Tilastointitapa pielessä, romahdus jo käynnissä

Meikku-Mursu

Tilastokeskuksen mukaan hinnat ovat nousussa. Kuka muistaa, että asuntojen hintojen tilastointiin tehtiin suuria muutoksia alle kaksi vuotta sitten, kun romahdus alkoi näyttää merkkejään? Ettei vain romahdusta käsketty peitellä isojen poikien taholta?

Kaikkialla muualla Euroopassa romahdus on täydessä käynnissä. Itse myin kuplahinnalla vuosi sitten, ja nyt tuhnutan hienossa vuokrakämpässäni nahkasoffalla talousuutisille naureskellen. Kun ostan, tulee käteen jäämään noin puolet vanhan asuntoni hinnasta. Se on paljon rahaa, kun kutenkin puhutaan lähes miljoonan hintaisesta asunnosta.

Hajotkaa siihen, kapisissa velkamurjuissanne YT-neuvotteluja pelkäävät pankin torpparit. Se parhaiten nauraa, kun tämä poika viimeksi nauraa!

11

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä se siitä
    • Fooliohattu

      Siis todellisuudessahan hinnat ovat laskeneet yhtämittaisesti jo vuodesta 2001 alkaen. Nousua osoittavat käyrät ovat vain valtiovallan kätyreiden ja tilastokeskuksen juonima salaliitto jolla yritetään huijata ihmisä ostamaan koti. Kuka hullu muuten itselleen kodin ostaisi?! Liikenne ja viestintäministeriön salainen hanke lähettää radiotaajuisia aaltoja ihmisteh kiihoittamiseksi ostolaidalle. Ainoa suoja tätä katalaa juonta vastaan on foliohattu ympäri vuorokauden. Suosittelen sinullekin Pirkkatuotteita joita itsekin käytän.

      • Meikku-Mursu

        Mitään juonimista tai vastaavaahan ei tässä maassa tapahdu. Ei ole olemassa mitään Novia, joiden bisnesrahat menevät ryyppäämiseen, autoihin ja vaalitaisteluun. EK ei ohjaile valtiovaltaa. Valtionvarainministerikään ei sanonut 2 vuotta sitten, että finanssikriisi ei koske Suomea. Eläkkeellesiirtymisikää halutaan vilpittömästi nostaa, eikä kyse ole salaliitosta, joka pyrkii poistamaan eläkkeet meiltä kaikilta. Ehei. Kyllä tähän Euroopan ainoaan hintabuumiin keskellä jättityöttömyyttä ja talouden romahdusta pitää voida luottaa. Ei kukaan halua peukaloida tietoa nätimmiksi.

        Kuten ei myöskään työttömyystilastoja. Maassammehan on tällä hetkellä työttömyysprosentti siinä 10 tuntumassa, eikö se niin ole? Lähes täystyöllisyys siis.


      • yöllä huoneeseen

        Lisäksi paavin kätyrit laskevat yöllä huoneisiin homokaasua, joka tekee kanssakäymisen vastakkaisen sukupuolen kanssa vaikeaksi.

        ...vaikka tarkoitus lienee hyvä, vuokranperinnän muuttaminen miellyttävämmäksi.


    • ja mietippä sitä kun Marjaniemessä myytiin pari vuotta sitten pieni tontti 800000e hinnalla. Suomi on iso maa,
      miksi kaikki haluavat asua lähes päällekkäin pienellä alueella. Asuntojen hinnat on niin ylös hilattuja ettei ole
      mitään järkeä. Jostain Espoon Matinkylän elementtikaksiosta pitäisi maksaa vanha miljoona. Käsittämätöntä.
      Kyllä ihmiset on hulluja, mutta kohta se nähdään miten käy kun elää yli varojensa. Suomi on aina ollut köyhä
      maa rikkaan ruotsin kyljessä ja on sitä yhä

      • Meikku-Mursu

        Jos hinnat saataisiin pysymään ylhäällä, estyisi talouden totaaliromahtaminen. Vaan kun ei saada. Massatyöttömyys ajaa ihmiset asunnoistaan ja kostamaan vihaamillensa poliitikoille ja virkamiehille virheensä. Siinä vaiheessa monien munat roikkuvat mannerheimintien ratikkakaapeleiden päällä varoituksena seuraavalle hallitukselle.

        No kuten sanottua, minä korjaan puolisen miljoonaa hyvää romahduksen seurauksena. Sillä rahalla jo elelee työttömänäkin ja ilman tulevaa eläkettä.


      • 2007 hinnat
        Meikku-Mursu kirjoitti:

        Jos hinnat saataisiin pysymään ylhäällä, estyisi talouden totaaliromahtaminen. Vaan kun ei saada. Massatyöttömyys ajaa ihmiset asunnoistaan ja kostamaan vihaamillensa poliitikoille ja virkamiehille virheensä. Siinä vaiheessa monien munat roikkuvat mannerheimintien ratikkakaapeleiden päällä varoituksena seuraavalle hallitukselle.

        No kuten sanottua, minä korjaan puolisen miljoonaa hyvää romahduksen seurauksena. Sillä rahalla jo elelee työttömänäkin ja ilman tulevaa eläkettä.

        Olivat omaaluokkaansa,jopa yli pyyntihintojen maksettiin.
        Uusimaa ok talot,hinnoista lähtenyt monilla alueilla lähes 100000e pois.
        Samoin ovat tonttien hinnat laskeneet,enää ei 600 neliön peltotilkku maksa 100000e.Saati sitten rakennustarvikkeiden pitkä hintojenlasku..1 1 1=?
        Nyt saa uusia,avaimetkäteen torppia alle 200000e tontteineen.
        Jos on vähääkään tilanteen kehitystä on seurannut,tuo tilasto naurattaa!


      • joop joo...
        2007 hinnat kirjoitti:

        Olivat omaaluokkaansa,jopa yli pyyntihintojen maksettiin.
        Uusimaa ok talot,hinnoista lähtenyt monilla alueilla lähes 100000e pois.
        Samoin ovat tonttien hinnat laskeneet,enää ei 600 neliön peltotilkku maksa 100000e.Saati sitten rakennustarvikkeiden pitkä hintojenlasku..1 1 1=?
        Nyt saa uusia,avaimetkäteen torppia alle 200000e tontteineen.
        Jos on vähääkään tilanteen kehitystä on seurannut,tuo tilasto naurattaa!

        Ilmeisesti foliohatun kanssa voi ottaa vastaan realidataa, josta on suodatettu kaikki salaliittokusetus pois.

        Näkemyksesi haventumisesta ei aukea tällaiselle tavalliselle uropolle.


      • Vuokraton
        2007 hinnat kirjoitti:

        Olivat omaaluokkaansa,jopa yli pyyntihintojen maksettiin.
        Uusimaa ok talot,hinnoista lähtenyt monilla alueilla lähes 100000e pois.
        Samoin ovat tonttien hinnat laskeneet,enää ei 600 neliön peltotilkku maksa 100000e.Saati sitten rakennustarvikkeiden pitkä hintojenlasku..1 1 1=?
        Nyt saa uusia,avaimetkäteen torppia alle 200000e tontteineen.
        Jos on vähääkään tilanteen kehitystä on seurannut,tuo tilasto naurattaa!

        kuitenkin haaveilun ohessa maksaa vuokrasi?


    • Rommaus
      • no ei uskoisi

        "kaikkien olisi syytä muistaa, että viime vuodet ovat olleet suorastaan hulppeita."

        Eipä uskoisi kun kuuntelee tämän palstan luusereiden ruikutusta. Kaikki on ollu niin kamalan huonosti.

        Jos et ole pysty ostamaan viimevuosina, et pysty ikinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe