Bolivarin kurssi

111111111111

Kertokaapas miten BsF siellä vielä toimii vai onko kaikki jo bs
Mikä kurssi on tällä hetkellä?

11

1716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simon b

      ei tarvi huudella, katotaan onko myöhemmin. Näyttää siltä, että ei. Tai riippuu mitä tarkemmin haluat tietää?

    • anjalus
    • Johkis__

      Viikko sitten tultiin Venezuelasta ja kurssi oli virallisessa rahanvaihtopaikassa yhdellä eurolla sai n. 5,2. Epävirallisista yleensä 6-7, parhaimmillaan 7.9.

      • asiaa!

        On mahdollista saada joltain pankkia parempaa kurssia ja tuolla villissä lännessä on myös mahdollista tulla ryöstetyksi EPÄVIRALLISESSA rahanvaihdossa. Kun huomataan, että keskikurssi on ollut melko tasainen (hieman laskeva) viime viikot, vähän alle 6:n, eipä ole järkeä riskeerata terveyttään muutaman desimaalin tähden! Viimeiset 2kk bolivari on (euroon nähden) hiljalleen kallistunut, voi siis kannattaa hankkia niitä pian jos on menossa Venezuelaan. Kiinnostavaa on myös, onko tuo huutonetin ilmoitus laillinen! Mene ja tiedä, mutta jos myyjä on asiallinen ja luotettava siinähän voi matkailija varmaan säästääkin. Itse kyllä pidän huutonettiä hyvänä ja luotettavana kauppapaikkana, tuo vaan on vähän erikoinen myyntituote. Itse en vaihtaisi miltään villinlännen katukauppiaalta tai lentokoneasemahiipparilta lanttiakaan, vain hölmö ei tiedä kuin paljon rikollisuutta ja aseellisia ryöstöjä joissain venezuelan kaltaisissa paikoissa tapahtuu ainakin jos on tollona turistina. Silti on aivan turvallista matkailla kun tietää mitä tekee tai esim. noudattaa suurlähetystöjen matkustajaohjeita.


      • PenttiKV
        asiaa! kirjoitti:

        On mahdollista saada joltain pankkia parempaa kurssia ja tuolla villissä lännessä on myös mahdollista tulla ryöstetyksi EPÄVIRALLISESSA rahanvaihdossa. Kun huomataan, että keskikurssi on ollut melko tasainen (hieman laskeva) viime viikot, vähän alle 6:n, eipä ole järkeä riskeerata terveyttään muutaman desimaalin tähden! Viimeiset 2kk bolivari on (euroon nähden) hiljalleen kallistunut, voi siis kannattaa hankkia niitä pian jos on menossa Venezuelaan. Kiinnostavaa on myös, onko tuo huutonetin ilmoitus laillinen! Mene ja tiedä, mutta jos myyjä on asiallinen ja luotettava siinähän voi matkailija varmaan säästääkin. Itse kyllä pidän huutonettiä hyvänä ja luotettavana kauppapaikkana, tuo vaan on vähän erikoinen myyntituote. Itse en vaihtaisi miltään villinlännen katukauppiaalta tai lentokoneasemahiipparilta lanttiakaan, vain hölmö ei tiedä kuin paljon rikollisuutta ja aseellisia ryöstöjä joissain venezuelan kaltaisissa paikoissa tapahtuu ainakin jos on tollona turistina. Silti on aivan turvallista matkailla kun tietää mitä tekee tai esim. noudattaa suurlähetystöjen matkustajaohjeita.

        mitäs tästä sanotte:
        http://www.huuto.net/kohteet/venezuelan-bolivareja-300-tai-enemman---edullisesti-/134481052
        Onko näkynyt parempia tarjouksia? Pitäisi löytää tietoa hinnoista ja myyjistä kun vain ehtisi etsimään.
        Tiedättekö sivustoja kurssihistoriasta, sellasta jossa näkyisi kuukauden muutokset?


      • haidi1
        PenttiKV kirjoitti:

        mitäs tästä sanotte:
        http://www.huuto.net/kohteet/venezuelan-bolivareja-300-tai-enemman---edullisesti-/134481052
        Onko näkynyt parempia tarjouksia? Pitäisi löytää tietoa hinnoista ja myyjistä kun vain ehtisi etsimään.
        Tiedättekö sivustoja kurssihistoriasta, sellasta jossa näkyisi kuukauden muutokset?

        Oon parhaillaan Caracasissa. Huvittavaa on se, etta Helsingin forexilla olis tarjottu lahes samaan kursiin ku taalla mustassa porssissa, jos niilla olis niita vain ollut. Joten kantsii kysella sielta myos. Taa kateisen mukana kuskaaminen on kylla niin arsyttavaa, etta ei varmaan ois pahempi idea ollu nostaa kallista rahaa maatista.


      • MinnaNiemi
        haidi1 kirjoitti:

        Oon parhaillaan Caracasissa. Huvittavaa on se, etta Helsingin forexilla olis tarjottu lahes samaan kursiin ku taalla mustassa porssissa, jos niilla olis niita vain ollut. Joten kantsii kysella sielta myos. Taa kateisen mukana kuskaaminen on kylla niin arsyttavaa, etta ei varmaan ois pahempi idea ollu nostaa kallista rahaa maatista.

        Ostin huutonetistä valuuttaa, ja kyllä oli halvempi kuin missään pankissa. Tuon yläpuolisen linkin avatessa pitää mennä "myyjä" sivulle, josta "avoimet kohteet, joissa myyjänä"
        http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?cat=%&seller=coolswimmer&status=DN&odir=A

        Kannattaa vaan tarjota jotain, hyvin oli hinta ja muu neuvoteltavissa!

        Jo Euroopassakin on paikkoja joissa kelpaa vain käteinen, ja voin kertoa että sama pätee tuolla Caribian rannikolla, joten kyllä sitä rahaa on hyvä vähän olla mukana.


      • Johkis__
        asiaa! kirjoitti:

        On mahdollista saada joltain pankkia parempaa kurssia ja tuolla villissä lännessä on myös mahdollista tulla ryöstetyksi EPÄVIRALLISESSA rahanvaihdossa. Kun huomataan, että keskikurssi on ollut melko tasainen (hieman laskeva) viime viikot, vähän alle 6:n, eipä ole järkeä riskeerata terveyttään muutaman desimaalin tähden! Viimeiset 2kk bolivari on (euroon nähden) hiljalleen kallistunut, voi siis kannattaa hankkia niitä pian jos on menossa Venezuelaan. Kiinnostavaa on myös, onko tuo huutonetin ilmoitus laillinen! Mene ja tiedä, mutta jos myyjä on asiallinen ja luotettava siinähän voi matkailija varmaan säästääkin. Itse kyllä pidän huutonettiä hyvänä ja luotettavana kauppapaikkana, tuo vaan on vähän erikoinen myyntituote. Itse en vaihtaisi miltään villinlännen katukauppiaalta tai lentokoneasemahiipparilta lanttiakaan, vain hölmö ei tiedä kuin paljon rikollisuutta ja aseellisia ryöstöjä joissain venezuelan kaltaisissa paikoissa tapahtuu ainakin jos on tollona turistina. Silti on aivan turvallista matkailla kun tietää mitä tekee tai esim. noudattaa suurlähetystöjen matkustajaohjeita.

        Toki kannattaa katsoa missä rahansa vaihtaa ja käyttää maalaisjärkeä. Epävirallinen rahanvaihto on arkipäivää ja korruptio kukoistaa, valitettavasti. Rahaa vaihdetaan tarjottavaksi monessa paikassa, esim. hotellien laukunkantajat, bussiaseman lipputoimistot, kauppojen myyjät, taksikuskit, matkatoimiston virkailijat jne. Ajatuksissa oli, että virallisissa vaihtopisteissä vaan vaihdan, mutta itse tuntu jopa turvallisemmalta vaihtaa epävirallisesti, keskellä kirkasta päivää ja kaupungin vilinää kuin virallisissa hämärissä vaihtopisteissä, jossa passistasi otetaan kopio, allekirjoitetaan kasa papereita ja otetaan parit sormenjäljet. Ja joo, mikä on moraalisesti oikein en ota kantaa nyt. Pointtina vaan, että rahaa on helppo vaihtaa sekä virallisesti että epävirallisesti eli ei kannata stressata itseään rahanvaihdolla Suomessa.


      • snuubi
        Johkis__ kirjoitti:

        Toki kannattaa katsoa missä rahansa vaihtaa ja käyttää maalaisjärkeä. Epävirallinen rahanvaihto on arkipäivää ja korruptio kukoistaa, valitettavasti. Rahaa vaihdetaan tarjottavaksi monessa paikassa, esim. hotellien laukunkantajat, bussiaseman lipputoimistot, kauppojen myyjät, taksikuskit, matkatoimiston virkailijat jne. Ajatuksissa oli, että virallisissa vaihtopisteissä vaan vaihdan, mutta itse tuntu jopa turvallisemmalta vaihtaa epävirallisesti, keskellä kirkasta päivää ja kaupungin vilinää kuin virallisissa hämärissä vaihtopisteissä, jossa passistasi otetaan kopio, allekirjoitetaan kasa papereita ja otetaan parit sormenjäljet. Ja joo, mikä on moraalisesti oikein en ota kantaa nyt. Pointtina vaan, että rahaa on helppo vaihtaa sekä virallisesti että epävirallisesti eli ei kannata stressata itseään rahanvaihdolla Suomessa.

        itse ostan mistä saan edullisimmin. tietenkin otan huomioon riskejä, joita vastarannalla riittää. jos Suomessa saa hyvällä kurssilla, varmasti otan täältä jo pelkkien riskien takia. voipi olla ettei riskeistä oikein tiedä, siinä tapauksessa noin puolet Suomesta, loput periltä. harvempi turisti tietää oikeasti mistä epävirallisesta on turvallista vaihtaa, missä saa vaikkapa kuulan kalloon. mutta jos tietää valmiiksi kaiken, saattaa säästää eikä ole turvatonta.


    • Antti H.
    • Matti Lappalainen

      Rahanvaihto Venezuelassa on satunnaiselle matkailijalle oma ihmeellinen maailmansa, salatiedettä. Tutustuin sen saloihin pääasiassa Margaritan saarella. Myöhemmin muillakin paikkakunnilla Kumanasta Meridaan. Lisää Venezuelan erikoisuuksia löytyy www.snoopy.fi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1749
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1728
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe