

      moi

    • valkovuoto123465

      Oon 10.v ja mulla alko pari kuukautta sitten valkovuoto ja en uskalla sanoo tarvitsevani siteitä help me

      • LepakkoMolla

        Valkovuotoon ei tarvitse siteitä :)


    • mietiskeliä

      Mä huomasin eilen mun mustissa pikkareissa läpinäkyvää ja tahmeeta mömmöä... Olin iskällä enkä viittiny keroo sille mut pitäiskö kertoo äiskälle?? Kertokaa onko valkovuotoa...

    • heeelp

      moi! oon just täyttäny 13, ja huomasin tos viikko sitten et mun pikkareissa on sellasta valkosta mönjää ja sellasta läpinäkyvää nestettä... on ollu ny joka päivä sen jälkee. must tuntuu et ne on valkovuodot, oon melki varma siitä. pitäsikö valkovuotoon käyttää mitää sidettä, ku ällöttää ku alushousuissa on aina jotai valkosta...

      • LepakkoMolla

        ei siihen tarvii siteitä:)


    • 11.vtyhtö

      Mullaki on alkanu mut en muista millon mut pelottaa menkat ja et miten kerrn äitille?

    • Vähävanhempityttö

      Täh kaikki yheksän veet tulee kirjottelee : apuaa ei oo alkanu menkkoja. No minä olen 16 ja menkat eikä edes valkovuoto ole tullut ei teillä leikkiikäsillä mikään hätä vielä oo :D ja olen 35kg ja 177cm pitkä. Ja jäin mallin urista kun anoreksia laukess.

      • Minäähh

        Eiks toi sitte oo jo merkki siitä et sä et voi saada lapsia eikä menkat ala koska lääkäri on sanonut että menkkojen pitäis alkaa suunnilleen 9-15v tai muuten pitää mennä lääkärille


      • Vastaaja1177

        Sähän oot tosi alipainone!!


      • Jokurandomvaa

        Ite oon 12, oon n.160cm pitkä ja painan 40kg vuos ollu valkovuotoo ja murrosikä on alkanu


    • 11vtyttö

      Voitteko auttaa? Ja en oo 9v

    • Moiksutus

      Oon 12v mullaon alkanu valkovuoto,rinnat alkanu kasvaa ihan vähän ja hikoilen. Alapä karvat on alkanut kasvaa ne ob ihan viel haaleita ja lyhyitä. Oon 140cm ja painan joku 35kiloo. Tuntuu et kaikki kaverit ob kypsempii koska ne on mua joku 20cm pidempii.
      Voitteko telyhyet tyypit kertoo et millon teilä alko valkovuodot ja millon kuukautiset

      • Vierailia

        Mulla on alkanu valkovuoto noin vuosi sitten mutta kuukautiset ei ole alkanut rinnat on kasvanut ja alapäässä on karvoitusta olen siis 11v ja täytän pian 12. Siskolla alkoi noin 12 vuotiaana joten luulempa että minullakin alkaa samoihin aikoihin mutta kanna repussani koulussa mukana sidettä ja tamppoonia jos vaikka alkaa kin koulussa niin ei tarvitse vessapaperia laittaa :)


    • Sontxuuuu

      Valkovuoro alkaa noin 1-2 vuotta ennen Kuukautisia. Valkovuotoon on siteitä.

    • tuntematon145

      Älkää laitatko mitään vessapaperia pikkuhousuihin, se imee kosteuden lalkovälistä ja voi ärsyyntyä pahasti. Mukavaa käydä lääkärin luona sanomassa että liisani on kipeä,siksi kannattaa ostaa kaupasta suojia.

    • vastauksiatänne

      kuka tietää kun joskus housuihini tulee jotain limaista mutta en tiedä onko se valkovuotoa.

      • 12veetyttö39kg

        joo o elleihä se oo pissaa oon ite 167cm ja menkoi ei oo näkyny ja kasvan oikeest ja mul alko kasvaa kaikki iha kunnolla ja hien haju ja valko vuoto on ollu jo salee vuoden voiks joku auttaaa


    • Nykyään12vtyhtöXD

      Moi oon se 11.v tyhtö tyyppi joka sillon aiemmin kirjotteli et pelltta menkat ni nyt oon täyttäny toukokuussa 12.v eikä menkkoja oo näkyny! :DDD hyvä niin! Mut mitenhän kerron äitille? Musta tuntuu et mul alkaa meijän luokalta eka koska oon kehittynein D: Mut nyt meen kutoselle ni katsotaan jos ne menkat jaksais oottaa sinne seiskalle? ;)

      • EIasiantuntija

        Hei, oon ite nyt 13, täytin maaliskuussa. Valkovuodot alko n.vuos ennen menkkoja. Itellä alko menkat tos kesäkuussa. Melkeen kaikilla meidän luokan tytöillä alko menkat nyt 6 puolvälistä tähän 6-7 väliseen kesään mennessä. Siis kaikista paras tapa kertoa on vaan sanoa et "Äiti mulla alko menkat" ei mitään ihmeellisempää. Toki jos haluu pitemmän kautta niin voi vähän kierrellä asiaa ja mainita lopuksi. Mulla alko ei vikana eikä ekana. Parasta on ehkä se et menkoissa kokee aina uutta ja jos niinku mulla nii voi pyytää jotai hyvää syötävää ;) Onnea odotteluun! (PS: Mun äiti vaan sano mulle ku kerroin et menkat oli alkanu, että se on vähä odotelluki et millon ne alkaa: D)


      • Okokelins

        Oon 12,9 v tyttö.ja mul on rinnat alkanu vhä kasvaa ja valkka it alko tnää menoi ei oo kiire ku mun äiti kunne alko vast 8 ja oon nyt ite7 mut mitä.sanon. sanon äitille sot lu Nevala nää rinnat kyl ärsyttää ja hiki haisee pituutta on tullu 5 cm lisää


    • 04_tyttö

      No mä aion nyt syksystä alkaen (meen kutoselle) pitää siteitä varmuuden vuoks repussa sellasessa taskussa että niitä ei kukaan muuniitä löydä koska ois noloo... melkein toivon et alkais koulussa nii vois tyyliin jos tulee joku paha juttu nii terkkaille ja en vrmaa uskaltais kertoo äidille... Saatiin viime syksnä terkkarilta kaikki tytöt nii part siteet :D en tiiä miks ja sit äiti tuputti kans nii et...

    • Auttakaaa

      Mä oon 11v tyttö ja mulla on ollu sellasta valkosta monjää mun alkkareissa mut se on kovettunu kovaks sitä on ollu ehk vuos... ja haluaisin tietää onko se valkovuotoo??

    • Anananasss

      Oon 11 v. tyttö mulla ei oo vielä alkanu valkovuoto nii et mikä on sen valkovuodon merkki mä tiiän et se on sellasta limasta mut tunteeko sen liman alkkareissa jos siihen koskee??

      • Anonyymi

        Siiis... mul on tullu pikkareihin paripäivää jotain valkosta:\ enkä tiiä onko se valkovuotoo vai mitä kun se on aina kuivunut


    • oon 11v tyttö ja muo on valkosta kovettunutta mömmmöä pikkareissani

      • Pelokastyttö

        Valkovuotoa se on!


    • 12vtyhtöjälleen

      Kyllä, se valkonen on valkovuotoa :D

    • Enhaluasollalähellä

      Haiseva valkovuoto, oi kuinka mieltä ylentävä asia.

    • jokuvaamoi

      Mä oon 11v ja mul on menkat mut mul tulee valkovuotoo enemmä ?

      • jokuvaamoi

        Mul on ollu 3lk asti valkovuotoo ja 5lk kuukautiset eli menkat


    • mitääää

      Pitääkö välttämättä käydä lääkärillä vuodon takia

    • mitäää

      Ja miten kerroitte vanhemmille

    • 13.v.tyttö

      Itse olen 13.v rinnat kasvanu jo 2vuotta alapää karvoja on myös kohta vuoden ja valkovuotoa kans vuoden kohta mutta ei kainalo karvoja tai kuukautisia näkynytkään ollenkaan pituus: 164 noin. Paino:49,7 noin

    • Kysyy

      Onko valkovuoto välttämättä valkoista

    • Kysyy

      Koska minulla tulee jotain mömmöä, mutta se ei välttämättä ole valkoista

    • Kysyy

      Olen siis 12v ja olen 146cm pitkä ja painan 32kg .

    • Kysyy

      Ja tosiaankin rinnat on kasvatut ja ovat kipeät. Karvoitusta on tullut alapäähän ja kainaloihin vähän. Olen miettinyt kun tulee jotain mömmöö mut se ei lähinnä ole valkoista ._.

    • laura0404

      Mä oon 12v ja mul on rinnat alkanu kasvaa, kainaloissa alapäässä ja jaloissa jäätävästi karvoja oon 175cm pitkä ja painan n 55kg alkaakohan menkat pian en haluis niitä

    • 13vee

      onko normaalia että pelkää kuukautisten alkua... en halua niitä...mua pelottaa mun harrastuksen takia.... (jääkiekko)

    • Tyttö.11

      No minä olen 11 ja mulla on alushousuissa aina jotain valkeeta joka on vähän outoo ja kysyin mummiltani että tuleeko ennen kuukautisii mitään niin se sano ei ja olin vähä hämmästyny et onks se valkovuotoo joka tulee ennen menkkoi?!

    • Rikurillipää

      Mullakin on olen 11 v.aika outoo.

    • Juulia12

      Kyllä luulen, että se valkovuotoa on. Itse olen kohta 13v ja minulla alkoi valkovuoto joskun kun täytin 12....
      Ei vielä kuukautisia. Koskahan ne minulla alkavat...?
      Joka päivä minulla tulee housuihin pieni liru valkovuotoa (yleensä koulussa).

      • sairaanhoitajat

        Juulia12 kuukautiset voi alkaa 9-16 eli ei vaarallista jos ei ole alkanut joillain voi alkaa esim. 17-18 vuotiaana eli odottele rauhassa


    • Hädässäoleva

      Apua, oon 12v kohta 13v. Siskollani ja äitilläni on alkanu menkat 15v joten on mahdollista että alkaa vasta sillon. Kuitenkin mulla on jo murrosiän "oireet" eli rinnat alkanu kasvaa, alapäässä karvoitusta, kainaloissa karvoitusta ja valkovuotoa. Onko mahollista että mulla alkaa kuukautiset aikasemmin? Musta tuntuu että kehityn nopeemmin kuin siskoni.

      • 7lk

        Tottakai voi! Minun äidillä ja siskolla alko 6lk lopussa ja mää oon nyt seiskalla eikä oo vielkää alkanut. Eli se ei aina johdu geeneistä. Siihen vaikuttaa myös moni muu asia. Kannattaa googlettaa.


    • 3luokkalainen

      Moi! Oon 10v tyttö ja mulla alko noin vuosi tai puol vuotta sitten valkovuoto rinnat ovat kasvaneet suht paljon ja niin.Karvoitusta ei vielä kauheasti ole ja hiki haisee aika paljon.Mutta menkkoja tässä vielä odotellaan:)

    • Huolestunu15vtyttö

      Tosiaan oon just täyttänyt 15v ja menkkoja ei kuulu, muistaakseni mun murrosikä alko koski 6 lopussa (rinnat kasvamaan ja karvoitusta) Valko vuotoa alko about 1v sitten ja nyt pariin päivään ei oo tullu mitään! Onko huolestuttavaa? Mun äidillä alko kai jo 6lk ja oon nyt menoa 9lk ja vieläkään ei oo tullu.. .vähän ärsyttää kun haluisin et ne tulis😶 painan tällä hetkellä jotain 41.2? Ja oon 158cm painoin siis enne jotain 35.9-37 eli olin alipainoinen. Terveystarkastuksessa mulle sanottiin et mul on alkanut vähän työtä kasvupyrähdystä tulemaan, mut mun pituus on arvioita 158cm ja oon sen mittainen. Mitään oireita ei oikeen oo ollu varsinaisesti, muutakin valkovuotoa. Voisiko joku kertoa et onks lähellä vai pitääkö mun odottaa vaan vielä😏

    • 12vee

      Mul on kans niinku joka päivä jotain valkosta housuissa tai siis valkovuotoo. Mul on tullut sitä iha sika kauan varmaan 2 vuotta ja 1,5 vuotta en ees tienny mitä se oli😂 enkä ottanu sitä vakavasti koska aatelin että se on pissaaXD Ja yleensä kun jätän samat pikkuhousut kaheks tai kolmeks päiväks ne on semi täynnä kovettunutta valkovuotojuttua(niinku parilla muullakin kommentoijalla on semmosta)😜 En oo kertonu äiskälle koska valkovuoto ei oo mun mielestä ainakaan mikään iso juttu, vaan puhdistusnestettä😂Jaöö musta tuntuu että mulla alkaa kohta menkat koska mun päätä särkee ja Alavatsaan sattuu silleen laimeesti monta kertaa päivässä oudolla tavalla ja valkovuotoo on jo ollut kauan😀mua jännittää ja oon kans onnellinen et musta tulee nainen :-D

    • Ärsyttääniinpaljon

      Juu kaikki muut on sillee joo mul oli 1v valkovuotoa ennen mekkoja ja mä tääl sillee joo menny kohta 2v siitä ku valkovuoto alko🙁 en jaksa sitä ku se on JOKAPÄIVÄ🙁

    • 6vtyty

      moi, oon vähä ujo tyttö. eikai ketöä haittaa? no mut siis oon 6v ja mua huolestuttaa ku tulee menkat jo näin nuorena.. 4v alko valkovuodot :/ ku olin 2 mu vanhemmat raiskas mut :v

    • Enkeksinimeehahaaaa

      Onko normaalia että valkovuotoa on ollut jo vuosi ja kuukautiset ei ala?

      • Ttyttöö

        Oon 11 ja puol ja mul on alkanu valkovuodot, mut tunnetteko kun ne tulee?


      • 05girl

        On se normaalia että on tullut vuoden valkovuotoa, jokaisella alkaa menkat eri aikaan.


    • Tyttö05

      Miltä valkovuoto tuntuu

    • Tyttö05

      Onko se valkovuotoa jos tuntuu koko ajan että alushousuissa on koko ajan jotain märkää?? HELP me pleas

      • 05girl

        Jos se ei haise, ja se on valkoista niin se voi hyvinkin olla valkovuotoa. Jos se ärsyttää, voi ostaa pikkuhousunsuojia.


    • Pelottaamenkat

      Olen 12 vuotias tyttö ja mulla on ehkä pari kertaa viikossa valkovuota tai jotain sellaista kovettunutta valkokeltaista mömmöä joka ei ole pissaa ja rinnatkin on jonku verran kasvanuy ei hirveesti

    • Moivaannnn

      Entä jos haisee / mitä sitten pitää tehä

    • MirandaUusi13wee

      Moi. Oon kakstoist ja kohta täytän 13wee, ja kysäisin et onks jollaki muullaki kui vaan mulla, nii kovat mekkakivut? Kits! Etukäteen. Kiitti!
      Moi.

      • Mitämäteentääl

        No siis itte oon 11 (2018) ja siis Muöl on ihan sika kipee alavatsa ja muutenki pikkarit on tahrojen valloittama mulla ei oo siis viel menkkoi mut valkovuoto joo =D


    • Vuotoo

      Oon 11 ja huomasin jotain 2 päivää sitten et mun alkkareissa on jo tai läpinäkyvää juttuu, kysyin siitä äidiltä ja se sano et se on vaan murrosiän merkki, ja anto pikkuhoususuojii (ei siis mitää menkkasiteitä) Ja en kyl mäkää haluis et alkais murrosikä ku tuntuu et kellää kaveril ei oo alkanu... mutta tsemppiä kaikille murrosikään! :)

    • 13v

      Haluan tietää yhen jutun että jos mulla alkaa valkovuoto niin monen päivän päästä alkaa tulla verta. Koska meen nyt tällä viikolla mun kaverinkaa uimaan ja mulla on vasta valkovuoto.

      • Anonyymi

        Toivottavasti tå nyt vastaa tohon tiettyyn viestiin mut siia jos sul tulee valkovuotoo niin ei tarkota et menkat tulee varsinkaan päivän päästä joo se on merkki ehkä et menkat alkaa mut siin kestää


        Niin ettå on valkovuoto ja sit on menkat eri asia


      • Anonyymi

        Tiedän että tää on vanha viesti mutta toivottavasti joku vastais. Eli tuntuis et
        mulla alkais valkovuoto ku on sitä mönjää, mit mulla on vaa pari mustaa karvaa alapäässä ja rinnat on vasta pienet niin voiko sillon alkaa valkovuoto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän että tää on vanha viesti mutta toivottavasti joku vastais. Eli tuntuis et
        mulla alkais valkovuoto ku on sitä mönjää, mit mulla on vaa pari mustaa karvaa alapäässä ja rinnat on vasta pienet niin voiko sillon alkaa valkovuoto?

        Voi alkaa ihan normaalia


    • Anonyymi

      Onko se normaalia minulla on tullut 6 kuukauden ajan joka päivä valkovuotoa alushousuihin ja olen 11v.

      • Anonyymi

        joo mulla alko valkovuoto pari viikkoo sitte ja sitä tulee joka päivä🙈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo mulla alko valkovuoto pari viikkoo sitte ja sitä tulee joka päivä🙈

        oon siis 11v :) tarviiko tästä kertoo äitille? en haluis 😭😭


    • Anonyymi

      Mistä tietää että valkovuoto on alkanut? Kun luin näitä kommentteja niin tuli mieleen koskahana ne itellä alkaa? Vai huomaaki niitä edes? Jos joku viittis kertoo niin ois ihan kiva ja oon siis nyt 11v.

      • Anonyymi

        Joo siis mäki oon 11 vee, ja mulla on valkovuotoja tullu(nytki tulee:/) ja kosk oon jo 160 cm niin toivon et menkat alkaa koska pituuskasvu tyrehtyy😚


    • Anonyymi

      Siis mul on valkovuoto ollu jo 3-4kk oon 11 ja en uskalla puhuu mun äitille koska se on nii awkward😂😂😂😂

    • Anonyymi

      Elkää hyvät tytöt olko huolissaan mistään noista uusista vartalonne tuomista tuntemuksista tai vuodoista. Karvoitus ja vuodot tulevat luonnollisesti ja kaikki eri aikaan. Mutta kaikki on normia naiseksi kasvamista! Olkaa tyytyväisiä tilanteesta:) olette täysin normaalissa kehitysvaiheessa. Ja jos on normaali päivittäinen suihkussa käynti ja pikkareiden päivittäinen vaihto niin no problem...:) pojat tykkää jos tyttö tuoksuu tytöltä....se on semmonen ikiaikainen ja luonnollinen juttu

      t. Julia 18 v ja vuotava välillä joo

    • Anonyymi

      Ite 11 kohta 12 ja valkoista vuotoa tulee joskus kävellessäkin joka päivä monesti onko vaarallista plz tartte apua auttakaa

    • Anonyymi

      Eli oon 10.v tyttö. Oon huomannut 1vk sit et mul on pikkareissa jotain valkosta en tiiä onko se valko vuotoo vai mitä!? Pitäiskö sanoo äitille? Vai tehä mitä!? Välillä tuntuu alavatsassa NIIIN että sattuu nytkin tuntuu pimpukas ihan oudolle🍒😑 MITÄ TEEN

    • Anonyymi

      Kyllä uskon että valkovuotoa on, vaikuttaa siltä. Itselläni murrosikä alkoi joskus 9 v

    • Anonyymi

      Minulla sama juttu!

    • Anonyymi

      Moi !!!
      Mitä teen mulla on jotain valkoista mömmöä mun pikkuhousuissa ja pelkään että mulla alkaa kuukautiset koulussa oon 10 ? Onko normaalia

    • Anonyymi

      Mua pelottaa rinnat ja karvat kasvaa sekä valkovuoto ehkä. en uskalla kertoa mun äidille !!! Mitä teen ???
      Vastatkaa pls

    • Anonyymi

      Minulla on välillä kun meen esim vessaan niin jotain valkoista pikkuhousuissa.Itse olen pian 12-vuotias ja äitilläni alkoi menkat 12-vuotiaana eli onko se valkovuotoa?Koska oon miettinyt jo kauan mitä se on.

    • Anonyymi

      Mulla siis on välillä jotain valkoista mömmöä pikkuhousuissa niin onko se valkovuotoa?😬Olen siis pian 12 vuotias ja mun äitillä alko menkat 12 vuotiaana. Jos se ny on valkovuotoa niin kuinka kauan suurinpirtein kestää et mulla voisi alkaa menkat?mulla on siis ollut tota ehkä joku 2kuukautta tai jotain ja miten siitä vois kerto äitille?

    • Anonyymi

      No jos se mitä tulee on valkoinen niin se on valkovuotoo

    • Anonyymi

      Siis onko se valkovuotoa jos se on sellasta mömmöä ja se on märkää?

    • Anonyymi

      Mul on vähän tuskallinen olo kun en uskalla kysyy keleltäkään mut kun löysin tän sivun niin ajattelin että täältä voi saada apua kun mietityttää kun mulla on melkein joka päivä jotain tosi tosi vaalien keltaista juttua mun alushousuissa niin voisko joku kertoa et mitä se on??😰🤨😟☺️

    • Anonyymi

      Voi olla valkovuotoa

    • Anonyymi

      Mää oon just täyttänyt 12wee ja mulla on ollu varmaa jo puol vuotta sellasta tahmeaa ja limaista valkoista "vuotoa" pikkareissa. Mulla on alkanu murrosikä kai viime vuonna. Rinnat on vähä kasvanu ja tullu karvotusta alapäähään. Miten kauaa maksimissaan kestää että menkat alkaa valkovuodon alkaessa?? (Vähä outo kysymys)

      • Anonyymi

        Valkovuotoa voi kestää vaikka 3 vuotta


    • Anonyymi

      Siis mulla on kovaa semmosta keltaista juttua

    • Anonyymi

      No ite oon 10 vähä valkovuotoo näkyny ja rinnat kasvannu ja karvaa alhaalla mutta ei kainaloissa ei oo näkyny karvaa onks normaallii????? Joo tiiän vähä myöhäs!!!!! Ja täytän marraskuus 11 nii normaalii että kainalois ei oo karvaa???

    • Anonyymi

      Mulla valkovuoto alko aika aikasin, en oo ihan varma millon. Ehkä joskus 8-9 vuotiaana ja nyt täytän keväällä 12, et repikää siitä! 3 vuotta valkovuotoo. Mulla on myös karvoitusta ja rinnat kasvanut pari vuotta. Syksyllä aloin käyttää rintsikoit, ku mun topit oli niin ohuita et sattu hyppiä ja mennä portaita. Suurin osa niistä on kuitenkin mulla kaarituettomia. Pakkohan mun menkkojen on tänä vuonna alkaa... Mulla tuli kasvupyrähdyski......

    • Anonyymi

      Moi! Haluaisin tietää että jos on valkovuotoa niin täytyykö käyttää siteitä? Ja jos on valkovuotoa niin ovatko kuukautiset alkamassa ja mistä tiedän että ne ovat kuukautiset?

    • Anonyymi

      Moi. Oon 9v ja kesällä täytän 10 ja mulla valkovuoto alko joskus 8v osaaks kukaa sanoo millon ne alkaa? Toivottavasti joku vastaa.🙂

    • Anonyymi

      Moikka! Oon 11 vuotias tyttö ja melkein joka päivä tulee pikkuhousuihin valkovuotoa, niin mietin että kannattaisiko pitää siteitä? Tai siis kun onhan se aika ällöttävää kun se tulee pikkareista läpi ja ym,,

      Kiitos jos vastaat ! :)

    • Anonyymi

      Mua vähän pelottaa laittaa vielä niitä jos on tullut nii pyykki koriin koska ku ne laitetaa sinne ni voiaa luul et se on sitä SUS Ainetta ):

    • Anonyymi

      Auttakaa! Monilla mun kavereista on jo alkanut menkat mut mulla ei. Nyt kuitenkin mulla on alkanut vähän tuleen valkosta mun mustiin pikkuhousuihin. Mut se ei oo mömmöö niiku kaikki sanoo vaa sen on niiku kovettunutta:( Ja huomasin vasta tönään et sellasta on mun pikkareis ja oon nyt 12 meen seiskalle syksyllä:(

    • Anonyymi

      Laitoin noin 20min sitten ton et mun kamuil on jo alkanut ne jne… No siis kävin kertomassa äitille et mulla ln tullu sellast ja näytin sille mun pikkareit nii se sano et se on valkovuotoo ja et musta on tulossa nainen:D Ja annan nyt mun viisaan äitini ohjeet että pitäkää hyvä hygieenia ja kannattaa kuulemma pestä pillupuhelimella(sillä suihkupäällä) vessassa alapäätä ja et ei mun pelätä tartte et se tulee kaikille:) Ja peskää kädet vessan jälkeen, vaihtakaa pikkareita(max 2päivää samat pikkarit) mut mieluiten joka päivä erit. Toivottavasti tää auttaa teitäkin kertomaan äitille tai isälle tai kuka sun huoltaja on! Ja mä menin äitin luo silleen ”äiti” sit äiti oli silleen ”mm” sit mä näytin mun pikkareita jossa oli sitä kovettunutta valkovuotoa ja olin sillee ”onks tää valkovuotoa kun kävin vessas ja katoin et mitä täs on” Ja äiti kerto mulle et se on valkovuotoo ja noi ylläolevat ohjeet:) ei tarvi pelätä sitä sun huoltaja varmasti ymmärtää sun tilanteen ja jos haluut nii voi toki myös kertoa et sua jännittää::) toivottavasti tää nyt auttaa teitä!!:)

    • Anonyymi

      Mietin samaa itekkin 9 pian 10 nii ois kiva tietää mitä se ois

    • Anonyymi

      Itelläki alko ku olin 10 oon ny pian 12 se voi kestää jopa pari vuotta

    • Anonyymi

      eiks tyypeille oikeesti kerrota koulussa näistä jutusta:D mulla alko valkovuoto joskus 8v ja kesti sellaset 4v ennenku menkat alko ja valkovuoto on sellast vaaleet tai kellertävää limaa ja se voi haista miedosti mut jos haisee paljon nii kannattaa mennä lääkäriin tai jos se on kokkareist. ja valkovuodos voi käyttää pikkuhousunsuojii mut ei kannata kokoajan koska se ei anna piuden hengittää. ja kaikil alkaa murrossikä omaa tahtii, mulla kasvo eka karvat ja sit rinnat ja enne sitä valkkis. ei teillä oo mikään kiire kasvaa, kyl ne tulee:D

    • Anonyymi

      Moi siis mähän oon nyt kymmenen ja mulla on nyt valkovuotoa se on ihan normaalia ja sen tarkoituksena on puhistaa kehoa.....Mun käsittääkseni ja se voi olla siitä merkki että sulla on tulossa menkat mulla oli ne jo mut silti voi tulla.

    • Anonyymi
      UUSI

      moikku kaikille teille siel!<3 yritäs nytten vastaille tässä monien kysymyksiin! eli ekaks, joo, valkovuoto on sitä väriltään valkoista/kellertävää "mömmöä, litkua, kovaa" juttua siellä sun alushousuissa! jos se on "litkua/mömmöä" se on todennäköisesti vuotanut vähän aikaa sitten, ja jos taas "kovettunutta" sinne sun alkkareihin vuodosta on jo jonkin verran aikaa! valkovuoto on ihan normi asia joka on itelläki :) ja joka kaikille tytöille tulee ennen kuukautisia! no, niin, menkat! ennen menkkoja sulle tulee todennäköisesti valkovuoto, kasvupyrähdys ja rinnat ja karvoitus kasvaa. ja jos sun valkovuoto on rusehtavaa/ruskeeta/vaaleanpunaista, sun menkat alkaa kohta, onnea!<3 kuukautiset on ns. aikuistumisen merkki. ;) jos et halua valkovuodon sotkevan sun alkkareita, voit käyttää pikkuhousunsuojia, mutta ei tarvii/ei oo pakko!<3 valkovuoto kestää n. 1-3 vuotta ennen menkkoja, voi kestää jopa pidempäänkin! ja valkovuodosta ei välttämättä tarvitse kertoa aikuiselle mutta voi, menkoista kannataa ;D

      VINKKEJÄ! <33
      ~ kannattaa pitää siteitä/pikkuhousun suojia,
      jos vaikka menkat alkaa koulussa!
      ~ juttelle näistä asioista jonku vaiks. äidin kanssa!
      ~ osta rohkeesti vaikka kokeiluun erilaisia kuukautis suojia, niin tiiät mitkä on sulle just sopivat! ;)
      ~ kato vaikka jostain verkkosivuilta tietoa menkoista ja valkovuodista tai muusta sellasesta! (esim. let it flow! on kai yks hyvä mistä saa paljon tietoo) <3


      toivottavasti tästä oli ees jotain apua <33


      hei ihanaa päivän/illan jatkoa just sulle siel ja onnee menkkojen ja valkovuodon kanssa! älä häpee yhtään näitä asioita ja oo vaa ilonen sitten että alko menkat<33 kaikkea kaunista ja hyvää sulle, oot just täydellinen tollasena, luv uu <3333


      t. 12v girl <33333

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4299
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2110
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1560
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1381
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1070
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1057
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      908
    Aihe