morsiusneito onkin raskaana

matlena

Hei

Olen menossa naimisiin kesakuussa, jarjestelyt ovat hoituneet ajallaan ja nyt olen hermolomalla tulevan mieheni kanssa Venezuelassa hanen sukuaan tapaamassa. Puvut on jo niin itselle, sulhaselle, kaasolle kuin morsiusneidoillekin tilattu, mutta yllatys yllatys, yksi morsiusneidoista paatti kertoa vasta nyt olevansa raskaana 3lla kuulla.
Lupasin morsiusneidoille maksaaa heidan pukunsa ja saivat vielä valita minkatyylisen mekon haluavat, tilaukset on tehty ym aikoja sitten. Nyt tassa mietin etta mita mina sen hanen pukunsa kanssa teen, tilaanko uuden ja pyydan hanta maksamaan edes puolet siita kun ei ajallaan minulle raskaudestaan ilmoittanut.Tallahetkella siis Venezuelassa kuukauden ajan mutta olisiko ollut niin vaikeaa lahettaa yksi viesti tai edes sahkoposti sanomaan etta "ainiin by the way oon raskaana"..ennen kuin kuulen siita muilta morsiustytoilta joille tama oli kuitenkin innoissaan raskaudesta kertonut.

Onko kellekaan tapahtunut samallatavalla?

2

566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoa

Kun nopeasti toimit, aikaa voi hyvinkin olla riittävästi ilmoittaa mekkotoimittajalle muuttuneista vaatimuksista. Älä jää miettimään, palatessasi voi olla jo liian kiire (riippuen siitä, millaisen toimitusajan olette sopineet), mutta toimiihan se puhelin sieltä kaukomailta kotimaahankin. Ja jos saat puvun muutokset ajoissa ompelijalle/liikkeeseen, niin silloin ei pitäisi tulla muutoksista mitään ylimääräisiä kuluja eikä sinun tarvitse velkoa mitään morsiusneidolta, jos muuten olet mekot luvannut maksaa. Tietysti ongelmaksi tulee, ettette voi tietää, missä mitoissa onnellinen tuleva äiti kesäkuussa on, joten joudutte pohtimaan, pitääkö hänen pukunsa osalta tilaus perua, mikä varmaan sekin näin hyvissä ajoin vielä onnistuu. Ja sitten hankitte hänelle puvun vasta lähempänä kesäkuuta, ja maksat tietysti sen. Niin, yksi hyvä henkilö, jonka kanssa hommaa pitää pohtia, on tietysti tämä morsiusneito, eikä niinkään nämä keskustelupalstat... Käytännön ongelmat ovat usein helppoja, jos niistä ei tee vaikeita.

• Mahakas myös

Sinuna soittaisin pukujen tekijälle ja kysyisin voiko sitä pukua vielä muuttaa siten että jättäisi varaa vatsalle ja että se valmisteltaisiin loppuun vasta juuri ennen häitä koska siihen asti maha vaan kasvaa eikä sitä voi ennustaa minkä muotoinen maha häiden aikaan on. Ehdota että raskaana oleva neito maksaa edes osan itse tai luopuuko neitoudestaan koska tulee kalliiksi teettää pukuja useita? Älä suutu sille ei hänellä ole ollut mitään velvoitetta huudella hirmu aikaisin koska tuo 3 kktta on yleensä se raja kun on vielä reilumpi riski saada esim keskenmeno ja monikaan ei halua huudella sitä ennen 3kk rajaa. Ota ihan maltilla ja onnittele vaan ihanasta tulokkaasta! Turha siinä on alkaa motkottaa katsos sellaista elämä on että ylläreitäkin tulee! Älkää nyt ainakaan alkako riidellä tuollaisesta asiasta! Itse ehkä jopa nielisin kulut itse paljonko se enää siinä konkurssissa tuntuu kun kallista lystiä on se naimisiinmeno.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      118
      6346
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6167
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      6030
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3972
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2375
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      120
      1411
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1251
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1098
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      897
    Aihe