kysymyksiä Coton de tuléarista

ihana!

Kertokaapas hyvät ja huonot puolet tuosta ihanasta Cotonista. Wikipediasta luin ettei turkkia trimmata lainkaan,onko totta? Ja onko Jyväskylän lähellä Coton de tuléar kasvattajia? Kiitos vastauksista!

7

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttttty

Joo ei kannata IKINÄ hankkia cottonia.... Kaverilla on ja on aivan hirvee puremaan ja haukkumaan....

• s

Wikipedia luotettavin lähde heti Seiskan jälkeen. -.-

Kummitädilläni on cottoni, mikä on ihan kiva, takakorkea tosin; näyttää aika hauskalta. Kummini kertoi ettei hänen cottonistaan lähde paljoakaan karvaa, mutta trimmauksesta en tiedä, kyllä sitä varmaan on hyvä vähän siistiä.

• kanelikorppu-

No tietenkin kaikki on jos niitä ei osaa kouluttaa!
        Oikein koulutettuna on aivan ihana

• Cotonin omistaja

Jos et aio näyttelyissä cottoniasi käyttää niin olisi ihan hyvä ainakin koiran kannalta, että leikkaat ainakin kesäisin karvan lyhyeksi, koska se voi olla aika kuumottava vaikka pohjakarvaa sillä ei olekaan. Ja cottoneiden karva vaatii hyvin paljon harjausta, koska se takkuuntuu tosi helposti. Talvella kun tarttuu lunta turkkiin niin ei voi välttyä takuilta. Näyttelyissä kuitenkin vaaditaan pitkä turkki. Minulla on kokemusta tästä, koska itselläni on suloinen coton-tyttö ja leikkaan siltä karvan kesäisin ja joskus talvisinkin kun en sitä näyttelyissä käytä.

• Onni on oma coton

Meillä on kaksi ihanaa coton-neitiä. Ovat luonteeltaan äärettömän sosiaalisia ja avoimia. Oikeita pikkuaurinkoja. Oppivat helposti. Pidämme turkit pitkinä. Se vain vaatii säännöllistä hoitoa: viikkottainen pesu, föönaus ja harjaaminen. =Luonne ihana, turkki työsevä.

• Cotonemo

Coton on todella valloittava koiramaailman vekkuli! Suosittelen ehdottomasti!
      Itse olen trimmannut turkkia kolme kertaa vuodessa omalla trimmerillä kun kunnon lenkkikoirana sitä on pidetty. :)
      Pitkänä vaatii kyllä paljon hoitoa.

• kaveri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      135
      4410
    2. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      109
      2214
    3. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      64
      1518
    4. 57
      1269
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1157
    6. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      135
      1109
    7. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      49
      866
    8. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      9
      822
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      793
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      40
      787
    Aihe