Ehkäisymenetelmä viiskymppiselle

Tupu50

Olen tänä vuonna viisikymppiä täyttävä nainen.Muutaman vuoden olen elänyt yksikseni,ilman ehkäisyn tarvetta. Nyt löysin uuden mukavan kumppanin itselleni ja harrastamme seksiä intohimoisesti.Kondomi on tällä hetkellä ehkäisymenetelmä jota käytämme. Kuukautiseni ovat vielä säännölliset joten tarve ehkäisylle on olemassa.Kertokaapa ikäiseni kanssasisaret mielipiteitänne, mitä ehkäisyä käytätte ja minkälaisia kokemuksia teillä on ?

35

10605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------------

      on Mirena johon olen todella tyytyväinen. Tämä on jo kolmas, joka kerta vienyt kuukautisetkin mennessään.

    • Eitarvitsemitään

      Tuossa iässä vain aniharva tarvitsee enää mitään ehkäisyä. Munasolut ovat jo niin ikivanhoja, ettei raskaaksi tulo onnistuisi vaikka kuinka yrittäisit.
      Käy gynekologilla mittauttamassa fsh-arvosi. Se luultavasti on myös jo korkealla, joten tuskin tarvitset ehkäisyä.

      Vanhoilla naisilla tuntuu olevan ihmeellinen käsitys omasta hedelmällisyydestään. Tosiasiassa yli 43 vuotiaana on erittäin vaikea enää tulla raskaaksi vaikka oikein yrittämällä yrittäisi.

      • Anonyymi

        Voi onnistua. Minulla on vanhin serkku ja nuorin täti saman ikäisiä. Siis minun mummo ja hänen vanhin lapsi saivat samaan aikaan lapsen 🙂


      • Anonyymi

        Älä höpötä. TIETÄMÄTÖN. Minä oon nuorimpaiseni synnyttänyt 44v ja raskaaksi tulin heti kun ehkäisyn jätin.Tää on vanha julkaisu, mutta oli pakko kommentoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä. TIETÄMÄTÖN. Minä oon nuorimpaiseni synnyttänyt 44v ja raskaaksi tulin heti kun ehkäisyn jätin.Tää on vanha julkaisu, mutta oli pakko kommentoida.

        Siis minulla oli 49 vuotiaana ihan täys mahdollisuus tulla raskaaksi kun testit tehtiin. Ja "käskettiin" hommata ehkäisy ellen halua lisää lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä. TIETÄMÄTÖN. Minä oon nuorimpaiseni synnyttänyt 44v ja raskaaksi tulin heti kun ehkäisyn jätin.Tää on vanha julkaisu, mutta oli pakko kommentoida.

        Itse tulin raskaaksi 47-vuotiaana. Odotin kolmosia. Keskenmenon sain viikolla 20. Minun ei pitänyt tulla raskaaksi, endometrioosin ja ehkäisypillereiden takia.


    • Eitarvitsemitään

      Ai niin vielä. Se, että kuukautiset tulevat säännöllisesti, eivät kerro ensinnäkään siitä että ovuloisit aina. Ja munasolut ovat tosiaan jo niin vanhoja, ettei niillä enää raskaaksi tulla vaikka ovulaatio sattuisikin tulemaan.

      • tällaista täältä

        Olen vm-55 ja menkat loppuivat elokuussa 2009. Täytän siis kohta 55v ja gyne sanoi mulle jo 53veenä, etten tarvi enää ehkäisyä, vaikka menkat vielä tulivat lähes joka kk. Ultra vaan näytti, ettei munasarjoissa ollut toimintaa. Itse en kylläkään luottanut yhden gynen sanaan, koska täällä palstalla on pidetty nyrkkisääntönä, että kuukautisten loppumisesta pitää olla kulunut 1vuosi, niin sitten voi ehkäisyn jättää pois. Siispä kävin vielä puolen vuoden päästä toisella gynellä, joka sanoi aivan samaa ultran jälkeen. Ei sen kummemin kommentoinut kuukautisteni tulemista. Eli jätin ehkäisyn pois vuosi sitten, noin puoli vuotta ennen menkkojeni loppumista. Viimeiset kolme vuotta en ole tuntenut enää kertaakaan ovulaatiota, vaikka vuotoja tulikin..


      • tällaista täältä
        tällaista täältä kirjoitti:

        Olen vm-55 ja menkat loppuivat elokuussa 2009. Täytän siis kohta 55v ja gyne sanoi mulle jo 53veenä, etten tarvi enää ehkäisyä, vaikka menkat vielä tulivat lähes joka kk. Ultra vaan näytti, ettei munasarjoissa ollut toimintaa. Itse en kylläkään luottanut yhden gynen sanaan, koska täällä palstalla on pidetty nyrkkisääntönä, että kuukautisten loppumisesta pitää olla kulunut 1vuosi, niin sitten voi ehkäisyn jättää pois. Siispä kävin vielä puolen vuoden päästä toisella gynellä, joka sanoi aivan samaa ultran jälkeen. Ei sen kummemin kommentoinut kuukautisteni tulemista. Eli jätin ehkäisyn pois vuosi sitten, noin puoli vuotta ennen menkkojeni loppumista. Viimeiset kolme vuotta en ole tuntenut enää kertaakaan ovulaatiota, vaikka vuotoja tulikin..

        Ei ne menkat olleetkaan viimeiset vielä, vaan seuraavana päivänä kirjoituksestani alkoi vuoto. Edelleen ilman ehkäisyä jatketaan:)


    • "kateellinen"

      Itse täytän 52. Syksyllä gyne tutki, että munasarjoissa edelleen elämää. Femilar e-pillereitä olen syönyt 40 vuotiaasta asti. Sopivasti pitävät vuodonkin niukkana. Mutta juuri tämän vuoden puolella unohdin pillerit ja pidin kunnon tauon. Eikös kuukautiset alkaneet hiljattain...

      Muuten, onneksi olkoon elämän tilanteesi johdosta....

    • Hormoonihurmio

      Jos munasarjoissa on vielä elämää (sen näkee gynekologi ultralla, ja ilmeisesti FSH-arvokin kertoo jotain siitä), ehkäisyyn on tarvetta. Joka vuosi Suomessa syntyy muutama lapsi 50 täyttäneelle äidille, joten ei raskaaksi tuleminen tässä iässä mahdotonta ole, joskin hyvin epätodennäköistä.

      Minulla ei ole hormonaalisesta ehkäisystä kokemusta kuin aivan nuoruusvuosilta, jolloin se ei minulle sopinut. Sen jälkeen käytettiin kondomia.

      • Vanha eukko

        Itselläni on ollut kuukautiset tosi säännölliset. Vain parin päivän heittoja. Marraskuussa tuli harrastettua seksiä ilman ehkäisyä. Sen jälkeen tulivat kolmet kuukautiset (oletan, että olivat ihan oikeita) ja nyt yhtäkkiä on yli kaksi viikkoa myöhässä. Ikää on vähän päälle 50. Mitään oireita minulla ei ole ollut muuta kuin ehkä viime vuonna entistä runsaampi vuoto.


      • sterilonti
        Vanha eukko kirjoitti:

        Itselläni on ollut kuukautiset tosi säännölliset. Vain parin päivän heittoja. Marraskuussa tuli harrastettua seksiä ilman ehkäisyä. Sen jälkeen tulivat kolmet kuukautiset (oletan, että olivat ihan oikeita) ja nyt yhtäkkiä on yli kaksi viikkoa myöhässä. Ikää on vähän päälle 50. Mitään oireita minulla ei ole ollut muuta kuin ehkä viime vuonna entistä runsaampi vuoto.

        10v sitten sterilointi ja ei ole kaduttanut kertaakaan, menkat loppu vuosi sitten ja ikää 55v.
        Tossa tuttu kertoili naapurin rouvasta, vähän päälle 50v ja sai kaksoset.


      • 1916
        sterilonti kirjoitti:

        10v sitten sterilointi ja ei ole kaduttanut kertaakaan, menkat loppu vuosi sitten ja ikää 55v.
        Tossa tuttu kertoili naapurin rouvasta, vähän päälle 50v ja sai kaksoset.

        Onhan noita lapsettomuushoitoja saaneita 'mummoja', jotka ovat tulleet lapsirypäleen äideiksi vanhoilla päivillään. Olikos vanhin yli 60-vuotias?


      • Hormoonihurmio
        1916 kirjoitti:

        Onhan noita lapsettomuushoitoja saaneita 'mummoja', jotka ovat tulleet lapsirypäleen äideiksi vanhoilla päivillään. Olikos vanhin yli 60-vuotias?

        Suomessa ei käsittääkseni anneta hedelmällisyyshoitoa vaihdevuosi-ikäisille naisille. Jossain naistenlehdessä oli juttu yli 50-vuotiaasta kaksosten äidistä, ja ajattelin heti, että hän on saanut hoitoja ulkomailla, koska lapsia oli kaksi ja koska asiasta ei jutussa kerrottu. Jos kyse olisi ollut luonnollisella tavalla alkaneesta raskaudesta, se olisi ihan varmasti kerrottu, sen verran erikoista se on.


      • tämä on tosi
        sterilonti kirjoitti:

        10v sitten sterilointi ja ei ole kaduttanut kertaakaan, menkat loppu vuosi sitten ja ikää 55v.
        Tossa tuttu kertoili naapurin rouvasta, vähän päälle 50v ja sai kaksoset.

        Ei ollut kyseessä hormoonihoito. Abortti ei tullut kysymykseen koska henkilö on uskonnollinen.


      • ***
        sterilonti kirjoitti:

        10v sitten sterilointi ja ei ole kaduttanut kertaakaan, menkat loppu vuosi sitten ja ikää 55v.
        Tossa tuttu kertoili naapurin rouvasta, vähän päälle 50v ja sai kaksoset.

        Onko totta, että rouva sai kaksoset yli 50 v.


      • Anonyymi
        1916 kirjoitti:

        Onhan noita lapsettomuushoitoja saaneita 'mummoja', jotka ovat tulleet lapsirypäleen äideiksi vanhoilla päivillään. Olikos vanhin yli 60-vuotias?

        Minulla on Vanhin serkku ja nuorin täti saman ikäisiä


    • Mummi45

      Röörit on suljettu.

      • juttua aiheesta

        Vanhempien naisten tekemät abortit ovat yleisiä, sillä he jättävät usein ehkäisyn pois uskoen, etteivät enää tule raskaaksi.
        Vaikka hedelmällisyys laskee iän myötä, naiset voivat silti tulla helposti raskaaksi myöhäis-kolmekymppisinä, neljä- ja vieläpä viisikymppisinä, BBC Health kertoo.
        Britanniassa 40-44-vuotiaista naisista noin neljä naista tuhannesta teki abortin vuonna 2008. On olemassa useita syitä, miksi naiset tekevät abortteja, kuten esimerkiksi poikkeavat raskaudet varsinkin vanhemmilla naisilla.
        Britannian perhesuunnitteluyhdistys FPA:n tutkimusten mukaan osa vanhempien naisten aborteista johtuu kuitenkin harhakäsityksestä, että he eivät olisi voineet tulla enää raskaaksi ikänsä vuoksi.
        Yksi kerta riittää. FPA pyrkii uudella kampanjallaan ohjeistamaan yli 35-vuotiaita naisia käyttämään ehkäisyä ei-haluttujen raskauksien estämiseksi vaihdevuosien alkamiseen saakka.
        FPA:n johtajan Julie Bentleyn mukaan hedelmällisyyden vähenemisestä kertominen on tärkeää, mutta usein ylimitoitettua.
        Tämä antaa väärän viestin naisille ja yhteiskunnalle siitä, että vain nuoret voisivat tulla raskaaksi eikä vanhemmilla naisilla olisi syytä enää varovaisuuteen, hän toteaa.
        Bentleyn mukaan naisten tulisi ymmärtää, että jopa yksi suojaamaton yhdyntä 35-50-vuotiailla naisilla voi johtaa raskauteen.
        Yli nelikymppisten raskaudet ovat tuplaantuneet Isossa-Britanniassa vuodesta 1988. Tuhannesta yli 40-vuotiaasta 12,6 tulee raskaaksi. Vuonna 2008 tämän ikäluokan brittinaiset synnyttivät yli 28 000 vauvaa


      • Vanha eukko
        juttua aiheesta kirjoitti:

        Vanhempien naisten tekemät abortit ovat yleisiä, sillä he jättävät usein ehkäisyn pois uskoen, etteivät enää tule raskaaksi.
        Vaikka hedelmällisyys laskee iän myötä, naiset voivat silti tulla helposti raskaaksi myöhäis-kolmekymppisinä, neljä- ja vieläpä viisikymppisinä, BBC Health kertoo.
        Britanniassa 40-44-vuotiaista naisista noin neljä naista tuhannesta teki abortin vuonna 2008. On olemassa useita syitä, miksi naiset tekevät abortteja, kuten esimerkiksi poikkeavat raskaudet varsinkin vanhemmilla naisilla.
        Britannian perhesuunnitteluyhdistys FPA:n tutkimusten mukaan osa vanhempien naisten aborteista johtuu kuitenkin harhakäsityksestä, että he eivät olisi voineet tulla enää raskaaksi ikänsä vuoksi.
        Yksi kerta riittää. FPA pyrkii uudella kampanjallaan ohjeistamaan yli 35-vuotiaita naisia käyttämään ehkäisyä ei-haluttujen raskauksien estämiseksi vaihdevuosien alkamiseen saakka.
        FPA:n johtajan Julie Bentleyn mukaan hedelmällisyyden vähenemisestä kertominen on tärkeää, mutta usein ylimitoitettua.
        Tämä antaa väärän viestin naisille ja yhteiskunnalle siitä, että vain nuoret voisivat tulla raskaaksi eikä vanhemmilla naisilla olisi syytä enää varovaisuuteen, hän toteaa.
        Bentleyn mukaan naisten tulisi ymmärtää, että jopa yksi suojaamaton yhdyntä 35-50-vuotiailla naisilla voi johtaa raskauteen.
        Yli nelikymppisten raskaudet ovat tuplaantuneet Isossa-Britanniassa vuodesta 1988. Tuhannesta yli 40-vuotiaasta 12,6 tulee raskaaksi. Vuonna 2008 tämän ikäluokan brittinaiset synnyttivät yli 28 000 vauvaa

        Itse olettaisin, että suuri osa noista Iso-Britannian yli nelikymppisistä äideistä on pitkäaikaisessa suhteessa ja harrastaa seksiä usein tai on käyttänyt hormonihoitoa. Itse olen ollut suojaamattomassa yhdynnässä parin vuoden ajan muutaman kerran vuodessa. Tämä saman miehen kanssa. Ajattelin, että jos en vuosia kestäneen avioliiton aikana tullut raskaaksi niin tuskin nytkään. Tietysti voi olla, että mies ei saa lapsia. Nyt kuten sanoin, kuukautisia ei ole tullut mutta niitä tuli kolmet edellisen seksikerran jälkeen. Oletan kyseessä kohdallani olevan viimein mummotaudin.


      • mahdollista on
        Vanha eukko kirjoitti:

        Itse olettaisin, että suuri osa noista Iso-Britannian yli nelikymppisistä äideistä on pitkäaikaisessa suhteessa ja harrastaa seksiä usein tai on käyttänyt hormonihoitoa. Itse olen ollut suojaamattomassa yhdynnässä parin vuoden ajan muutaman kerran vuodessa. Tämä saman miehen kanssa. Ajattelin, että jos en vuosia kestäneen avioliiton aikana tullut raskaaksi niin tuskin nytkään. Tietysti voi olla, että mies ei saa lapsia. Nyt kuten sanoin, kuukautisia ei ole tullut mutta niitä tuli kolmet edellisen seksikerran jälkeen. Oletan kyseessä kohdallani olevan viimein mummotaudin.

        Äiti-palstalta
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8707237


      • Vanha äiti
        mahdollista on kirjoitti:

        Äiti-palstalta
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8707237

        ketju. Kaikkea löytyi kuin sekatavarakaupasta. Vaikeita asioita nämä. Lapsi on aina suloinen, ihana ihme, vanhemman ilo. Myöhäisellä iällä saatu lapsi asettaa vanhemmilleen kovat vaatimukset. Ja nämä tulevat varsinaisesti esiin vasta kouluiässä (todella rankkojen yövalvomisten lisäksi). Kun vanhempain iltaan menessään huomaa olevansa saman ikäinen kuin muiden lasten mummot, kun lasten kutsuilla ja kavereiden synntäreillä kaikki vanhemmat ovat vähintään 15 vuotta nuorempia. Murrosiässä lapset ovat herkkiä ja tiukkoja, mutsi ja faija eivät saa olla kalkkiksia nimenomaan muiden silmissä. Ei auta muu kuin skarpata ja se ei todellakaan tarkoita nuorten lailla pukeutumista tai käyttäytymistä vaan ankaraa asiallisuutta ja iättömyyden vaikutelmaa. Helpompaa olisi lösähtää perjantai-iltana sohvalle katsomaan elokuvaa kuin lähteä lasten partioleirille valvojaksi 56- vuotiaana. Kaikki nämä on koettu, yksin joukossa. Ainoa asia mikä todella huolestuttaa on oma ikäni. Se, että jaksanko. Ja se, että pysynkö terveenä huolehtimassa lapsestani kunnes hän on aikuinen ja tulee toimeen omillaan.


      • Anonyymi
        Vanha äiti kirjoitti:

        ketju. Kaikkea löytyi kuin sekatavarakaupasta. Vaikeita asioita nämä. Lapsi on aina suloinen, ihana ihme, vanhemman ilo. Myöhäisellä iällä saatu lapsi asettaa vanhemmilleen kovat vaatimukset. Ja nämä tulevat varsinaisesti esiin vasta kouluiässä (todella rankkojen yövalvomisten lisäksi). Kun vanhempain iltaan menessään huomaa olevansa saman ikäinen kuin muiden lasten mummot, kun lasten kutsuilla ja kavereiden synntäreillä kaikki vanhemmat ovat vähintään 15 vuotta nuorempia. Murrosiässä lapset ovat herkkiä ja tiukkoja, mutsi ja faija eivät saa olla kalkkiksia nimenomaan muiden silmissä. Ei auta muu kuin skarpata ja se ei todellakaan tarkoita nuorten lailla pukeutumista tai käyttäytymistä vaan ankaraa asiallisuutta ja iättömyyden vaikutelmaa. Helpompaa olisi lösähtää perjantai-iltana sohvalle katsomaan elokuvaa kuin lähteä lasten partioleirille valvojaksi 56- vuotiaana. Kaikki nämä on koettu, yksin joukossa. Ainoa asia mikä todella huolestuttaa on oma ikäni. Se, että jaksanko. Ja se, että pysynkö terveenä huolehtimassa lapsestani kunnes hän on aikuinen ja tulee toimeen omillaan.

        Onhan tuossa hyviäkin puolia, jos hengissä pysyy riittävän kauan ei tarvitse kärsiä yksinäistä vanhuutta. Olen itsekin äiti ja mummo. Luotan siihen, että lapseni kyllä pärjäävät ilman minua, vaikka kuolema pelottaakin. Nykyisin paljonkin, kun on tullut esiin paljon fyysistä rappeutumista. Viimeisen lapsen sain 20 vuotta sisaruksiaan myöhemmin satunnaisesta seksistä johtuen ja vaihdevuosioireista ( kaiketi)useita vuosia kärsineenä.


    • viime vuodet

      Olen 53-vuotias..kuukautiset tulee ja menee, mutta ei ne ole enää samanlaiset kuin ennen. Viimeiset vuodet mennyt ilman mitään ehkäisyä..turhaa vouhotusta, että tässä iässä enää raskaaksi tulisi! Lääkäreiden ja lääketehtaiden markkinointia vain..

      • ei riskejä...

        48v ja niin paljon sutinaa munasarjoissa että gyne oli ehdottomasti sitä mieltä että tulen varmasti vielä raskaaksi ilman ehkäisyä....kierukalla mennään.


      • ottaa
        ei riskejä... kirjoitti:

        48v ja niin paljon sutinaa munasarjoissa että gyne oli ehdottomasti sitä mieltä että tulen varmasti vielä raskaaksi ilman ehkäisyä....kierukalla mennään.

        Kyllähän tuo 48 ikä on paha vielä ilman ehkäisyä mennä. Itse muistan, kun kävin ultrassa silloin, niin gyne sanoi, että täällä ollaan vielä ihan priimoja ja kaluste ihan lapsenteko kunnossa. Mullakin oli säännölliset menkat 52v asti, mutta viimeiset kolme vuotta ovat tulleet miten sattuu ja 53veenä gyne sanoi ultralla katottuaan, ettei ehkäisyä enää tarvita. Vuosi tässä on menty ilman ehkäisyä ja muutamat menkat ovat vielä tulleet (muistaakseni viidet vuodessa)


      • heissan,
        ei riskejä... kirjoitti:

        48v ja niin paljon sutinaa munasarjoissa että gyne oli ehdottomasti sitä mieltä että tulen varmasti vielä raskaaksi ilman ehkäisyä....kierukalla mennään.

        Sama täällä, 48v. nyt täynnä ja ehkäisyä suositteli gyne minullekin. Mummoni sai aikoinaan iltatähtensä 48-v., sama tuntuu onnistuvan naisilta nykyäänkin (kun katsoo yli 40-v.tehtyjen aborttien määrää) joten ehkäisystä kannattaa huolehtia muidenkin kuin vain "teinityttösten".


      • 49 v
        heissan, kirjoitti:

        Sama täällä, 48v. nyt täynnä ja ehkäisyä suositteli gyne minullekin. Mummoni sai aikoinaan iltatähtensä 48-v., sama tuntuu onnistuvan naisilta nykyäänkin (kun katsoo yli 40-v.tehtyjen aborttien määrää) joten ehkäisystä kannattaa huolehtia muidenkin kuin vain "teinityttösten".

        Hormonikierukka. Pitäsi toimia hoitona myös vaihdevuosivaivoihin (keltarauhashormoni). Minulla vie myös vuodot pois ja odottelen positiivisella mielellä, että en edes huomaa mitään vaihdevuosia, kun ei kuitenkaan ole kuukautisia :)


    • Bylsiäinen

      Entäs kun hormonivalmisteet eivät sovi ?

      • Anonyymi

        Suuseksi ja muu ei sisälle tunkeva.


    • Anonyymi

      55-vuotias ja ultrassa näkyi vielä muutamia follikkeleita. Minipillerit tai hormonikierukka sopivat ehkäisyksi meille.

    • Anonyymi

      Naurettava pelko!

    • Anonyymi

      Kondomi suojaudut sukupuoli taudilta ja raskaudelta mikä iässäsi jo mahdotonta papahtaa paksuksi.Jos pamahdat,on vale raskaus.Tulee ulos itsestän 3kk maksimin sisällä.

    • Anonyymi

      Hormonikierukalla saadaan apua myös vaihdevuosioireihin ja minipillereillä apua mahdollisiin vuotohäiriöihin. Nämä siis ehkäisyvaikutuksen lisäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe