Ampumaradalle rikostuomion saaneena?

tietoa minulle

Hei,

Täältä varmaan löytyy tietoa, että saako ampumaradalle mennä ampumaan, jos omaa rikostaustaa?
Esim. joku avoin pahoinpitelyjuttu, tai on istunut vankilassa pahoinpitelyistä.
Kyseessä ei siis ole ampumaaserikos, eivätkä aseet ole liittyneet pahoinpitelyihin.

Kiitos jo etukäteen

12

2846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikosrekisteriä

      kysytä, jos aselupa on olemassa.
      Radan käyttöön ehkä tosin täytyy ostaa kertalippu (esim. haulikkoradalle) tai olla ampumaseuran tai metsästysyhdistyksen jäsen. Nämä käyttövuorot ovat tapauskohtaisia.
      Mutta tiedän paikkoja, joihin pääsee ampumaan omalla aseellaan pientä korvausta vastaan, vaikka ei olisi jäsen.(Haulikolla kiekkoja, koska kiekot eivät ole ilmaisia... noin 5 euroa / kierros = 25 kiekkoa)
      Jos taas ei ole omaa asetta, niin täytyy kääntyä kaupallisen ampumaradan puoleen. Ovat yleensä pistoolille sisäratoja ja suuremmissa kaupungeissa.
      Henkkarit vaan sielläkin kysytään.

      (Tämä oli tällainen hätänen vastaus, mutta avaukseksi kumminkin)

      • tietoa minulle

        Ensikertalaisia ollaan koko porukka, keitä meitä olis menossa.
        Täytyy huomenna varmaan soitella tuonne lähimmälle radalle, ja kysästä sieltä, tuleeko ehdoton ei...


      • kerta ei ole
        tietoa minulle kirjoitti:

        Ensikertalaisia ollaan koko porukka, keitä meitä olis menossa.
        Täytyy huomenna varmaan soitella tuonne lähimmälle radalle, ja kysästä sieltä, tuleeko ehdoton ei...

        este. Kaikki aloittaa joskus.
        Mutta jos rehellisin mielin ja aikein on liikkeellä, niin homman pitäisi onnistua ihan OK.


      • ...
        tietoa minulle kirjoitti:

        Ensikertalaisia ollaan koko porukka, keitä meitä olis menossa.
        Täytyy huomenna varmaan soitella tuonne lähimmälle radalle, ja kysästä sieltä, tuleeko ehdoton ei...

        Ei ne siellä mitään kysele.

        Ja vaikka kysyisivät niin miten ne muka sen rikosrekisterin tarkistaisi? Aika harvassa on ne tahot jotka siihen tietoon pääsee käsiksi.

        Kuumia piippuja. ;)


      • ratavalvoja
        ... kirjoitti:

        Ei ne siellä mitään kysele.

        Ja vaikka kysyisivät niin miten ne muka sen rikosrekisterin tarkistaisi? Aika harvassa on ne tahot jotka siihen tietoon pääsee käsiksi.

        Kuumia piippuja. ;)

        Meillä ei pääse radalle ilman rikosrekisteriotetta. Pidämme tiukkaa linjaa.


      • jeeeeeeeeeeeee
        ratavalvoja kirjoitti:

        Meillä ei pääse radalle ilman rikosrekisteriotetta. Pidämme tiukkaa linjaa.

        tiukempi linja, meillä ei saa aseen kanssa tulla radalle


      • mutta pikku mutka
        jeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

        tiukempi linja, meillä ei saa aseen kanssa tulla radalle

        Met pistämmä vielä paemmaksi ; meillä taulut ampuu takasi!


      • Crod Mäk
        mutta pikku mutka kirjoitti:

        Met pistämmä vielä paemmaksi ; meillä taulut ampuu takasi!

        Meillä viranomainen ampuu puolestamme! Vieläpä tarpeettoman tulivoimattomalla lähes kertatulta ampuvalla siviilikäyttöön tarkoitetulla aseella! :D :D


      • taas nähtiin
        Crod Mäk kirjoitti:

        Meillä viranomainen ampuu puolestamme! Vieläpä tarpeettoman tulivoimattomalla lähes kertatulta ampuvalla siviilikäyttöön tarkoitetulla aseella! :D :D

        miten asiallisesti täällä osataan vastata kysymyksiin.


      • Anonyymi
        jeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

        tiukempi linja, meillä ei saa aseen kanssa tulla radalle

        🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        taas nähtiin kirjoitti:

        miten asiallisesti täällä osataan vastata kysymyksiin.

        Tervetuloa suomi24


      • Anonyymi
        taas nähtiin kirjoitti:

        miten asiallisesti täällä osataan vastata kysymyksiin.

        Yritä keksiä asiallinen kysymys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe