Tere! Mitä tarkoittaa tosite? Kun pitää lähettää hakemuksen mukaan vuokratosite, tositteet sähkölaskusta, vesilaskusta ym.. Oon tehny ite niin että oon alkuperäset laskut kopioinut ja tarkotuksena ne lähettää hakemuksen mukaan, kelpaako se? Vai meinaako tuo tosite jotain muuta?
Ja sitten sellanen kysymys, että kelpaako ennakkoilmoitus sähkölaskusta hakemuksen liitteeksi? Kun tuossa lukee laskutusjaksot, 1 erä 2 erä jne.. eräpäivä ja summa myös merkitty. Mulle pitäisi sähkölasku tulla kerta ennakkoilmotuksessa niin lukee mutta ei ole vielä tullut.
Ja täytyykö joka kuukausi odottaa kuukauden suunilleen puoleen väliin asti että voi tehdä taas uuden hakemuksen (koska tukeahan saa yleensä vain kuukaudeksi kerrallaan) koska mulle laskut tulee joskus silloin, ei kuukauden alussa. Koska täytyyhän aina olla heillä tiedot laskuista mitä on tullut ja ne pitää joka kk lähettää sosiaalitoimistoon.
Jospa joku ymmärsi teksteistäni mitään kun vähän surkeesti selitetty.
Soittaisin omaan sos toimistoon mutta heille voi soittaa vain aamusta tunnin ajan joten ajattelin nyt eka kysästä täältä jos sais nopeemmin selvyyttä!
Tositteet menoista
3
2825
Vastaukset
Yleensä laskun kopio tai tiliotteen kopio josta suoritus näkyy kelpaa tositteeksi.
Tukea voi hakea ennen kuin kaikki kk:n menot ovat tiedossa ja sitten voi tehdä täydentävän hakemuksen vaikka samalla kun hakee tukea seuraavalle kuukaudelle.
http://www.toimeentulotuki.net- 23
Itse vien sähkölaskun sossuun kun lasku kotiin saapuu, kun sossu on vaan 3 km päässä kotoani. Koskaan tämän ison kaupungin sossu ei ole narissut maksamattoman laskun viemisestä. Ovat maksaneet sen ajallaan, mutta toimeentulotukipäätökseen sossun maksamasta laskusta ei tule mainintaa.
- ohje
"mutta toimeentulotukipäätökseen sossun maksamasta laskusta ei tule mainintaa. "
Juu ei, mutta päätökseen pitäisi tulla teksti, "teille myönnetään päätöksen voimassa olo aikana erääntyvät talouden sähkö, vesi ja julkisella sektorilla hoidetut välttämättömät lääkärin palkkiot (eli siis terv.keskus käynnit)" Tai jotain tuohon suuntaan olevaa tekstiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662218Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381843Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711450Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211434Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771104Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.741087Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1031036En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 75898