Amigurumi ohjeita?

-Mekkuu

Olen innostunut näistä veikeistä ja hauskoista amigurumi pehmoleluista ja intoa minulle on tuottanut vielä enemmän nämä keskustelufoorumit,jossa kerrotaan,että tällainen hauska pehmo olisi helppo tehdä. Olen harrastunut,jo jonkin aikaa virkkaamista ja perus jutut menee,jo läpi. Mutta ongelmana on,että foorumeilta ei saa erikoisesti mitään nettisivuja,jotka auttavat tekemään amigurumeja ?
Olisiko teillä mitään linkki vinkkejä tai suullisia neuvoja tällaisen tekemiseen. En ole ennen tehnyt amigurumeja,joten helpommasta päästä olisi hauska saada ohjetta. Sitten vielä yksi kysymys ? Onko amigurumit "osia" jotka virkataan ja täytetään ja lopussa ommellaan toisiinsa kiinni neulalla ja langalla?
Kiitos,jo etukäteen avusta

-Mekkuu

38

19218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös amigurumifani

googleen hakuun amigurumi, crochet amigurumi tms. niin löytyy ohjeita. Suomeksi en ole ohjeita löytänyt

• 5+15

Vähän on kyllä ohjeita, taitaa olla enemmän sellainen tapa, että jokainen tekee päästään. Ja kyllä jotkut osat tehdään erikseen ja täyttämisen jälkeen ommellaan yhteen, vähän riippuu mallista.

sellasilla hakusanoilla kun "free amigurumi patterns" löytyy, mm:
      http://freeamigurumipatterns.blogspot.com/

• Mekkuu

Kiitoksia ohjeista.

• läytyy lehdestä
        Mekkuu kirjoitti:

Kiitoksia ohjeista.

Mansikkakorvakorut, 9, Tennessee, Kesä 2006

• en oo vielä tehny

löysin sieltä videoita ne on englanniksi mutta niistä oppii.

• Videofani

Googleta videoita. Videolta näet ohjeet ihan käytännössä !
      Helppoa, pysäytä video missä kohtaa haluat.

• hullaantunut näihin

Ohjeita löytyy vaikka kuinka paljon, itse olen löytänyt englanniksi ja ruotiksi ja omistan yhden suomekielisen amigurumi kirjan, super söpöt maskotit ja 2 ruotsinkielistä kirjaa ja yhden englanniksi ja nopesti sitä oppii vieraalla kielellä virkkaamaan, ruotsiksi hakusana googleen gratis mönster amigurumi ja enkuksi amigurumi free pattern(s).
      Itse olen jo varmaankin 40 erilaista amigurumi hahmoa virkannut :)))

• koooooooooooooo

no on ne sellasiaa¨. voit tehä vaikka pötköjä ja täyttää ne ja koristella eläimiksi. ite oon tehny jo monta amigurumii.

• ohjeeton

käy katsomassa kirjastosta tai kirjakaupasta, jos haluat omaksi ostaa, kirja amigurumeista. Löytyy ainakin yksi suomenkielinen kirja, virkkaa amigurumi. Itseäni kiinnostaisi myös, mutta ohjeista virkkaaminen/kutominen ei oikein luonnistu. Sain sentään eilen Barbapapan tehtyä virkaten.

• emt...

emt

• thesunandtheturtle

Heippa!
      Täältä löytyy mun omia ohjeita.

http://sunandturtle.blogspot.com/p/amigurumi-patterns.html

Olen harrastanut amigurumien tekemistä jo jonkun aikaa mutta vasta nyt keksinnyt
      tekemään ohjeita! Blogista löytyy m.m. ovela kettu, valas, aurinko, tyttö lampaan vaatteissa ja mini-pääsiäistipu! =)
      Kaikki ohjeet/kaavat ovat helppoja ja niissä on paljon kuvia.

• Hullaantunut näihin!

Ohjeita löytyy vaikka kuinka paljon esim. netistä tai kirjoista. Itse olen näitä tehnyt ja hullaantunut niiden söpöyteen ja helppouteen :----) Kannaattaa ilman muuta kokeilla.

• thesunandtheturtle

• 13v

www.lionbrand.com, siellä paljon ilmaisia ohjeita, vaikka kylläkin enkuksi. Kyllä se toisella kielellä onnistuu jos osaa vain laskea.

• japsi tyyppi

Amigurumi kirjojahan on suomeksikin jo jonkun verran. On karmivan suloiset amigurumit ja muita. Ja netistäkin löytyy suomeksi jonkin verran. Monta amigurumia oon kyllä virkannu omasta päästä.

• Amigurumi lankatyttö

Minäkin (yllätys, yllätys) olen innostunut amigurumeista. Yhdessä kärkkäisen lehdessä oli pieni palsta Amigurumeista. Esim. Lahden Kärkäisellä myydään Novitan minikeriä (pakkauksia on vain yhdenlaisia, joissa 10 pientä lankarullaa) jotka ovat nimenomaan amigurumin tekoa varten, vyötteen sisäpuolella on amigurumi ohje ;) (lankoja on pakkauksessa monen värisiä)

Lahden suomalaisesta kirjakaupasta olen bongannut suomenkielisiä amigurumi kirjoja :
      - Annie Obaachan, Virkkaa amigurumi 25 söpöä eläinmaskottia (maksoi noin 10e, itse olen pitänyt siitä kirjasta...)(helppo lukuiset ohjeet)
      - Mia Bengtsson, Amigurumi virkkaa omat maskottisi (hintaa en muista, mutta ohuempi kirja ja minusta vaikealukuisemmat ohjeet, sillä teksti aika tiheää verrattuna värikkääseen ja "avaraan" ja paksuun tuohon ylempään kirjaan).
      -Sitten oli vielä joku monsteri/hirviö kirja ja Juju lehdestä bongasin robottien virkkaus amigurumi kirjan.

Siinä nyt alkuun :)

• Gurumi

Mia Bengtssonin Amigurumi-kirjaa ja sitä "hirviökirjaa" (Christen Hadenin "Creepy, cute crochet") voin suositella, molemmissa ihania malleja ja selkeät ohjeet. :)

• 1999

mulla on sellanen ongelma ku mulla on se "karmivan suloiset amigurumit" kirja nii mitä tarkottaa ku pää ja vartalo ohjeessa lukee "lisäys" mitä se meinaa???

• 1998

miten päätellään amigurumin pää?

• TSATT
    • Amigurumi-tyttö
      • virkkailija

blogi näyttää olevan muuttanut tänne http://www.toinenkerros.fi
        katoin et löytyy ilmaiset suomenkieliset amigurumi ohjeet ihan omana sivunaan tuolta osotteesta.

• veeravirkkailija

• amigurumix

www.nepola.suntuubi.com

tällä hetkellä vasta pari suomennettua

• molla12

amigurumit ovat parhaita! kannattaa alkaa tekemään... ;D

• Amiguruumaaja

Löytyyhän paljon,paljon ohjeita Englanniksi ja Suomeksikin. Esim. kirjoissa löytyy ja sitten netissä. Laita hakukoneeseen Amigurumi ohjeet.

• Z.z.z.z.z...

Luo 5s. lenkkiin. Luo 6s. lenkkiin.

1.krs (2 ks s:aan) x 5 =10s 1.krs ( 2 ks s:aan) x 6 =12s 1.krs (2 ks s:aan) x 8 = 16s
      2.krs (1 ks, 2 ks s:aan) x 5 =15s. 2.krs (1 ks, 2 ks. s:aan) x 6 ps. =18s.
      3.krs (2 ks, 2 ks s:aan) x 5 =20s. Kiinniä siivet pöllön sivuille.
      4.krs (3 ks, 2 ks s:aan) x 5 =25s. Kiinnitä silmän ympärykset kiinni
      5.krs (4 ks, 2 ks s:aan) x 5 =30s. vartaloon vierekkäin.
      6.krs (5 ks, 2 ks s:aan) x 5 =35s.
      7.krs (6 ks, 2 ks s:aan) x 5 =40s. Nokka:
      8.krs (7 ks, 2 ks s:aan) x 5 =45s. Luo lenkkiin 5s.
      9.krs (8 ks, 2 ks s:aan) x5 =50s. 1.krs (2 ks s:aan) x 5 =10s Viimeistele pöllö kiinnittämällä suu
      10 -13.krs 4 tav. krs:ta =50s. 2.krs 1 tav krs. = 10s ja silmät jos haluat.
      14.krs (8 ks, 2 s. yht.) x 5 =45s. 3.krs (2 s yht, 1 ks) x 5 =5s
      15.krs 1 tav. krs. =45s.
      16.krs (7 ks, 2 s. yht.) =40s. Kiinnitä nokka silmien ympärysten
      17.krs 1 tav. krs. = 40s. alle.
      18.krs (6 ks, 2 s. yht.) = 35s.
      19- 26.krs 8 tav. krs:ta ps.= 35s

Täytä vartalo pumpulilla ja ompele ''pää''
      kiinni saman värisellä langalla.

• virkaten teet sä sen

hei, ostin tänään kauneimmat käsityöt lehden ja siellä oli nää ihanant amigurumi ohjeet, suomeksi. aloitan ensi viikolla virkkauksen kunhan saan lankoja....

• Amigurumiiiiiii<3

Ite oon löytänyt suomenkielisii amigurumi- ohjeita esim. joidenkin amiblogeista. Ite oon jo tehnyt muutaman ilman ohjeita :) Se on helppoo keksii itse ohjeet, jos on jo kokenut virkkaaja. Mun siistein ami on ehk... Sellanen pupun ja örkin risteytymä :D

• VIRKKAAJA!!!

Olen kuullut kirjoista ''super söpöt maskotit'' ja ''virkkaa amigurumi'' ne on suomeks

• Joku ? O.o
    • pikkulikka11

Olen itsekin koittanut etsiä amigurumi-pupun ohjeita, muttei mistään tunnu löytyvän muita kuin: vaikeita (niin vaikeita etten osaa tehdä) ja muut onkin sitten englanninkielisillä ohjeilla....

siihen sitten sekin "hinku" päättyi...

• kokeillen

Tuossa länsiväylän linkissähän on pupun ohje, ohje on joka kerrokselle. Kannattaa kokeilla ei tunnu vaikealta.

• Jennifer
      • neuloja1

Drops neuleohjesivuilla suomenkielellä.

• Koukussa1
      • Muumi-muumi

Olen alkanut virkkaamaan muumia ylläolevalla ohjeella, ohje on tosi kummallinen täytyy sanoa. Vartalon onnistuin tehdä mutta pää ei kyllä tule sen näköiseksi kun pitäisi. Onko joku tehnyt tällä ohjeella muumin? Välistä puuttuu kerroksia ja epäselvästi selitetty ohje.

• jenn6
        Muumi-muumi kirjoitti:

Olen alkanut virkkaamaan muumia ylläolevalla ohjeella, ohje on tosi kummallinen täytyy sanoa. Vartalon onnistuin tehdä mutta pää ei kyllä tule sen näköiseksi kun pitäisi. Onko joku tehnyt tällä ohjeella muumin? Välistä puuttuu kerroksia ja epäselvästi selitetty ohje.

Moi Muumi mummu! :) Olen ohjeen tekijä. Luin ohjeen läpi ja olit oikeassa. Päästä puuttui yksi kerros. Olen nyt korjannut ohjeen ja toivottavasti saat sen nyt tehty. Laita kommentti ohjeen alla jos se vielä tuntuu epäselvältä. :)

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      28
      6357
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3834
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      66
      3717
    4. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      240
      3080
    5. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      61
      2787
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2735
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2580
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2460
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      32
      2064
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      127
      1863
    Aihe