Saiskos apuja

MaijaN

Miten saan vaihdettua koneen kovalevyn, luulen että koneen alkuperäinen kovo on tiensä päässä mekaanisesti. Kuinka saan kaikki koneen tiedot siirrettyä toiselle kovolle, ( siis C---->> F asemalle) viittiskö joku neuvoa, olen näissä asioissa kädetön ;)

Kiitos etukäteen.

17

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ole

      Jos olet MaijaN, vie kone tietokoneliikkeeseen.

    • Ehkä tuollaiselle operaatiolle kannattaisi olla paremmat perusteet kuin "luulo".

      • h

        "Ehkä tuollaiselle operaatiolle kannattaisi olla paremmat perusteet kuin "luulo"."


        eikös kovo kannata uusia jos paljon käyttää ja käynnistää 3 viimeistään 4 vuoden jälkeen kakkoslevyksi ja varmuuskopiolevyksi.

        oli niin tai näin, aina se aiheuttaa harmia kun hajoaa,
        eikä kovin paljoa maksa


      • Rr
        h kirjoitti:

        "Ehkä tuollaiselle operaatiolle kannattaisi olla paremmat perusteet kuin "luulo"."


        eikös kovo kannata uusia jos paljon käyttää ja käynnistää 3 viimeistään 4 vuoden jälkeen kakkoslevyksi ja varmuuskopiolevyksi.

        oli niin tai näin, aina se aiheuttaa harmia kun hajoaa,
        eikä kovin paljoa maksa

        ...varmistukset on syytä olla kunnossa uudessakin levyssä levyrikon mahdollisuuden vuoksi. Uusikin levy saattaa kilahtaa milloin vain. Minulla on tietsikoita vuosilta 2003 - 2008 enkä vaihtele niihin levyjä varmuuden vuoksi...

        -Rr


    • Lataa muistikortille tai -tikulle HDClone 3.7
      Ohjelmalla saa kopiotua myös pitkät tiedostonimet toiselle asemalle.

      • MaijaN

        Kokeilen tuolla ohjelmalla, kone on tosiaan jo yli kuusi vuotta vanha ja kovalevy pitää sellaista outoa rapinaa, siitä päättelin sen olevan jo tiensä päässä.

        Kiitokset sulle neuvosta.


      • luulla..
        MaijaN kirjoitti:

        Kokeilen tuolla ohjelmalla, kone on tosiaan jo yli kuusi vuotta vanha ja kovalevy pitää sellaista outoa rapinaa, siitä päättelin sen olevan jo tiensä päässä.

        Kiitokset sulle neuvosta.

        väärin. Minä taas luulen että kotelo vain resonoi. Levyt hajoaa yleensä heti alkuunsa, nuo wanhat kestää kymmenia vuosia jos vauhtiin ovat pääseet.


      • MaijaN kirjoitti:

        Kokeilen tuolla ohjelmalla, kone on tosiaan jo yli kuusi vuotta vanha ja kovalevy pitää sellaista outoa rapinaa, siitä päättelin sen olevan jo tiensä päässä.

        Kiitokset sulle neuvosta.

        Olet kerännyt koneellesi niin paljon kökköä, että muisti loppuu ja silloinhan se levy alkaa rouskuttaa jatkuvasti swappauksen takia.


      • ei ole..
        Dr.xyz kirjoitti:

        Olet kerännyt koneellesi niin paljon kökköä, että muisti loppuu ja silloinhan se levy alkaa rouskuttaa jatkuvasti swappauksen takia.

        viellä kertonut halaistunutta sanakaan käyttiksestä..


      • dsw3
        ei ole.. kirjoitti:

        viellä kertonut halaistunutta sanakaan käyttiksestä..

        Miten se käyttis tähän asiaan liittyy?


      • MaijaN
        ei ole.. kirjoitti:

        viellä kertonut halaistunutta sanakaan käyttiksestä..

        Eikä Maija tule kertomaankaan siitä mitään, Maija lähtee tänään osuuskauppaan ja ostaa uuden koneen ;))

        Kiitokset kaikille vaivannäöstä ja hyvää kevään jatkoa.


      • helppo..
        MaijaN kirjoitti:

        Eikä Maija tule kertomaankaan siitä mitään, Maija lähtee tänään osuuskauppaan ja ostaa uuden koneen ;))

        Kiitokset kaikille vaivannäöstä ja hyvää kevään jatkoa.

        ratkaisu, ei muuta kuin maitotililta uus presario, noitahan osuuskaupassa myydään, toivottavasti kantturatkin ymmärtää ratkaisusi.


      • Eetu Kili
        MaijaN kirjoitti:

        Eikä Maija tule kertomaankaan siitä mitään, Maija lähtee tänään osuuskauppaan ja ostaa uuden koneen ;))

        Kiitokset kaikille vaivannäöstä ja hyvää kevään jatkoa.

        Missä on kevät? Täällä Espoossa on ainakin vielä täys talvi. Jos konetta ostat uutta niin miksi tyytyä noihin osuuskaupan halpiskökkökoneisiin tai ylihintaisiin pakettikoneisiin. Osta kunnon kaupasta, saat varmasti laadukkaamman samaan hintaan kuin mitä maitokauppasi pystyy sulle myymään.


      • ei pakollinen
        Eetu Kili kirjoitti:

        Missä on kevät? Täällä Espoossa on ainakin vielä täys talvi. Jos konetta ostat uutta niin miksi tyytyä noihin osuuskaupan halpiskökkökoneisiin tai ylihintaisiin pakettikoneisiin. Osta kunnon kaupasta, saat varmasti laadukkaamman samaan hintaan kuin mitä maitokauppasi pystyy sulle myymään.

        >Missä on kevät? <

        Meillä on! Pakkasta aamulla -36°. Niin ja vielä kasvihuoneilmiö!

        Mutta alkuperäiselle kysyjälle vastaisin siten että turha ostaa uutta konetta. Tai jos on paljon rahaa niin siitä vaan!


      • MaijaN kirjoitti:

        Eikä Maija tule kertomaankaan siitä mitään, Maija lähtee tänään osuuskauppaan ja ostaa uuden koneen ;))

        Kiitokset kaikille vaivannäöstä ja hyvää kevään jatkoa.

        Jos uuteen tulee joku vika, niin onpa heti toinen varalla.


      • Kazler Gottler
        ei pakollinen kirjoitti:

        >Missä on kevät? <

        Meillä on! Pakkasta aamulla -36°. Niin ja vielä kasvihuoneilmiö!

        Mutta alkuperäiselle kysyjälle vastaisin siten että turha ostaa uutta konetta. Tai jos on paljon rahaa niin siitä vaan!

        virallinen kevät alkaa kun keskilämpötila on 0 astetta Celsiusta joten...


      • se viellä..
        Kazler Gottler kirjoitti:

        virallinen kevät alkaa kun keskilämpötila on 0 astetta Celsiusta joten...

        että viisi päivää, muistaakseni v. 2007 talvi tuli etelään maaliskuun lopussa, parempi myöhään kuin liian aikasin, tosin tuolloin voitaisiin puhua jo aikassta talvesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe