savikon alihankinta

torppari

Minkähänlainen tulevaisuus olisi savikon torpparina, onko kellään kokemuksia,

18

4567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietävä;)

      oikeenki valosa,ajoa piisaa....

      • Monimutkaasta

        Mitäs ajoja savikko ajaa?


      • saa kokeilla tuuria
        Monimutkaasta kirjoitti:

        Mitäs ajoja savikko ajaa?

        muuten hyvä talo, mutta räjähdysherkkä lompsalle, altis torppareiden konkursseille. ( heinonen jokioisista , herva kuivaniemestä,) ja paljon monia muita. ajaa paluuna dhl, dsv, ja muita pienempiä, shenkkerille ei ole asiaa. taksat 1.00 ecua täysperä.


      • Minä vaan..
        saa kokeilla tuuria kirjoitti:

        muuten hyvä talo, mutta räjähdysherkkä lompsalle, altis torppareiden konkursseille. ( heinonen jokioisista , herva kuivaniemestä,) ja paljon monia muita. ajaa paluuna dhl, dsv, ja muita pienempiä, shenkkerille ei ole asiaa. taksat 1.00 ecua täysperä.

        Mitähän tekemistä Savikolla on näiden kahden konkassa? Ei ne kaatuneet ainakaan ajojen vähyyden takia, jos ei osata hoitaa yritystä, niin se kaatuu... vai mitä?


      • puhetta
        saa kokeilla tuuria kirjoitti:

        muuten hyvä talo, mutta räjähdysherkkä lompsalle, altis torppareiden konkursseille. ( heinonen jokioisista , herva kuivaniemestä,) ja paljon monia muita. ajaa paluuna dhl, dsv, ja muita pienempiä, shenkkerille ei ole asiaa. taksat 1.00 ecua täysperä.

        Yllämainituissa firmoissa kummassakin savikon luottokortit, eli jos savikko ei olisi antanut korttejaan niin nuo kaksi puljua olisi ollut jo konkassa ajat sitten,en oikein ymmärrä katkeruutta savikkoa kohtaan,eihän savikko ole kenenkään holhooja vaan kuljetusliike.
        Sekin että schekerille ei ole asiaa ei pidä paikkansa,schenkerin tavaraa on tuotu vähän väliä.


      • kertoo
        Minä vaan.. kirjoitti:

        Mitähän tekemistä Savikolla on näiden kahden konkassa? Ei ne kaatuneet ainakaan ajojen vähyyden takia, jos ei osata hoitaa yritystä, niin se kaatuu... vai mitä?

        esim kuivaniemellä pikkujouluja vietettiin 3 päivää, nuokin kolmepäivää olis voinut käyttää energisesti kuljetusliikkeen asioiden hoitoon ne kun ei tahdo hoitua sillä viisiin, että ollaan kontallaan vessassa pää paskapöntös...Varmaan siistejä bileitä....Mutta valitettavasti arki tule aina vastaan, no se on nyt sitten historiaa.


    • ex-torppari

      tavataan..... Tervetuloa

      • Julle..........

        Ei sinullakaan sitten tainnut olla edes omat asiat kondiksessa kun lähdit mukaan,piti vaan päästä leikkimään kovaa ulkomaanrahtaria.


      • ent.torppari
        Julle.......... kirjoitti:

        Ei sinullakaan sitten tainnut olla edes omat asiat kondiksessa kun lähdit mukaan,piti vaan päästä leikkimään kovaa ulkomaanrahtaria.

        Joku kirjoittaja ilmaisi, että eihän savikko ole kenenkään holhooja ???. Mitä se muutakaan on, kuin holhoamiasta, torpparille annetaan poltto-ainekortti siinä uskossa, että naftat saadaan halvemmalla isom-
        man yrityksen alennuksilla, kuitenkaan todellisuudessa savikko vetää niistäkin välistä, elikkä torpparille
        poltto-aine tulee 2 centtiä halvemmaksi , kuin omalla sopimuksella, käytännössä sillä ei ole juuri
        merkitystä.Esim. Hervan konkurssissa haettiin ensin velkajärjestelyä, savikon maksama taksa ei ollut sel-
        laisella pohjalla, että olisi ollut edellytyksiä selviytyä velkasaneerauksessa, tässä toimenpiteessä ei laskettu omistajien palkkoja edes mukaan laskennassa.Katkeruudesta savikkoa kohtaan ei voi ilmaista katkeruudella, vaan röyhkeydellä toisia yrittäjiä kohtaan, savikko ajattaa omia kuljettajiaan kilometritaksalla, joka tekee keskituntiansion n. 11 ecua tunti, normaali alan tessin mukaan sama 15.50 ecua tunti. Lisäksi eestiläisille kuljettajille maksetaan 1000.00 ecua kuukaudessa, normaali palkka päivärahoineen n. 5800.00 ecua kuukaudessa, tämä' vääristää kilpailua palkkojen osalta siten, että savikko lyö sellaiset tarjoukset ajoista asiakkaille, ettei KUKAAN pysty niihin vastaamaan. Silloin, jos kaikki maksavat lain määräämät vähimmäis-velvoitteet, koskee KAIKKIA velvotteita, olisimme samalla lähtöviivalla.Lisäksi savikolla on oma holhouslautakunta kuljettajien piirissä, tiedotutilaisuudet on päivittäin työnantajan suuntaan toisten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, varmaan on hyvä työyhteisöilmapiiri, täytyy varoa työkavereita, jottei riko millään muotoa yhtiön statusta.Savikko vetää
        torppareiden työstä n.18 % välistä, normaali käytäntö on n. 6 - 8 %, joten voi todeta, ettei torpparille
        jää edes holhouslautakunnan minimituloja työstään. Omat kuskitkin tukee savikon tuloksentekoa omalla
        palkallaan suostumalla tekemään työtä alle lain määräämän minimipalkan.


      • Minä vaan
        ent.torppari kirjoitti:

        Joku kirjoittaja ilmaisi, että eihän savikko ole kenenkään holhooja ???. Mitä se muutakaan on, kuin holhoamiasta, torpparille annetaan poltto-ainekortti siinä uskossa, että naftat saadaan halvemmalla isom-
        man yrityksen alennuksilla, kuitenkaan todellisuudessa savikko vetää niistäkin välistä, elikkä torpparille
        poltto-aine tulee 2 centtiä halvemmaksi , kuin omalla sopimuksella, käytännössä sillä ei ole juuri
        merkitystä.Esim. Hervan konkurssissa haettiin ensin velkajärjestelyä, savikon maksama taksa ei ollut sel-
        laisella pohjalla, että olisi ollut edellytyksiä selviytyä velkasaneerauksessa, tässä toimenpiteessä ei laskettu omistajien palkkoja edes mukaan laskennassa.Katkeruudesta savikkoa kohtaan ei voi ilmaista katkeruudella, vaan röyhkeydellä toisia yrittäjiä kohtaan, savikko ajattaa omia kuljettajiaan kilometritaksalla, joka tekee keskituntiansion n. 11 ecua tunti, normaali alan tessin mukaan sama 15.50 ecua tunti. Lisäksi eestiläisille kuljettajille maksetaan 1000.00 ecua kuukaudessa, normaali palkka päivärahoineen n. 5800.00 ecua kuukaudessa, tämä' vääristää kilpailua palkkojen osalta siten, että savikko lyö sellaiset tarjoukset ajoista asiakkaille, ettei KUKAAN pysty niihin vastaamaan. Silloin, jos kaikki maksavat lain määräämät vähimmäis-velvoitteet, koskee KAIKKIA velvotteita, olisimme samalla lähtöviivalla.Lisäksi savikolla on oma holhouslautakunta kuljettajien piirissä, tiedotutilaisuudet on päivittäin työnantajan suuntaan toisten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, varmaan on hyvä työyhteisöilmapiiri, täytyy varoa työkavereita, jottei riko millään muotoa yhtiön statusta.Savikko vetää
        torppareiden työstä n.18 % välistä, normaali käytäntö on n. 6 - 8 %, joten voi todeta, ettei torpparille
        jää edes holhouslautakunnan minimituloja työstään. Omat kuskitkin tukee savikon tuloksentekoa omalla
        palkallaan suostumalla tekemään työtä alle lain määräämän minimipalkan.

        Savikon piirissä torpparit ovat ainoita, jotka maksavat alle TES,in ja kusettavat kuskejaan joka asiassa.
        Luottokortit oli ehkä PAKKO ottaa Savikolta, koska omat kortit lopetti toimimasta, tietenkin Savikon syytä sekin. Ihmeellistä vai mitä? Tällä hetkellä alan TES palkka on 13,45 tunti, eli jos osaat laskea, niin hieman jää alle tuon sinun kk-palkan. Tämä 18 %, sisältyykö siihen kärryn ja dollyn vuokra? Tuossa Hervan konkassa oli kysymys ainoastaan yrittäjän epäpätevyydestä, kun ei osata edes alkeellisimpia taitoja hoitaa yrityksen taloutta, niin tulos on konkka.


      • "isäntä"
        ent.torppari kirjoitti:

        Joku kirjoittaja ilmaisi, että eihän savikko ole kenenkään holhooja ???. Mitä se muutakaan on, kuin holhoamiasta, torpparille annetaan poltto-ainekortti siinä uskossa, että naftat saadaan halvemmalla isom-
        man yrityksen alennuksilla, kuitenkaan todellisuudessa savikko vetää niistäkin välistä, elikkä torpparille
        poltto-aine tulee 2 centtiä halvemmaksi , kuin omalla sopimuksella, käytännössä sillä ei ole juuri
        merkitystä.Esim. Hervan konkurssissa haettiin ensin velkajärjestelyä, savikon maksama taksa ei ollut sel-
        laisella pohjalla, että olisi ollut edellytyksiä selviytyä velkasaneerauksessa, tässä toimenpiteessä ei laskettu omistajien palkkoja edes mukaan laskennassa.Katkeruudesta savikkoa kohtaan ei voi ilmaista katkeruudella, vaan röyhkeydellä toisia yrittäjiä kohtaan, savikko ajattaa omia kuljettajiaan kilometritaksalla, joka tekee keskituntiansion n. 11 ecua tunti, normaali alan tessin mukaan sama 15.50 ecua tunti. Lisäksi eestiläisille kuljettajille maksetaan 1000.00 ecua kuukaudessa, normaali palkka päivärahoineen n. 5800.00 ecua kuukaudessa, tämä' vääristää kilpailua palkkojen osalta siten, että savikko lyö sellaiset tarjoukset ajoista asiakkaille, ettei KUKAAN pysty niihin vastaamaan. Silloin, jos kaikki maksavat lain määräämät vähimmäis-velvoitteet, koskee KAIKKIA velvotteita, olisimme samalla lähtöviivalla.Lisäksi savikolla on oma holhouslautakunta kuljettajien piirissä, tiedotutilaisuudet on päivittäin työnantajan suuntaan toisten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, varmaan on hyvä työyhteisöilmapiiri, täytyy varoa työkavereita, jottei riko millään muotoa yhtiön statusta.Savikko vetää
        torppareiden työstä n.18 % välistä, normaali käytäntö on n. 6 - 8 %, joten voi todeta, ettei torpparille
        jää edes holhouslautakunnan minimituloja työstään. Omat kuskitkin tukee savikon tuloksentekoa omalla
        palkallaan suostumalla tekemään työtä alle lain määräämän minimipalkan.

        Olihan Hervalla kokemusta Haanpäästäkin ? Miksi sitten vaihtaa Haanpäältä Savikolle jos kerta Savikko on niin kamala ? Nythän pitää vaan ottaa huomioon, että ketkä ne rahti sopimukset on tehnyt.ja minkälaisen sopimuksen on tehnyt,mielestäni on turha lähteä mustamaalaamaan ttässä tilanteessä.

        Aika jännää tuokin,että aletaan ottamaan nyt esille mitä kukin tienaa,otetaan ylös eestiläisten tienistit muuta asiaan kuulumatonta,eikö alihakkijan PIDÄ laskea tuommoset asiat ennen kun alkaa mitään sopimuksia tekemään.


      • ent.torppari
        "isäntä" kirjoitti:

        Olihan Hervalla kokemusta Haanpäästäkin ? Miksi sitten vaihtaa Haanpäältä Savikolle jos kerta Savikko on niin kamala ? Nythän pitää vaan ottaa huomioon, että ketkä ne rahti sopimukset on tehnyt.ja minkälaisen sopimuksen on tehnyt,mielestäni on turha lähteä mustamaalaamaan ttässä tilanteessä.

        Aika jännää tuokin,että aletaan ottamaan nyt esille mitä kukin tienaa,otetaan ylös eestiläisten tienistit muuta asiaan kuulumatonta,eikö alihakkijan PIDÄ laskea tuommoset asiat ennen kun alkaa mitään sopimuksia tekemään.

        Voi voi, kun kaikki sortaa Savikkoa, saha vain puoltaa.Kyllä Savikolla on tehty selväksi torppareille, että yhteistyön edellytys on, että palkkaus noudattaa Savikon omille kuljettajille maksamaa palkkaa.Ei torpparilla ole edes mahdollisuutta maksaa lainmukaista palkkaa näillä sanelluilla ehdoilla. Savikko on sanellut ehdot sillä perusteella torppareille, jottei omat kuljettajat viisastuisi, ja alkaisivat pyytämään
        lainmukaista palkkaa.Se, että Herva on ollut Haanpäällä aliurakoitsijana, syynä työn loppumiseen oli, että Haanpäällä vähennettiin autoja, jolloin aliurakoitijoitakin vähennettiin.Näitten em. kirjoittajien mielipiteet on kuljettajien näkökulmasta katsottuna, ei torppareiden. Se on hienoa, jotta kuljettajat pitävät työnantajansa puolta, niinkun naimisissa olossa, myötä-ja vastamäessä, mutta tosiasioita ette voi
        kumota puolustelulla isäntäänne. Pohjois-suomessa on kaikkien tiedossa saamanne palkan perusteet, joten menkää itseenne, ja vaatikaa lain määräämä vähimmäispalkka, mikä teille kuuluu lain mukaan, vai onko kromi himmentänyt ajatustenne kulkua. Tämän tekstin kirjoittaja tietää, mistä kirjoittaa, ainut viisas teko elämässä on ollut, että tämäntyyppiset aliurakoinnit on tullut lopettaa, eikä niitä jatketa, pois ei ole tarvinnut laittaa, vaan omasta tahdosta on lopetettu.


      • Starlight10+
        ent.torppari kirjoitti:

        Voi voi, kun kaikki sortaa Savikkoa, saha vain puoltaa.Kyllä Savikolla on tehty selväksi torppareille, että yhteistyön edellytys on, että palkkaus noudattaa Savikon omille kuljettajille maksamaa palkkaa.Ei torpparilla ole edes mahdollisuutta maksaa lainmukaista palkkaa näillä sanelluilla ehdoilla. Savikko on sanellut ehdot sillä perusteella torppareille, jottei omat kuljettajat viisastuisi, ja alkaisivat pyytämään
        lainmukaista palkkaa.Se, että Herva on ollut Haanpäällä aliurakoitsijana, syynä työn loppumiseen oli, että Haanpäällä vähennettiin autoja, jolloin aliurakoitijoitakin vähennettiin.Näitten em. kirjoittajien mielipiteet on kuljettajien näkökulmasta katsottuna, ei torppareiden. Se on hienoa, jotta kuljettajat pitävät työnantajansa puolta, niinkun naimisissa olossa, myötä-ja vastamäessä, mutta tosiasioita ette voi
        kumota puolustelulla isäntäänne. Pohjois-suomessa on kaikkien tiedossa saamanne palkan perusteet, joten menkää itseenne, ja vaatikaa lain määräämä vähimmäispalkka, mikä teille kuuluu lain mukaan, vai onko kromi himmentänyt ajatustenne kulkua. Tämän tekstin kirjoittaja tietää, mistä kirjoittaa, ainut viisas teko elämässä on ollut, että tämäntyyppiset aliurakoinnit on tullut lopettaa, eikä niitä jatketa, pois ei ole tarvinnut laittaa, vaan omasta tahdosta on lopetettu.

        Olen sitä mieltä ettei kukaan muu kuin herra isoherra Brysselissä vai missälie EU-herrat tätä nykyä majailee voi tähän kuljetusliikkeiden ahdinkoon tehdä helpotusta.. Kaikki kuljetusliikkeet varmaankin maksaisivat lakien ja pykälien mukaan jos kilpailu ajoista ei olisi niin kovaa.. Eu herrat vaan miettii kurkkujen käyriä. Eikö laki mikä kieltää EU maat tarjoamaan kuljetuspalvelusta alihintoja suuntaan tai toiseen eli kuljetuspalvelua ostavan sekä myyjän puolelta olisi paljon tärkeämpi kuin kurkkujen oikea käyryys. Se tekisi ehkä samanhintaisia tarjouksia.. mutta kuljettajat saisi mikä heille kuuluu..ja kuljetusliikkeetkin omansa. Kaikenlaisia kuljetusliikkeitä on olemassa.. kyllä ne asiansa hoitavat sieltä erottuu. Onhan se vääryys ettei ammattitaitoinen kuski saa sitä mikä työehtosopimuksiin on painettu vaan joutuu ajamaan melkeimpä samalla tuntipalkalla kuin juuri kortin saanut.. ei ilta-, yö, saatika % ylitöitä. Jotain pitäsi tehdä.. Hattua nostan ahtaajien liitolle.. tekee liittolaistensa rahojen eteen töitäkin.. olihantuo mistä nyt tappelevat jo sovittu juttu.. työnantajien on vähän paha rypistellä ku paskat on jo housuissa.. ja vielä näin pahana aikana..


      • Kop Kop
        Starlight10+ kirjoitti:

        Olen sitä mieltä ettei kukaan muu kuin herra isoherra Brysselissä vai missälie EU-herrat tätä nykyä majailee voi tähän kuljetusliikkeiden ahdinkoon tehdä helpotusta.. Kaikki kuljetusliikkeet varmaankin maksaisivat lakien ja pykälien mukaan jos kilpailu ajoista ei olisi niin kovaa.. Eu herrat vaan miettii kurkkujen käyriä. Eikö laki mikä kieltää EU maat tarjoamaan kuljetuspalvelusta alihintoja suuntaan tai toiseen eli kuljetuspalvelua ostavan sekä myyjän puolelta olisi paljon tärkeämpi kuin kurkkujen oikea käyryys. Se tekisi ehkä samanhintaisia tarjouksia.. mutta kuljettajat saisi mikä heille kuuluu..ja kuljetusliikkeetkin omansa. Kaikenlaisia kuljetusliikkeitä on olemassa.. kyllä ne asiansa hoitavat sieltä erottuu. Onhan se vääryys ettei ammattitaitoinen kuski saa sitä mikä työehtosopimuksiin on painettu vaan joutuu ajamaan melkeimpä samalla tuntipalkalla kuin juuri kortin saanut.. ei ilta-, yö, saatika % ylitöitä. Jotain pitäsi tehdä.. Hattua nostan ahtaajien liitolle.. tekee liittolaistensa rahojen eteen töitäkin.. olihantuo mistä nyt tappelevat jo sovittu juttu.. työnantajien on vähän paha rypistellä ku paskat on jo housuissa.. ja vielä näin pahana aikana..

        Ison rahan omistajilla omistukset ulkomailla, Suomen markkinat pieniä murusia. Näille on ihan sama tehdäänkö täällä yhtään mitään. Kas kun tuo paperi ja rauta voidaan tehdä muuallakin. Joten ahtaajat voi näiden puolesta lakkoilla tämän maan vaikka takaisin kivikaudelle.


      • Starlight10+
        Kop Kop kirjoitti:

        Ison rahan omistajilla omistukset ulkomailla, Suomen markkinat pieniä murusia. Näille on ihan sama tehdäänkö täällä yhtään mitään. Kas kun tuo paperi ja rauta voidaan tehdä muuallakin. Joten ahtaajat voi näiden puolesta lakkoilla tämän maan vaikka takaisin kivikaudelle.

        Eihän se ahtaajien vika ole jos työnantajapuoli yrittää syödä sanansa... Mites se laulu meni PAINA PÄÄLLE SUOMENPOIKA..... jne. Periksi ei kannata antaa kun näinkin kauan ootte puolianne jaksanu pitää, tsemiä.


      • vitun kusipäitä
        ent.torppari kirjoitti:

        Joku kirjoittaja ilmaisi, että eihän savikko ole kenenkään holhooja ???. Mitä se muutakaan on, kuin holhoamiasta, torpparille annetaan poltto-ainekortti siinä uskossa, että naftat saadaan halvemmalla isom-
        man yrityksen alennuksilla, kuitenkaan todellisuudessa savikko vetää niistäkin välistä, elikkä torpparille
        poltto-aine tulee 2 centtiä halvemmaksi , kuin omalla sopimuksella, käytännössä sillä ei ole juuri
        merkitystä.Esim. Hervan konkurssissa haettiin ensin velkajärjestelyä, savikon maksama taksa ei ollut sel-
        laisella pohjalla, että olisi ollut edellytyksiä selviytyä velkasaneerauksessa, tässä toimenpiteessä ei laskettu omistajien palkkoja edes mukaan laskennassa.Katkeruudesta savikkoa kohtaan ei voi ilmaista katkeruudella, vaan röyhkeydellä toisia yrittäjiä kohtaan, savikko ajattaa omia kuljettajiaan kilometritaksalla, joka tekee keskituntiansion n. 11 ecua tunti, normaali alan tessin mukaan sama 15.50 ecua tunti. Lisäksi eestiläisille kuljettajille maksetaan 1000.00 ecua kuukaudessa, normaali palkka päivärahoineen n. 5800.00 ecua kuukaudessa, tämä' vääristää kilpailua palkkojen osalta siten, että savikko lyö sellaiset tarjoukset ajoista asiakkaille, ettei KUKAAN pysty niihin vastaamaan. Silloin, jos kaikki maksavat lain määräämät vähimmäis-velvoitteet, koskee KAIKKIA velvotteita, olisimme samalla lähtöviivalla.Lisäksi savikolla on oma holhouslautakunta kuljettajien piirissä, tiedotutilaisuudet on päivittäin työnantajan suuntaan toisten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, varmaan on hyvä työyhteisöilmapiiri, täytyy varoa työkavereita, jottei riko millään muotoa yhtiön statusta.Savikko vetää
        torppareiden työstä n.18 % välistä, normaali käytäntö on n. 6 - 8 %, joten voi todeta, ettei torpparille
        jää edes holhouslautakunnan minimituloja työstään. Omat kuskitkin tukee savikon tuloksentekoa omalla
        palkallaan suostumalla tekemään työtä alle lain määräämän minimipalkan.

        kaikki hommat pilaa,, ei tämmösii paskavirmoja olisi edes olemassa ilman näitä työnsankareita... vanhassa venäjän maassa olisi kaikkien pärstät rintaranikoineen julkaistu jossain paikallisessa lehdessä jo aikaa sitten..


      • joku vaan
        vitun kusipäitä kirjoitti:

        kaikki hommat pilaa,, ei tämmösii paskavirmoja olisi edes olemassa ilman näitä työnsankareita... vanhassa venäjän maassa olisi kaikkien pärstät rintaranikoineen julkaistu jossain paikallisessa lehdessä jo aikaa sitten..

        vaan tämänkin vuoden ruukin polttoainelisästä savikko vei torppareilta suurinman osan vaikka tj väittää että ottivat vain 0.25prossaa kestää siinä torppareiden ajaa osa konttorin suvun ulokopuolisista väestä pitää sukua täysin rosvoina ja ihmettelevät kuku kehtaa savikolle ajaa


    • Anonyymi

      Huijari yritys kuskille ei mitään kuhan itelle vaan paljo hyi vittu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1707
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe