Millaisia asua vankien tulee käyttää liikkuessaan vankilan tiloissa. Saavatko käyttää omia vaatteita lainkaan?
Olen nähnytr vangeilla kahdenlaisia vankilan asuja. Jotkut liikkuivat T-paidassa, jossa oli kirjaimet VHL. Oli myös sellaisia, jotka olivat luultavasti sisätyössä täysin mustassa asussa.
Kun romaninainen on vankina, saako hän käyttää perinteistä romaniasua?
Joutuvatko vangit pukeutumaan asuihin, jotka ovat omiaan edistämään tunnistamista ja estämään karkaamisia?
millainen asu vangilla
6
5182
Vastaukset
- Kekäle.
Kivitalossa vankilan vaatteet, alusvaatteet saa olla omat.
Avotalossa pitää olla omat vaatteet !
Kivitalossa romanit käyttää valtion rättejä ! Koskee myös Hämeenlinnaa nykyjään...saa pitää kaikkia muita omia vaatteita mutta ei päällyshousuja eikä takkeja minkäänlaisia, lähes joka OSASTOLLA kivitaloissa on myös pesukone ja kuivain, jotta näitä omia vaatteita voisi pestä. Hämeenlinnan vankilan johtaja Tuomo K. kielsi naistenosastoilla omien vaatteiden käytön "turvallisuussyistä",joten siellä ei
saa edes omia sukkia.
Vankiloissa on muuten kielletty mitä ihmeellisempiä asioita,silloilla niin kun ensimmäiset cd-soittimet rantautui suomeen niin konnunsuon vartiopäällikkö kielsi sellaisten kannettavien soittimien hallussapidon,joissa on c, koska hänen mielestä cd-soittimen lasersäteellä olisi vanki voinut leikata kalterin poikki ja karata! Herre gud i himmelens höjder.- KuningasViikinki
nixutin65 kirjoitti:
saa pitää kaikkia muita omia vaatteita mutta ei päällyshousuja eikä takkeja minkäänlaisia, lähes joka OSASTOLLA kivitaloissa on myös pesukone ja kuivain, jotta näitä omia vaatteita voisi pestä. Hämeenlinnan vankilan johtaja Tuomo K. kielsi naistenosastoilla omien vaatteiden käytön "turvallisuussyistä",joten siellä ei
saa edes omia sukkia.
Vankiloissa on muuten kielletty mitä ihmeellisempiä asioita,silloilla niin kun ensimmäiset cd-soittimet rantautui suomeen niin konnunsuon vartiopäällikkö kielsi sellaisten kannettavien soittimien hallussapidon,joissa on c, koska hänen mielestä cd-soittimen lasersäteellä olisi vanki voinut leikata kalterin poikki ja karata! Herre gud i himmelens höjder.Niissä taloissa missä minä olen ollut on saanut käyttää omia vaatteita ja olen ollut suunnilleen kaikissa suomen ''kovissa'' vankiloissa kuten Turussa läänillä ja Helsingissä, Riksussa ja muissa kivoissa paikoissa.
- tane ee
kyllä kaikilla on se vhl,jos ei ole omat vaatteet,rukousmatto saa olla ja villasukat,avotaloissa myös pitkät kalsarit ja pikee paitat,siis ootko nähnyt ja misä oot nähnyt?Mun kaverill avotalossa kaikki omat vaatteet,mutt ne on sossun ostamat.Mikkeliss oli yks vanki joka oli pelannu nhl.sillä oli verkareiss nhl,muill kailkill vhl,oli myös pari pelaaja nfl,mutt niilki verkkareis vhl.siis yksi koko ja yksi seura,mutt kaikiss shortseis vhl.Romaaneil vain oikiat housut,ei verkkaripakkoo.Lenkkareit ei saa ku valtioll ei oo rahhoo,mutt petivaatteit löytyy,jos niit ei veetä viemäri verkostoon.Tull täss mieleen,ett kummass enemmän vieraita lusimass,suomess ulkomaalaissii,vai suomalaissii ulkomail,ja miss vaatteiss?
- JooJaa
Kivitalossa saa olla omat vaatteet.
- 13+4
Kaiketi mustvalkoraitainen.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339