Guuglen kuvat puhuttaa, minä ihailen

45

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotiin, niinkö? :))

      • ih-meellistä

        vai kyyläämisenhalu, kumpi tuossakin Google-hommassa on taustalla?


      • 1943
        ih-meellistä kirjoitti:

        vai kyyläämisenhalu, kumpi tuossakin Google-hommassa on taustalla?

        otamme aurinkoa ilkosillamme. Ei ole edes pöksyt kintuissa. Vapaasti saa tulla kuvaamaan. Tai voisikohan syytteen nostaa, kun on yksityinen alue. Ei tarvitse aitojen yli kurkotella.


      • §
        1943 kirjoitti:

        otamme aurinkoa ilkosillamme. Ei ole edes pöksyt kintuissa. Vapaasti saa tulla kuvaamaan. Tai voisikohan syytteen nostaa, kun on yksityinen alue. Ei tarvitse aitojen yli kurkotella.

        kaikki pihat, omat, ovat yksityisalueita. Meillä isäntä monesti kesäisin mökillä leikkaa nurmen kilkuttimisillaan. Tuskinpa kenenkään kesämökkejä sentään aletaan kuvaamaan.
        Reittiohjeitahan ollaan antavinaan.


      • TOSI "ih-meellistä"
        ih-meellistä kirjoitti:

        vai kyyläämisenhalu, kumpi tuossakin Google-hommassa on taustalla?

        useimmiten toista Narsismia epäilevä
        on itse Narsisti kuin hänen epäilynsä kohde,

        et tiedoksi vaan.
        kannattaa ensin katsoa peiliin, ettei ole perheelle ja lapsille rasitteena.
        .


      • .
        § kirjoitti:

        kaikki pihat, omat, ovat yksityisalueita. Meillä isäntä monesti kesäisin mökillä leikkaa nurmen kilkuttimisillaan. Tuskinpa kenenkään kesämökkejä sentään aletaan kuvaamaan.
        Reittiohjeitahan ollaan antavinaan.

        niin on kaikki joskus, mitä hävettävää siinä on,
        enemmän hävettävää jos ei pääse kuvaan vähäpukeisena,


      • ih-meellistä
        TOSI "ih-meellistä" kirjoitti:

        useimmiten toista Narsismia epäilevä
        on itse Narsisti kuin hänen epäilynsä kohde,

        et tiedoksi vaan.
        kannattaa ensin katsoa peiliin, ettei ole perheelle ja lapsille rasitteena.
        .

        en ymmärrä sanomaasi.


      • 12
        ih-meellistä kirjoitti:

        en ymmärrä sanomaasi.

        sory, tuo on sitä kun "ei ymmärrä", kun "ei kuullut", "anteeksi kertoisitko vielä kerran"
        tuo on juuri yksi narsistin tapa "hiillostaa vastapuolta".


      • matkailijat.
        ih-meellistä kirjoitti:

        vai kyyläämisenhalu, kumpi tuossakin Google-hommassa on taustalla?

        eiköhän taustalla ole terveen ihmisen tiedonhalu,
        ainakin me kun vapaaksi päästiin olaan matkailtu ja
        kaikki tiedonlähteet ovat tärkeitä,
        ei riitä puhelimen navigaattori matkaoppaaksi.


    • kuvaton

      Eipä oo kuvattu meidän aluetta lainkaan

    • jk-,.-,.

      Kokovartalokuva ja läheltä.satuin seisomaan viime kesänä firman edessä, kun auto meni ohi.Tampereella.
      Naama tuhrittu.Tutut tuntee.Mitä väliä.

    • torstai.-.-.-.-.-

      Kiitos vaan. Vanha kouluni oli saman näköinen, muuten oli kaikki muuttunut.

      • kuvia.,.,.,.,.,

        Lisä: Isä ukko näkyi olleen kotona ja katseli ikkunasta.


    • Globetrotteri

      fantastinen keksintö tämä Googlen Street view! Olen tehnyt nojatuolimatkoja ympäri maapalloa ja tutustunut uusiin paikkoihin. Äsken käväisin Alaskassa ihmettelemässä kesäistä tundramaisemaa.

    • ex-reg

      Mitä noi linkit kertoivat?Minulla oli nörttinainen tuttavani jokusen vuoden joten jopa yksityisyysviesteihin mentiin, hän laittoi juurikin tätä kamerakuvaa asunnostani, ja selitti missä kohti asun jne...
      Silloin loppui mielenkiintoiset kirjoituksemme toisen suuntaiseksi. minua kun ei vähääkään kiinnostanut hänen elämänsä, häntä taas kovinkin asumiseni tarkkailu ja se uteliaisuus meni yli hilseen!

      Vielä aikojen päästä uhosi et pitää tavata kun on tulossa paikkakunnalleni! Kirjoitin ettei kiitos kiinnosta, unohda!
      Soitteli kännykkääni , ilman minkäänlaista lupaa , eli tuli ihan liian lähelle omin oikeuksin.

    • taakse katsoen......

      kuinka useaa harmittaa sitenkin kun ei ostanut tietokonetta jo heti -90 luvun alussa ja nettiyhteyttä -93.
      Meille ostettiin, nyt kaikki lapset on alalla osaajia ja töitä todella tuntuu riittävän.
      Me vanhemmat pärjäsimme muuttuvassa työyhteisössä kun olimme siellä myös tietokoneosaajia ja siitä tuli molemmille ammatti.

      Suomen vastustus Googeln karttapalveluun on Euroopan suurinta.
      Koko Euroopassa sitä vastustetaan paljon enemmän kuin muualla, esim. USA

      Voi olla että Suomessa tulee palvelu maksulliseksi,
      jos vastustus ei tyynny,
      moni kyllä epäilee että Googlen useaan palveluun tulee kuitenkin hinta, se on vain ajan kysymys.

      Meitä ainakin kaikki vastustus kaduttaa, kun taaksepäin katsoo,
      olenkin kysellyt,
      mitä extraa voisi ostaa, tehdä, joka olisi hienoa ja "elintason merkki".
      Afrikkaan yms tekisi mieli, mutta ei uskalla mennä, jos jää viimeiseksi matkaksi.

      Kuvat ovat todella hienoja, kansaa on kaduilla vähäsen,
      Kuvat antavat suomesta kauniin ja turvallisen maan esimerkin.
      .

      • sldkjöasldkfjskldjös

        Samaa mieltä, tosi hyvin tehty ohjelma. Kaikki tulee olemaan datalla, minulla on ainakin koko talous pankin ovet voi panna kiinni. TV ja puhelin samoilla. Puhelinta voisi kyllä kehittää Skypellä ex joukko keskusteluun 50 kymmentä voisi olla kuvien kanssa mukana. Toimii hyvin ja on ilmainen.

        Menee tulevat illat ja pitkään katsellessa eri osoitteita.

        Lapseni ovat myös data alalla.


      • ketä kiinnostaisi

        Jostain vähäpukeisesti ruohonleikkaajastako? Voi hertsileijaa, miten onkaan tohtinut niin vähäpukeisena mennä ulos, voihan naapurkin nähdä?

        Joo, tietokeitä tuli jo -80 luvulla, ja silloin jo pankkipääte. Olin ensimmäinen yksiytinen, jolle tule paikkakunnallamme pankkipääte.
        -90 luvulla tuli netti, kun se vaan oli mahdollista. Laajakaistakin tuli ensimmäisenä tällä talousalueella. Siihen aikaan maksoi laajakaistaliittymä 1500 mk.
        Opettajat uhosivat, että jos heidän pitää opetella tietokoneen käyttö, he sanoutuvat opettjaan virsta pois.
        Kännykkä tuli, ennenkuin se oli oikeastaan markkinoillakaan. Eli ostin silloin niitä kannettavia autopuhelimia, ja muutaman vuoden kuluttua tuli markkinoille sitten kännykät, ja ostettiin heti meidän perheelle taskuun mahtuvat kännykät.

        EN ymmärrä, mitä ilon aiheitta on ylvästellä, kun ei ole televisiota, ei tietokonetta, eikä kännykkkä, ja eivät muka tarvitsekkaan. Hyvyä, mitäpäs kielteiset ihmiset sellaisilla tekisivätkään.

        Meidän aluetta ei ole kuvattukaan, ja yks hailee, vaikka olis kuvattu, ketä se niin kiinnostaisi, kuka pihalla keikistelisi? Ja jos kiinnostaisi, siittä vaan katsoa saisi jopa ilmaiseksikin.


      • Naisvartija 55
        ketä kiinnostaisi kirjoitti:

        Jostain vähäpukeisesti ruohonleikkaajastako? Voi hertsileijaa, miten onkaan tohtinut niin vähäpukeisena mennä ulos, voihan naapurkin nähdä?

        Joo, tietokeitä tuli jo -80 luvulla, ja silloin jo pankkipääte. Olin ensimmäinen yksiytinen, jolle tule paikkakunnallamme pankkipääte.
        -90 luvulla tuli netti, kun se vaan oli mahdollista. Laajakaistakin tuli ensimmäisenä tällä talousalueella. Siihen aikaan maksoi laajakaistaliittymä 1500 mk.
        Opettajat uhosivat, että jos heidän pitää opetella tietokoneen käyttö, he sanoutuvat opettjaan virsta pois.
        Kännykkä tuli, ennenkuin se oli oikeastaan markkinoillakaan. Eli ostin silloin niitä kannettavia autopuhelimia, ja muutaman vuoden kuluttua tuli markkinoille sitten kännykät, ja ostettiin heti meidän perheelle taskuun mahtuvat kännykät.

        EN ymmärrä, mitä ilon aiheitta on ylvästellä, kun ei ole televisiota, ei tietokonetta, eikä kännykkkä, ja eivät muka tarvitsekkaan. Hyvyä, mitäpäs kielteiset ihmiset sellaisilla tekisivätkään.

        Meidän aluetta ei ole kuvattukaan, ja yks hailee, vaikka olis kuvattu, ketä se niin kiinnostaisi, kuka pihalla keikistelisi? Ja jos kiinnostaisi, siittä vaan katsoa saisi jopa ilmaiseksikin.

        Juuri katsoin Espoon puhelinluettelosta erään huippujulkkiksen osoitteen ja kohta menen hänen pihalleen.
        Itse tykkää katsella,missä ja miten ihminen jonka perässä olen kiertänyt tanssilavoilla asuu.


      • Sä kuulut päivään..
        Naisvartija 55 kirjoitti:

        Juuri katsoin Espoon puhelinluettelosta erään huippujulkkiksen osoitteen ja kohta menen hänen pihalleen.
        Itse tykkää katsella,missä ja miten ihminen jonka perässä olen kiertänyt tanssilavoilla asuu.

        Minä olin taas tangokuningattaren ikkunanalla. Komea omakotitalo maalaismaisemissa ja iso auto autotallin edessä.


      • Kaupparatsu
        Sä kuulut päivään.. kirjoitti:

        Minä olin taas tangokuningattaren ikkunanalla. Komea omakotitalo maalaismaisemissa ja iso auto autotallin edessä.

        Minä taas möin Tapani Kansalle hevosenpaskaa. Mikähän se osoite olikaan? Vestendissä se oli. Aika hulppea talo se oli, taisi joutua myymään sen jo. Ovet olivat yhdestä tammesta veistetty, sellaiset kuvalliset.


    • tiukka linja

      Jos sinua on kuvattu röyhkeästi, niin valita suoraan sivuilta Googlelle. Oikeusjutunkin voi kuulemma nostaa salakatselusta. Jos tarpeeksi moni painostaa syyttäjää, niin yhteiskuntakin ryhtyy ajamaan syytettä.

      • hoh hoijaa

        Kyllä suomalaiset ovat sitten lapsellisia.


      • hoh hoijaa kirjoitti:

        Kyllä suomalaiset ovat sitten lapsellisia.

        Mitä me kuvittelemme toisten ajattelevan meistä!


      • ei liikuta
        laiska-lasse kirjoitti:

        Mitä me kuvittelemme toisten ajattelevan meistä!

        ei liikuta ei senttiäkään, ajatelkootpa mitä lystäävät.


    • Matoa koukkuun

      Mikäs valkoinen volkkari se oli meidän autotallin oven edessä? Itse olin lapisssa.
      Pitää kysyy muijalta jos se tietäis.

      • 35

        .

        heh, kuulutko niihin kun miettivät,
        kauanko tämä nykyinen suhde kestää,
        kauemmin vai lyhyemmin kuin edellinen ?

        .


      • %)#=#&(
        35 kirjoitti:

        .

        heh, kuulutko niihin kun miettivät,
        kauanko tämä nykyinen suhde kestää,
        kauemmin vai lyhyemmin kuin edellinen ?

        .

        Haluaisin,että vaimo kärähtäis ennen minua,niin voisi taas kerran erota voittajana.

        Samalla tavalla kun sairastuin sp-tautiin.Työkaveri patisti minua pistämään vaimon koville.Aikani kun hiillostin vaimoni myönsi käyneensä vieraissa. Oma tauti tuli itseasiassa tallinnan reissulta. Ei mulla muuta .


    • Sateliittikuvasta voinkin seurata Euroopan matkallani jäitten sulamista mökkini rannalta. Kun matkustamme maailmalla googletamme kaupungit etukäteen ja printtaamme kartat. Hyvä ja palveleva systeemi.

      • Google ++++

        Hyvä systeemi,kyllä vaan. Juuri haeskelin lapseni Erasmus-opiskelijapaikaa ja löytyihän se. Pitää vielä iltapäivällä katsella lisää. Kaupunki on Leuven Belgiassa.Tasan vuosi takaperin lähti ja oli 7kk.Nyt onnellisesti koti-Suomessa ,Hollannin kieli täysin hallinnassa.


      • Google ++++ kirjoitti:

        Hyvä systeemi,kyllä vaan. Juuri haeskelin lapseni Erasmus-opiskelijapaikaa ja löytyihän se. Pitää vielä iltapäivällä katsella lisää. Kaupunki on Leuven Belgiassa.Tasan vuosi takaperin lähti ja oli 7kk.Nyt onnellisesti koti-Suomessa ,Hollannin kieli täysin hallinnassa.

        Oppiko lapsesi lausumaan rahisevat kurkkuäänteet kuten paikalliset? Ymmärrän jonkin verran kieltä, osaan sanoa jopa muutaman sanan. Ruotsin-, englannin-, ja saksankieltä opiskelleena puhutun kielen ymmärtäminen ei tuota suuria vaikeuksia, mutta kielen ääntäminen etenkin rahisevat äänteet ovat haaste ja niitä tuskin ikinä opin. Hollannissa ja Belgiassa on tietenkin paikallisia murteita. En tunne murteiden eroja, mutta sulhaseni, joka on tehnyt elämäntyönsä erikoispedagogina on kertonut minulle kielen eroista eri puolilla Alankomaita.


      • leuven
        korpikirjailija kirjoitti:

        Oppiko lapsesi lausumaan rahisevat kurkkuäänteet kuten paikalliset? Ymmärrän jonkin verran kieltä, osaan sanoa jopa muutaman sanan. Ruotsin-, englannin-, ja saksankieltä opiskelleena puhutun kielen ymmärtäminen ei tuota suuria vaikeuksia, mutta kielen ääntäminen etenkin rahisevat äänteet ovat haaste ja niitä tuskin ikinä opin. Hollannissa ja Belgiassa on tietenkin paikallisia murteita. En tunne murteiden eroja, mutta sulhaseni, joka on tehnyt elämäntyönsä erikoispedagogina on kertonut minulle kielen eroista eri puolilla Alankomaita.

        Sitä en tiedä,mutta luulisin. Kieliä joita hän opiskelee on kuusi mm Saksa ja Norja molemmat opittu kohdemaissa noin vuoden aikana. Pk 9:n luokan jälkeen lähti Saksaan vaihto-oppilaaksi.


      • Google ++++ kirjoitti:

        Hyvä systeemi,kyllä vaan. Juuri haeskelin lapseni Erasmus-opiskelijapaikaa ja löytyihän se. Pitää vielä iltapäivällä katsella lisää. Kaupunki on Leuven Belgiassa.Tasan vuosi takaperin lähti ja oli 7kk.Nyt onnellisesti koti-Suomessa ,Hollannin kieli täysin hallinnassa.

        Mielenkiintoinen ilmaisu!
        Missä lienevät täydellisen hallinnan rajat?

        Koulaikanani muista kahden proffan väittänneen hallitsevansa suomen kielen ja kumpikin kiistivät toistensa osaamisen tason.

        Pitäneekö paikallisten väittämä paikkansa?
        Leuvenissa Euroopan suurin ja pienin kaupallinen olutpanimo?

        Mainitsiko tyttäresi mitään em. pienpanomon opiskelijaoluista?


      • täydentävät mutta kartathan on saanut jo pitkään.


      • Leuven
        laiska-lasse kirjoitti:

        Mielenkiintoinen ilmaisu!
        Missä lienevät täydellisen hallinnan rajat?

        Koulaikanani muista kahden proffan väittänneen hallitsevansa suomen kielen ja kumpikin kiistivät toistensa osaamisen tason.

        Pitäneekö paikallisten väittämä paikkansa?
        Leuvenissa Euroopan suurin ja pienin kaupallinen olutpanimo?

        Mainitsiko tyttäresi mitään em. pienpanomon opiskelijaoluista?

        Pitää kysyä tuo olutjuttu,kun menen Helsinkiin. Täydellinen kielitaito? En itseasiassa tarkoittanut sitä. Mutta Saksan jälkeen oli KUULEMMA aika helppo oppia.


      • Korppis
        leuven kirjoitti:

        Sitä en tiedä,mutta luulisin. Kieliä joita hän opiskelee on kuusi mm Saksa ja Norja molemmat opittu kohdemaissa noin vuoden aikana. Pk 9:n luokan jälkeen lähti Saksaan vaihto-oppilaaksi.

        Toisilla on hyvä kielipää. Itse olen sellainen mokertaja ja koska olen konsonanttilukihäiriöinen en koskaan opi mitään täysin ; (( Täytyy olla onnellinen, että poikani saivat isänsä kielipään. x-mieheni kuuluu samaan kategoriaan kuin tyttäresi. Puoli vuotta Nigaraguassa ja Espanja oli sut hallinnassa. Hän muutti eromme jälkeen Norjaan ja norjankieli oli hänelle hyvin helppo oppia.


      • laiska-lasse kirjoitti:

        täydentävät mutta kartathan on saanut jo pitkään.

        Minä katselen satelliitikuvia mieluimmin Google earthista, siinä on samat katunäkymät kuin Gogle mapissa.
        Lisänä on paljon monipuolisemmat toiminnot, esimekkinä helsingin kolmiulotteiset rakennukset.
        Lukekaa tämä viestiketju.
        http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=362666&highlight=


      • Korppis
        laiska-lasse kirjoitti:

        täydentävät mutta kartathan on saanut jo pitkään.

        Niin on ollut ja kokeilin google-matkaa mökilleni onnistui, mutta kuvia ei ollut, onneksi, se kun on sellaisen kapean rantatien varrella. Sateliittikuva näyttää kivasti niemen kaaren, mutta yksityiskohtia ei luonnollisestikaan näy.


      • Korppis
        digikummi kirjoitti:

        Minä katselen satelliitikuvia mieluimmin Google earthista, siinä on samat katunäkymät kuin Gogle mapissa.
        Lisänä on paljon monipuolisemmat toiminnot, esimekkinä helsingin kolmiulotteiset rakennukset.
        Lukekaa tämä viestiketju.
        http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=362666&highlight=

        Minäkin käytän Google earth ohjelmaa pääsääntöisesti.


      • Leuven kirjoitti:

        Pitää kysyä tuo olutjuttu,kun menen Helsinkiin. Täydellinen kielitaito? En itseasiassa tarkoittanut sitä. Mutta Saksan jälkeen oli KUULEMMA aika helppo oppia.

        Jokunen vuosi sitten pakenimme ranskankieliseltä alueelta ymmärrettävämmän kielen seudulle.
        Mm. Leuvenissa oli saksan käyttö vaivatonta.

        Hehkutan aiheetta tuota panimoasiaa.
        Majoituimme aseman lähellä sijaitsevaan hotskuun ja isäntämme kertoi tuon panimojutun.
        Suuri, Stella Artoisin panimo oli rautatien toisella puolella ja isäntämme antoi pienimmäksi kehumansa
        osoitteen.

        Illan pimeydessä suunnistimme sinne. Yliopiston päärakennuksen, vai onko se kirjasto, lähelle.
        Panimo ei auennut mutta menimme viereiseen kuppilaan.
        Kertoivat siellä saavansa sen hetkisen vehnäoluensa putkea pitkin seinän takaa.
        Soittivat sinne kertoen kahden oudon pohjolan ihmisen osoittaneen mielenkiintoa.
        Mennessämme uudestaan oli pariskunta ovella vastassa.

        Kävimme läpi kotipanimon prosessin ( minullakin on panimotuntumaa ) ja siinä yhteydessä kertoivat juuri pullottaneensa opiskelijoille valmistamansa oluen. Näyttivät parin litran pulloilta.
        Opiskelijat suurin yksittäinen asiakasryhmä.

        Toivottavasti direktiivit eivät ole haitanneet pienimuotoista ( 700 l/panos) valmistusta.
        Periaate: Hygienia on hupuukia ja turha tarkkuus teknistä kypsymättömyyttä!


      • "Kun matkustamme maailmalla googletamme kaupungit etukäteen ja printtaamme kartat"

        meillä Nokian puhelin,
        2000 luvun alussa aloitettiin Nokia 6600, vieläkin on täysin toimivia, auto hanskalokerossa,
        mutta uudet hankimme arkikäyttöön 5800.

        Kun siinä on käytöstä poistettu kortti, toimii kartat ja hätäpuhelut, ulkomailla ja ilmaiseksi.
        Ei tosiaan ole mitään vaaraa että menee ulkomaila verkkoon ja laskuttaa.

        Kun tulee majapaikkaan, tai vaikka silloin kun on sovitut soittoajat,
        voi vaihtaa puhelinkortin ja sekin käy helpolla kun laittaa teipin kortin päälle,
        voi sitten vetää kortin puhelimesta ja työntää uuden tilalle.

        Kätevää, kun se puhelin kuitenkin on kiva olla aina, hätäpuheluihin ja kuvaukseen.


        .


      • tosikko.
        laiska-lasse kirjoitti:

        Mielenkiintoinen ilmaisu!
        Missä lienevät täydellisen hallinnan rajat?

        Koulaikanani muista kahden proffan väittänneen hallitsevansa suomen kielen ja kumpikin kiistivät toistensa osaamisen tason.

        Pitäneekö paikallisten väittämä paikkansa?
        Leuvenissa Euroopan suurin ja pienin kaupallinen olutpanimo?

        Mainitsiko tyttäresi mitään em. pienpanomon opiskelijaoluista?

        kielen täydellinen hallinta on silloin,
        kun et pysty henkilöä tunnistaman ulkomaalaiseksi puheen,
        tai hänen kirjoittamansa tekstin perusteella.

        enpä ole yhtään sellaista tavannut, harvalla on muuta kuin yleiskielen sanasto hyvin hallussa.

        se ei mitenkään tarkoita kielen hallintaa suudellessa tms.


      • ErkkiSi kirjoitti:

        "Kun matkustamme maailmalla googletamme kaupungit etukäteen ja printtaamme kartat"

        meillä Nokian puhelin,
        2000 luvun alussa aloitettiin Nokia 6600, vieläkin on täysin toimivia, auto hanskalokerossa,
        mutta uudet hankimme arkikäyttöön 5800.

        Kun siinä on käytöstä poistettu kortti, toimii kartat ja hätäpuhelut, ulkomailla ja ilmaiseksi.
        Ei tosiaan ole mitään vaaraa että menee ulkomaila verkkoon ja laskuttaa.

        Kun tulee majapaikkaan, tai vaikka silloin kun on sovitut soittoajat,
        voi vaihtaa puhelinkortin ja sekin käy helpolla kun laittaa teipin kortin päälle,
        voi sitten vetää kortin puhelimesta ja työntää uuden tilalle.

        Kätevää, kun se puhelin kuitenkin on kiva olla aina, hätäpuheluihin ja kuvaukseen.


        .

        Minullakin on navigaattori sekä autossa, että puhelimessa ja käytän niitä kun liikun kotosuomessa tai maailmalla. Navigointi googlella ja karttahaulla auttaa uusien paikkojen etukäteistä hahmottelua ; )


      • tosikko. kirjoitti:

        kielen täydellinen hallinta on silloin,
        kun et pysty henkilöä tunnistaman ulkomaalaiseksi puheen,
        tai hänen kirjoittamansa tekstin perusteella.

        enpä ole yhtään sellaista tavannut, harvalla on muuta kuin yleiskielen sanasto hyvin hallussa.

        se ei mitenkään tarkoita kielen hallintaa suudellessa tms.

        Hallinnan lievempi muoto?
        Pystyä vaikeuksitta seurustelemaan meluisassa ympäristössä alkuasukkaan kanssa ymmärtäen vitsien vivahteetkin ja osata olla suututtamatta kumppaninsa puhuttaessa poilitiikasta, uskonnosta, jalkapallosta, ko. maan sisällissodasta yms.

        Minun on tyytyminen tasoon jossa osaan ko. kielellä keskustella abstrakteista asioista sönkkäämättä.
        Politiikan ja futiksen kohdalla on joskus lipsunut.


    • kiitos Google

      varmaan Googlen kuvat lisäsivät omakotitaloni myyntiäkin,
      ostajat näkivät kauniit kesäkuvat kulmatontistani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3418
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2098
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1517
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1097
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe