Osaako kukaan sanoa tämmöiseen mitään:
Oon hoitovapaalla ja jään uudelle äitiyslomalle suoraan hoitovapaalta. Työehtosopimuksessani sanotaan:
"Äitiysloman ajalta maksetaan
täysi palkka kolmelta kuukaudelta, mikäli toimihenkilön työsuhde on yhtäjaksoisesti ennen synnytystä jatkunut väh. 6 kk...."
Oon ollut työnantajan palveluksessa/kirjoilla useita vuosia. Onko mulla siis oikeus tuohon 3 kk:n palkkaan hoitovapaajaksostani huolimatta? Vai tarkoittaneeko tuo työsuhde yhtäjaksoisesti jatkunut väh. 6 kk sitä, että olisin ollut fyysisesti töissä?
Äitiysloman alun palkasta
3
793
Vastaukset
- On.
On. Perhevapaa ei katkaise työsuhdetta. 6 kk lasketaan työsuhteen alusta eli se on sinulla jos kulunut. Palkan voit kyllä menettää jättämällä ilmoittamatta äitiyslomasta viimeistään 2 kk ennen sen alkua. Tee ilmoitus kirjallisesti.
- Hoppanen
Tietäisikö joku, miten valtiolla menee systeemit, eli onko hoitovapaalta palattua oltava töissä jokin tietty aika, että on oikeutettu äitiysloma-ajan palkkaan (3kk). Virkaehtosopimuksesta en vastausta löytänyt, siellä todetaan vain, että maksetaan tuo 3kk, mutta ei mainita mitään määräaikoja... (meinanneeko tämä siis sitä, ettei mitään "määräaikoja" ole?)
- samoin.
Hoppanen kirjoitti:
Tietäisikö joku, miten valtiolla menee systeemit, eli onko hoitovapaalta palattua oltava töissä jokin tietty aika, että on oikeutettu äitiysloma-ajan palkkaan (3kk). Virkaehtosopimuksesta en vastausta löytänyt, siellä todetaan vain, että maksetaan tuo 3kk, mutta ei mainita mitään määräaikoja... (meinanneeko tämä siis sitä, ettei mitään "määräaikoja" ole?)
Saa palkan 72 arkipäivän pituiselta ajalta edellyttäen, että on hakenut äitiysvapaata viimeistään 2 kk ennen sen alkamista. Kysy pitääkö hoitovapaan keskeyttämisestä lisäksi tehdä erillinen hakemus vai riittääkö äitiysvapaahakemus siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.434889- 662829
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2851844Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2611756Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151679Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531246Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951219- 701162
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331137Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801127