Onko todella

PettynytPassattiin

Onko Volkkarin laatu todella vajonnut näin alas? Ostin käytetyn Passatin (-07,1.9TDI, farmari, ajettu 75tkm) ja uskoin saavani luotettavan, tilavan ja hyvän ajettavuuden omaavan auton. Luulin siksi, koska omistin passatin 90-luvun puolivälissä ja ajoin 300tkm ilman suurempia ongelmia. Noh....puolen vuoden aikana olen saanut vaihdattaa autoon niveliä ja koiranluita repullisen. Auto käytännössä ollut kaksi kertaa kuukaudessa pajalla koko puolen vuoden ajan, minkä se on minulla ollut. Tänään syttyi moottorin merkkivalo ja vein suosiolla lähihuoltamolle ja otin vaimon auton käyttöön. Passat lähtee myyntiin heti kun on taas kunnossa. Ajettavuuskin ollut pieni pettymys, sen tosin huomasin jo koeajoa tehdessä. Tilatkaan ei nyt niin valtavat ole kuin annetaan ymmärtää, mutta ihan riittävät omaan käyttöön. Luotettavuus vaan näyttää olevan niin nollissa, että en ihan heti enää haikaile volkkareiden perään. Seuraava auto on todennäköisesti uusi japanilainen tai käytetty bemari.

Onko muilla ollut ongelmia merkkivalojen ja nivelien/koiranluiden kanssa?

19

1054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sullakaan!

      Luehan provo-petteri läksysi vähän paremmin. Nyky-Passattiin ei noilla kilometreillä mitään niveliä tai koiranluita vaihdella.

      Todella surkea yritys provoilla netistä luetuilla, mutta väärin sovelletuilla vikakertomuksilla!

      • PettynytPassattiin

        Eli muillakin on ollut samoja ongelmia, jos niitä vikakertomuksia netistä löytyy? Minulla ei ole mitään motiivia provoilla, kerroin vain miten oman auton kohdalla on käynyt. Ja miksikö kerron sen netissä? Siitä syystä, että pettymys on ollut niin suuri! Aikaisempi kokemus Passatista jätti niin hyvän mielikuvan merkistä, että pudotus oli raju, kun ostin tämän uudehkon volsun. Jos joku olisi kertonut minulle vastaavia kokemuksia ennen omaa ostopäätöstä, olisin ollut enemmän kuin kiitollinen.

        Mutta sinä ja kaikki muut saatte valita vapaasti oman autonne ja merkinne. Niin minäkin teen, mutta jatkossa otan muiden käyttäjien kokemuksetkin huomioon ennen ostamista. Luotettavuus on minulle tärkein ominaisuus autossa.


      • varmasti

      • Das Romu
        varmasti kirjoitti:

        http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html

        Passat on sijalla 28/32. Testissä auto jätti kerran tielle ja moottorista oli kansi halki, mikä on artikkelin mukaan tunnettu ongelma TDi-moottoreissa. Mielikuva ja todellisuus ovat hieman erilaisia...

        Ehkä AutoBildin artikkelikin oli provo?

        Kyllä lompakon täytyy olla hyvässä kunnossa joa aikoo Volkkarin pitää kunnossa.


      • nbvn
        PettynytPassattiin kirjoitti:

        Eli muillakin on ollut samoja ongelmia, jos niitä vikakertomuksia netistä löytyy? Minulla ei ole mitään motiivia provoilla, kerroin vain miten oman auton kohdalla on käynyt. Ja miksikö kerron sen netissä? Siitä syystä, että pettymys on ollut niin suuri! Aikaisempi kokemus Passatista jätti niin hyvän mielikuvan merkistä, että pudotus oli raju, kun ostin tämän uudehkon volsun. Jos joku olisi kertonut minulle vastaavia kokemuksia ennen omaa ostopäätöstä, olisin ollut enemmän kuin kiitollinen.

        Mutta sinä ja kaikki muut saatte valita vapaasti oman autonne ja merkinne. Niin minäkin teen, mutta jatkossa otan muiden käyttäjien kokemuksetkin huomioon ennen ostamista. Luotettavuus on minulle tärkein ominaisuus autossa.

        Ei ole ollut onneksi noita ongelmia Passatissa.
        Ajettavuus on kyllä erittäin hyvä, ohjaus täysi kymppi kuten TM asian ilmaisi.


      • 22

        Kuule kun ei ole sinullakaan. Niveliä ja koiranluita voi helposto joutua vaihtamaan pienimmilläkin kilometreillä. Ihan hyvin. Joten aiheen kirjottaja puhuu ihan asiaa. Autoasentaja kun olen ja volkkareihin erikoistunut niin tiedän mistä puhun.


      • osssss
        PettynytPassattiin kirjoitti:

        Eli muillakin on ollut samoja ongelmia, jos niitä vikakertomuksia netistä löytyy? Minulla ei ole mitään motiivia provoilla, kerroin vain miten oman auton kohdalla on käynyt. Ja miksikö kerron sen netissä? Siitä syystä, että pettymys on ollut niin suuri! Aikaisempi kokemus Passatista jätti niin hyvän mielikuvan merkistä, että pudotus oli raju, kun ostin tämän uudehkon volsun. Jos joku olisi kertonut minulle vastaavia kokemuksia ennen omaa ostopäätöstä, olisin ollut enemmän kuin kiitollinen.

        Mutta sinä ja kaikki muut saatte valita vapaasti oman autonne ja merkinne. Niin minäkin teen, mutta jatkossa otan muiden käyttäjien kokemuksetkin huomioon ennen ostamista. Luotettavuus on minulle tärkein ominaisuus autossa.

        Asialinja.


      • osssss
        nbvn kirjoitti:

        Ei ole ollut onneksi noita ongelmia Passatissa.
        Ajettavuus on kyllä erittäin hyvä, ohjaus täysi kymppi kuten TM asian ilmaisi.

        Touranissakin hyvä ajettavuus.
        Muuta ei juuri erikoisemmin löydy.
        Kallis pitää ehjänä.


    • Mitä seuraavaksi?

      Juu itse hankin juuri 06 Passat variantin jolla ajettu 75tkm, ja tänään siitä katkesi yksi puola!?

      Erikoista, mutta niin vain oli 1 pytyn puola puolestaväistä poikki ja alaosa tiukasti kiinni.

      Kyllä tuo on tosiaan koiranluu, jos jokin.

    • nivelongelmat

      alkoi passateissa vuonna -97 kun korimalli vaihtui.

      • 7+10

        Ja loppui vuonna 2000, kun tuli 3BG markkinoille.


    • Passat 2006

      Passatista huonoja kokemuksia. Viimeisin vika 2006 vuoden tdi:ssä ajettu alle 110 tuhatta oli polttoainepumpun hajoaminen. Hinta/laatusuhde autossa ei ole enää sillä tasolla mitä se on aikaisemmin ollut.

      • ongelmia!

        Minä olen jäänyt kaksi kertaa tielle Passatilla hajonneiden sytytyspuolien takia!

        Eipä paljon naurata!

        Kannattaa olla bussiaikataulut taskussa kun Passatilla ajelee!


      • paskattiin pettynyt

        Sama täällä. Miten on mahdollista, että muutaman vuoden ikäinen auto jättää tielle? Näin käy kun paskatista polttoainepumppu hajoaa mitään ilmoittamatta. Kärry on siinä ja sillä siisti. Matka jatkuu lavetilla, hinaamaan kun näitä nykyautoja ei suositella. TARKISTAKAA, ETTÄ VAKUUTUKSISSANNE ON AUTOPALVELU. Hinaus on järkyttävän kallista touhua, helposti tonnin keikka vähänkään kauempaa.

        Auton hyytymisen kesken matkan ymmärtäisi, jos puhuttaisiin 70 luvusta, mutta nyt eletään 2010 lukua. Herätkää autontekijät. Luotettavuus auton tärkein ominaisuus. Nykypäivänä yritetään löytää hyväksyntää ja kehittää aivan naurettavia pilipalivarusteita, joilla ei ole mitään merkitystä. Markkinoilla olisi aukko luotettavalle perusautolle, jolle myönnetään reilusti vähintään 5 vuoden aito takuu.


    • ..--..

      Vaan uusi Japanilainen, eihän korjauskutsuja juuri muille merkeille ole lähtenytkään kuin Japskeille. Se siitäkin luotettavuudesta.

      • hooonda

        jotain tiedät autoista niin esim.accord ja avensis varmasti pesee luotettavuudessa mennen tullen passatin...se on sit taivaan tosi vaikka japseissa noita takaisinkutsuja on tullut enemmän kuin tarpeeksi,tosin ei varmaan monen matka ole keskeytynyt heillä,toisin on passatin kanssa ja olisi kyllä tarvetta heilläkin hieman kutsua autoja enemmän korjattavaksi ettei asiakkaitten tartte itse maksaa kaikkia. Se on kuiteskin passatissa hyvää että silloin kun pelaa ajo on ihan maittavaa,tosin aika pieni ero on ajettavuudessa uuteen aveen,jos ollenkaan


    • Vieno Huttunen

      Olisikohan kenties auton pitäjästä osittain kiinni tämä vikaantuminen. Olen huollattanut ja korjauttanut molemmat Passattini ajallaan ja kunnolla, ongelmia ei ole isosti ollut. Toki jotain pientä tämän vanhemman kohdalla -99, mutta lähes 300 tkm ajetussa autossa on hyväksyttäväkin pienet korjaukset. Auto toimii moitteettomasti ja kaikki on kunnossa. Nivelien kanssa ei ole ollut ongelmia sitten takuuvaihtojen, miksikähän? Tämä uudempi, muutaman vuoden vanha, ajettu alle 50 tkm, diiseli 2.0, toimii kuin unelma, kuluttaa vähän ja kulkee. Tässä uudemmassa on kyllä takuukin voimassa, joten ei ole vielä senkään suhteen mietittävää. Tässä hiukan erilainen kokemus, näille narisijoille. Vikaantumatonta autoa ei liene valmistettu vielä koskaan?

      • osssss

        Eipä ole.
        Ratkaisee missä on vähän vikoja ja halpoja korjauksia.
        Esim tojota auris 1.6.Autobild kertoo...


    • Passat on paras

      Passat 2000 1.9 tdi power diesel ajettu yli 500 000 pari kertaa tukivarret vaihettu, kansi katottu ja vikaa ei löydetty, siis pelkkä varotoimenpide nesteen katoamisen takia, vika oli letkussa. Turbo uusittu ja öljyjä vaihetttu per..leesti n. 10000km välein. Eli EI VOI MOITTIA. Ja ronttosta saa jatkuvasti eli ei hissutella ei ees sorateillä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe