Vauvan kakka ja ilmavaivat

Apua_kaivataan

Tyttöni on nyt hieman yli 3 viikon ikäinen ja hänen kakkansa ovat alkaneet haista TODELLA pahalle! Samoin mahassa murisee ilmaa todella paljon ja pierut haisevat kamalalle. Vauva ei kuitenkaan ole yleensä itkuinen tai valittele vatsaansa. Vauva on täysimetyksellä ja imee kyllä mielestäni hyvin ja viihtyy rinnalla. Pitäisikö nyt alkaa huolestua kun olen lukenut, että täysimetyksellä olevan vauvan kakat eivät pitäisi haista pahalle? Voisiko kyseessö olla allergiaa, vai onko muilla muita ehdotuksia syyksi? Mielestäni en ole muuttanut omaa ruokailuani niin, että sen siitä pitäisi johtua. Vauvalle aloitettiin myös minisun d-vitamiini tipat, mutta haju alkoi jo ennen tippojen aloittamista. Vauvan kakka on löysää ja väriltään oranssia - myös välillä vihertävää, mutta yleensä oranssia.

2

1246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiima-78

tsekkaukseen ensin. Se on aina eka juttu kun ollaan täysimetyksellä.
      Kysy vain rohkeasti neuvolasta asiaa, he osaavat selittää mistä voi olla kyse ja ohjeistaa lisää. Me ainakin saatiin hyvät vinkit ja ohjeet sieltä allergioiden sun muiden juttujen varalle rintaruokinnan yhteydessä.

• äippyli80

Meidän poju nyt 2,5kk ja tuttuja oli meilläkin nuo sun kuvailemat "vaivat"... meilläkin oltiin täysimetyksellä n 6 viikkoiseen asti kunnes mun oma maito ei enää riittänytkään. Mutta siis juttelin heti silloin neuvolassa asiasta ja vielä toisenkin kerran nyt viime neuvola käynnillä kun kakka on nyt pidempään ollut vihreää, mutta kummallakin kerralla mulle sanottiin että kun vauva voi ja kasvaa hyvin eikä itke vatsaansa niin mitään hätää ei ole. Mutta tietenkin jos asia paljon mietityttää ja haluat varmistaa että kaikki varmasti on hyvin niin kysyppä lääkäriltä. Itse ajattelin myös vielä varmistaa kun tuo kakka vaan pysyy löysänä ja vihreänä vaikka sanottiinkin että kaikki on kyllä ok... =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7515
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4582
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2372
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe