Nukkekodin rakentajia

Taavitsainen

Löytyyköhän täältä nukkekodin rakentajia? Olen aloitellut sellaisen rustaamista iltojeni iloksi ja selaillut kaiken maailman keskustelu-palstoja aiheesta. Hieman hiljaisia ovat. Blogeja läytyy, niin omasta talostanikin, niiden keskustelut ovat myös aika vähäisiä. Alan konkarit keskittyvät swappeihin ja muihin vaihtoihin, jonne minulla on vielä varmaan vuosien matka.

Etsiskelen siis toista/toisia vasta-alkajia, joiden kanssa pähkäillä projektin edistymistä, onnistumisia ja epäonnistumisia.

6

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanhenkisiä
    • nukketaloharrastaja

Hei!
      En ole vasta-alkaja, vaan aloittelin harrastustani jo silloin, kun se oli Suomessa melko tuntematonta. Olen siis tottunut pitkiin katseisiin, kun harrastuksestani puhun =)
      Ajattelin laittaa muutamia vinkkejä kirjoista, nettisivuista yms.
      www.dollshouse.com (brittiläinen yritys, nettitilauksia, nopea toimitus)
      www.minimaailma.fi (suomalainen, kauppa Helsingissä)
      www.hobboks.com (harrastekirjoja, liike Helsingissä, myös postiennakolla netitse)
      Akateemisesta kirjakaupasta saa myös lehteä Dollshouse and miniature scene. Lehden osoite on muistaakseni www.dollshousemag.co.uk
      Hakusanalla nukkekotiwiki löydät sivuston, jolla suomalaisia blogeja, linkkilistoja yms.
      Toivottavasti on apua!

• Taavitsainen

Kiitos kaikille vastaajille. Verkkosivustot ja yhdistykset ovat kyllä tuttuja ja olen mukana erilaisissa postilistoissakin. Niissä on mukana etupäässä konkareita. Heiltä ja vanhoista viesteistä saakin paljon hyödyllistä tietoa. Blogeista oppii myös paljon ja ainakin tänäpäivänä se tuntuu olevan harrastukseen kiinteästi liittyvä osa. Niin itsellenikin. Pidän valokuvauksesta ja miniatyyrit kotona antavat riittävästi haastetta siihenkin.

Harrastuksesta puhuminen tai oman blogin esitteleminen aiheuttaa monessa hämmennystä. Kaikki ovat kiinnostuneita vähintäänkin kohteliaisuudesta. Todelliisa innostujiakin on ollut, välillä yllättävilläkin tahoilla. Lähipiirissäni ei toista harrastajaa tai aloittelevaa ensimmäistä työtään tekevää ole.

Keväällä olen menossa Lontooseen. Olen etsiskellyt sieltä alan liikkeitä, vielä ei ole tullut kohdalle. Isommat valmistajat ovat Lontoon ulkopuolella.

• Nukketaloharrastaja
        Taavitsainen kirjoitti:

Kiitos kaikille vastaajille. Verkkosivustot ja yhdistykset ovat kyllä tuttuja ja olen mukana erilaisissa postilistoissakin. Niissä on mukana etupäässä konkareita. Heiltä ja vanhoista viesteistä saakin paljon hyödyllistä tietoa. Blogeista oppii myös paljon ja ainakin tänäpäivänä se tuntuu olevan harrastukseen kiinteästi liittyvä osa. Niin itsellenikin. Pidän valokuvauksesta ja miniatyyrit kotona antavat riittävästi haastetta siihenkin.

Harrastuksesta puhuminen tai oman blogin esitteleminen aiheuttaa monessa hämmennystä. Kaikki ovat kiinnostuneita vähintäänkin kohteliaisuudesta. Todelliisa innostujiakin on ollut, välillä yllättävilläkin tahoilla. Lähipiirissäni ei toista harrastajaa tai aloittelevaa ensimmäistä työtään tekevää ole.

Keväällä olen menossa Lontooseen. Olen etsiskellyt sieltä alan liikkeitä, vielä ei ole tullut kohdalle. Isommat valmistajat ovat Lontoon ulkopuolella.

Mun viimeisestä Lontoon reissusta on niin paljon aikaa ettei musta taida paljon apua olla. Mutta kannattaa tsekata Hamley'sin lelutavaratalo Regent Streetillä. Viisi kerrosta pelkkiä leluja, eiköhän sieltä nukketalotavaroitakin löydy! Muistaakseni myös Covent Garden Marketissa oli aikoinaan pienenpieni nukkekotikauppa.

• Taavitsainen
        Nukketaloharrastaja kirjoitti:

Mun viimeisestä Lontoon reissusta on niin paljon aikaa ettei musta taida paljon apua olla. Mutta kannattaa tsekata Hamley'sin lelutavaratalo Regent Streetillä. Viisi kerrosta pelkkiä leluja, eiköhän sieltä nukketalotavaroitakin löydy! Muistaakseni myös Covent Garden Marketissa oli aikoinaan pienenpieni nukkekotikauppa.

Kiitos, nämä tavaratalot täytyykin sijoittaa matkaohjelmaan! Ajattelinkin tavarataloista jotakin löytyvän. Viiteen kerrokseen täytyy jo mahtuvan vaikka mitä. Omasta edellisestä reissustani on myös niin kauan että omiin muistoihin ei pysty luottamaan. Shoppailuaikaa matkalta kyllä pikkuisen löytyy ja se täytyy ehdottomasti koettaa hyödyntää hauskalla tavalla. Tiedä sitten mitä muu matkaseurue ;), tosin tavarataloissa riittää joka maulle osastoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1028
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      801
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      744
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe