outo kysymys

......

Tää nyt on varmaanki ihan outo ja turha kysymys, mutta kysäsempäs nyt kummiskin kun mietityttää. Elikkäs mun pojan pippeli on tosi pieni, en oo kellään muulla vauvalla nähnyt niin pientä. Monesti kun otan vaipan pois niin se pippeli on ihan kasassa, ihan kun ei ois ollenkaan sitä ja aika useesti on niin, että on iha rutussa. Aina kun pissaa jos ei vaippaa, niin ei lennä kaaressa vaa menee samanlailla kun tyttövauvoilla, valuu silleen. Kun kaikki aina selittää kun saa varoa poikavauvan kaa kun pissasuihku lentää, meillä ei oo koskaan ollu niin. Ihmetyttää vaan että onko se ihan normaalia? Onko muilla? Mun pari kaveriakin on ihmetelly tätä samaa asiaa, kun heillä ennestään poikia. En uskalla kysyä tätä neuvolassa tai lääkärissä, kun pelkään että pitää mua outona. Poika tällä hetkellä 7kk.

7

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nahka nahkanen

      Olisko poikasi esinahka kireä? Meillä nimittäin on vähän ja aina kysyvät neuvolassa, että tuleehan pissi normaalisti...aina kannattaa kysyä neuvolasta ihan mitä vaan, on ne kaikenlaisia kysymyksiä kuullut. Parempi että kysyt, kuin olet epätietoisuudessa tai että oliski jotain vikaa. Meilläkin kyllä kikuli on vähä rutussa mutta se kyllä johtuu varmaanki siitä kun se siellä vaipassa tahtoo mennä vähä kasaan...

      Tuo esinahka hoidetaan vähän vanhempana pienellä leikkauksella, jos ei itsestään helpotu kun lapsi kasvaa, näin meille ainakin sanottiin. Kunhan pissa kulkee niin ei oo hätää. Ja se pippelihän ei järin iso näin pikkuvauvoilla ole, mutta voisikohan se kireä esinahka jotenki vetää sitä enemmän kasaan..?

    • jjlklll

      ei ne sinua outona pidä :) Ne pippeli ja pimpsa-asiat kuuluu ihan tähän ihmisen elämään ja ainakin minulle naisena nuo pippelien toiminnat on vähän oudompia, joten miksen voisi kysyä neuvolasta, että kuuluuko tämän toimia näin :)

    • 5464654654

      Eipä se meidän pojalla enää kaaressa lennä, pienempänä kylläkin. Ja kun miettii näitä isompia miehiä niin eihän heilläkään se pissasuihku lennä kaaressa. Suoraan alashan se heilläkin tulee, jos eivät pidä kiinni eli uskoisin, että on ihan normaalia.

    • kysyä

      Ei kukaan oleta että esikoispojan kanssa tietää kaikki jutut...Kysy pois.

    • ap...

      Okei, no kai sitä sitten pitää uskaltaa kysyä kun on toi 8kk lääkärintarkastus seuraavaksi. En tiedä voisiko kireys johtua siitä esinahasta, vaikea sanoa. Kun toisissaan näyttää enimmikseen siltä, että on vain sitä pelkkää nahkaa. Kyllä senki tiedän että vauvoilla pieni, mutta kun kaikilla muilla poikavauvoilla on isompi, jopa vastasyntyneillä. Minun mielestä pissa tulee normaalisti, että ei pitäisi olla mitään ongelmia sen suhteen. Ajattelin vaa sitten isompana, kun haluaa pissata seisaaltaan, että miten sitten onnistuu. Potalla pissaaminen on aika vaikeeta, kun harvassa tarpeeksi korkea se etuosa, pitää laittaa aina harso päälle, tai roiskuu.

    • 10kuinen

      pippeli on meilläkin joskus ihan kasassa ja "painuneena" kiviksien sekaan. ja jos pissaa nykyään ilman vaippaa, niin ei se kaarella lennä, kuten saattoi tehdä joskus vastasyntyneenä.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta kysyittekö tätä ikinä neuvolasta? Mikä tilanne nykyään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe