Eli, ongelma on sellainen että mulla on Sonyn 12" subwoofer ja sonyn viritinvahvistin. Vahvistimessa on RCA-kaapeli liitäntä subwooferille, ja siinä subbarissa on ihan vain sellainen että johto kuoritaan ja puristetaan liittimen väliin. No, kun kytken RCA johdon vahvistimeen ja toisen pään subwooferiin, mitään ei tapahdu. Ei ääntä ei mitään. Subbari ei ole rikki, kun kytken sen tavalliseen kaiutin paikkaan nii toimii, mutta ei järin "tehokkaasti". Joten osaisko joku auttaa että mikä vois olla vikana kun ei toimi?
subwoofer ei toimi...
3
2121
Vastaukset
- olla niin...
..että nyt sinulla on (passiivi)subbari jonka kuuluisi olla jossain varta vasten sille suunnitellussa vahvarissa tai kotiteatteripaketissa, ei "normaalissa" AV-vahvarissa.
Ensinnäkin siihen vahvarin RCA-lähtöön pitäisi liittä aktiivisubbari jossa on vastaavanlainen RCA-tulo (ja subbari itsessään sisältää vahvistimen joka vahvistaa sitä RCA:lta tulevaa olemattoman heikkoa signaalia).
Tuo RCA-piuhan kuoriminen ja kahtiajako on siis väärä lähestymistapa.
Kun liität subbarin tavalliseen kaiutinliitäntään niin sehän toimii kuten tavallinen kaiutin kun siinä ei edelleenkään ole sitä omaa vahvistinta joka nostaisi bassojen voimakkuutta aktiivisesti.
Joissain kotiteatterisarjoissa (valmispaketti) on juuri tuollaisia subbareita, ne liitetään normaaleilla kaiutinpiuhoilla kuten kaikki muutkin ämyrit, mutta siellä vahvarin päässä subbarille syötellään paksumpaa signaalia jotta se jytisee riittävästi.
Onko tilanteesi se, että olet jostain hommannut tuon subbarin jälkikäteen, kenties se kuuluu alunperin ihan johonkin toiseen kokoonpanooa?- subbarii
No siis tein tuon subbarin itse noin puolitoista vuotta sitten koulussa... =DD mutta on toiminut kavereiden vahvistimilla ihan hyvin kun ollaan kokeiltu. Ja ite oon käyttäny sitä normi kaiutin paikassa edellisellä laitteella(oli tommonen stereo laite). Ja tuon RCA-johdon oon jakanut tollasella erillisellä johdolla joka jakaa yhden kahteen. Tää on vähä tämmöstä säätämistä ku ei oikee tiedä mitään näistä laitteista =D
- säätöäää
no siinäs säätelet sitte ittekses !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483