Onko lama ohi vai ei . ristiriitaisia ajatuksia sinkoilee. kertokaa näkemuksiä kaikella tavoilla.
Kaikille kysymys.
8
144
Vastaukset
- perustelisitko
Onko lamaan johtaneita syitä saatu kestävällä tavalla korjattua? Jos vastaat kyllä, niin perustelisitko hiukan miten? Omasta mielestä sitä, että on ylivelkaannuttu ei oikein voi korjata velkaantumalla lisää ; ) Samoin kaikki maat toivovat, että vienti alkaisi vetää, mutta kukaan ei halua lisätä tuontia. Monilla aloilla on merkittävää ylikapasiteettia. Tällaisia aloja ovat esimerkiksi elektroniikka teollisuus, vaikkapa kännykät tai verkkoyhtiöt, auton valmistaja, öljynjalostajat, paperiteollisuus jne. vain joitakin mainitakseni. Kaikilla noilla aloilla ja monilla muilla on pudotuspeli käynnissä, nousu ei voi alkaa ennen kuin ylikapasiteetti on purettu.
Entä sitten maailmantalous ja euroopan unioniin kuuluvien maiden talous. Heikolta näyttää, possuja jotka ovat pulassa on monta, kai olet kuullut PIIGS:stä Portugali, Irlanti, Italia, Greece ja Spain. Miten nuo selviävät vaikeuksistaan, kyseessähän on verrattomasti Amerikan ongelmia suuremmat ongelmat.
Olen pahoillani, mutten mitenkään voi vielä uskoa laman olleen tässä, vaan päin vastoin vielä pahenevan tästä myös meillä suomessa, toivottavasti olen väärässä.- perustele
Mikäli euroalue todella hajoaa ovat asiantuntijat varoitelleet korkotason nousevan epävakauden vuoksi korkeaksi. Tuo on yksi tämän hetken pahimpia riskejä muiden possumaiden aiheuttamien riskien ohella.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/02/30491
Turhaan epäilette, että olisin kiinnostunut asunnoista, en ole, koska asunto sitoo liikaa ja mielenkiintoisempia ja tuottavampiakin sijoitusmuotoja löytyy. Ylihintaisen asunnon tuotto jäänee miinusmerkkiseksi useiksi vuosiksi ellei vuosikymmeniksi, niin kuin Japanissa on käynyt.
pahempaa on tulossa usko pois lueppa kirjoituksiani.
- Velaton asukas
Ei minulla ole lamaa ollutkaan. 90-luvulla oli, kun vielä asuin vuokralla ja työttömyyskin välillä kouraisi. Nyt on töitä riittänyt ihan tarpeeksi, palkka on maksettu ajallaan, velkaa ei ole ja asumiskustannukset alhaiset. Viime talvi tarjosi uskomattoman mahdollisuuden sijoittamiseen ja sen tuloksena varallisuuteni on kasvanut. Paremmin siis menee kuin koskaan aikaisemmin ja varhaiseläkesuunnitelmat alkavat olla toteutumassa. Katselenpahan vuosi kerrallaan huvittaako vielä jatkaa palkkatyötä.
Sitä tuhnujen lupaamaa rommausta odottelen edelleen, jotta pääsisin ostamaan pari halpaa sijoitusasuntoa. Niistä saisi vanhuuden varalle tasaista ja turvallista tulovirtaa. Vaan kun eivät tunnu hinnat laskevan.- Rahat osakkeisiin.
Ostaisit silloin kun halpenee silloinhan olet tuhnu et muuli kai käsitit. Odotat niinkuin tuhnu ja et voi olla muuli käsitys on tyhnujen .Mutta jos nyt säästöt osakkeissa pidä vaan elä edes harkitse nostamista vaikka mitätapahtuis jää edes perillisille .Siis muista tämä pidä kaikki ja sijpoita kaikki osakkeisiin elä vaan mene nostamaan perilliset tarvitsee rahaa. Laita joka sentti nyt osakkeisiin heti huomenna kopoti kopoti äkkiä jo.
- Vallilan Henkka
Ehkä sä pääset asuntokaupoille:
"Taloussanomat:
Keskiviikko 10.2.2010 Uutiset
kansantalous
Kasvun eväät syöty jo"
Tämmöisen artikkelin luin vikonloppuna. Kyllähän se on mielenkiintoinen.
Henk.koht. mulla ei paljoo paina, kun ei ole omaisuuttakaan. Tai ohan mulla tää 5 v. tietsikka ja -89 Ford, en tiedä kumpi on rahallisesti arvokkaampi...
http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2010/02/08/kasvun-evaat-syoty-jo/20101853/12?offset=30
Jee, arvasin että sen voi helposti linkittää. Ekaa kertaa tällä IE 8:lla.
Jk: Ketä ne "tuhnut" on? Jos meinaat "tsuhnoilla", suomalaisia, niin venäläiset tarkoittaa niillä muitakin, esim. tshetseenejä. - Velaton asukas
Rahat osakkeisiin. kirjoitti:
Ostaisit silloin kun halpenee silloinhan olet tuhnu et muuli kai käsitit. Odotat niinkuin tuhnu ja et voi olla muuli käsitys on tyhnujen .Mutta jos nyt säästöt osakkeissa pidä vaan elä edes harkitse nostamista vaikka mitätapahtuis jää edes perillisille .Siis muista tämä pidä kaikki ja sijpoita kaikki osakkeisiin elä vaan mene nostamaan perilliset tarvitsee rahaa. Laita joka sentti nyt osakkeisiin heti huomenna kopoti kopoti äkkiä jo.
Onhan minulla tuhnuihin nähden yksi yhtäläisyys. Sekä minä että tuhnu _toivomme_ että asunnot halpenisivat. Mutta oikea tuhnu myös todella uskoo siihen ja kuvittelee vuokralla asumisen siksi olevan omistamista edullisempaa. Tästä uskostaan tuhnu maksaa joka kuukausi kovan hinnan. Minä en haudo tällaisia harhaluuloja, ja siksi asun omassa asunnossa. Eikä sillä keinotteleminen tule kysymykseen.
- Von Tuhnu.
Laman on PAKKO jatkua, sillä muuten ei ole mitään mahdollisuutta asuntojen hintojen ROMAHDUKSEEN. Jos ei tule romahdusta, niin minulla ei ole koskaan mahdollistuutta ostaa omaa. Tein elämäni munauksen kun myin oman asuntoni vuonna 1999 silloiseen kuplahintaan 305.000mk, eli nykyrahassa hikinen viiskyt tonnia. Voitte vain arvailla paljonko saman asunnon takaisin ostosta pitäisi maksaa nyt, ehkä noin 110.000€, jos edes riittää. Lisäksi vuokriin on palanu 80.000€, vastikkeilla jatkaen olisi menny jotain 30.000€
Eli olen tähän mennessä hävinny tuhnutteluna yli 100.000€ kymmnessä vuodessa, eli tasaisen nopeuden talukosta katsoen 833 joka ikiseltä tuhnuttelukuukaudelta ja se on vielä nettorahaa.
300.000€ asunnosta pitäisi lähteä yli 30%, jotta voisin mitenkään perustella myymistä ja ostamatta jättämisen järkevyyttä. Mutta sekään ei poista sitä vitutusta mitä olen kokenu vuokra-asumisessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4684187Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181732- 1171567
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891494Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991438Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601405- 521356
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi991272- 451129
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341098