Hei,
muutin Irlantiin viime vuoden lopussa ja ennen sita kavin Suomessa setvimassa verokorttiani, koska en ollut varma, etta saanko heti toita Irlannista. Verotusprosentikseni tuli 3 % loppuvuodeksi. Sain kuitenkin heti toita Irlannista, ja Irlannissa veroni oli 0 % joulukuun loppuun. Nyt maksan veroa ja PRSI-maksun seka income levyn, mutta kaiken kaikkiaan kahden viikon palkastani, n. 800e kaikkineen veroon, PRSI-maksuun ja income levyyn menee vain n. 80e. Suomen verotuksen tottuneena tama on vahan mielestani. Verot 24 euroa! Luulin Irlannissa olevan kaksi verotusprosenttia, 20% ja 40%.
Miten on kun verokorttien tayton aika on Suomessa, joudunko maksamaan Suomeen veroja Irlannissa tekemastani tyosta? Kaksoisverotuksen poistaminen ja 6kk verottomana plaa plaa plaa veroviraston sivulla, mutta minulle ei siita oikein selvia, etta joudunko maksamaan Suomessa veroa Irlannissa pienella veroprosentillani tekemastani tyosta. Apua?
verotus ulkomailla
4
701
Vastaukset
- leprakoni
Olin töissä Irlannissa n. vuoden, ja en maksanut missään vaiheessa Suomeen yhtään mitään. Ei ole ainakaan tähän päivään mennessä kukaan tullut edes kyselemään... Kysyin asiaa verotoimistosta ennen lähtöäni ja siellä virkailija vain vastasi, että kunhan olet sen 6kk vähintään, niin ei ongelmaa.
Tapaukseesi sovelletaan todennäköisesti Irlannin ja Suomen välistä veropimusta, joka estää kaksoisverotuksen,
http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1993/19930088/19930088_2
Aiheesta saa tietoa esim. Helsingin veroviraston kansainvälisten asioiden osastolta. Halutessassasi voin antaa sinulle henkilön nimen, joka on palvellut minua.- ...
Yhteystiedoista olisi paljon apua, kiitos!:)
... kirjoitti:
Yhteystiedoista olisi paljon apua, kiitos!:)
En haluaisi julkaista henkilön nimeä tällä palstalla. Käy nettisivuillani, www.ofinlandes.com. Sieltä löydät sähköpostiosoitteeni etusivulta. Kirjoita sähköposti, niin kerron sinulle henkilön nimen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708