Kävin hampilekurissa ja 137€ meni eikä porattu lainkaan?Hampien tarkastus ja hampikivenpoisto lakkaus.
Ja tämä hintaluokka nokialla,ei siis taivasalla.
Kirjoitelkaa,minusta ryöstöä.Harrastan kalastusta,mutta en ryöstökalastusta..
Onko tutkittu? Vale lekureitalöytyi onko hampilekureita edes tutkittu?
Oi kallis Suomenmaa
10
222
Vastaukset
Oliko väestövastuu l. kunnallinen hammaslekuri vai yksityinen? Kova hinta mielestäni.
- etsivivä-amadeus
puolenvuoden jonot,näin kertoi tietokokone,siis yksityiselle sektorille pääsin.
Tyttärelle sama hoito maksoi puolet maksamastani.
Voisko olla että meitä vanhuksia rokotetaan,kun luullaan ettei rahaa edes tunneta.. - Katleija-yksi
etsivivä-amadeus kirjoitti:
puolenvuoden jonot,näin kertoi tietokokone,siis yksityiselle sektorille pääsin.
Tyttärelle sama hoito maksoi puolet maksamastani.
Voisko olla että meitä vanhuksia rokotetaan,kun luullaan ettei rahaa edes tunneta..Olikohan siitä jo vähennetty Kelan osuus. Jos oli, niin entistä kalliimmalta kuulostaa.
- etsivivä-amadeus
Katleija-yksi kirjoitti:
Olikohan siitä jo vähennetty Kelan osuus. Jos oli, niin entistä kalliimmalta kuulostaa.
jälkeen maksoin 90,70€,mutta omia verorahojahan se Kelakin jakaa,siis meidän rahoja.
- Katleija-yksi
etsivivä-amadeus kirjoitti:
jälkeen maksoin 90,70€,mutta omia verorahojahan se Kelakin jakaa,siis meidän rahoja.
Tuon kyllä ymmärrän, ja kallista on yksityinen hammastenhoito. Nyt vasta minäkin (73v) olen kerran käyttänyt kunnallista hammashuoltoa. Tilatessani sieltä ensimmäistä kertaa, sanoin tarvitsevani ajan vasta n. vuoden päästä, sillä olin juuri ollut hoidossa.
Hoito oli ensiluokkaista ja selvästi edullisempaa minulle kuin yksityisen antama. Yhteisistä verorahoistamme kai sielläkin se loppu maksetaan.
Kahden vuoden kuluttua on oikeus tilata tarkastus, mutta jos jotain sitä ennen tapahtuu, saan ajan riippuen kiireellisyydestä. Hammashygieenikon (ent. hammashoitaja) saan tilata joka vuosi.
Vuosikymmeniä kävin samalla yksityisellä, mutta kun jouduin vaihtamaan nuorempaan, kyllästytti se juoksuttaminen, kun kerralla tehtiin niin vähän. Vanha hammaslääkärini tarkasti, paikkasi ja puhdisti hampaat samalla kertaa, mutta tällä nuorella sai käydä samojen hommien vuoksi kolme kertaa. - etsivivä-amadeus
Katleija-yksi kirjoitti:
Tuon kyllä ymmärrän, ja kallista on yksityinen hammastenhoito. Nyt vasta minäkin (73v) olen kerran käyttänyt kunnallista hammashuoltoa. Tilatessani sieltä ensimmäistä kertaa, sanoin tarvitsevani ajan vasta n. vuoden päästä, sillä olin juuri ollut hoidossa.
Hoito oli ensiluokkaista ja selvästi edullisempaa minulle kuin yksityisen antama. Yhteisistä verorahoistamme kai sielläkin se loppu maksetaan.
Kahden vuoden kuluttua on oikeus tilata tarkastus, mutta jos jotain sitä ennen tapahtuu, saan ajan riippuen kiireellisyydestä. Hammashygieenikon (ent. hammashoitaja) saan tilata joka vuosi.
Vuosikymmeniä kävin samalla yksityisellä, mutta kun jouduin vaihtamaan nuorempaan, kyllästytti se juoksuttaminen, kun kerralla tehtiin niin vähän. Vanha hammaslääkärini tarkasti, paikkasi ja puhdisti hampaat samalla kertaa, mutta tällä nuorella sai käydä samojen hommien vuoksi kolme kertaa.ehkä turhan takia,kun olemme niin kuuliaisia kansalaisia.
Saat luukulta sitä ja toiselta tätä.
Onnex vain kerran jouduin sossulta hakemaan varattomuustodistuksen,kun ensimmäisestä ukosta hain eroa.
Siellä vanhalle viinalle ja tupakalle haiseva vanha ämmä rupes keljuilemaan,että kuinka voin kirjoittaa varattomuustodistuksen,kun sinulla on kaksi asuntoa.
Sanoin,et tietääkseni ole asianajaja ja kirjoita se lausunto,että pääsee noi juopotkin sisälle.
Olin silloin neljän lapsen yksinhuoltaja ja tein kahta työtä,että penskat saivat muutakin,kuin myötätuntoa.
- rofeetta
Matti Vanhasen ensimmäisen hallituksen sosiaali -ja terveysministerinä oli, kuten nykyäänkin, hammaslääkäri Liisa Hyssälä.
Hyssälä ajoi voimallisesti hammashoidon kustannuksia Kela-korvattaviksi ja niin myös tapahtui.
Kysyä sopinee, oliko Liisa Hyssälä hammaslääkärien vai meidän lääkäripalveluja käyttävien kansalaisten asialla?
Vastaus on yksiselitteinen. Hän oli hammaslääkärien asialla. Kävi nimittäin niin, että kun Kelakorvaukset astuivat voimaan, niin HAMMASLÄÄKÄRIT NOSTIVAT PALKKIOITAAN SAMALLA KELA-OSUUDELLA.
Näin ollen se Kelakorvaus, jonka piti hyödyttää meitä kansalaisia valuikin hammaslääkäreiden taskuihin.
Hammaslääkäri Liisa Hyssälä oli sen näin tuumannut.
Nykyään hammaslääkärit vähentävät mielellään kela-korvauksen pois laskussa valmiiksi, sillä ilman sitä lasku olisi törkeän suuri.
Yksi asia tässä ihmetyttää suuresti.
Se on se, etytä miksi ei vallan vahtikoirana esiintyvä madia kiinnittänyt mitään huomiota tähän suureen puhallukseen.- Katleija-yksi
Sama käytäntö näyttää olevan arvonlisäveron alentuessa.
- etsivivä-amadeus
Kiitos Sinulle todella asiantuntevasta kommentista.
Minä luulin että se € uro sen teki,mutta että ihan elävä ihminen ja meidän palkkalistoilla oleva paskiainen.
Voi hitsin,hitsi,onnex ei ole ministeri minun äänilläni edukuntaan päässy,ei edes rappusille.
Minulla levis eväät,kuin Jokiselta viinakaupan rappusille. tuo kunnallinen terveydenhoito olisikaan, jos kaikki yksityislääkäreille syydetyt eurot ohjattaisiin yleiseen ja yhtäläiseen terveydenhuoltoon?
Yksityiset lääkärit voisivat sitten nyysiä rahat rikkailta, joilla siihen on varaa.
Jo kauan on ihmetelty sitäkin, kuinka yksityisellä lääkärillä voi olla oikeus ohittaa omilla potilaillaan kunnallisessa kunnallisessa sairaanhoitojonossa olevat potilaat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site395777Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2165323Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers394452Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto404293SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun514068Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813766SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt853680Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään453119Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062440SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het462388