MEillä on nyt 1 v ja 2 kk vanha Shih Tzu rotunen uros koira. Kyselisin että minkä ikäisenä sitä koiraa saakaan viedä ''panemaan'' :D ja oliko tarkastksessa ne silmät ja polvet tärkeimmät? Lisää tietoa kaipaisin tästä asiasta. :) Todella hyvät sukujuuret meidän koiralla niin kyselisin kanssa paljonko astutuksesta kannattaa maksaa. Meidän pentu maksoi 1 000 euroa.
Ei vittuilua sitten!. Asiallisia vastauksia thx.
Astutus
7
537
Vastaukset
- rotuyhdistykseen,
sieltä saat varmaa tietoa. Vastuullinen koiranomistaja (jos hän antaa koiransa jalostukseen) tarkistuttaa pieneltä rodulta ainakin polvet ja silmät. Lisäksi olisi hyvä olla muutama näyttelytulos, mistä näkee onko koiranne rotumääritelmän mukainen.
- aloittaja,.,.,.
kiitos asiallisesta tiedostasi :) soittelempa sinne sitten !
- ---
Tuon ikäisiä on jo käytetty astutukseen. Rodulta ei vaadita mitään tutkimuksia. Koiranetistä voit katsoa kuinka rodun kohdalla on käytännössä toimittu.
- Huh-huh!
Jo on paksua puhetta "tuon ikäisiä on jo käytetty astutukseen". Tai siis, tottakai on käytetty, mutta ei tosiaankaan ole järkeä, narttu on tuossa vaiheessa vielä todella nuori, usein vasta ensimmäisen juoksunsa kokenut eikä edes ruumiillisesti loppuun kehittynyt, juuri pennunkengistä päässyt jos sitäkään. Ja mikä tärkeintä, tuon ikäinen ei ole psyykkisesti vielä valmis kantamaan ja hoitamaan pentuja.
Kannattaa odotella ainakin siihen asti että itse pystyy arvioimaan koiran kehittyneen sekä mieleltään että ruumiiltaan aikuiseksi, johonkin kahteen ikävuoteen saakka. Ja toiseksi, sinulla on varmaan rekattu pentu? Ainakin noin mututiedon mukaan rekatut ovat tuota hintaluokkaa, joten kuka ostaa samalla hinnalla rekkaamattoman.. Kannattaa tosiaan ottaa yhteyttä rotuyhdistykseen, siellä kyllä kerrotaan mitkä olisi hyvä testauttaa ennen astutusta, ja saa jopa apua juuri sinun nartullesi sopivan sulhon etsintään (jalostusta ajatellen). Ja ehdottomasti vain ja ainoastaan pennut siinä tapauksessa että molemmilla vanhemmilla on paperit->pennutkin voi rekata, siitä hyötyy a)ostaja ja b)myyjäkin, kun voi pyytää vähän parempaa hintaa. - .....
Huh-huh! kirjoitti:
Jo on paksua puhetta "tuon ikäisiä on jo käytetty astutukseen". Tai siis, tottakai on käytetty, mutta ei tosiaankaan ole järkeä, narttu on tuossa vaiheessa vielä todella nuori, usein vasta ensimmäisen juoksunsa kokenut eikä edes ruumiillisesti loppuun kehittynyt, juuri pennunkengistä päässyt jos sitäkään. Ja mikä tärkeintä, tuon ikäinen ei ole psyykkisesti vielä valmis kantamaan ja hoitamaan pentuja.
Kannattaa odotella ainakin siihen asti että itse pystyy arvioimaan koiran kehittyneen sekä mieleltään että ruumiiltaan aikuiseksi, johonkin kahteen ikävuoteen saakka. Ja toiseksi, sinulla on varmaan rekattu pentu? Ainakin noin mututiedon mukaan rekatut ovat tuota hintaluokkaa, joten kuka ostaa samalla hinnalla rekkaamattoman.. Kannattaa tosiaan ottaa yhteyttä rotuyhdistykseen, siellä kyllä kerrotaan mitkä olisi hyvä testauttaa ennen astutusta, ja saa jopa apua juuri sinun nartullesi sopivan sulhon etsintään (jalostusta ajatellen). Ja ehdottomasti vain ja ainoastaan pennut siinä tapauksessa että molemmilla vanhemmilla on paperit->pennutkin voi rekata, siitä hyötyy a)ostaja ja b)myyjäkin, kun voi pyytää vähän parempaa hintaa.Uroksen harvemmin pitää kantaa ja hoitaa pentuja. Näytät olevan tyypillinen kiihkoilija, Et edes lue aloitusta kunnolla, vaan alat suoltamaan tuota samaa kulunutta mantraa jota kaltaisesi jaksavat vuodesta toiseen levittää keskustelupalstoilla.
- shih tzu
Hei!
Suunnitelmissani on astuttaa oma shih tzu narttuni alkuvuodesta 2011. Tässä mielessä olisin kiinnostunut uroksestasi jos vaikka olisi hyvä ehdokas astumaan meidän nartun.
Mielestäni olisi hyvä olla silmä ja polvitarkistukset tehty sekä ulkomuodontarkastus mikäli ei ole näyttelytuloksia lainkaan.
Rekisteripaperit ehdottomasti olisi oltava uroksellasi sekä siis Suomen kennelliitossa rekisterissä
Missäpäin Suomea asut??- toinenrotu
Eiköhän tuo http://www.kolumbus.fi/shihtzury/ olisi oikeampi paikka lähteä etsimään potentiaalista poikaystävää kuin nimetön keskustelupalstakirjoitus? Siis jos vähääkään oikeasti olet kiinnostunut rodusta etkä pelkästään muutaman saturaisen tienaamisesta jollain hutipennutuksella?
Vaikka enpä minä mitään shihtzuista tiedä, oma rotuni on ihan muu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401