Thaimaaseen ensimmäistä kertaa

meisseli19

Kaipaisin vähän infoa, että mihinpäin Thaimaata kannattaisi lähteä? Olemme katsoneet enimmäkseen Hua Hiniä, mutta myös Phuket on ollut vaihtoehto. Joten kumpaan kannattaisi lähteä? Joten ei muutakun kokemuksia ja suosituksia tulemaan

5

963

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14 x Thaimaassa

Suunta teillä on oikea. Thaimaassa on kaikille jotakin, jonne kerran matkustaessanne huomaatte suuntaavan sinne aina uudestaan ja uudestaan. Se on paratiisi maan päällä. Länkkäreille halpa hintataso, sää suosii ja ennen kaikkea ne ihmiset ovat mahtavia siellä. Thairuoka parasta, mitä keittiö voi tarjota.

Suosittelen varaamaan pelkät lennot ja reissaamaan ympäri Thaimaata omatoimisesti. Näin matkustan sinne itse aina ja kuljen missä milloinkin. Bussit ja lennot ovat halpoja ja niitä on runsaasti tarjolla. Esimerkkinä VIP- bussi 500 km noin 10 euroa. Taksilla liikkuminen on myös halpaa, esim. 200 km noin 40 euroa. Tinkiminen kuuluu maan tapaan.

Hua Hin on perhepaikka, jossa ilta/yöelämä on hyvin rauhallista. Hienot rannat.
      Phuket on suosittu turistipaikka kaiken ikäisille, jossa löytyy rauhallista menoa, hyvät rannat ja Patongin huiput yömenot.
      Pattaya ei nuku koskaan. Yöelämä jotakin sellaista, jota ei voi kuvitella etukäteen. Pattayan ranta huono/likainen, vieressä Jomtienin ranta hieman parempi. Baareja niin paljon, ettei pysty laskemaan.
      Koh Chang hieno saari lähellä Kamputsean rajaa. Hienot matalat rannat, iltaelämää... Illallinen ihan meren äärellä rannalla öljylamppujen valossa ja drinkkejä maistellen ja makoillen rantakuppiloiden matoilla, jotka ovat asetettu rantahietikoille. Aika pysähtyy siellä. Bungalowit edullisia.
      Bangkok 10 miljoonan asukkaan kaupunki, jossa kahteen kilometriin voi kulua taksilla aikaa tunti pari tai toinen vaihtoehto nopeammin rohkeasti Tuk-Tukin kyytiin. Shoppailu suotavaa.

Thaimaa on jotain sellaista, jota ei voi kuvailla sanoilla. Se on koettava itse. Ei varmasti kanariat kiinnosta Thaimaan jälkeen. En ainakaan tiedä ketään, jota olisi kiinnostanut :)

• meisseli19

Kiitoksia paljon viestistäsi.

Entä onko Hua Hinissä hyvät ostomahdollisuudet? Eli onko siellä ostoskeskuksia tai sellaisia kojuja missä myydään esim. kopio merkki t-paitoja yms.

• Minä vaan
        meisseli19 kirjoitti:

Entä onko Hua Hinissä hyvät ostomahdollisuudet? Eli onko siellä ostoskeskuksia tai sellaisia kojuja missä myydään esim. kopio merkki t-paitoja yms.

Olisi parempi keskustella "yleistä Thaimaasta"-osastolla. Voisit saada enemmän tietoa asiastasi.

• 14 x Thaimaassa
        meisseli19 kirjoitti:

Hua Hinissä on paljon pikkukojuja ympäriinsä katujen varsilla, joista löytyy monenlaista vaatteista koriste-esineisiin. Päivällä voit ostaa vaikka elävän kanan markkinoilta. Yömarkkinat on hyvä paikka ostella t-paitoja yms. Halpoja ovat, mutta laatu vastaa myös hintaa eli langat saattaa joskus purkautua ompeleista tai vetoketjut hajota suht nopeesti.

Market Village -ostoskeskus, Tesco ja Lotus -marketit vastaavat Suomessa Prisma/CM -ketjuja. Siellä voi käydä hahmottamassa vaatteiden hintoja, että osaa tinkiä hinnat kohdalleen katukaupoissa.

Hauskaa matkaa!

• laiskapee

Itse olen käynyt Phuketissa Karon Beachilla, samalla tuli käytyä lähirannoilla Kata Beachilla ja Patongilla. Kävin siellä Ei-sesonkiaikaan, eli kesällä sadekautena. Meno oli TOSI hiljaista, tuntui että oltiin kaverin kanssa ainoat turistit siellä. Yöelämä oli myös kuivaa, varmaan juuri siksi ettei ollut turisteja. Shoppailukulttuuri oli se, että kauppiaat tyrkyttivät epätoivoisina tuotteitaan (jotka oli samoja joka puljussa), saattoivat jopa yrittää repiä kädestä liikkeeseen sisään, ja miesmyyjät huuteli aina jotain suomeksi ohi mennessä. Mutta muutoin ihmiset ja palvelu oli ihan mukavaa, tuktukilla matkusteltiin "vakkarikuskimme" kera, nähtiin Big Buddha ja temppeleitä ym. Patong Beach ei ollut makuuni, se oli vielä ahdistavampi kuin Karon Beach tyrkkyine kauppiaineen ja huutelevine miehineen. Patongilla käytiin vain lyhyellä visiitillä, illalla oltiin Simon Cabaree- nimisessä drag-queen-show´ssa. Se oli ihan hauska, oli musiikkia, laulua ja häikäiseviä pukuja. Puoli päivää/koko päivän kestävät retket esim. "James Bond" ja Phi Phi-saarille oli myös ihan kivoja, vaikken ollut mitenkään ekstaasissa. Leffoissa nähtyinä ne saaret oli jännempiä, paikan päällä tuli lähinnä ajatus että "tässäks nää nyt sitten oli". Sademetsäretki elefantin selässä oli reissun paras kokemus, vaikkakin ensin olin kauhusta kankea ja mietin etten ikinä nouse sen jättiläisen selkään. :D ;D Phuket Towniin en kerinnyt tutustua sen enempää mitä lentokentältä ja autokyydistä näki, tuskin kauheasti jäi näkemättä.

Sanotaan näin, että kokemuksena toi Phuketin reissu oli huippukiva (vaikka kertomukseni saattoikin kuullostaa ei- niin kivalta), mutta jos vielä joskus matkustan Thaimaahan, niin valitsisin kohteeksi jonkun hieman syrjäisämmän paikan (lue: ei turistirysä, vaikka olisi hiljainenkin kausi). Tai ainakin jonkun sellaisen paikan jossa näkisi aidointa Thaimaata, enemmän maaseutua, mutta kuitenkin olisi aktiviteettejakin. Monet on kehuneet mm. Koh Samuita ja Krabia, Krabia itsekkin mietin ensin kohteeksi mutta valitsin Phuketin halvemman hinnan takia (pihi kun olin). Jos haluaa ihan sitä stunkkaista city-meininkiä, niin varmaan Bangkok olisi hyvä valinta. Siellä oli hiostavan kuuma, ja ainakin lentokenttä oli massiivinen, joten kaipa kaikki on melko suurta Bangkokissa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      356
      1438
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      79
      987
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      84
      905
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      833
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      728
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      121
      705
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      692
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      49
      658
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      616
    10. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      568
    11. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      30
      567
    12. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      552
    13. 45
      547
    14. 32
      531
    15. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      525
    16. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      33
      518
    17. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      495
    18. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      41
      492
    19. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      80