Google Street View on loistava

StreetViewinkayttaja

Ihmettelen, että kaikesta jaksaavat ihmiset valittaa kun google-autosta ja tuosta Google Street View -katupalvelusta valittavat jne. Loistava palvelu tämä Google Street View se on todellakin näppärä ja hyödyllinen. Ottaa vaan päähän kun ihmiset kritisoivat ja itkevät aivan kaikesta turhasta asiasta ja iltalehdessä jtk syyllistyykö google rikokseen.. EI SYYLLISTY TARKOITUS googlellahan on helpottaa ihmisten elämää tuon Stree Viewin kautta ei siinä mitään tarkoituksella salakatsella ketään. Voihan tuota salakuvaamista harrastaa kukavain digicameroilla ja kamerakännyköillä joten aivan turhaa tämä google Street View katupalvelun liiallinen kritsointi. Googlen tarkoituksena ei missään vaiheessa ollut kuvata ihmisiä, vaan Street View on lähtökohtaisesti katu- ja paikkapalvelu.

17

2273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .................

      oo oikein se valitusten syy mennyt perille.

      Valituksia tehdään lähinnä sen takia että ollaan esim, kurkisteltu ihmisten koteihin ja pihoille. Ja tiesitkö sen että jos jonkun yksityisen pihalla on henkilöitä, heiltä kuuluu kysyä lupa tulla kuvatuksi! Mutta sitten se että jos jonkun kotiin, siis asunnon sisälle kameralla pääsee kurkistamaan, se on jo kotirauhan rikkomista!

      Noista niitä valituksia tehdään, ei mistään turhasta. Google ei kuitenkaan ole menetellyt niinkuin on luvannut, ihmisten naamoja ei aina ole sutattu tai autojen rekkareita jos ovat talojen pihoilla.

    • Solars

      Aivan sama, mitä mieltä koko maailma eettisyyden puuskissaan tästä on, mutta hemmetin hauskaa viihdettä tää palvelu on ollut.
      Ei minua ainakaan haittaa, jos näkyisin jossain katunäkymässä, ei se kenenkään mieleen jää. Ihmiset kuvittelee itsestään liikoja "voivoi, liian tarkkaan näkyy nyt meijen pihasireenit yhyy, onpa väärin..." -- Tuskin ketään kiinnostaa.
      Katsellaan vaan uudestaan sellaisia mestoja, joihin liittyy muistoja. Se on mukavaa.

    • näin on

      myös netissä jos katsoo sinne laitettua vähäpukeisen henkilön kuvaa
      on lain mukaan tirkistelyä.
      siis enää ei voi käyttää nettiä katseluun laisinkaan
      ettei vaan tulee tuomiota tirkistelystä
      jos sattuu jossain olemaan sellainen kuva
      missä surffailee.

    • 5+5

      Vetäis pappa käteen sisätiloissa niin ei tarvitsisi valittaa..

      • MCRE

        Seuraavaksi natsiliput kadunvarteen liehuman kun kuvaa sekä talojen ikkunoihin.Voisi sitten google pomojen pipa pudota kun syövät kosher ateriaa.


    • undercover

      Google Maps on ikuistanut minut Espanjan kadulta! Siitä kyllä tunnistaa meikäläisen, mutta ei se haittaa yhtään! Muistin nähneeni Googlen auton siellä ja ajattelin mennä Mapsilla samaan kohtaan missä kamera-auto ohitti ja sieltähän munut löytää! Siistiä! ;)

      • kuhta o.

        ...tuo palvelu! Ketään ei kiinnosta vaikka olisi pullo hanurissa pihallaan, mutta miksi kuvat loppuvat itärajallemme jos Japanissakin asti on kuvattu? Miksi Suomen pienimmätkin tiet, rajanseutu, Suomenlahden maihinnousupaikat on niin tarkkaan koluttu? Kuka toimintaa loppujen lopuksi rahoittaa? Kellä motiivi ja kyky? Oiva lisä vakoilusatelliittien kuviin, ja ilmeisen laajalti hyväksytysti kaiken lisäksi.


    • Pää kipee

      Olisi ollut ihan mukavaa, jos minua olisi näkynyt siellä jossain, no kuitenkin kävi niin hauska juttu, että mun asunto näkyy, kuivatan telineellä vaatteita ja kukatkin näkyy. ;))...merkkejä on kuvassa että olen kotona silloin, mutta mistä tietää vaikka olin istumassa ukosalla, mutta aita piilottaa mua. ;D

    • Nessu

      Googlen tarkoitus on varmasti hyvä, mutta ihmisten pihoilla kuvaaminen ei pitäisi olla sallittua. Toisaalta asia on lievempi kun kyseessä on vain kerran kuvattu materiaali, eikä esimerkiksi livekamera. Se on täysin totta, että kuka tahansa voi itse mennä tirkistelemään ja kuvaamaan toisten pihoja ja asuntoja, mutta materiaalin julkaisemisen ei pitäisi olla sallittua. Kuitenkin ihmisten kannattaisi miettiä tarkkaan ennen kuin tekee asiasta julkisen valituksen, koska asia saattaa olla muiden silmiin niin pieni, että siihen ei ole kiinnitetty huomiota, ennen kuin henkilö itse on tehnyt siitä julkisen. Olen kuitenkin sitä mieltä, että googlen uusi karttapalvelu on hyvä asia, koska se auttaa paljon paikan etsimisessä, mutta sensuuria olisi voinut käyttää enemmän ihmisten talojen kohdalla, koska asuntojen sisällön näyttämisestä ei ole mitään hyötyä kenellekkään.

      • näy

        Ja google on kuvannut sieltä mistä kuka tahansa ohikulkijakin näkee pihat ja talot että mitä ihmettä oikein ihmiset ruikuttaa? Meillä kuljetaan helteilläkin aina vähinään uimapuvuissa pihassa eikä koskaan ilkosillaan.

        Kyllähän niitä uteliaita katselijoita ja tirkistelijöitä riitti kun rakensimme jotenka totuimme siihen ja nythän hyvä kun uteliaat näkevät netistä niin ei tarvitse paikanpäälle tulla töllistelemään ;)

        Siivotkaa pihat romuista ja laittakaa tontti katseenkestäväksi ettei tarvitse hävetä!!!! Nudistirannat ovat nakuiluja varten.


    • tällaista

      Vai olisitko paremminkin streetwiewin kyttääjä? ;)

      Kyllä on menny aika naurettavaksi tämä tirkistelykulttuuri. Mitä ja ketä tämä nyt muuta auttaa kuin kyttäämistä?! Kyllähän tiekartta on jo vanha juttu etsiä jokin osoite, mutta että kuvataan ihmisten pihoja..
      Mitä hyötyä siitä on? Niin muuta kuin elämää vailla oleville luusereille?

      Ymmärtäisin jotenkin, jos vain julkisia paikkoja olisi kuvattu, ei yksityispihoja yms.

      • jos naapuri

        Kulkee puskan takana pers paljaana.

        On siitä se se hyöty jos se auttaa naapureita käyttäytymään sivistyneesti. Miksi valittaa jos itse on moukka!

        Ja näkeepähän koko maailma sivistymättömän moukan räävittömän romuläjänkin kun jotku elävät kuin siat pellossa.

        Erittäin hyvä systeemi googlen katukatselmus, harmi vaan kun ei kaikkia teitä ja katuja vielä näkynyt.


    • painostanut

      Pitämään siistinä ympäristöään. YKSI EI OLE YMMÄRTÄNYT JA ELÄÄ KUIN SIKA PELLOSSA.

      ´NE ihmist valittavat joilla ei ole mitään siisteys käsitystä, ei edes kierrätä jätteitä muuta kuin toisten tontille´viemistä.

      • sw

        Saako piilotettuja street view -kuvia palautettua? Kiinteistöyhtiössämme yksi osakas pyysi poistamaan kuvan joka ei sisällä haitallista aineistoa, valikkonapeissa on mahdollisuus vain poistamiseen? Onko kellään kokemusta mihin ottaa yhteyttä tällaisessa asiassa?


    • lokittaja
    • Google ei reagoi

      Kotitalomme on merkattu väärällä talonnumerolla. Tämä aiheuttaa jatkuvasti ongelmia.
      Olen tehnyt Googlelle reklann asiasta, eivät vaivaudu tekemään mitään.

      Kuka osaisi neuvoa miten saa Googlen tekemään asian eteen jotain?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe