Sermin ja telin etäisyys

hankinta

Minkälaista väliä pidätte metsäkärryssä sermin ja telinkeskiakselin välillä.. Itse olen vasta hommannut metsäkärryn ja siinä on tasan 3 metriä,joka taitaa olla liikaa

5

1294

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • c52007

kieltää kokeilemasta?

• Kokeiltu on

Jos ajat 3m kuitua niin 2,5 voisi olla sopiva. Kuidussahan osa saa olla 2,7m:ä joten nekin vielä pysyy kyydissä. Tukin ajossa tietysti kauempana, niin että suurin osa pysyy takatyvisenä kyydissä. kaiken pisimmät voi kääntää tyven eteen päin. Jos teli on lähellä, oikaisee vähemmän. Ajoura kannattaa tehdä riittävän väljäksi ilman tiukkoja mutkia. Mutkassa ja kaltevassa kohdalla selvästi leveämpi kuin tasaisella. Niin ja urien risteyksiin tilaa, ja saha mukaan.

• hankinta

Teli systeemi on liikuteltava,mutta on "hepattu" kiinni..pitää irottaa ja leikata pilleillä uudet lukitustapin paikat. Nyt tosiaan oikoo aika lailla kun ei ole tuota aisan kääntöäkään. Ajettavaa puuta on energiapuun lisäksi tosiaan 3 ja 5 metrin kuitua.

• siinä on
        hankinta kirjoitti:

Teli systeemi on liikuteltava,mutta on "hepattu" kiinni..pitää irottaa ja leikata pilleillä uudet lukitustapin paikat. Nyt tosiaan oikoo aika lailla kun ei ole tuota aisan kääntöäkään. Ajettavaa puuta on energiapuun lisäksi tosiaan 3 ja 5 metrin kuitua.

Mikäs on kuormatilan pituus? Se ei muuten tuo telin siirto vaikuta juuri mitään siihen oikomiseen. Aisan käännöllä sen sijaan on huomattava vaikutus. Että turhaa työtä teet jos pelkästään oikominen on ongelma.

• hankinta
        siinä on kirjoitti:

Mikäs on kuormatilan pituus? Se ei muuten tuo telin siirto vaikuta juuri mitään siihen oikomiseen. Aisan käännöllä sen sijaan on huomattava vaikutus. Että turhaa työtä teet jos pelkästään oikominen on ongelma.

Nyt se telin keskiakseli on sermistä se 3metriä ja varmasti on tätä palkkia missä voi teli liikkua vielä metri jäljellä... yhdet reijät on vielä taaempana. Entinen omista on ajanut tukkia lähinnä ja pitkää rankaa. Kahdet viimeiset pankot tai miksi niitä nyt sanotaan on kiinni telipaketissa toiset etupuolella toiset takapuolella,siis nämä kuormatilan tapit...eli tällä hetkellä takimmaiset pankot on noin 4metrin päässä sermistä.
        Sen huomaa että 3 metrin puulla painottaa hirveesti vetokoukkua ja epätasaisessa maastossa meinaa nyökätä helposti päällen nurin.. Mutta harrastus homman takia nämä on hommattu ja nyt voi hakea pienemmäkin kasat pois sieltä sun täälltä kun on ovat kamppeet,eikä pidä maksaa vieraalle vaikka taitas tulla halvemmaksi.. Mukavaa vasta painoa tehdastyölle ja harraste metsurin hommalle..vielä kun on tätä luntakin ihan yllin kyllin,niin on mukava ajella syksyn sahuita läjään vaikka onkin hidasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1050
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      936
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      846
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      798
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      796
    8. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      766
    10. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    Aihe