Ruokavalio

bella.

Miten te muut kaukkarien omistajat ruokitte koirianne? kun meillä ei koira siedä tavallista koiranruokaa yhtään tulee ripuli.
Onko teillä vastaavia ongelmia esiintynyt?

18

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++++++

      meidän koiralla vastaavia ongelmia, ripuli on joskus merkki koiran allergiasta.

      Keitin riisiä, porkkanaa ja siihen lihaliemi kuution sekä jauhelihaa joskus seitiä tai broileria. Tee itse ne koirasi eväät ainakin tiedät mitä se syö.
      Niin mitä se tavallinen ruoka on mitä koirasi syö? Jos vaihdat nopeasti kuivamuonan merkin niin sekin voi aiheuttaa ripulia.
      Stressaako koirasi siitäkin voi mennä maha sekaisin?
      Koirani söi kotiruokaa jonka tein ja nappuloita myös, ei ollut mahavaivoja.

      • bella.

        Olen antanut kotiruokaa perunaa, riisiä, lihaa, kalaa....kaikkea kotiruokaa, sitten pari kertaa kokeillut kourallisen kuivaruokaa heti melkein tulee ripuli.


    • bella.

      Koirani sairastui se meni ripulille taas ja hoidin sitä ripulina, sitten jalat petti ja vein sen eläinlääkärille.

      Tulos maksantoiminta pettänyt, siinä samassa munuaiset petti.
      Koirani kuoli eilen nukutuksella, sitä ei enään ole. Herkkävatsaisuus johtui piilevästä sairaudesta.
      Koiran vanhemmat on terveitä. Otan tästä lähteien ripulin aika vakavasti jos vielä uuden hankin. Koiralla oli ikää, 1v. ja 1kk.

      • bella.

        Se jäi sinne klinikalle ja sille tehdää avaus, selvitämme syyn.
        En saa unta.


      • bella.
        bella. kirjoitti:

        Se jäi sinne klinikalle ja sille tehdää avaus, selvitämme syyn.
        En saa unta.

        Oli meidän kaikkien kulta. Niin kiltti ....täynnä rakkautta ja elämää.......


      • Kaukkaritar
        bella. kirjoitti:

        Oli meidän kaikkien kulta. Niin kiltti ....täynnä rakkautta ja elämää.......

        Kun saat tietoon mikä hänen sairautensa oli voisitko laittaa sen tänne muille näkyville siis sairauden nimen?

        Itselläni on 6v kaukkari narttu ja valitettavan useasti (yleensä kotiruuvan aikaan/jälkeen/talvi aikaan)
        ripulia myös:( joulukuussa oli toivo mennä ku alkoi ennen uutta vuotta toistuva parin viikon välein tuleva ripuli kausi,oli siis 2viikon välein 2-3vrk ripulissa helmikuulle saakka.
        Eläinlääkärillä ei kuitenkaan saatu perus tutkimuksilla mitään tuloksia /syytä ripuliin.

        Nyt vain mietimme millon taas uudestaan se iskee ja jaksaako koira enää sitä kun oli huomattavaa että talvisen episodin jälkeen siltä haihtui lähes 75-80% lihaksistosta kokonaan pois.

        Niin ja sydämmelliset osan otot selvästikkin tärkeän rakkaan pois menosta.


      • bella.
        Kaukkaritar kirjoitti:

        Kun saat tietoon mikä hänen sairautensa oli voisitko laittaa sen tänne muille näkyville siis sairauden nimen?

        Itselläni on 6v kaukkari narttu ja valitettavan useasti (yleensä kotiruuvan aikaan/jälkeen/talvi aikaan)
        ripulia myös:( joulukuussa oli toivo mennä ku alkoi ennen uutta vuotta toistuva parin viikon välein tuleva ripuli kausi,oli siis 2viikon välein 2-3vrk ripulissa helmikuulle saakka.
        Eläinlääkärillä ei kuitenkaan saatu perus tutkimuksilla mitään tuloksia /syytä ripuliin.

        Nyt vain mietimme millon taas uudestaan se iskee ja jaksaako koira enää sitä kun oli huomattavaa että talvisen episodin jälkeen siltä haihtui lähes 75-80% lihaksistosta kokonaan pois.

        Niin ja sydämmelliset osan otot selvästikkin tärkeän rakkaan pois menosta.

        Mä voin sen laittaa, sillähän oli 2 vikaa ja yhden neuvon mitä voin antaa tarkistuta lääkärillä sen munuaisarvot , jos löytyy piilevää sitä voi hoitaa ruokavaliolla ja saa ohjeet ettei koira sairastu noin äkillisesti.
        Parissa päivässä romahti.

        Niihin menee muutama viikko, kun saan tuloksia.
        Se munuaiskoe ei ole kallis.


      • Kaukkaritar
        bella. kirjoitti:

        Mä voin sen laittaa, sillähän oli 2 vikaa ja yhden neuvon mitä voin antaa tarkistuta lääkärillä sen munuaisarvot , jos löytyy piilevää sitä voi hoitaa ruokavaliolla ja saa ohjeet ettei koira sairastu noin äkillisesti.
        Parissa päivässä romahti.

        Niihin menee muutama viikko, kun saan tuloksia.
        Se munuaiskoe ei ole kallis.

        Joo okei eli täytyy nyt varautua että seuraavan kerran ku käydään lääkärillä niin samalla saavat sen ottaa tai sit jos nyt tulee kipeeks taas niin sit saman tien mittauttaa sen munuais arvon ja varmaan haimaa kanssa.
        Meillä nartulla on ollu kans sillein ihan pienestä pitäen että pakki menee todella sekaisin välillä ja se talvisen episodin jälkeen on pelko hiipinyt persiiseen että josko se ei seuraavaa kertaa kestäkkään.
        Ei siis muuta kuin lääkäriä varmius tilassa puhelimessa pidettävä ettei tilanne pääse yllättämään.

        Mutta kiitoksia vastauksesta ja voimia eteenpäin :)


      • bella.
        Kaukkaritar kirjoitti:

        Kun saat tietoon mikä hänen sairautensa oli voisitko laittaa sen tänne muille näkyville siis sairauden nimen?

        Itselläni on 6v kaukkari narttu ja valitettavan useasti (yleensä kotiruuvan aikaan/jälkeen/talvi aikaan)
        ripulia myös:( joulukuussa oli toivo mennä ku alkoi ennen uutta vuotta toistuva parin viikon välein tuleva ripuli kausi,oli siis 2viikon välein 2-3vrk ripulissa helmikuulle saakka.
        Eläinlääkärillä ei kuitenkaan saatu perus tutkimuksilla mitään tuloksia /syytä ripuliin.

        Nyt vain mietimme millon taas uudestaan se iskee ja jaksaako koira enää sitä kun oli huomattavaa että talvisen episodin jälkeen siltä haihtui lähes 75-80% lihaksistosta kokonaan pois.

        Niin ja sydämmelliset osan otot selvästikkin tärkeän rakkaan pois menosta.

        Eläinlääkäri soitti maksassa oli pieniä kasvaimia sekä verihyytymiä, verihyytymät olivat ilmeisesti tukkineet maksan toimintaa sitä valtimoa ja se taas johti munuaisiin ja löydettiin myös akuutti haimatulehdus.
        Koira meni nopeasti shokkitilaan, nesteytyksestä ja muista toimenpiteistä mitä sille tehtiin ei ollut mitään apua, koiran tila vaan paheni vastaanotolla jolloin eläinlääkäri antoi viimeisen pistoksen suoneen.

        Ei ole varaa geneettisiin tutkimuksiin, hyvin todennäköistä on se että koirallani oli perinnöllinen sairaus ja olen ilmoittanut asiasta eteenpäin sieltä mistä koiran ostin ja asiasta on ilmoitettu eteenpäin koiran sisaruksille.
        En halua kertoa täällä julkisesti kenneliä, joskus voi sairastua tämä oli harvinaista.


        * maksakasvaimet, verihyytymät,...

        * munuaiset loppu

        *akuutti haimatulehdus
        Kaikki on tässä ja en asiaan enään palaa, ja tämä oli viimeinen laumanvartijani.


      • Kaukkaritar
        bella. kirjoitti:

        Eläinlääkäri soitti maksassa oli pieniä kasvaimia sekä verihyytymiä, verihyytymät olivat ilmeisesti tukkineet maksan toimintaa sitä valtimoa ja se taas johti munuaisiin ja löydettiin myös akuutti haimatulehdus.
        Koira meni nopeasti shokkitilaan, nesteytyksestä ja muista toimenpiteistä mitä sille tehtiin ei ollut mitään apua, koiran tila vaan paheni vastaanotolla jolloin eläinlääkäri antoi viimeisen pistoksen suoneen.

        Ei ole varaa geneettisiin tutkimuksiin, hyvin todennäköistä on se että koirallani oli perinnöllinen sairaus ja olen ilmoittanut asiasta eteenpäin sieltä mistä koiran ostin ja asiasta on ilmoitettu eteenpäin koiran sisaruksille.
        En halua kertoa täällä julkisesti kenneliä, joskus voi sairastua tämä oli harvinaista.


        * maksakasvaimet, verihyytymät,...

        * munuaiset loppu

        *akuutti haimatulehdus
        Kaikki on tässä ja en asiaan enään palaa, ja tämä oli viimeinen laumanvartijani.

        Kiitos kun jaksoit laittaa noi tänne muille näkyviin,meille siitä ainakin voi olla apua.
        Nyt kun tietää että tälläinen on koiralta hengen vienyt niin on hyvä jokaisen muistaa että kyseessä voi siis olla aina perus ripulia vakavaampaa.

        Itse ainakin olen tarkkana nytten tämän suhteen.


      • sadmillsadmill
        Kaukkaritar kirjoitti:

        Kiitos kun jaksoit laittaa noi tänne muille näkyviin,meille siitä ainakin voi olla apua.
        Nyt kun tietää että tälläinen on koiralta hengen vienyt niin on hyvä jokaisen muistaa että kyseessä voi siis olla aina perus ripulia vakavaampaa.

        Itse ainakin olen tarkkana nytten tämän suhteen.

        Mitä varten viimeinen laumanvartijasi? Oletteko muuten huomanneet että laumanvartijaroduilla alkaa löytyä aika pitkälti samat sairauslistat kuin muillakin roduilla. On lonkka- ja kyynärvikaa, silmäsairauksia, erilaisia syöpiä ja muita elimistöongelmia kuten munuaiset, selkäsairauksia, allergioita jne jne.


      • bella.
        sadmillsadmill kirjoitti:

        Mitä varten viimeinen laumanvartijasi? Oletteko muuten huomanneet että laumanvartijaroduilla alkaa löytyä aika pitkälti samat sairauslistat kuin muillakin roduilla. On lonkka- ja kyynärvikaa, silmäsairauksia, erilaisia syöpiä ja muita elimistöongelmia kuten munuaiset, selkäsairauksia, allergioita jne jne.

        Tämä oli ensimmäinen laumanvartijani ja persoonana erittäin ainutlaatuinen, minä tein sen kanssa työtä paljon. Se oli vain erilainen etten usko todellakaan löytäväni koskaan samanlaista laumanvartijaa.
        Minun koirallani oli ns. kaunis sielu kuulostaa naurettavalta mutta niin se vain on.

        Vahtikoiraksi me sen otimme, siitä kehkeytyi kaveri joka talvella leikki lumessa, ja ui paljon kansamme "osallistui" joka asiaan mitä tein. Ymmärsi puhettani ja luki käsieleitäni. Odotti lapsia koulusta oppi jopa kellonajat, mikään aikaisempi koira mikä minulla on ollut ei ole ollut noin viisas ja täynnä rakkautta.

        Se oli koiraenkeli.


      • Kaukkaritar
        bella. kirjoitti:

        Tämä oli ensimmäinen laumanvartijani ja persoonana erittäin ainutlaatuinen, minä tein sen kanssa työtä paljon. Se oli vain erilainen etten usko todellakaan löytäväni koskaan samanlaista laumanvartijaa.
        Minun koirallani oli ns. kaunis sielu kuulostaa naurettavalta mutta niin se vain on.

        Vahtikoiraksi me sen otimme, siitä kehkeytyi kaveri joka talvella leikki lumessa, ja ui paljon kansamme "osallistui" joka asiaan mitä tein. Ymmärsi puhettani ja luki käsieleitäni. Odotti lapsia koulusta oppi jopa kellonajat, mikään aikaisempi koira mikä minulla on ollut ei ole ollut noin viisas ja täynnä rakkautta.

        Se oli koiraenkeli.

        Kuulostaa niin kaukkarimaiselta käytäkselta ja persoonallisuudelta:)
        Niillä on vaan niin erilainen ja mahtava sielun elämä ettei toista


      • Huolestunut....
        Kaukkaritar kirjoitti:

        Kuulostaa niin kaukkarimaiselta käytäkselta ja persoonallisuudelta:)
        Niillä on vaan niin erilainen ja mahtava sielun elämä ettei toista

        Miksköhän meidän 6kk koiranpennun maha on ihan sairaan iso pallo?? Olen vähentänyt ruokaa, se ei todellakaan syö paljoa, mikä sekään ei ole hyvä. Voisko olla vehnäallergiaa? Koira juo puoli litraa piimää päivässä, onko liikaa vai voisko olla laktoosi-intoleranssi?
        Koiran hengitys haisee aina paskalle, ja se syö kaikki mehiläiset ym mitä löytää, yksi epäilys on että pentu syö niin paljon paskaa. Huhhuh, täytyy keräillä paskat ja vähentää piimää ja syöttää hetken pelkkää lihaa.
        Mutta ettei vaan olis mikään sairaus?


      • KaukkariIhminen-jkl-
        Huolestunut.... kirjoitti:

        Miksköhän meidän 6kk koiranpennun maha on ihan sairaan iso pallo?? Olen vähentänyt ruokaa, se ei todellakaan syö paljoa, mikä sekään ei ole hyvä. Voisko olla vehnäallergiaa? Koira juo puoli litraa piimää päivässä, onko liikaa vai voisko olla laktoosi-intoleranssi?
        Koiran hengitys haisee aina paskalle, ja se syö kaikki mehiläiset ym mitä löytää, yksi epäilys on että pentu syö niin paljon paskaa. Huhhuh, täytyy keräillä paskat ja vähentää piimää ja syöttää hetken pelkkää lihaa.
        Mutta ettei vaan olis mikään sairaus?

        Oletko huomannut että se pallo välillä kutistuisi ja taas kasvaisi takaisin?
        Kyseessä voi olla ihan perus ruoka aine reagtiokin mutta jos sitä on jatkunut pitkään suosittelen kääntymään lääkärin puoleen.
        Ja kun on noin nuori koira kyseessä niin oisi ihan hyvä syöttää lihan ja piimän lisänä jätti rodulle tarkoitettua ruokaa:) taikka esin jahti vahti energia ruokaa..Se on koettu monella kaukkarilla hyväksi ruokinta vaihto ehdoksi juuri esim koti ruuvan rinnalla ja toisinaan ei muuta kuin pelkkiä kuiva muroja veteen turvotettuna .


      • Huolestunut...
        KaukkariIhminen-jkl- kirjoitti:

        Oletko huomannut että se pallo välillä kutistuisi ja taas kasvaisi takaisin?
        Kyseessä voi olla ihan perus ruoka aine reagtiokin mutta jos sitä on jatkunut pitkään suosittelen kääntymään lääkärin puoleen.
        Ja kun on noin nuori koira kyseessä niin oisi ihan hyvä syöttää lihan ja piimän lisänä jätti rodulle tarkoitettua ruokaa:) taikka esin jahti vahti energia ruokaa..Se on koettu monella kaukkarilla hyväksi ruokinta vaihto ehdoksi juuri esim koti ruuvan rinnalla ja toisinaan ei muuta kuin pelkkiä kuiva muroja veteen turvotettuna .

        Juu maha kutistuu välillä ja kasvaa takaisin. On sitä sen verran kauan kestänyt, että pitää piakkoin kääntyä lääkärin puoleen. Jahti Vahtia kuitenkin syötetään.. Toivotaan että olis vaan joku ruoka-aine reaktio!
        Kiitos kuitenkin!


      • ...
        Huolestunut... kirjoitti:

        Juu maha kutistuu välillä ja kasvaa takaisin. On sitä sen verran kauan kestänyt, että pitää piakkoin kääntyä lääkärin puoleen. Jahti Vahtia kuitenkin syötetään.. Toivotaan että olis vaan joku ruoka-aine reaktio!
        Kiitos kuitenkin!

        1. Anna koirallesi naudanvatsalaukkua 2-3 kertaa viikossa siinä on ravinteita, ulosteiden syönti loppuu, naudanvatsaa lisänä yhtenä ateriana päivässä.

        2. Madoita koira heti.

        3. Kokeile lopeta se piimä toistaiseksi,
        anna koiralle 2 kertaa viikossa raakaa kananmunaa kuukauden ajan.

        Onko koiralle ilmavaivoja?


      • Huolestunut...
        ... kirjoitti:

        1. Anna koirallesi naudanvatsalaukkua 2-3 kertaa viikossa siinä on ravinteita, ulosteiden syönti loppuu, naudanvatsaa lisänä yhtenä ateriana päivässä.

        2. Madoita koira heti.

        3. Kokeile lopeta se piimä toistaiseksi,
        anna koiralle 2 kertaa viikossa raakaa kananmunaa kuukauden ajan.

        Onko koiralle ilmavaivoja?

        Ei ole ilmavaivoja ollut, kananmunaa syötetty välillä myös... Madotan sitä nyt tällä hetkellä ja jätän piimää vähemmälle..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe