2.1.2008 Syntyneitä sisaruksia??

Esuliino

Löytyykö mistää tuolloin syntyneitä sisaruksia? Pentujen kasvattajana oli Markku Harju ja pennut asustelivat Mäntsälässä. Vastauksia tänne taikka s-postiin [email protected]

Tässä sisarusten nimet vielä, tuo viimeinen eli Essi löytyy meiltä:
FIN13107/08 uros EETU
FIN13109/08 uros EINARI
FIN13108/08 uros ELIAS
FIN13110/08 uros ELMERI
FIN13111/08 narttu ELSE
FIN13112/08 narttu EMME
FIN13113/08 narttu ENNI
FIN13114/08 narttu ESSI

7

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasvattajalta varmasti löytyy apu etsintääsi. Jalostustietokannassa kukaan ei ollut ilmoittanut omistajatietojaan kun tsekkasin (tosin aika nopeasti vilkaisin). Kasvattajalla ihan varmasti on kaikkien ostajien yhteystiedot, eli häneltä ne varmaan saat.

      (Oma kasvattajamme kysyi kaikilta pennun ostajilta luvan yhteystietojen luovuttamiseen. Niinpä pentukansiossa olikin kaikkien kyseisin pentueen ostajien yhteystiedot. Osan kanssa ollaan yhteydessä oltukin. Tuo yhteystietojen jakaminen on omasta mielestäni varsin kiva ajatus ja se on helppo toteuttaa juuri pentukansion yhteydessä.)

      • essuliinoo

        Kasvattajasta ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kun lähdimme pennun kanssa omaan kotiin. Eikä hän ole vastannut sen koomin puhelimeenkaan. :( Ikävää..
        Itse olen vanhemmalla nartulla tehnyt yhdet pennut ja yrittänyt pitää kaikkii tiiviisti yhteyttä.
        Teillä on ollut todella mukava ja ystävällinen kasvattaja, sellaisia lisää! :)


      • Ai Kamala
        essuliinoo kirjoitti:

        Kasvattajasta ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kun lähdimme pennun kanssa omaan kotiin. Eikä hän ole vastannut sen koomin puhelimeenkaan. :( Ikävää..
        Itse olen vanhemmalla nartulla tehnyt yhdet pennut ja yrittänyt pitää kaikkii tiiviisti yhteyttä.
        Teillä on ollut todella mukava ja ystävällinen kasvattaja, sellaisia lisää! :)

        ..suuresti että kuka tältä Harjulta ostaa pentuja? Täysin silkkaa tehtailua vailla järjenhiventäkään!

        Katsaus esim koirasi isään ja sen jälkeläisiin (jonka jälkeläismäärää kennelnimettömissä pentueissa olen ennekin itsekseni kauhistellut) kertoo karua totuutta;
        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN43277/02

        Eli tämä, so called "kasvattaja", käyttää yhtä ja samaa urosta niin monta kertaa nartuillensa kuin niitä pystyy astuttamaan. Yhdistelee koiria joilla ei ole yhtikäs mitään annettavaa rodulle, ei edes sitä vähää jota monilla muilla saattaa olla.

        Toivon sydämestäi etteivät ihmiset enää ostaisi pentuja häneltä.
        Toivottavasti koirasi on kuitenkin terve ja ihana ja teille tärkeä :).


      • essuliinos
        Ai Kamala kirjoitti:

        ..suuresti että kuka tältä Harjulta ostaa pentuja? Täysin silkkaa tehtailua vailla järjenhiventäkään!

        Katsaus esim koirasi isään ja sen jälkeläisiin (jonka jälkeläismäärää kennelnimettömissä pentueissa olen ennekin itsekseni kauhistellut) kertoo karua totuutta;
        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN43277/02

        Eli tämä, so called "kasvattaja", käyttää yhtä ja samaa urosta niin monta kertaa nartuillensa kuin niitä pystyy astuttamaan. Yhdistelee koiria joilla ei ole yhtikäs mitään annettavaa rodulle, ei edes sitä vähää jota monilla muilla saattaa olla.

        Toivon sydämestäi etteivät ihmiset enää ostaisi pentuja häneltä.
        Toivottavasti koirasi on kuitenkin terve ja ihana ja teille tärkeä :).

        Itse kauhistelin tuota myös, mutta tajusin asian sitten vasta kun pentu oli meillä kotona ollut jo hetken. Koiralla on aivan ihana luonne ja on äärettömän kiltti ja kuulias. Terveenä on myös pysynyt jos muutamaa vauhdin hurmasta johtuvaa naarmua ei lasketa. :) Meillä on myös toinen rottis joka on ns paremmin valikoitua sukua, mutta se on kyllä ollut sairaampi.
        Nyt olen jo viisaampi enkä ostaisi tuollaisesta paikasta pentua. :)


      • luyfdfyd
        essuliinos kirjoitti:

        Itse kauhistelin tuota myös, mutta tajusin asian sitten vasta kun pentu oli meillä kotona ollut jo hetken. Koiralla on aivan ihana luonne ja on äärettömän kiltti ja kuulias. Terveenä on myös pysynyt jos muutamaa vauhdin hurmasta johtuvaa naarmua ei lasketa. :) Meillä on myös toinen rottis joka on ns paremmin valikoitua sukua, mutta se on kyllä ollut sairaampi.
        Nyt olen jo viisaampi enkä ostaisi tuollaisesta paikasta pentua. :)

        parempi paikka tietojenhakuun?


    • Blondi75

      Tää tulee vähän myöhässä mutta mulla on tuohon pentueeseen kuuluva Enni narttu :) tämä on ainakin maailman kiltein koira, ja tervekin on ollut. Olisi todella mukava kuulla mitä sisaruksille kuuluu?

    • karmaisevaa

      Ei se koiran terveys ole välttämättä kasvattajasta kiinni, mutta kyseinen paikka oli puhdasta pentutehtailua. onneksi se on ilmeisesti lopettanut toimintansa, muuten se lopetettaisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe