Mies ei kosi ennen kuin...

Mandylion

Mulla askarruttaa suuresti miehen taannoinen kommentti, jonka takia tänne nyt kirjoittelen. Jospa jollain olisi tähän ajatuksia avuksi...

Jo jonkin aikaa on puheissa ollut perheen perustaminen ja naimisiin meneminen molempien suhtautuessa asiaan myönteisesti. Ei siis ole kyse miehen painostamisesta tms. Yhdessä ollaan oltu reilut 3v, joista yhdessä asuttu 2,5v ja hyvin pyyhkii. Minulla on kuitenkin edessä puolen vuoden vaihto-opiskelujakso jenkeissä, ja tässäpä se ongelma sitten onkin:
Mies kun sanoi taannoin että ei voida mennä kihloihin ennen mun vaihtoa, ettei siitä tulis sellaista "mennään kihloihin KOSKA lähden syksyllä vaihtoon". Siis miten se nyt kihloihin menemiseen liityy??

Juu, ymmärrän kyllä miehen ajatuksen jollain tasolla, mutta voisiko joku nyt suomentaa mulle, mitä tää nyt sitten loppujen lopuksi oikein tarkoittaa? Onko mies sittenkin epävarma reissustani, vaikka sanoo et se on OK? Onko kyseessä vain "ajan voittaminen"?

5

1095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on näppylät

      ...mies haluaa mennä kihloihin ja viettää aikaansa kihlattunsa kanssa yhdessä. Se että menisitte kihloihin ennen matkaasi vaikuttaa juuri siltä että rengastatte toisenne varmuuden vuoksi eron ajaksi.
      Onhan matka sinullekin koetin aika haluatko tosella sitoutua vielä matkasi jälkeen....
      Ymmärrän miestä.

      • Mandylion

        Kiitos kommentistasi! Niin, olet varmaankin oikeassa. Jotenkin ymmärrän sen kyllä. Sitten kuitenkin kun itse en näe sitä "varmuuden vuoksi" kihlautumisena... on aina haaste ymmärtää toisen näkökulmaa jos itse ajattelee asiasta toisin. :) Hyvä, että autoit minua ymmärtämään asiaa miehenkin puolelta. Täytynee myöntää, ettei ongelmani liene suurimmasta päästä, mutta koska toivon sormusta on oloni joskus hivenen epävarma siitä, odotanko liikoja. Suhteemme kuitenkin on hyvä enkä sitä turhien paineiden luomisella halua pilata.


      • Mietin vaan
        Mandylion kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi! Niin, olet varmaankin oikeassa. Jotenkin ymmärrän sen kyllä. Sitten kuitenkin kun itse en näe sitä "varmuuden vuoksi" kihlautumisena... on aina haaste ymmärtää toisen näkökulmaa jos itse ajattelee asiasta toisin. :) Hyvä, että autoit minua ymmärtämään asiaa miehenkin puolelta. Täytynee myöntää, ettei ongelmani liene suurimmasta päästä, mutta koska toivon sormusta on oloni joskus hivenen epävarma siitä, odotanko liikoja. Suhteemme kuitenkin on hyvä enkä sitä turhien paineiden luomisella halua pilata.

        "toivon sormusta"

        Mieti nyt miksi haluat sen sormuksen sormeesi? Oletko kuitenkin epävarma ja voisit helpottuneempana lähteä matkaan, kun on sormus sormessa?

        Itse en koskaan puhunut sormuksesta vaan aina pelkästään naimisiin menosta. Mutta eihän se toki sitä tarkoita, että just se sormus olis sulle tärkeä.


    • Mietin vaan

      Kieltämättä itsellekin tulee mieleen, että halutaan kihloihin, kun ollaan epävarmoja miten puolen vuoden "ero" vaikuttaa suhteeseenne. Toivotaan, että kihlaus sitoisi teidät paremmin yhteen.
      Olisitte uskollisempia, kun on sormus sormessa. Ja noin muutenkin sitoutuneempia. Näinhän moni tekee!
      Menisittekö juuri nyt kihloihin vaikka et lähtisi opiskelemaan? Mies ehkä siis epäilee sinun syitäisi mennä kihloihin.

      TAI sitten mies ei halua vielä kihloihin juuri siksi, että epäilee sitä että suhteenne ei kestä tuota "eroa".

      Koska olitte häitä ajatelleet?

      • Mandylion

        Noniin,arvasin että tämä ymmärretään väärin. :) Se "sormuksen toivominen" oli tosiaan vaan sellainen ei-niin-syvällinen tapa ilmaista asia, sillä en kuitenkaan haluaisi ruotia täällä juurta jaksaen miksi juuri tämän miehen kanssa haluan jakaa lopun elämäni yhdessä ja mennä hänen kanssaan avioon. Sillä siitähän kihloihin menemisessä on kyse, ei mistään muille todistelusta tai toisen "rengastamisesta", ei ainakaan minulle. :)

        Kuten jo aiemminkin sanoin, en pidä vaihtoa mitenkään relevanttina kihlautumisen kannalta vaan se on minulle vain osa yhteistä taivaltamme, osa elämästämme jonka vietämme erossa toisistamme. Kihlaus ja avioituminen on ollut kuitenkin puheena jo pitempään, mutta koska molemmat ovat tienneet tulevasta vaihdostani joka on tuleva jossain vaiheessa kuitenkin vastaan (opinnoissani pakollinen), on yhteisen elämämme (koira, kodin osto, häät jne.) järjestynyt enemmän sitten kun- elämäksi kunnes kotiudun.

        Häistä olemme sen verran puhuneet, että emme halua muiden kustannuksella häitämme tanssia, vaan sitten kun meillä on itsellämme varaa kustantaa omat juhlamme, voimme ne järjestää juuri niin kuin haluamme. Kuitenkaan sen lähemmin emme ole asiasta puhuneet, kihloissa kun emme ole. ;)

        Kiitos kuitenkin kommenteista.
        Epävarmuus on mielestäni aivan inhimmillinen luonteenpiirre, vaikka muuten olisikin varma asiastaan. Joskus sitä vain tulee ajatelleeksi, että "entä jos" ja mietittyä asiaa toiselta kannalta; esittää itselleen kysymyksen, minkä Mietin vaan tuossa yllä mainitsi: Entä jos mies juuri epäileekin syvällä sisimmässään, ettemme me kestä eroa? Ehkä juuri siinä on syy, miksi näitä täällä netissä ylipäätään kyselen, kuinka muiden mielestä tämän asian voi ajatella? Itse en kuitenkaan näe metsää puilta mitä tulee toisten ajatuksiin.... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe