taas olkapää

alkaa huolestuttaa

Onko kellään leikattu sama olkapää neljästi? Minulla saattaa olla neljäs leikkaus edessä. Solisluun lateraalipää ehkä leikataan ja poistetaan oletettua arpikudosta. Edellinen leikkaus tehtiin vuosi sitten. Voiko olkapäästä tulla vielä toimiva?

14

4815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leikkuuveitsi

Palaa entiselleen enää koskaan eikä leikkauksiakaan loputtomasti tehdä leikkaus mahd aikansa auttaa kuten olet huomannut tai sitten ei.

• alkaa huolestuttaa

Olkapääni on tähystetty kolmasti ja asialla on ollut alansa huippuortopedi. Tänään sain tietää, että olkapää tähystysleikataan uudelleen. Olkapääni ei luultavasti koskaan tule entisenlaisekseen, silti uskon saavani sen aika hyvään kuntoon. Joka kerta on löytynyt kunnon syy kipuiluun ja oireiluun. Uskon nytkin käyvän niin. Olen optimisti! Ei ortopedi turhaan lähde leikkaamaan. Kyllä hänen tarkoituksensa on saada olkani parempaan kuntoon. Sitä paitsi tähystysleikkauksia voi tehdä vaikka kuinka monta, niistä ei ole vahinkoa.

• Leikkuuveitsi
        alkaa huolestuttaa kirjoitti:

Olkapääni on tähystetty kolmasti ja asialla on ollut alansa huippuortopedi. Tänään sain tietää, että olkapää tähystysleikataan uudelleen. Olkapääni ei luultavasti koskaan tule entisenlaisekseen, silti uskon saavani sen aika hyvään kuntoon. Joka kerta on löytynyt kunnon syy kipuiluun ja oireiluun. Uskon nytkin käyvän niin. Olen optimisti! Ei ortopedi turhaan lähde leikkaamaan. Kyllä hänen tarkoituksensa on saada olkani parempaan kuntoon. Sitä paitsi tähystysleikkauksia voi tehdä vaikka kuinka monta, niistä ei ole vahinkoa.

Vastaan kysymyksesi on esitetty sikäli turhaan varmasti tiedät jokainen tapaus on yksilö eikä täällä voi vastata oikein vain arvailla, sinulle olisi kelvannut vastaukseni kuin olisin sanonut oikein hyvin paranee poikkeuksetta mikä ei totta aina ole.

• Anonyymi

Hän on ortopedi.?.

• 23

Mulla leikattiin kahteen kertaan ja sitten petti jänteet. Nyt ei voi enää leikata eikä käsi juurikaan liiku.

Liian kauan pidettiin hoitamatta ennen ekaa leikkausta.

• alkaa huolestuttaa

Todella ikävä juttu. Minun kaikki leikkaukseni ovat olleet tähystysleikkauksia, niin on seuraavakin. Juttelin leikkaavan ortopedinkanssa puhelimessa pitkään. Sanoi, että tähystysleikkauksia voi tehdä useitakin. Mitään haittaa niistä ei ole. Röntgenkuvan mukaan kaikki luut ovat kunnossa jne Eli, mitään kovin pahaa ei ole odotettavissa.
        Tsemppiä kaikille olkapäävaivaisille. En kaivannut tietynlaisia vastauksia. Kaipasin kokemuksia. Täällä taitaa kumminkin olla melkein kaikki niitä, joilla leikkaus on jotenkin epäonnistunut. Ne, joilla leikkaus sujunut hyvin, eivät kai täällä kirjoittele.

• Lihanleikkaaja

Todella ikävä juttu. Minun kaikki leikkaukseni ovat olleet tähystysleikkauksia, niin on seuraavakin. Juttelin leikkaavan ortopedinkanssa puhelimessa pitkään. Sanoi, että tähystysleikkauksia voi tehdä useitakin. Mitään haittaa niistä ei ole. Röntgenkuvan mukaan kaikki luut ovat kunnossa jne Eli, mitään kovin pahaa ei ole odotettavissa.
        Tsemppiä kaikille olkapäävaivaisille. En kaivannut tietynlaisia vastauksia. Kaipasin kokemuksia. Täällä taitaa kumminkin olla melkein kaikki niitä, joilla leikkaus on jotenkin epäonnistunut. Ne, joilla leikkaus sujunut hyvin, eivät kai täällä kirjoittele.

Eihän niistä ole mitään hyötyä kuin mitta on täynnä leikkaukset on loppu aikanaan varmasti
        kuin ei enää hyötyä niistä saada näin käy sinullekkin.

• alkaa huolestuttaa
        Lihanleikkaaja kirjoitti:

Eihän niistä ole mitään hyötyä kuin mitta on täynnä leikkaukset on loppu aikanaan varmasti
        kuin ei enää hyötyä niistä saada näin käy sinullekkin.

Mitä halusit sanoa tuolla pitkällä sekavalla lauseella missä ei ollut päätä eikä häntää? Sinulla taitaa olla huonoja kokemuksia lääkäreistä, leikkauksista. Muuten en ymmärrä mielipiteitäsi. Ne ovat mutu-tietoa. Kyllä olkapääni kuntoon saadaan. Ei siitä koskaan ihan entisenveroinen tule mutta varmasti ihan hyvä :)
        Kiitos kannustuksesta lihanleikkaaja.

• Älä lintsaa jumpasta

Oma kokemukseni olkapään tähystysleikkauksesta vajaat kaksi viikkoa sitten (Peijaksen päiväkirurgisella) on pelkästään positiivinen. Kun kotiuduin, aloin heti tehdä fysioterapeutin antamien ohjeiden mukaan jumppaliikkeitä, vaikka olin kamalassa tokkurassa ja kipupumppu vähän häiritsi. Mutta näemmä se kannatti, koska käsi liikkuu jo aika hyvin enkä syö enää lääkkeitä. Tähystyksen suoritti Niina Voutilainen, suosittelen! Kun kävin ensin terveyskeskuslääkärillä, hän (n. 30-vuotias mies) oli sitä mieltä, että olen liian iäkäs leikattavaksi, onneksi hän onkin sitten ollut ainoa laatuaan mielipiteineen. Olen 53-vuotias, ja täysillä mukana (työ)elämässä! Nyt vaan toivon, että sairausloma kuluu nopeasti, haluan pian takaisin töihin. Jumppaohjelman vedän välillä kymmenenkin kertaa läpi päivän aikana, sitä vartenhan olen kotona. Päivä päivältä käsi nousee ylemmäs. Rauhallisia liikkeitä, rehkiä ei saa!

• minä jännittäjä
        Älä lintsaa jumpasta kirjoitti:

Oma kokemukseni olkapään tähystysleikkauksesta vajaat kaksi viikkoa sitten (Peijaksen päiväkirurgisella) on pelkästään positiivinen. Kun kotiuduin, aloin heti tehdä fysioterapeutin antamien ohjeiden mukaan jumppaliikkeitä, vaikka olin kamalassa tokkurassa ja kipupumppu vähän häiritsi. Mutta näemmä se kannatti, koska käsi liikkuu jo aika hyvin enkä syö enää lääkkeitä. Tähystyksen suoritti Niina Voutilainen, suosittelen! Kun kävin ensin terveyskeskuslääkärillä, hän (n. 30-vuotias mies) oli sitä mieltä, että olen liian iäkäs leikattavaksi, onneksi hän onkin sitten ollut ainoa laatuaan mielipiteineen. Olen 53-vuotias, ja täysillä mukana (työ)elämässä! Nyt vaan toivon, että sairausloma kuluu nopeasti, haluan pian takaisin töihin. Jumppaohjelman vedän välillä kymmenenkin kertaa läpi päivän aikana, sitä vartenhan olen kotona. Päivä päivältä käsi nousee ylemmäs. Rauhallisia liikkeitä, rehkiä ei saa!

Hei. Kiva kuulla,että leikkaus sujui hyvin. Kertoisitko mitä olkapäässäsi oli vialla? Kuinka pitkä sairaslomasi on? Minä menen ensi viikolla leikkaukseen. Leikkautan olkapääni yksityisellä Helsingissä. Olen kuullut olkapääni leikkavasta ortopedistä niin paljon kehuja, että valitsin hänet.Kyllä jännittää. Olen saman ikäinen kuin sinä eikä kukaan ole edes maininnut ikäni olevan este leikkaukselle. Olen kuitenkin kuullut juuri terveyskeskuslääkärien sekä kunnallisen puolen ortopedien halusta jättää yli 50-vuotiaat leikkaamatta. Säästöäkö?

• Iäkäs yli 80-vuot.
        minä jännittäjä kirjoitti:

Hei. Kiva kuulla,että leikkaus sujui hyvin. Kertoisitko mitä olkapäässäsi oli vialla? Kuinka pitkä sairaslomasi on? Minä menen ensi viikolla leikkaukseen. Leikkautan olkapääni yksityisellä Helsingissä. Olen kuullut olkapääni leikkavasta ortopedistä niin paljon kehuja, että valitsin hänet.Kyllä jännittää. Olen saman ikäinen kuin sinä eikä kukaan ole edes maininnut ikäni olevan este leikkaukselle. Olen kuitenkin kuullut juuri terveyskeskuslääkärien sekä kunnallisen puolen ortopedien halusta jättää yli 50-vuotiaat leikkaamatta. Säästöäkö?

" Kun kävin ensin terveyskeskuslääkärillä, hän (n. 30-vuotias mies) oli sitä mieltä, että olen liian iäkäs leikattavaksi, onneksi hän onkin sitten ollut ainoa laatuaan mielipiteineen".

- liian iäkäs 53-vuotiaana, todella asenteellista

• Älä lintsaa jumpasta
        minä jännittäjä kirjoitti:

Vasen kiertäjäkalvosin oli revennyt sentin verran (tapaturma). Tosta iästä sen verran, että kun soitin omalle työterveyslääkärille, hän sanoi, että leikataan sitä kahdeksankymppisiäkin vielä, että leikkaus tulee yhteiskunnalle kuitenkin halvemmaksi.
        Kunhan tästä toivun ennalleni, olen jo nyt suht hyvässä kunnossa, käyn kuittaamassa terveyskeskuksen lekurille. Asia jäi hampaankoloon, eihän nykyaikana viisikymppinen mikään vanhus ole! Hyi kun huonosti kasvatettu mies!
        Ei sitä leikkausta kannata jännittää. Olen itse sairaala-, piikki- ja verikammoinen, mutta olin jo niin kauan elänyt sen rikkinäisen käden kanssa, että olin onnellinen, kun vihdoin pääsin leikattavaksi. Vielä olis kuusi viikkoa aikaa jumpata. Tsemppiä!

• Iäkäs 53-vuotias:)
        Iäkäs yli 80-vuot. kirjoitti:

" Kun kävin ensin terveyskeskuslääkärillä, hän (n. 30-vuotias mies) oli sitä mieltä, että olen liian iäkäs leikattavaksi, onneksi hän onkin sitten ollut ainoa laatuaan mielipiteineen".

- liian iäkäs 53-vuotiaana, todella asenteellista

Vasemmasta kädestä kiertäjäkalvosin oli revennyt sentin verran (tapaturma), ja se kursittiin tähystämällä kasaan.
        Tosta iästä sen verran, että kun soitin omalle työterveyslääkärille, hän sanoi, että leikataan sitä yli kahdeksankymppisiäkin vielä, tulee kuitenkin halvemmaksi yhteiskunnalle se leikkaus..
        Tekis mieli käydä kuittaamassa sille tosi herrasmieslääkärille, käyn sitten kun olen täysin kuntoutunut. Hyi, miten huonosti kasvatettu nuorimies! Omat lapseni ovat 20-30-vuotiaita, enkä heidän (enkä heidän kaveriensa) mielestä ole mitenkään vanha, vaan normaali nuorekas keski-ikäinen äiti, joka käy rokkikonserteissa. Enkä ole siellä ollut mikään kummajainen, päinvastoin.
        Ja sitä toimenpidettä ei kannata jännittää, olen itse sairaala/piikki/verikammoinen, ja pääsin ehjänä kuitenkin kotiin. Tsemppiä!

• Anonyymi

Välttäkää leikkauksia, vaikka niitä usein suositellaan. Jos ei traumaa niin kuitenkin yleensä aika parantaa. Venytelkää, vahvistakaa annetuissa rajoissa. Pikku hiljaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      41
      2233
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      223
      1984
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      111
      1538
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1265
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1207
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      138
      1114
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1088
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      999
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      63
      954
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      950
    Aihe