Eurocargo tärisee

Hierova auto

Onko muilla ongelmia Ivecon Eurocargojen kanssa? Omassani (12t. täytsilmaj. vm. 2007)on uudesta asti ollut tärinävika, jonka aiheuttajaa ei millään löydy. On kardaani tasapainotettu, suuttimia tsekattu, renkaat ym. katsottu, mutta mitään apua ei ole noista ollut. Ainoastaan keskilaakerin sivukorjausta ei ole kokeiltu.(Jossain autossa se on auttanut kuulemma).
Autossa on pieni tärinä paikallaankin n. 1400 kierroksen kohdalla ja toinen alue 1800-1900. Ajossa ilmenee noin 60:n ja 75 km/h:n nopeuksissa voimakkaampi tärinäpiikki. Pieni tärinä tuntuu kyllä jatkuvasti.
Onko tuo sitten moottorin "ominaistärinän" ja sopivan kardaanitärinän yhteisvaikutusta en tiedä.

Olen ajanut muutamaa uutta vastaavaa ja minusta niissä kaikissa on sama ongelma. Eli onko saatu alihankkijoilta jotain todella halpaa osaa ja niitä on varastossa 50000 kpl. Ja pakko laittaa vaan menemään, toivottavasti kukaan ei huomaa.
Verrattuna aiempiin malleihin tasaista rullausta ei käytännössä ole. Vanhat mallit kulki kuin pumpuleiden päällä ajelisi.
Maahantuoja vähättelee asiaa ja asia onkin menossa oikeuteen. Olen nalkissa kyseisen vehkeen kanssa, koska jos myyn auton kertomatta tärinästä, olen pulassa jos ostaja sen sitten tajuaakin jälkeenpäin. Tai jos kerron etukäteen, niin kuka ostaa ja millä hinnalla?

Raskoneellakin odotetaan että jokin hajoaa, että vika löytyy. Että tällaista vianetsintää.

Toistaiseksi tuo värinä ei ole rikkonut mitään, mutta mitäs sitten kun alkaa paikat leviämään? Aika kallista lystiä jos perä alkaa oireilemaan, vaihdelaatikosta puhumattakaan. Siis jos kardaanin seutuvilta vika alkaa löytymään joskus.

Harmittaa koska muuten autossa ei ole kyllä mitään muuta valittamista..vielä.

- Viimeistä Ivecoa viedään-

2

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matti44

      Itsellä oli Eurocargo, kardaanin keskilaakeri meni noin 100 tkm kohdalla, täristi tietysti ensin, mutta piti vaihtaa heti. Kyllähän se muutenkin kohtalainen täristäjä oli, lisäilin jotain kiinnityskumejakin vaihteiston ja moottorin kiinnityksiín, mutta eipä niistä apua ollut. Sitten vain ajelin tärinöiden kanssa, niihinhän tuntui tottuvan.

      • Hieroo edelleen

        Omasta autostani kardaanin kaikki laakerit piti vaihtaa jo vuoden ajon jälkeen, jotta se saatii tasapainotettua. Kilometrejä tuolloin n. 25000. Maahantuojan mukaan tuo on ihan normaalia. Aika erikoista kun edesmenneellä autolla ajelin seitsemän vuotta eikä ollut mitään ja sitä edellisellä (mersulla)12 vuotta. Ja nyt vuoden vähäisen ajon jälkeen se on muka normaalia. Kertonee sitten nykyautojen laadusta jotain jos näin on.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      982
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe