kysymyksiä Coton de tuléarista

ihana!

Kertokaapas hyvät ja huonot puolet tuosta ihanasta Cotonista. Wikipediasta luin ettei turkkia trimmata lainkaan,onko totta? Ja onko Jyväskylän lähellä Coton de tuléar kasvattajia? Kiitos vastauksista!

7

623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttttty

Joo ei kannata IKINÄ hankkia cottonia.... Kaverilla on ja on aivan hirvee puremaan ja haukkumaan....

• s

Wikipedia luotettavin lähde heti Seiskan jälkeen. -.-

Kummitädilläni on cottoni, mikä on ihan kiva, takakorkea tosin; näyttää aika hauskalta. Kummini kertoi ettei hänen cottonistaan lähde paljoakaan karvaa, mutta trimmauksesta en tiedä, kyllä sitä varmaan on hyvä vähän siistiä.

• kanelikorppu-

No tietenkin kaikki on jos niitä ei osaa kouluttaa!
        Oikein koulutettuna on aivan ihana

• Cotonin omistaja

Jos et aio näyttelyissä cottoniasi käyttää niin olisi ihan hyvä ainakin koiran kannalta, että leikkaat ainakin kesäisin karvan lyhyeksi, koska se voi olla aika kuumottava vaikka pohjakarvaa sillä ei olekaan. Ja cottoneiden karva vaatii hyvin paljon harjausta, koska se takkuuntuu tosi helposti. Talvella kun tarttuu lunta turkkiin niin ei voi välttyä takuilta. Näyttelyissä kuitenkin vaaditaan pitkä turkki. Minulla on kokemusta tästä, koska itselläni on suloinen coton-tyttö ja leikkaan siltä karvan kesäisin ja joskus talvisinkin kun en sitä näyttelyissä käytä.

• Onni on oma coton

Meillä on kaksi ihanaa coton-neitiä. Ovat luonteeltaan äärettömän sosiaalisia ja avoimia. Oikeita pikkuaurinkoja. Oppivat helposti. Pidämme turkit pitkinä. Se vain vaatii säännöllistä hoitoa: viikkottainen pesu, föönaus ja harjaaminen. =Luonne ihana, turkki työsevä.

• Cotonemo

Coton on todella valloittava koiramaailman vekkuli! Suosittelen ehdottomasti!
      Itse olen trimmannut turkkia kolme kertaa vuodessa omalla trimmerillä kun kunnon lenkkikoirana sitä on pidetty. :)
      Pitkänä vaatii kyllä paljon hoitoa.

• kaveri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3888
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      352
      3015
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1927
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1645
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1109
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      964
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      801
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      779
    Aihe