Budapest?

Matkalle mieli

Onko kokemuksia Budapestistä tai Istanbulista? Matkaan lähtisi kaksi aikuista ja kaksi murkkua. Tai onko jollakin suosittaa edullista Euroopan kohdetta, jonne matkustaa vaikkapa syksyllä? Tai miksei kesälomallakin...

4

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MG

      Molemmat kaupungit ovat mukavia. Istanbul on minun mielestä ehkä jotenkin kiehtovampi kun siinä on sitä itämaista kulttuuria mukana. Ja se jätti suuri basaari on niin valtava ostospaikka jos semmoisista tykkää.
      Budabestissä olen kerran muutama vuosi sitten käynyt, ja taas olen maaliskuussa lähdössä. Viime reissu oli kesällä, nyt tutustutaan talviseen kaupunkiin. Molemmissa olen viihtynyt ihan hyvin.

    • M

      Bedapest on mukava ja edullinen kohde. Olin viime kesänä siellä lyhyellä kaupunkilomalla. Kesä oli todella kuumaa aikaa, joten kesä aikaan suosittelen varamaan hotellin ilmastoinnilla! Kaupungissa on ihania kylpylöitä, itse kävin szecenyi (miten nyt kirjoitetaankaan) kylpylässä. Metrolla pääsee hyvin liikkumaan paikasta toiseen. Voin kyllä suositella Budapestia!

      • tuikku

        Budapest on kauneimpia kaupunkeja joita olen nähnyt ! Se on todella kiehtova, sillat, kulttuuri, kylpylät, matka Tonavalla, retket kaupungissa ja sen ulkopuolella, hyvät viinit ja ruoka. Kävin leikkauttamassa siellä hiukseni, kampaaja puhui unkaria, minä suomea ja hyvin tulimme toimeen, ja kampaus todella hieno. Matkatoimisto antoi 4 tähden hinnalla 5-tähden upean hotellin, ja saimme 2-huoneen käsittävän huoneen. Ja kansa rakastaa suomalaisia, kutsuu meitä serkuikseen.

        Niinkuin kyllä turkkilaisetkin. Istanbul tietenkin eri luokkaa, uskonto, yms. Siellä jotenkin tämä väenpaljous kaduilla joskus klaustrofoobista. Ja tuputtaminen grand bazaarissa, jossa helposti eksyy, vaikka päivä kuluu helposti omenateetä litkien. Kala on ihanaa, aivan tuore suoraan merestä, samoin seikkailut paikallisilla veneillä Uskudurin puolelle.
        Molemmilla kaupungeilla on oma viehätyksensä ja vertailu vaikeaa.


      • Joe 60
        tuikku kirjoitti:

        Budapest on kauneimpia kaupunkeja joita olen nähnyt ! Se on todella kiehtova, sillat, kulttuuri, kylpylät, matka Tonavalla, retket kaupungissa ja sen ulkopuolella, hyvät viinit ja ruoka. Kävin leikkauttamassa siellä hiukseni, kampaaja puhui unkaria, minä suomea ja hyvin tulimme toimeen, ja kampaus todella hieno. Matkatoimisto antoi 4 tähden hinnalla 5-tähden upean hotellin, ja saimme 2-huoneen käsittävän huoneen. Ja kansa rakastaa suomalaisia, kutsuu meitä serkuikseen.

        Niinkuin kyllä turkkilaisetkin. Istanbul tietenkin eri luokkaa, uskonto, yms. Siellä jotenkin tämä väenpaljous kaduilla joskus klaustrofoobista. Ja tuputtaminen grand bazaarissa, jossa helposti eksyy, vaikka päivä kuluu helposti omenateetä litkien. Kala on ihanaa, aivan tuore suoraan merestä, samoin seikkailut paikallisilla veneillä Uskudurin puolelle.
        Molemmilla kaupungeilla on oma viehätyksensä ja vertailu vaikeaa.

        Asustelen Budapestissä tällä hetkellä
        Asunut jokusen vuoden.
        Buda on kivapaikka ,Mutta jos olet tulossa tänne varo taksikusettajia ,niitä riittää
        Muuten on turvallinen paikka.
        Tervetuloa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe