Olimme samanlaisia
kodeistamme eksyneitä
outoja kakaroita
ei meitä huudeltu syömään
ei viety lomilla kaukaisiin maihin
ei kyselty, miten koulussa menee
olimme näkymättömiä
vahingossa syntyneitä
kiusankappaleita, vastuksia
rakkauden hedelmiä
vaiko vain hetken huuman ?
Rakensimme majan
ei kenenkään metsään
Se oli mummolamme
siellä uneksimme kiireettömistä
pullantuoksuisista aamuista
Se oli Las Palmasimme
jossa loikoilimme kuumalla rannalla
nautiskellen lämmennyttä limua
se oli jääpalatsimme
joskus oli nälkä
joskus paleli helvetisti
oli päiviä jolloin tapeltiin
oli päiviä jolloin unelmien siivin
lensimme autiolle saarelle
meren syvyyksiin etsimään
kadonnutta aarretta .
Niin kului aika
unelmista tehtiin totta .
Rontti lähti merille
minä eksyin tehtaan
humiseviin uumeniin
elämä toi onnea ja epäonnea
ei meistä kumpikaan löytänyt
kadonnutta aarretta.
Tänään saan kuitenkin herätä
pullantuoksuisiin aamuihin
huutaa ikkunasta poikaani syömään
kysellä kuinka koulussa menee
kehoittaa säilyttämään unelmansa
toteutaa niistä kenties yhden
löytää kadonnut aarre .
Rontti ja Höntti
6
560
Vastaukset
- mahdotonyhtalo
Runosi on upea. Pysyy koossa pitkänä tarinana. Se säteilee lämminhenkisyyttä ja pärjäämisen tunnetta.
ja kaikessa vaatimattomuudessaan kuitenkin rikas.
Vaatimattomuudella tarkoitan lasten elämän vaa-
timattomuutta ja sitä, miten leikit ovat kuitenkin
aina heille työtä. Kuljetat niin hyvin näitä tunnelmia,
että sukelsin omaan lapsuuteeni niiden myötä.
Elämä ON lahja ja Sinä runoinesi sen aarre.
Kiitos nostalgiasta.- katzrin
Kirjoitit lähi elämästäni, kyläni tapahtumista, olemme yksi osa kokonaisuudesta , ihana -- höntti --
oot, ken lienetkään .
Lähdön jälkeen työtä on ollut, perhe kasvatettu, maailmaan lähetetty, nyt itken ja nauran muistoissani , huolta kannan pienistäni, mummi yksin jäi kulkemaan. - - höntti -
palautteestanne, mahdotonyhtalo, lindalinda ja kazrin . Joskus on niin että jos rakkaus ja sympatia
eivät riitä, mielikuvitus pitää yllä järjen ja hengen . Auttaa jaksamaan vaikeinakin aikoina . - Anonyymi
Siis jos on syntymähöntti, hieman ns jäleenjäänyt jollain tasolla, niin en halua sellaista kumppania... heihei joiltain osin... en itsekään oo täydellinen mutta en ehkä hönttikään olen huolehtinut itsestäni 14 v lähtien kun jouduin pois kotoa omilleni
- Anonyymi
Hömötiainen ja räkättirastas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437