Kertokaapas hyvät ja huonot puolet tuosta ihanasta Cotonista. Wikipediasta luin ettei turkkia trimmata lainkaan,onko totta? Ja onko Jyväskylän lähellä Coton de tuléar kasvattajia? Kiitos vastauksista!
kysymyksiä Coton de tuléarista
7
550
Vastaukset
- ttttty
Joo ei kannata IKINÄ hankkia cottonia.... Kaverilla on ja on aivan hirvee puremaan ja haukkumaan....
- s
Wikipedia luotettavin lähde heti Seiskan jälkeen. -.-
Kummitädilläni on cottoni, mikä on ihan kiva, takakorkea tosin; näyttää aika hauskalta. Kummini kertoi ettei hänen cottonistaan lähde paljoakaan karvaa, mutta trimmauksesta en tiedä, kyllä sitä varmaan on hyvä vähän siistiä.- kanelikorppu-
No tietenkin kaikki on jos niitä ei osaa kouluttaa!
Oikein koulutettuna on aivan ihana
- Cotonin omistaja
Jos et aio näyttelyissä cottoniasi käyttää niin olisi ihan hyvä ainakin koiran kannalta, että leikkaat ainakin kesäisin karvan lyhyeksi, koska se voi olla aika kuumottava vaikka pohjakarvaa sillä ei olekaan. Ja cottoneiden karva vaatii hyvin paljon harjausta, koska se takkuuntuu tosi helposti. Talvella kun tarttuu lunta turkkiin niin ei voi välttyä takuilta. Näyttelyissä kuitenkin vaaditaan pitkä turkki. Minulla on kokemusta tästä, koska itselläni on suloinen coton-tyttö ja leikkaan siltä karvan kesäisin ja joskus talvisinkin kun en sitä näyttelyissä käytä.
- Onni on oma coton
Meillä on kaksi ihanaa coton-neitiä. Ovat luonteeltaan äärettömän sosiaalisia ja avoimia. Oikeita pikkuaurinkoja. Oppivat helposti. Pidämme turkit pitkinä. Se vain vaatii säännöllistä hoitoa: viikkottainen pesu, föönaus ja harjaaminen. =Luonne ihana, turkki työsevä.
- Cotonemo
Coton on todella valloittava koiramaailman vekkuli! Suosittelen ehdottomasti!
Itse olen trimmannut turkkia kolme kertaa vuodessa omalla trimmerillä kun kunnon lenkkikoirana sitä on pidetty. :)
Pitkänä vaatii kyllä paljon hoitoa. - kaveri.
Meillä on n. 1.5 vuotias Coton poika. Seurakoirana aivan ihantellinen luonteeltaan, mutta turkki vaatii viikottaisen pesun ja föönauksen. Mikä ei sinänsä ole kuitenkaan hankala homma.
Täältä löytyy muutama kuva matkan varrelta:
http://vsn.smugmug.com/Pets/Coton-de-Tulear/7061072_fEZ3Y#452384652_wQJYh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617960- 1334564
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.333837- 213178
- 232732
- 292687
- 502356
- 252200
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3932144- 322089