TV:ssä vain 1 HDMI liitäntä

Jani pihalla taas

En todellakaan ole tekniikan ihmelapsi, joten kysyn apua viisaammilta. Tilanne on se, että telkkarista löytyy vain yksi HDMI liitäntä, mutta miten ihmeessä saan HDMI-digiboxin ja HDMI-kotiteatterilaitteiston kytkettyä? Tietysti voin viritellä kotiteatterin perinteisellä tyylillä RGB-piuhoilla telkkariin, mutta haluaisin käyttää kuitenkin HDMI-liitäntää.

Onko olemassa jonkin sortin jakolaitetta johon voi kytkeä sekä kotiteatterin että digiboxin HDMI-kaapelit ja sitten tämän jakolaitteen telkkarin HDMI-liitäntään? Jos joku voisi linkittää tähän ketjuun ratkaisumalleja (tai ihan vain kirjoittaa miten kannattaa tehdä), niin olisin kiitollinen!

8

1607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • the switch

      Tässä olisi, eli siis etsimäsi tuote on hdmi-kytkin. Halvin näytti olevan reilu 20e mutta niinkuin vanha sanonta kuuluu, niin... No kyllä varmaan tiedät. Valinta tuollaisilla halvemmilla pitää tehdä aina käsin, noiden mainitsemiesi laitteiden välillä.

      http://www.mediaplazashop.com/


      .

    • ttppii

      No eikös siinä "kotiteatteri"laitteessa ole HDMI-tuloja yhtään?
      Yksi mahdollisuus on, että laitat sen romun oven stoppariksi, johon sellainen jotenkuten ehkä kelpaa, ja ostat oikean vahvistimen ja oikeat kaiuttimet.

    • mä vaan

      Joo eli mulla on sony bravia 40kdl3400 telkku jossa kaks hdmi sisäänmenoa sekä harman kardon avr 260 vahvari.Telkussa on itsessään digipoksi ja kun ei ole hdmi ulostuloja niin kertokaa ihmeessä mulle miten mä saan kuvan ulos vahvarin kautta?vahvarissa skaalain joten en tiedä vaikuttaako jotenkin..olen harkinnut hdmi digiboksin hankkimista mutta en oo uskaltanut koska en ole varma hyödyttääkö se loppuen lopuks mitään...siinä ainakin olis ne ulos tulot..Kaipaisin kipeästi apua tähän ongelmaan??

      • Kokeillaanpas näin

        Siis mihin tarvitset hdmi-ulostuloa, jos tv:ssäsi on digiviritin? Miksi ihmeessä tv:n virittimen kuva pitäisi saada vahvarille?


      • plugins
        Kokeillaanpas näin kirjoitti:

        Siis mihin tarvitset hdmi-ulostuloa, jos tv:ssäsi on digiviritin? Miksi ihmeessä tv:n virittimen kuva pitäisi saada vahvarille?

        Siis aloittajahan kertoi selkeästi että hän haluaisi kokeilla että josko tuo vahvistin osaisi skaalata tv-kuvan paremmin kuin tuo itse tv. Tähän voin todeta että ero on niin marginaalisen pieni ja oli suhde miten päin tahansa niin 99%:lla varmuudella hän ei eroa huomaa ollenkaan. Joten tuon voi unohtaa.


      • plugins
        plugins kirjoitti:

        Siis aloittajahan kertoi selkeästi että hän haluaisi kokeilla että josko tuo vahvistin osaisi skaalata tv-kuvan paremmin kuin tuo itse tv. Tähän voin todeta että ero on niin marginaalisen pieni ja oli suhde miten päin tahansa niin 99%:lla varmuudella hän ei eroa huomaa ollenkaan. Joten tuon voi unohtaa.

        Siis ei "aloittaja" mutta kuitenkin...


    • MAIJA -80
    • lisaahdmiliittimia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe