Käynnistin auton (GS 2.0 16V vm 2006); kauhia yhtäjaksoinen piipitys ja näyttöön teksti Steering failure (tai problem tmv.) ja näytöön jäi STOP sekä ilmestyi teksti Service. Rattia ei jaksanut kääntää ollenkaan, eli siitä päättelin, että ohjaustehostimessa vika lienee. Käyttöohje vinkkasi johonkin elektroniseen järjestelmään, eli onko silloin olemassakaan mitään nesteitä, jotka voisivat olla hävinneet?
Sulakkeita yritin myös selvittää, vain osasta löytyy mitä ovat, toisesta osiosta ei ollut mitään informaatiota missään. Eli vain ne etummaiset, jotka ovat selitettyinä sulakekotelon kannessa, saivat merkityksen, mutta niistä vähän syvemmällä olevista ei ole missään mitään tietoa.
Tuntuu, että myös jotain käryä tuli, kun yritin autoa liikkeelle...
Eli mistä saan tietää missä on sulake, jonka takana on tuo ohjaustehostin?
Kiitollisena mahdollisista tiedoista,
kahden lapsen äiti, joka ei päässyt hakemaan lapsiaan koulusta :(
Ohjausongelmaa
23
3863
Vastaukset
- toka rellu
Korjaamolla autosi kanssa kun tuosta ohjaustehostimensta tuli kutsu rellulta ohjelmistopäivitykseen?
Taisi olla vuodenvaihteessa kun me saimme kirjatun kirjeen.
Ohjaustehostin kuulemma saattaa hajota jos sitä ei päivitä ajoissa.- steering
auto ollut minulla vasta kaksi viikkoa. Voi jukra, onko tuo kutsu ollut jollekin tietylle vuosimallille vai kaikille?
- toka rellu
steering kirjoitti:
auto ollut minulla vasta kaksi viikkoa. Voi jukra, onko tuo kutsu ollut jollekin tietylle vuosimallille vai kaikille?
2007 on itsellä kyseessä. Kannattaisi olla myyjäliikkeeseen tai valtuutettuun huoltoon yhteydessä.
Japanilaismerkki tuo onneksi yleiseen tietoon vikansa kuluttajalle toisin kuin rellu, joka yrittää peitellä kaiken mahdollisen ettei tulisi takaisinkutsut kalliiksi.
Maksattavat näin asiakkaalla korjauksista ainakin puolet vaikka kyseessä on ihan selvä jokaista autoa koskeva vika.
08 kesällä tuli pyyntö ilmastointilaitteen päivitykseen. Ilman päivitystä kuulema auto jättää tielle kun laite hajoaa. Päivitys ei auta ilmastointilaitteen hajoamiseen, mutta pystyy ajelelmaan korjaamolle.
Monikohan tälläkin palstalla on saanut kirjattuja kirjeitä näihin salattuihin `` muutamaa``autoa koskeviin korjauskehoituksiin. - steering
toka rellu kirjoitti:
2007 on itsellä kyseessä. Kannattaisi olla myyjäliikkeeseen tai valtuutettuun huoltoon yhteydessä.
Japanilaismerkki tuo onneksi yleiseen tietoon vikansa kuluttajalle toisin kuin rellu, joka yrittää peitellä kaiken mahdollisen ettei tulisi takaisinkutsut kalliiksi.
Maksattavat näin asiakkaalla korjauksista ainakin puolet vaikka kyseessä on ihan selvä jokaista autoa koskeva vika.
08 kesällä tuli pyyntö ilmastointilaitteen päivitykseen. Ilman päivitystä kuulema auto jättää tielle kun laite hajoaa. Päivitys ei auta ilmastointilaitteen hajoamiseen, mutta pystyy ajelelmaan korjaamolle.
Monikohan tälläkin palstalla on saanut kirjattuja kirjeitä näihin salattuihin `` muutamaa``autoa koskeviin korjauskehoituksiin.kattella, tai siis mies tuolla pimeässä ja kylmässä yrittää... Saatiin vinkkiä, että konehuoneessa olisi sulakerivi (7 sulaketta) jossa ABS ja ohjaustehostin olisi saman sulakkeen takana. Tuolta vaan ei meinaa oikein mitään löytää, aika tiiviin näköinen paketti tuo konehuone! Meillä toisena autona Laguna, ja tämä Grand Scenic on nyt kolmas rellu meillä, siinä mielessä ollaan oltu tyytyväisiä, mutta saatiinkohan nyt oikeen kunnon maanantaikappale... Eli siis jos jollakin on tietoa, missä sulakkeita on, niin vinkkiä ottaisin mieluusti vastaan!
- toka rellu
steering kirjoitti:
kattella, tai siis mies tuolla pimeässä ja kylmässä yrittää... Saatiin vinkkiä, että konehuoneessa olisi sulakerivi (7 sulaketta) jossa ABS ja ohjaustehostin olisi saman sulakkeen takana. Tuolta vaan ei meinaa oikein mitään löytää, aika tiiviin näköinen paketti tuo konehuone! Meillä toisena autona Laguna, ja tämä Grand Scenic on nyt kolmas rellu meillä, siinä mielessä ollaan oltu tyytyväisiä, mutta saatiinkohan nyt oikeen kunnon maanantaikappale... Eli siis jos jollakin on tietoa, missä sulakkeita on, niin vinkkiä ottaisin mieluusti vastaan!
Yksi kerrallaan irti ja vastusmittarilla katsot onko ehjä vai ei.
Ne taitavat tehdä kaikki Scenicit maanantaina ja muut mallit loppuviikosta.
Joku vikahan siellä on jos sulakekin on palanut.
Sulake vain suojaa ylijännitteeltä tai oikosululta eri komponentteja.
Jos sieltä on käry noussut niin ei se sulakkeesta varmaankaan tullut. - Mja se alkuperäinen
toka rellu kirjoitti:
2007 on itsellä kyseessä. Kannattaisi olla myyjäliikkeeseen tai valtuutettuun huoltoon yhteydessä.
Japanilaismerkki tuo onneksi yleiseen tietoon vikansa kuluttajalle toisin kuin rellu, joka yrittää peitellä kaiken mahdollisen ettei tulisi takaisinkutsut kalliiksi.
Maksattavat näin asiakkaalla korjauksista ainakin puolet vaikka kyseessä on ihan selvä jokaista autoa koskeva vika.
08 kesällä tuli pyyntö ilmastointilaitteen päivitykseen. Ilman päivitystä kuulema auto jättää tielle kun laite hajoaa. Päivitys ei auta ilmastointilaitteen hajoamiseen, mutta pystyy ajelelmaan korjaamolle.
Monikohan tälläkin palstalla on saanut kirjattuja kirjeitä näihin salattuihin `` muutamaa``autoa koskeviin korjauskehoituksiin.Ei ne Renaultin takaisunkutsukampanjat sen salaisempia ole kuin muutkaan kymmenet kampanjat mitä Suomessakin on ollut. Toyota sai huomiota tietenkin siksi että niitä on maailmalla niin paljon . Scenicissäkin on muuten elektroninen kaasupoljin kuten em Toyotassa, mutta sen kohdalla ei ole ollut ongelmia . Viimeisten tietojen mukaan Toyotan "pohjaan hirttäytyminen" olisikin ollut pelkkä lattiamaton aiheuttama mekaaninen juttu,
AKEN sivujen takaisinkutsut löytyvät täältä
http://www.ake.fi/ake/akerecall/
Kun antaa merkiksi Renault ja laaduksi henkilöauto niin tulee kaikki kampanjat vuodesta 2002 lähtien. Jostain syystä kutsut loppuu vuoteen 2008. Esimerkiksi ilmastoinnista (kesä 2008) ei puhuta mitään. Mitenkähän ilmastointilaite jättää tielle kun se hajoaa? Mulla hajosi sikäli että AC alkoi pitää jurnuttavaa ääntä ja ilmastoinnin teho putosi kesän aikana nollaan. Kesän lopussa jurnutus loppui ja AC:n toiminta myös. Nesteet lopussa??
Auto on Scenic 2004 ja kampanjassa mainituista jutuista korjattu ainakin turvavyö (takavöiden lukon pulttien varmistus). Auto oli muista syistä Biliassa ja joutuivat pitämään yön yli kuivumassa. - Myös etuistuimen kehikko vaihdettiin kun kuskin selkänoja alkoi lonksua ja vein sen takuuaikana biliaan. Ne vaihtoivat selkänojan rungon. Nyt huomasin että selkänojan kehikko oli myös 2006 kampanjassa. Kumpaankaan eivät kutsuneet millään tavalla. Selkänojakampaanjaan kuului AKEn listan mukaan vain 7 ajoneuvoa. Tarkoittaakohan se korjausten lukumäärää?
Ei muuten ole Toyotan kaasupoljintakaan AKEn listassa.
- steering
antoi: DF 002 ja DF 057, kun nollattiin, ohjaustehostin toimii! Vikakoodin DF 057 antoi uudestaan tämän jälkeen ja mittaritaulussa paloi Service valo. Nyt kävin käynnistämässä auton uudestaan, eikä mitkään hälytysvalot pala eikä pillit soi! Onko kenelläkään tietoa, mitä nuo koodit tarkoittavat?
Nimimerkillä: en haluu herätä aamulla aikaisin viemään miestä töihin saadakseni auton käyttööni ;)- mja-se alkuperäinen
Googlaamalla DF 002 ja DF 057 error code tuli muutaman Renaultin moottorityypin huoltomanuska v, 2000 Tshekinmaasta. Ei siis ihan sama malli , mutta tuskin ne muuttavat koodeja.
http://www.renault25.cz/graphics/manuals/130/MR341LAGUNA1.PDF
DF 002
THROTTLE POTENTIOMETER CIRCUIT
1 DEF = Coherence between channel 1 and channel 2
DF 057
UPSTREAM OXYGEN PROBE CIRCUIT
DEF = Non-identified electrical failure
O.B.D. = O.B.D. failure (On Board Diagnostic)
Taitaa olla haamukoodeja kun tehostinkin rupesi toimimaan koodit nollaamalla. Millä sä koodit luit? - steering
mja-se alkuperäinen kirjoitti:
Googlaamalla DF 002 ja DF 057 error code tuli muutaman Renaultin moottorityypin huoltomanuska v, 2000 Tshekinmaasta. Ei siis ihan sama malli , mutta tuskin ne muuttavat koodeja.
http://www.renault25.cz/graphics/manuals/130/MR341LAGUNA1.PDF
DF 002
THROTTLE POTENTIOMETER CIRCUIT
1 DEF = Coherence between channel 1 and channel 2
DF 057
UPSTREAM OXYGEN PROBE CIRCUIT
DEF = Non-identified electrical failure
O.B.D. = O.B.D. failure (On Board Diagnostic)
Taitaa olla haamukoodeja kun tehostinkin rupesi toimimaan koodit nollaamalla. Millä sä koodit luit?Kiitos kovasti noista koodien merkityksestä! Noistakin voisi periaatteessa (näin blondin aivoilla ainakin) päätellä, että saattoi jotakin mennä käynnistyksessä pieleen, muistaakseni auto sammui ensimmäisen starttiyrityksen jälkeen heti (en yleensäkään starttaa kauaa) ja silloin oli vielä aika kylmä. Ensiksikin akun varaustila saattoi olla matala ja toisekseen tuo sammahtaminen saattoi sotkea jotain herkkiä systeemejä hetkeksi. Eli seuraavaksi varmaan kannattaa etsiä syyllistä akusta. Se lienee nimittäin alkuperäinen, tiedä sitten... Ihmetyttää vain, miksi se löi sen ohjauksen persiilleen?? Siis nämä mun arvailut on mitä luultavimmin kaukaa haettuja ja sitä varmemmin vääriä. Mieheni varmaan nauraa itsensä kuoliaaksi näitä mun tekstejä lukiessaan ;D Niin ja varmaan moni muukin...
- toka rellu
steering kirjoitti:
Kiitos kovasti noista koodien merkityksestä! Noistakin voisi periaatteessa (näin blondin aivoilla ainakin) päätellä, että saattoi jotakin mennä käynnistyksessä pieleen, muistaakseni auto sammui ensimmäisen starttiyrityksen jälkeen heti (en yleensäkään starttaa kauaa) ja silloin oli vielä aika kylmä. Ensiksikin akun varaustila saattoi olla matala ja toisekseen tuo sammahtaminen saattoi sotkea jotain herkkiä systeemejä hetkeksi. Eli seuraavaksi varmaan kannattaa etsiä syyllistä akusta. Se lienee nimittäin alkuperäinen, tiedä sitten... Ihmetyttää vain, miksi se löi sen ohjauksen persiilleen?? Siis nämä mun arvailut on mitä luultavimmin kaukaa haettuja ja sitä varmemmin vääriä. Mieheni varmaan nauraa itsensä kuoliaaksi näitä mun tekstejä lukiessaan ;D Niin ja varmaan moni muukin...
On täälläkin äänestetty enempi naiseksi. Siispä autossa ei ole ymmärrettävää logiikkaa näissä vika jutuissa.
Meillä nykyisin täytyy herätä puoli tuntia aiemmin että voin antaa tarvittaessa virtaa vaimokkeelle että hän ehtii töihin.
Kun se luotto kerran menee niin se on sitten mennyt:( - steering
toka rellu kirjoitti:
On täälläkin äänestetty enempi naiseksi. Siispä autossa ei ole ymmärrettävää logiikkaa näissä vika jutuissa.
Meillä nykyisin täytyy herätä puoli tuntia aiemmin että voin antaa tarvittaessa virtaa vaimokkeelle että hän ehtii töihin.
Kun se luotto kerran menee niin se on sitten mennyt:(vähän OT, mutta virtaa vaimokkeelle vai vaimokkeen autolle?! LOL!
- steering
mja-se alkuperäinen kirjoitti:
Googlaamalla DF 002 ja DF 057 error code tuli muutaman Renaultin moottorityypin huoltomanuska v, 2000 Tshekinmaasta. Ei siis ihan sama malli , mutta tuskin ne muuttavat koodeja.
http://www.renault25.cz/graphics/manuals/130/MR341LAGUNA1.PDF
DF 002
THROTTLE POTENTIOMETER CIRCUIT
1 DEF = Coherence between channel 1 and channel 2
DF 057
UPSTREAM OXYGEN PROBE CIRCUIT
DEF = Non-identified electrical failure
O.B.D. = O.B.D. failure (On Board Diagnostic)
Taitaa olla haamukoodeja kun tehostinkin rupesi toimimaan koodit nollaamalla. Millä sä koodit luit?luin viestin loppuun... En tiedä mikä laite se oli, korjaamolta kävi mies lukemassa sen kannettavalla. Tänään luetin toisenkin rellun OBD:n (katsastusta varten ja samalla tehtiin pakokaasutesti) ja sama mittari (millä siis scenic luettiin) oli käytössä myös siinä, enpäs hoksannut merkkiä katsoa... Tänään lagunalla tuli ilmoitus että jotain itse jtn (testiä?) pystytty suorittamaan. Menin kuitenkin katsastukseen eikä siitä pompannut, katsastusmies meinasi, että autolla on ajettu liian lyhyt matka ennen testausta.
Tuli muuten tilastoihin kiva poikkeus: Heti tuli leima, vaikka ihan extempore menin katsastukseen, kun halavalla pääsi! :D - restart toimii
steering kirjoitti:
luin viestin loppuun... En tiedä mikä laite se oli, korjaamolta kävi mies lukemassa sen kannettavalla. Tänään luetin toisenkin rellun OBD:n (katsastusta varten ja samalla tehtiin pakokaasutesti) ja sama mittari (millä siis scenic luettiin) oli käytössä myös siinä, enpäs hoksannut merkkiä katsoa... Tänään lagunalla tuli ilmoitus että jotain itse jtn (testiä?) pystytty suorittamaan. Menin kuitenkin katsastukseen eikä siitä pompannut, katsastusmies meinasi, että autolla on ajettu liian lyhyt matka ennen testausta.
Tuli muuten tilastoihin kiva poikkeus: Heti tuli leima, vaikka ihan extempore menin katsastukseen, kun halavalla pääsi! :DVm.-04 Scenic teki aikoinaan kesken ajon steering faultin, meinasin kusta housuun, oltiin näet aamuyöllä matkalla Lapista kotiin keskellä korpea. Ajoin n. 150 km aikas jäykällä ohjauksella, kunnes pysähdyin huoltoasemalle. Uudelleen käynnistys, ja taas mentiin, eikä uusiutunut enää (3v. 100tkm). Miksen hölmö heti pysähtynyt?
Kerran -05 Meganessa jotenkin onnistuin vaan hipaisemaan start-nappulaa siten, että startti pyörähti hieman, mutta ei käynnistynyt, kaikki merkkivalot syttyi ja ajotietokone ilmoitti, että ei öljyä. No taas virta pois ja uudelleen käyntiin, kaikki ok.
Ei tullut kokeiltua, mitä Scenic tekee, kun nollaa ajotietokonetta ja samanaikaisesti painaa start-nappulaa, mutta Megane menee johonkin test-modeen ja mittaristo tekee kaikkea pöljää.
Renaultin startiin riittää pelkkä yksi painallus, start-nappulaa ei tarvi (saa?) pitää pohjassa kunnes auto käynnistyy.
- steering
Hienosti pelittää Scenic! Eli olen tänään heittänyt kaksi reissua autolla, eikä mitään häiriöitä (*koputtaa puuta*) ole ollut. Eli taisivat olla jotain haamuvikoja tosiaan. Toivottavasti eivät jatkossa ilmene samalla tavalla ja jätä tien päälle. Olen joskus saanut kamalan kammon talviaikaan lähes 30 asteen pakkasella kun autosta (Volvo) meni laturista hiilet tai jtn, pikkuhiljaa alkoi virrat häipyä ja 400 km:n reissusta vielä 100 km ajamatta... Saatiin onneksi iskä apuun, mitä nyt muutaman kilometrin välein ladattiin akkua; aina kun näin, että mies alkaa jäämään ja valot häviämään (ajoi pelkillä parkeilla ja ilman lämppäriä), isän autolla uukkari ja lataus, vauhdilla taas liikenteeseen ja sama toistui uudestaan ja uudestaan. Viimeisellä latauksella isä vielä peruutti oman autonsa ojaan kapealla tiellä kääntyessään. Hip hip hurraa!!! Eiku työntämään sieltä ojan pohjalta, kengät täynnä lunta eikä tietenkään edes kalsareita jalas! Siitä lähtien autostani on löytynyt talvella toppahousut, pipo ja filtti!
Turvallista matkaa kaikille talviautoilijoille ja kiitos vielä vinkeistä!- steering
Mies tuli juuri kotiin ja niinpä oli taas steering failure Scenicin näytössä! Mikä hitto tuota riivaa??? Kyllä sillä näköjään pystyy ajamaan, kun vain hiljaisella vauhdilla ajaessa voimaa piisaa. Taitaa nyt olla viimeset rellut meillä ...tana...kele, ostan kohta ladan, herrrrmot menee!
- toka rellu
steering kirjoitti:
Mies tuli juuri kotiin ja niinpä oli taas steering failure Scenicin näytössä! Mikä hitto tuota riivaa??? Kyllä sillä näköjään pystyy ajamaan, kun vain hiljaisella vauhdilla ajaessa voimaa piisaa. Taitaa nyt olla viimeset rellut meillä ...tana...kele, ostan kohta ladan, herrrrmot menee!
Kerhoon. Eilen kaupasta tullessa kuskin ovi ei suostunut aukeamaan ollenkaan.
Tosin ikkuna avautuu ja sulkeutuu taas normaalisti yhdellä painalluksella.
Auton sähköt sekoavat näköjään jyrkissä lämpötilan vaihteluissa.
Meillä viat ilmaantuvat jos auton ajaa esim. parkkihalliin liian pitkäksi aikaa. - steering
toka rellu kirjoitti:
Kerhoon. Eilen kaupasta tullessa kuskin ovi ei suostunut aukeamaan ollenkaan.
Tosin ikkuna avautuu ja sulkeutuu taas normaalisti yhdellä painalluksella.
Auton sähköt sekoavat näköjään jyrkissä lämpötilan vaihteluissa.
Meillä viat ilmaantuvat jos auton ajaa esim. parkkihalliin liian pitkäksi aikaa.asioita kun mies soitti auton entiselle haltijalle. Ohjaustehostin oli hajonnut jo hänellä. Auto liisattuna ja uusi auto jo tulossa. Auto oli mennyt siis korjattavaksi "vaihdon" yhteydessä. Auto on kuitenkin ilmeisesti myyty korjaamattomana eteenpäin ja ko. liike josta auton ostin tiesi ettei autoa ole korjattu! Kummasti vain sen jälkeen kun kuitti oli kírjoitettu, siihen lyötiin leima (luulin autoliikkeen leimaksi ja sen vuoksi luin kuittia tarkemmin vasta kotona) jossa luki: myyty korjattavaksi, myyjä ei vastaa tulevista korjauksista.
Kyllä nyt v....aa! Olisi pitänyt soittaa edelliselle haltijalle jo koeajon aikana, olisi jäänyt rellu ostamatta! Jos olisin ostanut auton yksityishenkilönä, ei tuo leima painaisi paskaakaan, mutta ilman tuota leimaakin olen omillani ilmeisesti, koska ostin auton yritykseni nimiin. Onko kenelläkään parempaa tietoa asiasta?
Laitan kohta sen liikkeen nimen joka paikkaan tiedoksi varoittaakseni muita, sillä jotenkin tuntuu ettei heillä ole puhtaat jauhot pussissa muutenkaan... - Villeeeee
steering kirjoitti:
asioita kun mies soitti auton entiselle haltijalle. Ohjaustehostin oli hajonnut jo hänellä. Auto liisattuna ja uusi auto jo tulossa. Auto oli mennyt siis korjattavaksi "vaihdon" yhteydessä. Auto on kuitenkin ilmeisesti myyty korjaamattomana eteenpäin ja ko. liike josta auton ostin tiesi ettei autoa ole korjattu! Kummasti vain sen jälkeen kun kuitti oli kírjoitettu, siihen lyötiin leima (luulin autoliikkeen leimaksi ja sen vuoksi luin kuittia tarkemmin vasta kotona) jossa luki: myyty korjattavaksi, myyjä ei vastaa tulevista korjauksista.
Kyllä nyt v....aa! Olisi pitänyt soittaa edelliselle haltijalle jo koeajon aikana, olisi jäänyt rellu ostamatta! Jos olisin ostanut auton yksityishenkilönä, ei tuo leima painaisi paskaakaan, mutta ilman tuota leimaakin olen omillani ilmeisesti, koska ostin auton yritykseni nimiin. Onko kenelläkään parempaa tietoa asiasta?
Laitan kohta sen liikkeen nimen joka paikkaan tiedoksi varoittaakseni muita, sillä jotenkin tuntuu ettei heillä ole puhtaat jauhot pussissa muutenkaan...Suosittelen, että otat kyseiseen yritykseen nyt yhteyttä ja yrität sopia asian. Jos ei onnistu niin ei muuta kuin yrityksen nimi vaan tänne ja vältellään kuin ruttoa sen jälkeen. Selvää kusetushan tuo on jos vasta kaupan jälkeen lätkäistään kuittiin leima "myyty korjattavaksi"
- toka rellu
steering kirjoitti:
asioita kun mies soitti auton entiselle haltijalle. Ohjaustehostin oli hajonnut jo hänellä. Auto liisattuna ja uusi auto jo tulossa. Auto oli mennyt siis korjattavaksi "vaihdon" yhteydessä. Auto on kuitenkin ilmeisesti myyty korjaamattomana eteenpäin ja ko. liike josta auton ostin tiesi ettei autoa ole korjattu! Kummasti vain sen jälkeen kun kuitti oli kírjoitettu, siihen lyötiin leima (luulin autoliikkeen leimaksi ja sen vuoksi luin kuittia tarkemmin vasta kotona) jossa luki: myyty korjattavaksi, myyjä ei vastaa tulevista korjauksista.
Kyllä nyt v....aa! Olisi pitänyt soittaa edelliselle haltijalle jo koeajon aikana, olisi jäänyt rellu ostamatta! Jos olisin ostanut auton yksityishenkilönä, ei tuo leima painaisi paskaakaan, mutta ilman tuota leimaakin olen omillani ilmeisesti, koska ostin auton yritykseni nimiin. Onko kenelläkään parempaa tietoa asiasta?
Laitan kohta sen liikkeen nimen joka paikkaan tiedoksi varoittaakseni muita, sillä jotenkin tuntuu ettei heillä ole puhtaat jauhot pussissa muutenkaan...Hinnassa mitenkään tuon korjauspakon?
Toisin sanoen oliko auto huomattavasti halvempi kuin markkinoilla tuon ikäiset muut saman merkkiset autot? - steering
toka rellu kirjoitti:
Hinnassa mitenkään tuon korjauspakon?
Toisin sanoen oliko auto huomattavasti halvempi kuin markkinoilla tuon ikäiset muut saman merkkiset autot?taas vikamuisti, rellun merkkikorjaamolla. Katsotaanpas kauanko ratti pyörii normisti...
Hinta oli 0-3000 euroa vähemmän, kun vertaili muihin, suurinpiirtein saman verran ajettuihin, vuotta nuorempiin/vanhempiin autoihin. Sisätiloiltaankaan tuo ei aivan priimakuntoinen ole, eli tupakan polttamia reikiä kuskin penkissä, ruuvijälkiä kojetaulussa, tahroja ja kulumia aika tavalla. Eli ei mikään "helmi". Joku varmaan jo kohta kysyy "miks sitten piti ostaa?!?" Ostopäätökseen vaikuttivat auton sijainti (ei viitti toiselta puolelta Suomea lähteä kattelemaan), alv-vähennyskelpoisuus, tilat ja niiden toimivuus ja kaiken lisäksi, ei toki vähäisimmäksi VÄRI! (siis sehän on jo käynyt selväksi, että olen nainen, joten värillä ON väliä).
Jos tuo auto vielä tilttaa, niin sitten minäkin jo hermostun ihan oikeesti ja otan puhelimen käteen, sitten saa se myyjäsetä kuulla pari valittua sanaa! - toka rellu
steering kirjoitti:
taas vikamuisti, rellun merkkikorjaamolla. Katsotaanpas kauanko ratti pyörii normisti...
Hinta oli 0-3000 euroa vähemmän, kun vertaili muihin, suurinpiirtein saman verran ajettuihin, vuotta nuorempiin/vanhempiin autoihin. Sisätiloiltaankaan tuo ei aivan priimakuntoinen ole, eli tupakan polttamia reikiä kuskin penkissä, ruuvijälkiä kojetaulussa, tahroja ja kulumia aika tavalla. Eli ei mikään "helmi". Joku varmaan jo kohta kysyy "miks sitten piti ostaa?!?" Ostopäätökseen vaikuttivat auton sijainti (ei viitti toiselta puolelta Suomea lähteä kattelemaan), alv-vähennyskelpoisuus, tilat ja niiden toimivuus ja kaiken lisäksi, ei toki vähäisimmäksi VÄRI! (siis sehän on jo käynyt selväksi, että olen nainen, joten värillä ON väliä).
Jos tuo auto vielä tilttaa, niin sitten minäkin jo hermostun ihan oikeesti ja otan puhelimen käteen, sitten saa se myyjäsetä kuulla pari valittua sanaa!Huollosta ohjaustehostimen päivityksestä? Itselle tuli kirje että auto on toimitettava huoltoon päivitykseen. Auto 07 tammikuussa käyttöönotettu elikkä voipi olla samat alkuperäiset ohjelmat kuin sinulla.
- steering
toka rellu kirjoitti:
Huollosta ohjaustehostimen päivityksestä? Itselle tuli kirje että auto on toimitettava huoltoon päivitykseen. Auto 07 tammikuussa käyttöönotettu elikkä voipi olla samat alkuperäiset ohjelmat kuin sinulla.
auto oli Käyttöautolla Närpiössä ja kun he puhu hoono soomi ja me ei ymmärrä svenska, niin joitakin asioita saattoi jäädä vähän epäselväksi... Joka tapauksessa huolto kertoi, että jotakin on ohjelmoitu väärin ja sinne on ohjelmoitu mm. eri renkaat ja eri osia??? Luultavasti he ohjelmoivat sen siellä oikealla tavalla, sillä niiltä osin auto on pelannut (kop.kop!), mitä nyt perjantaina tankkauksen jälkeen tietokone käski tarkastaa päästöt (check emission). Valo sammui yhtä mystisesti sunnuntaina eikä ole sittemmin (taas kop.kop!) syttynyt. Tämä elämä scenicin kanssa alkaa käydä tosi jännittäväksi... =D
Joko olet käynyt huollossa, mitä siellä tehtiin? - toka rellu
steering kirjoitti:
auto oli Käyttöautolla Närpiössä ja kun he puhu hoono soomi ja me ei ymmärrä svenska, niin joitakin asioita saattoi jäädä vähän epäselväksi... Joka tapauksessa huolto kertoi, että jotakin on ohjelmoitu väärin ja sinne on ohjelmoitu mm. eri renkaat ja eri osia??? Luultavasti he ohjelmoivat sen siellä oikealla tavalla, sillä niiltä osin auto on pelannut (kop.kop!), mitä nyt perjantaina tankkauksen jälkeen tietokone käski tarkastaa päästöt (check emission). Valo sammui yhtä mystisesti sunnuntaina eikä ole sittemmin (taas kop.kop!) syttynyt. Tämä elämä scenicin kanssa alkaa käydä tosi jännittäväksi... =D
Joko olet käynyt huollossa, mitä siellä tehtiin?Sähköisen ohjaustehostimen softan huollon yhteydessä. Auto ei ennättänyt hajota ohjauksestaan, mutta se kutsukirje oli niin pelottavaa luettavaa että kiire kyllä tuli toimitukselle. Päivitys ei ymmärtääkseni auta ohjaustehostimen hajoamiseen, mutta se auttaa siihen että auton moottori ei hajoa samalla.
Jännitystä elämään tuo auto on tuonut viimeaikoina ihan riittämiin kun ei tiedä ajoon lähtiessä mikä toimii ja mikä ei.
Sähköviat ovat säiden lämmetessä vähenneet siinä määrin että arvioin pääsiäisenä auton olevan toimintakuntoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384128- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151961Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581588Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341417VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981141
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070