Hei,
Saunaremppa alkaa olla ajankohtainen ja tarttisinkin apua materiaalien valintaan. Täältä oon saanut jo aika arvokkaita vinkkejä, mutta vielä otettaisiin vastaan perusteluita ja kokemuksia ko. materiaaleista, eli Jättiläistuijasta ja lämpöhaavasta. Näiden kahden välillä ei osaa päättää. Selville olen saanut, että lämpöhaavan syyt saattavat aukeilla ja tuija haista? Onkohan näillä paljon hintaeroa ja voiko kumpaisestakin materiaalista toteuttaa koko saunan seiniä ja pesu pkh:een kattoja myöden?
Hakusessa siis "moderniin/suoralinjaiseen" saunaan melko tummasävyinen puulaji.
Naisihmisenä kehtaan varmaan vielä esittää yhden tyhmän kysymyksen koskien yleisesti saunatilojen remppaamista. Lauteethan nykyään käsittääkseni käsitellään ennen käyttöä esim. tummemmalla, joten miten kannattaa toimia kaakeleita valitessa kun haluaa löytää mahd. samasavyisen laatan, kuin puu on. Käsittelenkö malliksi pienen klapin ja marssin sen kanssa laattaliikkeeseen vai miten? Saako liikkeestä yleensä mitään mallia mukaan? Saahan ne laatat ilman malliakin ostettua, mutta kun tahtois just sen oikean sävyn ;) Miten itse olette toimineet? Kiitos jos edes näissä jossain osaat auttaa.
Tässä vielä yksi linkki mikä on tyylillisesti sinne päin mitä haemme..
http://www.lumilaude.fi/?p=mallistot&cat=lauteet&id=arkkline
Jättiläistuija vs. lämpöhaapa
12
11026
Vastaukset
- Se saunatonttu ite !
Moi !
Jos massivisen näköistä ja todella upeeta saunaan haluat niin lämpökäsitelty lehmus enemmin kuin ko, "jätti"tuijat jotka pikkusen myös hajuja peräänsä jättävät, lämpöhaapa ok, on hyvän näköistä eikä varmasti haiskahtele, jotkin toimittajat paistavat vaan puun liian kylmässä, jotkut liian kuumassa, sitten on halkeamia, (syitten aukeamisia) sydänpuusta kielekkeiden irtoamista, päiden halkeilua ym, joten siinäpä ongelma löytää se hyvä.
Lehmuksen kohdalta löytyisi laadukas toimittaja Heinolasta. Itä-hämeen erikoispuu nimellä tai Ruskopuu nimellä kun otat googlesta saat sivut ja yhteystiedot, löytyy myös Suomen laadukkaimmat muut lämpökasitellyt puu-lajit, (kokemusta riittää useilta vuosilta, kokeiltu on monia muitakin)
pakko lisätä toikin tekstiin koska joku valopäähän kirjottaa taas sekunnin päästä "mist tiiät ? "tää on trolli" ym,.pas,,a.
Kummastakin materiaalista voi tehdä katot , seinät ym, koristeet.
Sauna paleteista, tarvikkeista ym, ym saat lisää tietoa tietysti meiltäkin www.saunakeisari. fi - jamppis28
Me kun rakensimme saunan niin todettiin tuijan olevan liian kallista, neliöhinta oli jotain 65 euron paikeilla neliöltä, lämpöhaapa 35-40 €. Lämpöhaapa ei taas tahdo löytää leveänä paneelina. Tuossa voisi olla vaihtoehto, ainakin leveyttä ja selkeitä linjoja löytyy.
http://www.puutukku.fi/files/452/magnolia_sauna.jpg- sama saunatonttu
Yes, käytössähän on kuvassa lämpökäsitelty Magnolia 15 x 170 sts ja on kuvioltaan ym,liki just lehmus pinnaltaan ehkä pikkuisen pehmeämpi puu, tosi hieno.
- Lissukka77
sama saunatonttu kirjoitti:
Yes, käytössähän on kuvassa lämpökäsitelty Magnolia 15 x 170 sts ja on kuvioltaan ym,liki just lehmus pinnaltaan ehkä pikkuisen pehmeämpi puu, tosi hieno.
Kiitos vastauksista! Olivat mulle tosi arvokkaita! Kiinnostuin todella tuosta Lehmusesta/ Magnoliasta. Olisi just sellainen mitä haen. Osaisiko joku vielä mitään mainita edellä mainittujen hinnasta. Arvokkailta ainakin näyttävät :)
Saa tietenkin vielä kertoa toimitusajoistakin, jos joku osaa jotain suuntaa antavaa sanoa...
- puukauppias
Käy mun saitilla www.planetwood.fi.Mieti sen perusteella,onko minulla substanssia ja ammattitaitoa vastata kysymyksiisi.En vastaile näissä foorumeissa sen takia,että haluan pitää oman ammattiprofiilini ja statukseni
korkealla kunnioittaen asiakkaitania ja työtäni.
Terv. Matti,avoimesti yrittäjä.- avoimesti PA
Suoli24palsta ja korkea status? Duunit sulla on kahtelussa kun keskustelupalstalle pitää tulla hu..raamaan.
- puukauppias
avoimesti PA kirjoitti:
Suoli24palsta ja korkea status? Duunit sulla on kahtelussa kun keskustelupalstalle pitää tulla hu..raamaan.
Olin ymmärtänyt,että ns "sosiaaliset mediat" voisivat olla jo nykypäivänä kanavana asialliseen ja ammattitaitoiseen dialogiin ja debattiin.Ilmeisesti olen ollut väärässä,joten lopetan tämän keskustelun
tähän.Korkea stetukseni näin lopuksi mainiten tarkoittaa ammatillisesti sitä,että toivoisin ihmisten arvostavan niiden ammattilaisten työtä,jotka ovat kymmeniä vuosia alalla tehneet työtä,eikä hae liikaa
subjektiivisia totuuksia,jotka leimaavat mielestäni koko alaa.Kritiikki on paikallaan,jos siihen liittyy totuus
ja perusteet...Sitäpaitsi tämä on Suomi,ei Suolipalsta..
Hyvää loppuelämää. - Jotain rajaa
puukauppias kirjoitti:
Olin ymmärtänyt,että ns "sosiaaliset mediat" voisivat olla jo nykypäivänä kanavana asialliseen ja ammattitaitoiseen dialogiin ja debattiin.Ilmeisesti olen ollut väärässä,joten lopetan tämän keskustelun
tähän.Korkea stetukseni näin lopuksi mainiten tarkoittaa ammatillisesti sitä,että toivoisin ihmisten arvostavan niiden ammattilaisten työtä,jotka ovat kymmeniä vuosia alalla tehneet työtä,eikä hae liikaa
subjektiivisia totuuksia,jotka leimaavat mielestäni koko alaa.Kritiikki on paikallaan,jos siihen liittyy totuus
ja perusteet...Sitäpaitsi tämä on Suomi,ei Suolipalsta..
Hyvää loppuelämää.WAU, puukauppias. Ehdin jo klikata tuota edustamasi yrityksen linkkiä, mutta luettuasi viimeisen viestin, tiedän ainakin nyt mistä en saunaani tarvikkeita osta. Eihän noin ylimielistä käytöstä asiakkaita kohtaan ollut edes katsastusasemalla 70-luvulla. Että teillä on asiantuntemus ja te tiedätte, täällä maan matoset ostavat kaikenlaista skeidaa, mutta te tiedätte paremmin. Ja lopuksi vielä toivotatte hyvää loppuelämää.
Jos tuolla asenteella saa asiakkaita sosiaalisesta mediasta, niin onnea vaan. Itse en osta sellaisesta yrityksestä joka ylimielisellä asenteellaan asettaa itsensä jalustalle, jolta vaivaisia asiakkaita palvellaan, jos jaksetaan, ne kun valittavat vaan koko ajan. Jos sinun profiilisi on noin korkealla, niin hyvä että pysyt siellä, ja minä vien bisnekseni sinne missä ollaan valmiita laskeutumaan minun tasolleni ja kysymään, mitä minä asiakkaana saunaltani haluan.
- MikäWood?
Jopas Planetwood repäisi. Eihän tollaista ylimielisyyttä voi kun nauraa. Tuonne en eksy koskaan kun puuta tarviin. Ei luoja mitä touhua.
- Matti.
Hei ja anteeksi!
Tuo,mitä olen tänne kirjoittanut on varmaan yksi typerämpiä asioita,mitä olen tehnyt.Itse kun luen tuota mielenhäiriössä ja " suuressa omanarvontunnossa"
suoltamaasi p****a,niin en voi kuin hävetä teidän edessä.Kyllä minä oikeasti ja
nöyrästi haluan olla asiakkaiden asialla neuvomalla ja opastamalla heitä...
Pyydän nöyrästi anteeksi ja otan opiksi,ettei täällä sovi mitä tahansa sammakoita suustansa päästellä...Te olette oikeassa,minä väärässä.
Hyvää kesän alkua kaikille.
Matti/ Plan&Wood.
- go with god/dam it
tämä on siinä mielessä ihmeellinen formaatti että täällä tulee joskus käyttäydyttyä tavalla jota myöhemmin saa ihmetellä pienten omantunnon tuskien kanssa.
- saunasatu
Mä lähen huomenna käymään Heinolassa. Kävis vähän järsimässä lehmusta. Kiitti vaan vinkistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255