Hei vaan.
Ongelma on, että en pääse macbookilla verkkoon. Kotoa löytyy langaton verkko ja naapuristosta lisää, mutta mihinkään en saa yhteyttä. Klikatessani yhdistä verkkoon, laitan oman langattoman verkkoni nimen etsii airport sitä aikansa ja ilmoittaa lopuksi: "yhteys aikakatkaistiin" ja näin ollaan taas ilman yhteyttä.
Jos taas laitan selaimen päälle (firefox / google chrome / safari) ilmoittaa kone, että esim. facebook on ehkä vaihtanut osoitetta tms. Alhaalta löytyy lisätietojaosasta teksti: "Virhe 105 (net_ERR_NAME_NOT_RESOLATED) Palvelinta ei löytynyt.
Tuossa siis vika. Mitenkäs tästä lähdettäisiin vyyhtiä purkamaan vai voiko sitä edes kotikonstein purkaa?
Mulla oli chromessa välillä ongelmana, ettei löytynyt osoitetta, mutta firefox toimi. Tätä kesti ehkä pari pävää silloin tällöin, ennen kuin kone veti kunnolla juntturaan.
Kiitokset teille, jotka avuliaasti vastaatte!
Airport-ongelma?
Mac-uran aloittelija
1
1199
Vastaukset
- Mäkkitupalainen
Yleensähän Mac löytää verkon itse ennenkuin ehdit kissaa sanoa…
Ruksaa Verkkoasetuksista: Näytä Airportin tila valikkorivillä
Laita siitä valikosta Airport päälle ja valitse alleilmestyvistä palvelimista omasi.
Ei sitä tarvitse mihinkään kirjoittaa. Salasana toki pitää sitten antaa, jos se suojattu eli nimen lopussa näkyy lukko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774572Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k122677- 1771789
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2611610- 1241490
- 1221357
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91297Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil731291- 761262
- 351006