Eli jos olen jo ennen matkaa varannut illallisbuffetin,
pitääkö minun käydä vielä laivalle mennessäni varaamassa pöytä erikseen?
Vai onkohan se varattu samalla kun varasin illallisen. Ja maksoin sen sviitin laskun kanssa samassa jo etukäteen.
Vai hoituuko varaus commodore emännän kautta helpoiten?
Kiva odotella luksusmatkaa, kauneushoitola käynteineen..vaikka illallispuffet ei olekaan luksusta, mutta se on järkivalinta lasten kanssa tällä kertaa.
Buffet pöytävaraus
11
3900
Vastaukset
- 20+10
Oletko varannut vain ateriakupongit, vai oletko varannut myös pöydän? Jos olet (ja se vahvistuksessasi lukee), niin asia on sillä selvä. Riittää että menet ravintolan ovelle illallisen alkaessa.
Commodore-emäntä kyllä mielellään puolestasi vielä tarkistaa asian.- Sviitti1
Ateriakunpongit ilmeisesti, koska pöytävarauksesta ei lue mitään varauksessa.
Sen takia aloin miettiäkin asiaa. Harmi ettei virkailia jolta matkan varasin sanonut pöytävarauksesta. Se olisi ollut helpoin tehdä samantien.
Mutta pyydän Commodore-emäntää tekemään varauksen niin se on sillä selvä.
Kiitos. - Leena-
Sviitti1 kirjoitti:
Sen takia aloin miettiäkin asiaa. Harmi ettei virkailia jolta matkan varasin sanonut pöytävarauksesta. Se olisi ollut helpoin tehdä samantien.
Kiitos.Voitte lisätä vielä ennen matkaa pöytä varauksen matkaanne esim soittamalla Siljalle, se tietenkin riippuu siitä onko haluamassanne kattauksessa vielä etukäteen varattavissa olevia paikkoja vapaana. Noin puolet paikoista voi varata etukäteen.
Kun menette laivaan hyvissä ajoin eli heti kun ovet aukeaa ja heti menette varaamaan pöydän niin todennäköisesti saatte. Sviittiiläiset pääsevät hiukan aikaisemmin kuin muut ja Sviitin hyttiemäntä kyllä hoitaa varauksen pyytäessänne mihin ravintolaan vain laivalla.
Voi olla, että etukäteen varattavat paikat olivat jo täynnä ja siksi varausta vastaanottanut virkailija ei kysynyt teiltä pöytävarauksesta. Yleensä kun menee ajoissa laivalla hoitamaan pöytävarausta sen saa.
Varmin tapa on mennä heti sinne kuudennen kannen Buffet-Salin eteen tekemään varaus hovimestarille. He ottavat varauksia vastaan klo 15.30 stä alkaen. Sviiti-Emännälle voitte myös tietenkin tehdä varauksen heti kun tulette laivaan. - läksynsä oppinut
Sviitti1 kirjoitti:
Kiitos.Teidän asemassanne minä soittaisin TallinkSiljalle ja hoitaisin asian jo etukäteen. Commodore-emännät kyllä tekevät sen puolestanne, jos niin haluatte, mutta eivät hekään mitään voi, jos haluamanne kattaus on täynnä. Näin kävi meille kerran, kun jätimme pöydän varaamisen laivalle ja commodore-emännältä sitä sitten pyysimme. Sillä kerralla sattui olemaan laivalla hyvin iso ryhmä (väkeä tietyn aiheen tiimoilta ympäri maan), josta emme mitään etukäteen tienneet. Olivat varanneet koko ensimmäisen kattauksen, joten saimme paikan vasta jälkimmäiseen. Kyseessä oli matalasesongin lähtö, joten ei tullut mieleenkään, että kaikki paikat voisivat mennä, mutta sen jälkeen palasimme vanhaan käytäntöön, että varaamme pöydän etukäteen.
- Sviitti2
läksynsä oppinut kirjoitti:
Teidän asemassanne minä soittaisin TallinkSiljalle ja hoitaisin asian jo etukäteen. Commodore-emännät kyllä tekevät sen puolestanne, jos niin haluatte, mutta eivät hekään mitään voi, jos haluamanne kattaus on täynnä. Näin kävi meille kerran, kun jätimme pöydän varaamisen laivalle ja commodore-emännältä sitä sitten pyysimme. Sillä kerralla sattui olemaan laivalla hyvin iso ryhmä (väkeä tietyn aiheen tiimoilta ympäri maan), josta emme mitään etukäteen tienneet. Olivat varanneet koko ensimmäisen kattauksen, joten saimme paikan vasta jälkimmäiseen. Kyseessä oli matalasesongin lähtö, joten ei tullut mieleenkään, että kaikki paikat voisivat mennä, mutta sen jälkeen palasimme vanhaan käytäntöön, että varaamme pöydän etukäteen.
Ja koska varauksessa lukee että aikaisempi kattaus, minulle sanottiin että meille löytyy kyllä paikat.
Ja että pöytävarausta ei voi etukäteen tehdä.
Voi kuulemma esittää toivomuksen pöydän sijainnista, ei muuta, näin viikkoa ennen matkaa.
Kysyin että voinko sitten jäädä ilman pöytää ja minulle vastattiin että en voi.
Minulle sanottiin että voin käydä heti laivaan mentyä itse varaamassa pöydän niin halutessani.
Ja niin aion tehdä koska pääsemme kuitenkin jo klo 15 laivaan sisään.
Ja haluan 4 hengen pöydän, enkä halua jakaa sitä vieraiden kanssa.
Joten katsotaan, toimiiko tämä näin niin kuin on Siljalta neuvottu. - läksynsä oppinut
Sviitti2 kirjoitti:
Ja koska varauksessa lukee että aikaisempi kattaus, minulle sanottiin että meille löytyy kyllä paikat.
Ja että pöytävarausta ei voi etukäteen tehdä.
Voi kuulemma esittää toivomuksen pöydän sijainnista, ei muuta, näin viikkoa ennen matkaa.
Kysyin että voinko sitten jäädä ilman pöytää ja minulle vastattiin että en voi.
Minulle sanottiin että voin käydä heti laivaan mentyä itse varaamassa pöydän niin halutessani.
Ja niin aion tehdä koska pääsemme kuitenkin jo klo 15 laivaan sisään.
Ja haluan 4 hengen pöydän, enkä halua jakaa sitä vieraiden kanssa.
Joten katsotaan, toimiiko tämä näin niin kuin on Siljalta neuvottu.Ok, nyt on puhuttu vähän aidasta ja aidanseipäistä. Sinä puhut pöytävarauksesta ilmeisesti tarkoittaessasi jotain tiettyä pöytää? Ainakin minä tarkoitin pöytävarauksella sitä, mitä sinulla siis ilmeisesti jo oli, eli paikkavarausta tiettyyn kattaukseen (näin veikkaan muidenkin asian ymmärtäneen). Ilmeisesti sinulla siis koko ajan oli jo se pöytävaraus, jota nimimerkki 20 10 kysyi, vaikka toisin hänelle vastasit. Ja kun teillä on pöytävaraus eli paikka tiettyyn kattaukseen, niin silloin ette tosiaan voi jäädä kyseisen kattauksen ulkopuolelle. Luulen hänen kysyneen asiaa, koska on mahdollista ostaa etukäteen ateriakuponki, mutta päättää vasta laivalla, missä ravintolassa sen käyttää - silloin ateriakupongin yhteydessä ei tietenkään varata pöytää mihinkään ravintolaan.
Sen sijaan tiettyä pöytää tai edes tietyntyyppistä pöytää ei voi etukäteen varata eivätkä sitä commodore-emännätkään pysty varaamaan (olen kuullut heidän näin jollekulle toteavan). Ja se on itsestäänselvääkin, koska pöytäkartat on vain buffetin hovimestarilla. Joten jos tosiaan haluat jonkun tietyn pöydän tai tietyntyyppisen pöydän, niin silloin ainoa mahdollisuus asian varmistamiseen on käydä itse hoitamassa se buffetin ovella etukäteen. Lopulta tietysti buffetin suosio kyseisenä iltana ratkaisee, minne pöytänne sijoittuu. - Sviitti3
Ok, nyt on puhuttu vähän aidasta ja aidanseipäistä. Sinä puhut pöytävarauksesta ilmeisesti tarkoittaessasi jotain tiettyä pöytää? Ainakin minä tarkoitin pöytävarauksella sitä, mitä sinulla siis ilmeisesti jo oli, eli paikkavarausta tiettyyn kattaukseen (näin veikkaan muidenkin asian ymmärtäneen). Ilmeisesti sinulla siis koko ajan oli jo se pöytävaraus, jota nimimerkki 20 10 kysyi, vaikka toisin hänelle vastasit. Ja kun teillä on pöytävaraus eli paikka tiettyyn kattaukseen, niin silloin ette tosiaan voi jäädä kyseisen kattauksen ulkopuolelle. Luulen hänen kysyneen asiaa, koska on mahdollista ostaa etukäteen ateriakuponki, mutta päättää vasta laivalla, missä ravintolassa sen käyttää - silloin ateriakupongin yhteydessä ei tietenkään varata pöytää mihinkään ravintolaan.
Sen sijaan tiettyä pöytää tai edes tietyntyyppistä pöytää ei voi etukäteen varata eivätkä sitä commodore-emännätkään pysty varaamaan (olen kuullut heidän näin jollekulle toteavan). Ja se on itsestäänselvääkin, koska pöytäkartat on vain buffetin hovimestarilla. Joten jos tosiaan haluat jonkun tietyn pöydän tai tietyntyyppisen pöydän, niin silloin ainoa mahdollisuus asian varmistamiseen on käydä itse hoitamassa se buffetin ovella etukäteen. Lopulta tietysti buffetin suosio kyseisenä iltana ratkaisee, minne pöytänne sijoittuu.Nimenomaan puhun ap viestissä että olen varannut ilallispuffetin ja kysyn pöytävarauksesta.
Jolla tarkoitan nimenomaan sitä, että saisin 4 hengen pöydän. Enkä joutuisi 6 hengen pöytään johon tulee sitten myös muita, siis vieraita.
Tätä tarkoitta pöytävaraus yleensä ravintoloissa, mielestäni.
Koska näin on minulle Siljalla joskus käynyt. Ja tunnelma oli tällöin vaivaannuttava kaikilla pöydässä.
Mutta ei mitään haittaa, hyvä että nyt puhutaan samasta asiasta ja soittamalla se selvisi.
Eli ei neuvot siltä osin menneet hukkaan:)
Kiitos. - läksynsä oppinut
Sviitti3 kirjoitti:
Nimenomaan puhun ap viestissä että olen varannut ilallispuffetin ja kysyn pöytävarauksesta.
Jolla tarkoitan nimenomaan sitä, että saisin 4 hengen pöydän. Enkä joutuisi 6 hengen pöytään johon tulee sitten myös muita, siis vieraita.
Tätä tarkoitta pöytävaraus yleensä ravintoloissa, mielestäni.
Koska näin on minulle Siljalla joskus käynyt. Ja tunnelma oli tällöin vaivaannuttava kaikilla pöydässä.
Mutta ei mitään haittaa, hyvä että nyt puhutaan samasta asiasta ja soittamalla se selvisi.
Eli ei neuvot siltä osin menneet hukkaan:)
Kiitos.Vielä pieni kommentti. Siltä osin, että kyllä 4 hengen pöytä laivallakin on 4 hengen pöytä. Mutta monesti niiden 4 hengen pöytien jatkona on toinen 2 tai 4 hengen pöytä, jolloin sellaiseen kokonaisuuteen saa mahtumaan 6-8 hengen ryhmän. Kun menette, katso vaan, niin niissä toisissa pöydissä on oma numeronsa. Käytännössä ne siis näyttävät siltä, kuin "teidän pöydässänne" olisi myös joku toinen, jos siinä viereisessä 2 tai 4 hengen pöydässä on joku. Laivoilla vaan on sellainen käytäntö.
Muuten, tulimme juuri äskettäin Symphonyltä, jossa vastaavaan "kahdeksikkoon" oli meidän kahden lisäksi toiseen päähän sijoitettu yksinäinen naishenkilö. Tervehdimme aterian aluksi, muttei sen kummempaa keskustelua virinnyt. Mitenkään vaivautuneeksi emme itseämme kokeneet (naishenkilöstä en tietenkään tiedä). Enkä ole vastaavassa tilanteessa kokenut itseäni vaivautuneeksi ollessani joskus yksin pöydässäni, kun viereisessä/samassa pöydässä toisessa päässä on ollut vaikkapa pariskunta. Ei sen siis tarvitse olla yhtään vaivaannuttavaa, jos ei niin ajattele. Mutta jos ette parhaalla sesonkilähdöllä ole menossa, niin varmaan valinnanvaraa löytyy. - Sviitt4
Vielä pieni kommentti. Siltä osin, että kyllä 4 hengen pöytä laivallakin on 4 hengen pöytä. Mutta monesti niiden 4 hengen pöytien jatkona on toinen 2 tai 4 hengen pöytä, jolloin sellaiseen kokonaisuuteen saa mahtumaan 6-8 hengen ryhmän. Kun menette, katso vaan, niin niissä toisissa pöydissä on oma numeronsa. Käytännössä ne siis näyttävät siltä, kuin "teidän pöydässänne" olisi myös joku toinen, jos siinä viereisessä 2 tai 4 hengen pöydässä on joku. Laivoilla vaan on sellainen käytäntö.
Muuten, tulimme juuri äskettäin Symphonyltä, jossa vastaavaan "kahdeksikkoon" oli meidän kahden lisäksi toiseen päähän sijoitettu yksinäinen naishenkilö. Tervehdimme aterian aluksi, muttei sen kummempaa keskustelua virinnyt. Mitenkään vaivautuneeksi emme itseämme kokeneet (naishenkilöstä en tietenkään tiedä). Enkä ole vastaavassa tilanteessa kokenut itseäni vaivautuneeksi ollessani joskus yksin pöydässäni, kun viereisessä/samassa pöydässä toisessa päässä on ollut vaikkapa pariskunta. Ei sen siis tarvitse olla yhtään vaivaannuttavaa, jos ei niin ajattele. Mutta jos ette parhaalla sesonkilähdöllä ole menossa, niin varmaan valinnanvaraa löytyy.Tarkennusta vastaukseeni.
Kyseessä oli silloin 4 hengen pyöreä pöytä. Ja istuimme kaikki lähekkäin.
Ja silloin mietä oli 2 päydässä entuudestaan ja siihen tuli vieras pariskunta lisäksi.
Ja jostain syystä tunnelma oli kauhea, joten yritän vastaisuudessa välttää tätä.
Ja en ole niuho.. työskentelen asiakaspalvelualalla ja tulen yleensä kaikkien kanssa toimeen, mutta tällöin vain joku mätti.
Ehkä se että olisimme halunneet oman pöydän, ja se ei silloin ollut ilmeisesti mahdollista.
Mutta mitäpä vanhoista, katsotaan mitä tulemaan pitää.
- Anonyymi
Ei kai pöytiä voi etukäteen varailla?
- Anonyymi
Jahas, taasen on vakiohäirikkömme syönyt pilleripurkkinsa tyhjäksi ja demonit ovat alkaneet riivata. Eikä saanut käyttää umpeutunutta alennuskuponkia matkan ostoon. Kostoksi nostelee ikivanhoja ketjuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802