Oireet menkkojen aikana!

mummotautiko?

Minkäslaisia oireita teillä muilla on ennen/menkkojen aikaan? Minulla on: itkuisuus, yhtääkkiä tulee kuuma, mahakipuja (ylävatsalla) ripulia, sydän tuntemukset, naama kukkii, rinnat ovat aivan sairaan kipeet! Niin ja minulla on kyllä hormoonikierukka joten en tiedä että vaikuttaako sekin koko asiaan!?

25

7061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neiti15vee

      hei. mulla ei ole ollut onneksi noin paljon eri oireita, mutta olen kuullut että ne ovat kyllä ihan tavallisia. itselläni on vain lievää alavatsan kipua ja väsymystä.

    • 19

      Mulla on yleensä paria päivää ennen mahakipua(semmosta tietynlaista josta tiedän että kohta taas alkaa, kaameen vaikee selittää) ja mielialat vaihtelee. Ja sit ite menkkojen aikana ekana päivänä kaamee mahakipu, hyvä että edes pääsee sängystä ylös(joskus oon pyörtynyt), kamalan kylmä välillä ja välillä kamalan kuuma(yleensä enempi kylmä), loppupäivät yleensä sujuu suuremmitta kivuoiita/oireitta ja sit iha loppupäässä on taas yks päivä kun särkee niin maanpenteleesti.

    • luomu31

      Alavatsassa kipua ja vihlontaa, alkaa yleensä päivää paria enen menkkojen alkua. Vatsa yleensä löysällä ja joskus tulee myös turvottavaa oloa menkkojen ollessa päällä, rinnat kylmän arat, mielialat heittelee (kiukkuisuus), kasvojen iho rasvoittuu joskus myös päänsärkyä.
      Jeps, eiköhän ne tossa olleet. Ai niin, meillä ehkäisynä miehellä kortsut, joten itse olen luomu.

    • 15-vuotias_tyttö

      Mooi, mulla on vähän outoja oireita ennen menkkoja (n. 2 viikkoa ennen)
      eli näitä: pelottaa nukkua pimeässä, painajaiset, oksettaa todella paljon, pimeänpelko,
      runsas itkuisuus, kuolemanpelko, alkaa ns. "panettamaan" kovasti, paino nousee n. 2 kilolla (turvotus) ja uskon yliluonnolliseen. Nämä ovat oikeesti tosi outoja oireita, mulla menkat on ollut 2 vuotta, ne alkoi kun olin 13-vuotias. Nyt siis olen 15-vuotias.

    • Randommn

      No mulla on ainakin :
      -alavatsan mahakipua koko menkkojen ajan eli noin viikon
      -hermoraunio
      -itkettää hirveästi
      -laiskuus
      -huono olo
      -pyörryttää

      Ja oon lisäks vaan 13-vuotias
      Menkat on ollut nyt vaan sellaset 1v ja 2 kk

    • 14 v

      - aivan jäätävää selkä- ja vatsakipua
      - itkuisuus ja kiukkuisuus
      - väsyneisyys ja hermostuneisuus
      - ei mitään ripulia, mutta suoli toimii huomattavasti paremmin

      kaikkea naiset saakaan kestää :D

    • Minä vaa

      Mulla aiko nytten menkat ja eka kunnon päivä menkoissa.. Ala vatsa tosi kipee sillee jännästi pitäis olla koulussa :(

      • särkylääkettä

        Kipuun otetaan särkylääkettä. Kotoasi löytyy jotain.
        Kuukautisten aikaan yhdenkään naisen ei pitäisi kärsiä kivusta. Kyllä siihen yleensä joku ratkaisu löytyy. Monelle riittävät apteekin särkylääkkeet. Älä kokeile puolikasta tablettia, jos kerralla saa ottaa kaksi. Ota se kaksi.


    • Menkatonperseest

      Mun kivut:
      2pvä ennen menkkoija pyörryttää ja vähä on sellai väsyny olo ja sattuu vatsaa
      1pvä ennen menkkojen alkamist on ain toosi pahamieli ja mietin miks elän ees ja kaikkee paskeliinii ja yhtäkkii alan vaa itkee ja sattuu vatsaa yms

    • outoooooophh

      Mulla väsymystä, mahakipua, selkäkipua, kiukkuisuutta, laiskuus, turvonnu olo :o :D menkat ollu n.2 ja puol vuotta ja nyt oon 14w

    • gdfgdfghdfhfhfhfd

      Ei minkäänlaisia merkittäviä liittyen kuukautisiin. Ja olen sentään psykiatrisilla diagnooseilla pitkällä sairaslomalla. Oireet eivät liity hormonikiertoon. Eli kaikille hormonikierto ei ole selittävä tekijä kaikkiin hankaliin oireisiin. Jos häiritseviä oireita on - mistä tahansa syystä johtuen - suosittelen käymään lääkärillä. Monia oireita voidaan hoitaa.

      Kuumia aaltoja on ollut liene jo kymmenen vuotta menkkojen alkua ennen ja heti alettua. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Lähinnä yöllä. Ei haittaa. Rinnat turpoavat ja ovat hieman arat (normaalisti ovat liene kokoa AAA), ei haittaa. Mahaa saattaa joskus vähän nipistää. Ei haittaa. Tiedänpä ainakin jostakin olevani elossa, kun veri virtaa ja vähän nippasee. Joskus tuntuu selässä. Silloin, kun olin laihempi, niin vuoto oli runsaampaa ja saattoi koskea sekä etu- että takareisiinkin. Eli jos olette liian laihoja, niin normaalipaino voi vähentää joitakin oireita.

      Mahan turvotteluita voi olla, mutta kun on diagnosoitua muuta mahavaivaakin, niin eipä taida sekään korreloida kuukautisten kanssa.

    • mievaa89

      Mielialan vaihtelua ja masentunnut olo. Epätietoinen jotenkin. Rinnat aristaa. Tekis mieli viikko ennen menkkoja vaan itkeä. Toinen menkka päivä yleensä ollut se eniten kivuliain. Loppua kohti vaan helpottaa. Särkylääke Panadol pore auttaa mulla.

    • vituttaaa

      Henkisinä oireina mielialanvaihtelut laidasta laitaan.
      Fyysisinä:
      -aivan TUSKALLISET mahakivut (välil tuntuu et kuolen niihi)
      -selkä sairaan kipeen, ei pysty tekee mitää
      -ripuli
      -rinnat kipeet ja turvonneet
      -pahoinvointia
      -kylmä ja kuuma
      -en jaksa tehä mitää
      -pyörryttää
      -päänsärkyä (harvemmin)
      eli kaikki mitä vaan voi olla jes.

      • Helpmeplz

        Onko sulla ollu paripäivää menkkojen jälkeen ripulia?


      • Vierailija3

        Onko normaali tunne kuukautisten aikaan on sillein kuumottava /hiostava olo?


    • Fbndsnd

      Alavatsa ja selkä kipee, tissit kipeet, pohkeet ja reidet kipeet. Myös panetus on kova.

    • Pena_69

      Moi kamut

    • luulo

      oonko ainoo jolla on tosi kova närästys menkkojen aikana?

    • Anonyymi

      Mulla on helpompaa kuukautisten aikana. Niitä ennen on aivan kauheeta: mieli on tosi matalalla/masentaa, on pahoinvointia ja raskas olo. Tuntuu ettei selviä. Menkoissa vaan se huono puoli, että ekat päivät pidän kotona ollessa ja öisin aikuisten vaippaa. Vuoto on niin runsasta. Öisin vaippaan saa laittaa varmuuden vuoksi yösiteen. Päivällä pitää olla Tena. Kyllä riittää töitä ekoina päivinä siteiden ja vaippojen vaihdossa! Yhden laittaa, niin kohta tarvii aloittaa taas alusta. Nyt odotan tuota ihanuutta, että se alkaa.

    • Anonyymi

      Mul on ollu menkat n. 3v ja puolustaa vuot. Mua sattuu, itkuisuutta, ripulia, heikko olo, ja oksettaa vaik en oksentele.

    • Anonyymi

      mä oon 11v ja haluisin lisä tietoa menkoista mulla ei oo siis alkanut vielää.

    • Anonyymi

      Pidetään satavarmana faktana, ettei kuukautisilmiötä tunneta miespuolisilla, kuten tässä aloituksen tekijällä.

      • Anonyymi

        Miksi hitossa kaikki naiset on sun mielestä se äijä jota stalkkaat?


    • Anonyymi

      mitä mä teen kun menkkakivut ovat kovia

    • Anonyymi

      Itellä on alavatsakipua ja alapää tuntuu jäätyvän mut ei mul silleen oo mut onko normaalia jos menkat alkaa 11w

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe