Ajovalot ei syty itsestään

valoongelmaa

Eli ongelma on se että valojen "automatiikka" ei toimi eli valoista syttyy vaan toinen kunnolla kun auton käynnistää. Valot kyllä toimivat ongelmitta kun ne kääntää käsin päälle.

Joku joskus puhui jostain mustasta pienestä laatikosta konehuoneen puolella joka kyseisen homman hoitaisi joka pitäisi vaihtaa uuteen mutta en nyt millään muista että mikä...

Jos jollain olisi tietoa mikä osa on kyseessä niin olisin kiitollinen ja voisin suunnata autopurkaamolle kyseistä osaa kyselemään =)

Auto on siis nissan micra -94

7

4485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asentaja..

Etsi se musta pieni laatikko(tupakka-askin kokoinen) konehuoneesta.
      Muistaakseni jommankumman lokasuojan sivussa, siinä lukee yleensä light relay.
      Ota laatikko irti avaamalla töpseli. Varmista että loota on oikea(valot eivät nyt toimi kokeiltaessa)
      Laatikko on helppo avata.
      Käy juotoskolvilla piirilevyn auenneet juotospisteet läpi.
      Homma on varttitunnin jopi eikä maksa mitään.
      Purkaamon osat on sököjä valmiiksi ja tarvivat tuon juotoksien korjailun myös.
      Ps. Joissain Nissaneissa se loota on jalkatilassa lähellä sulakkeita.

• valoongelmaa

Paljon tiedosta! pitää huomenna tutkailla mitä kyseinen loota on syönyt

• h.horsecollar

Rele on sulakerasian kohdalla, niinkuin tuossa "asentaja" merkillä joku alempana jo kertoikin.Sinne näkee oikeastaan vain jalkatilasta alakautta, mutta se on ohjaamon puolella peltisuikaleessa kiinni työnnettynä, ainakin v- 93 Micrassa. Se on musta muovi kotelo,noin tupakka askin kokoinen, johon tullee johtoja kahdella eri liittimellä.Kotelossa om texti cont-ass'y D.T.R.L, Niles 572606 Japan, 28575 54B00.

Piirilevyllä on yhteensä kolme relettä, niistä kaksi rinnakkain. Niiden juotokset piirilevyn takaa kun juottaa uudelleen, alkoi ainakin minulla taas toimia kunpikin valo myös päiväasennossa. Suurennuslasilla saattaa jopa nähdä , mitkä juotokset ovat tärisseet auki, paras kuitenkin juottaa kaikki releeseen menevät.

Saman kokoinen loota on konetilassa apumiehen puolella lokasuojaa vasten, mutta se on pyyhkijöihin liittyvä rele/ajastin piiri.

• Hyvä ohje!!

Laitoin juuri Micran vm-95 valoautomatiikan kuntoon tällä ohjeella, eikä ollut iso homma.

• surullinen2

11.07.2011
      Tuo osa todellakin on Nissan Sunny 1,6 (95vm) oikea murheen kryyni, oon varmaan romuttamoilta ostanut noita 2-3 kappaletta a`40 kuljetusksineen..voisi koittaa tota juottamista välillä...

• jiuu

miulla micra ja sunny , 93 ja 95. molemmissa sama vika. toisesta piti jo juotella muutakin , ilmamassa mittaria jne..

• 56uxrytcuvbijn

selvästi brittiläiset autosähköt, ei juotoksetkaan onnistu kestävällä tavalla, eikö ne vanhat brittimerkitkin olleet hyvin epäluotettavia sähköiltään, esim. Lucas, pimeyden ruhtinas :D
      Japanissa tehdään parhaat autosähköt, ne toimii luotettavasti ja kestää pitkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2453
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1191
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1092
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe