Vaimon sukunimi

niminenenen

Kuinka moni on ottanut vaimonsa sukunimen naimisiinmennessään? Mitkä ovat olleet syyt siihen, hassu oma sukunimi vai hieno sukunimi vaimolla? Kertokaa mikä nimi vaihtui miksikin`.

12

4156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukunim. hulluttelu

      Joo, tätä sukunimillä keikarointia minäkin ihmettelen, jos vaimolla on jokin erikoisen hieno sukunimi, niin mieskin löylähtää sen ottamaan.

      Sitten tää naisten kaksoissuniminen ottamaninen on kanssa kummaa esim.Järvinen-Salonen lukee sairaaloitten hoitajilla nimineulassa. Eikä näin ole sanottu, että tää aviopari ei elä samasta elämänpuusta ja tarpeista, jos aviossa ollaan kunnolla siellä ei nimillä erotellaan kuka on kutakin.

      Ennen muinoin julkisuuden ja silmäätekevät käyttivät tätä tyyliä, mutta nyt sitä käyttää ihan tavallisetkin duunaritkin. Sen ymmärrän jos Kari-Helena käyttää esim. Kalaoja-Rajala, en tiedä käyttääkö jälkimmäistä nimeä enää, mutta aiemmin näin lehdessä nimet näin. Sen näkisin sallittuna, kun hän on kuuluisa, niin paremmin nimi säilyy ihmisten mielissä, jo ammatinkin puolesta.

      • jakka

        tiiän yhen miehen ketä otti akkansa nimen, nyt on siinä perheessä sopu koetuksella kun jaskalla kriisiä pukkaa, ei kannata ottaa akan nimeä jos tulee avio ero niin on siinä sitten pääsärky


    • ............

      joo ja yks tuttu pari piti molemmat omat sukunimensä... sitten menikin mietintään, kumman nimi lapselle annetaan. Uh, vaikeeta venkoilua.

      • vaimon

        sukunimen, koska niitä on nyt vain meidän perhellä ja appiukolla, näin nimi säilyy ainakin minun kauttani yhden polven (Tyttö ja Poika) pojalleni tietty paineet suvun jatkoon :) ja olihan nimikin hieno, onhan se kiva kun ei saman nimisiä muita ole.


    • 58 v

      Pariskunnasta tuleva vaimo vaihtoi ennen avioitumista sukunimensä äitnsä suvun nimeksi. Vihkimisen jälkeen tuore aviomies otti tämän vaimonsa uuden sukuniemen myös itselleen.

      Entinen sukunimilaki, joka edellytti ylipäätään sukuniemä henkilölle ja perheelle yhteistä nimeä oli voimassa vain 65. Eli perinne ei Suomessa oluut mikään pitkä yhteiselle sukunimelle. Ja ennenaikaankin jos mies tuli kotivävyksi, niin sukunimi muuttui talonnimen mukaan.

      Esim. molemmat isoisoisäni 1800 luvun lopulla ottivat nimensä vaimonsa kotitalon mukaan. Lakihan ei asiaan tainnut olla siihen aikaan.

    • ......

      Siinä suurin syy. Jos on joku von Ramsay niin usea nuolee appiukon persettä ja vaihtaa sukunimensä.

    • Anonyymi

      Ottaisin vaimon sukunimen, jos se olisi jokin historiallinen nimi: Gutenberg, Ford, Mountbatten, Hindenburg, Rockefeller, Mannerheim, Bonaparte, Fazer ... onhan niitä.

    • Enpä ole tuota tehnyt. Soisin myös, että vaimo pitäisi oman sukunimensä, kun erojen todennäköisyys on isohko. Ja ainakin jos vaimo on omaa ikäluokkaani, niin tässä iässä enää kannata nimeä vaihdella ellei ole sitä nimeä itte jollain pilannut.

    • Anonyymi

      Se on aika pieni prosentti joka ottaa vaimonsa sukunimen (ainoaksi nimeksi), mutta jokainen varmasti tuntee jonkun joka on tehnyt näin.

    • Anonyymi

      no apua mikä aloitus :>D

      siis voiko maailmassa joku mies tahtoa naisen nimen :D

      wautsi <333

      no siis mun nimen saa jos ottaa tai siis antaa sit omansa mulle mut voin kertoa et helppoo se ei tuu suomessa olemaan kantaa tällasta nimeä :D

    • Anonyymi

      Oma sukunimeni on hildenberg ja vaimon tuheroinen. Eipä tarvinnut miettiä kumpi on yhteinen sukunimi.

      • Anonyymi

        Olette sis tuheroita, mutta ei Kai lesboja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe