Olen seurustellut mieheni kanssa nyt puolisen vuotta, hänellä on edellisestä avioliitosta nyt nelivuotias lapsi.
Kaikki on periaatteessa ok suhteessamme, mutta mieheni olettaa että kaitsen lasta esim. viikonloppuisin kun hän on töissä jolloin oma vapaa-aikani jää minimiin. Lapsi on siis miehellä joka toinen viikonloppu. Minulla itselläni ei lapsia ole, ja harrastuksia/kavereita löytyy joten aika on kortilla..
Tästä sitten väänsimme kättä taas viime viikolla..
Onko mielestänne oikein/tasapuolista että minun "täytyy" lupautua lastenvahdiksi omien menojeni ja vapaa-aikani kustannuksella jotta sopu säilyy?
Meillä muutenkin hyvin vähän yhteistä aikaa enkä haluaisi sitä vähää viettää vain lapsen kanssa. Mieluiten viettäisin sen ajan vaikka kolmistaan, jolloin päävastuu hoidosta on kuitenkin lapsen isällä.
Lapsi on kyllä mukava ym. ja tulemme hyvin juttuun, mutta suhteeseen tullessani en ajatellut alkaa kuitenkaan ns. ilmaiseksi lapsenvahdiksi vaan lähinnä kumppaniksi puolisolleni?!
Että tällainen probleema..
Isän lasten kaitseminen
74
1349
Vastaukset
- Karita 78
Tulihan huonosti muotoiltua otsikko, parempi (oikeampi) olisi ollut AVOPUOLISON LAPSEN kaitseminen!
- viikonloppuisä
Totta kai sinun täytyy hoitaa avopuolisosi lasta, siihen virkaan sinut on alunperinkin valittu!
- viikonloppuäiti
viikonloppuisä kirjoitti:
Totta kai sinun täytyy hoitaa avopuolisosi lasta, siihen virkaan sinut on alunperinkin valittu!
Höpö, höpö ei pidä paikkaas, hoitajan voi palkata, ei sitä varten tarvi mennä parisuhteeseen.
- Ei jaksa ei.
OTA LAPSETON MIES!
- EEEEEEEEEEEE
Vastuu lapsesta ei ole sinun.
Lapsen isän pitää sopia lapsen äidin kanssa
lapsen teillä olo siten, että isä on
paikalla lapsen ollessa teillä.
Sinulla ei ole minkään valtakunnan vastuuta lapsen suhteen.- Uhkarohkeeta on
jättää vieraan ihmisen kanssa keskenään. On aika arveluttavaa isältä ja äidiltä, jos uskaltavat jättää oman lapsen vieraan kanssa. Minä en uskaltaisi.
- Ei helmiä sioille
Uhkarohkeeta on kirjoitti:
jättää vieraan ihmisen kanssa keskenään. On aika arveluttavaa isältä ja äidiltä, jos uskaltavat jättää oman lapsen vieraan kanssa. Minä en uskaltaisi.
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
- SSSSSSSSS
Ei helmiä sioille kirjoitti:
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
KKKKKKKKKKKKKKKDDDDDDDDDDDFJSAÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖMV
- ..................
Te ootte tainneet muuttaa vähän liian nopeasti yhteen ja odotuksenne suhteen toiselta osapuolelta eivät ole olleet selvät.
Teillä on aikas huonot vaihtoehdot tuossa:
- Sinä vahdit lapsia, keräät kiukkua yhä enemmän tilanteesta ja koet että sua on kohdeltu epäreilusti -> ei hyvä parisuhteelle.
- Sinä kieltäydyt, mies suuttuu ja kokee sen yhteisen talouden vastuunkannon puutteena/haluttomuutena olla lasten kanssa jne -> Ei hyvä parisuhteelle
- Mies luopuu viikonlopputöistä -> Taloudellinen tilanteenne kärsii, lapsille enemmän isiaikaa. Toisaalta tämä voi jopa mahdoton vaihtoehto, jos ei halua irtisanoutua töistä.
- Lapsen tapaamisia muutetaan sopivammiksi -> Tässä on monta tekijää, jotka voivat kurattaa homman. Ei sovi toiselle vanhemmalle, ei sovi lapsille (koulut jne)
- Hommaatte jostain viikonloppuvahdin -> Taloudellinen tilanteenne kärsii.
Lisäks näissä kaikissa nyt kuka tahansa voi vähän ottaa nokkiinsa eli eihän tosta mitään ideaaliratkaisua löydy. Noi olisi pitänyt keskustella aikaisemmin.- 8+2
Mutta ylipäätänsä, eihän lapsi tullut katsomaan isänsä uutta puolisoa vaan isäänsä. Mikä järki on lapsen olla isän talossa, jos isä itse ei ole paikalla? Uudella puolisolla ei ole vastuuta lapsesta ja on mielestäni väärin, että niin oletetaan. On minusta väärin, että sinun tulee joutua joustamaan puolisosi lapsen takia omasta ajastasi. Isällä on vastuu ja isän tulisi järjestää asiansa, jotta olisi paikalla. Eikö puolisosi itse halua olla paikalla lapsen ollessa teillä? Meillä mies kyllä menee läpi harmaan kiven, jotta on kotona kun lapsi on. Eikö lapsi olekaan miehellesi töitä tärkeämpi? Nuo ovat minusta tärkeämmät kysymykset kuin onko se sinulle oikein (vaikka olen täysin sun puolellasi tässä).
Ja sinulle siinä yläpuolella. Onko taloudellinen tilanne tärkeämpi kuin oma lapsi tai parisuhde? Kaikki on neuvoteltavissa, pakko on vain kuolla. - ................
8+2 kirjoitti:
Mutta ylipäätänsä, eihän lapsi tullut katsomaan isänsä uutta puolisoa vaan isäänsä. Mikä järki on lapsen olla isän talossa, jos isä itse ei ole paikalla? Uudella puolisolla ei ole vastuuta lapsesta ja on mielestäni väärin, että niin oletetaan. On minusta väärin, että sinun tulee joutua joustamaan puolisosi lapsen takia omasta ajastasi. Isällä on vastuu ja isän tulisi järjestää asiansa, jotta olisi paikalla. Eikö puolisosi itse halua olla paikalla lapsen ollessa teillä? Meillä mies kyllä menee läpi harmaan kiven, jotta on kotona kun lapsi on. Eikö lapsi olekaan miehellesi töitä tärkeämpi? Nuo ovat minusta tärkeämmät kysymykset kuin onko se sinulle oikein (vaikka olen täysin sun puolellasi tässä).
Ja sinulle siinä yläpuolella. Onko taloudellinen tilanne tärkeämpi kuin oma lapsi tai parisuhde? Kaikki on neuvoteltavissa, pakko on vain kuolla.Tottakai ihmiset ovat rahaa tärkeämpiä. Mutta raha on yksi isoimmista riidanaiheista parisuhteissa valitettavasti. Ja tulevat varmasti näinä epävarmoina aikoina olemaan. Ja jos ihmiset menettävät rahaa, niin ne pakkaavat olemaan kiukkuisia ja pahimissa tilanteissa se on just se puoliso, joka asiasta saa kuulla. Ja varmasti tuossa tullaan äitipuolta taas kerran syyllistämään, koska ihmiset nyt eivät ole aina neuvottelukykyisiä.
Puhuin nyt ainoastaan seurauksista ja miten niissä tilanteissa voisi toimia. En siitä, miten ideaalisessa tilanteessa pitäISI tehdä, koska me ihmiset emme ole ideaalisia.
Musta se on automaatio, että jos kuvio on haitallinen hyvinvoinnille ja jaksamiselle, niin siitä pitää lähteä.
- ei 24/7
Lapsi on teillä joka toinen viikonloppu, onko isä töissä j o k a viikonloppu ?
- ota lapsi mukaan, kun menet kavereillesi, vai ovatko kaikki kaverisi bailausiäissä
- mene kavereillesi/harrastuksiin niinä viikonlpppuina kun isä on töissä ja lapsi äidillä
- mene kavereillesi/harrastuksiin niinä viikonlppuina kun isä on kotona ja lapsi isällä. Isällä ja lapsella siis kahden keskistä aikaa
- kasva aikuiseksi
- miten muuten jaatte kotityöt... - Mee hakee apua
älä ota aikuista jolla on lapsia. Ei ole hyväksi edes lapselle, että isän tyttöystävä on teini ikäinen.
- uiuiuiuiuiuiiiii
on vallanneet tänki ketjun.
Ei tietenkään ole sinun vastuullasi hoitaa aina tuolloin lasta. Puhu miehellesi, ei homma toimi noin. - UteliasUnelias
päätelmäsi perustuu mihin?
- huhuhu=(
Nuo tapaamiset ovat sitä varten jotta isä voi luoda suhdetta lapseensa ja huolehtia hänestä. Älä suostu...jos mies ei tajua hän on idiootti. Selitä hänelle. että lapsi tulee katsomaan isäänsä ja ikävöi tätä. Huh mikä isä.
- erikseen
Miten miehesi hoitaisi tilanteen, jos sinua ei olisi? Kohtuutonta vaatia lapsetonta uhraamaan vapaa-aikansa, eri asia jos olisi oma lapsi siinä samassa.
Minä vahdin mieheni lapsia vain täysin vapaa-ehtoisesti, eli minulla ei todellakaan ole silloin muuta tekemistä, ja vain lyhyitä aikoja, pari tuntia korkeintaan.- joups
Miksi aloittajan miehen on oltava viikonloppuisin töissä? Onkohan kukaan muu huomannut ilmiötä "mies pakenee perhe-elämää"? Esim. perheen pikkulapsiaikana töitä onkin yhtäkkiä 12 h vuorokaudessa ja kyse ei ole vain rahasta. Ja onhan noita autotalleja ja muita miesten paikkoja, jotka kiehtovat kiukkuavia lapsia enemmän... Eivät kaikki miehet ole tietenkään tuollasia, mutta onko Karitan?
Ja vastauksena Karitalle: kyllä ne viikonlopputapaamiset pääsääntöisesti ovat sitä varten että lapsi on isänsä kanssa. Sinä olet myös perheenjäsen ja voitte olla kolmistaankin, mutta on sinulla oikeus omiinkin menoihin lapsiviikonloppuina eri tavalla kuin lapsen isällä. Älä kuitenkaan keskustele asiasta miehesi kanssa tyyliin "olenko ilmainen lapsenvahti" vaan puhu lapsen oikeudesta olla isänsä kanssa. Sopu säilyy paremmin. Monesti käy niin, että äitipuoli varsinkin aluksi taipuu mihin vain, jotta ei olisi se paha äitipuoli. Mutta ei sitä tarvitse kuitenkaan itse olla ensimmäisenä polkemassa omia oikeuksia (jos ei sitten lapse tai isän oikeuksiakaan) - liiallisesta uhrautumisesta seuraa vain katkeruutta. - ay aktiivi
joups kirjoitti:
Miksi aloittajan miehen on oltava viikonloppuisin töissä? Onkohan kukaan muu huomannut ilmiötä "mies pakenee perhe-elämää"? Esim. perheen pikkulapsiaikana töitä onkin yhtäkkiä 12 h vuorokaudessa ja kyse ei ole vain rahasta. Ja onhan noita autotalleja ja muita miesten paikkoja, jotka kiehtovat kiukkuavia lapsia enemmän... Eivät kaikki miehet ole tietenkään tuollasia, mutta onko Karitan?
Ja vastauksena Karitalle: kyllä ne viikonlopputapaamiset pääsääntöisesti ovat sitä varten että lapsi on isänsä kanssa. Sinä olet myös perheenjäsen ja voitte olla kolmistaankin, mutta on sinulla oikeus omiinkin menoihin lapsiviikonloppuina eri tavalla kuin lapsen isällä. Älä kuitenkaan keskustele asiasta miehesi kanssa tyyliin "olenko ilmainen lapsenvahti" vaan puhu lapsen oikeudesta olla isänsä kanssa. Sopu säilyy paremmin. Monesti käy niin, että äitipuoli varsinkin aluksi taipuu mihin vain, jotta ei olisi se paha äitipuoli. Mutta ei sitä tarvitse kuitenkaan itse olla ensimmäisenä polkemassa omia oikeuksia (jos ei sitten lapse tai isän oikeuksiakaan) - liiallisesta uhrautumisesta seuraa vain katkeruutta.kuulut vuorotyöstä ei niitä työvuoroja voi muuttaa omavaltaisesti perhesyiden, takia se on monoa perseelle jos alkaa työvuoroista kitistä tällaisina aikoina.
Mutta isä vois ottaa sen lapsensa sillon kun hällä on sitä vapaata ja hoitaa sitä sillon, ei hänen tyttöystävänsä sitä kuulu hoitaa vaan isän. Isän pitää sopia exänsä kanssa uudet tapaamiset. - ------KK-----
ay aktiivi kirjoitti:
kuulut vuorotyöstä ei niitä työvuoroja voi muuttaa omavaltaisesti perhesyiden, takia se on monoa perseelle jos alkaa työvuoroista kitistä tällaisina aikoina.
Mutta isä vois ottaa sen lapsensa sillon kun hällä on sitä vapaata ja hoitaa sitä sillon, ei hänen tyttöystävänsä sitä kuulu hoitaa vaan isän. Isän pitää sopia exänsä kanssa uudet tapaamiset.minä olen.Ja olen se exä,jolla on töitä ne viikonloput,jolloin lapsi on isällään.. Enkä pysty joustamaan töistäni minäkään.
- ay aktiivi.
------KK----- kirjoitti:
minä olen.Ja olen se exä,jolla on töitä ne viikonloput,jolloin lapsi on isällään.. Enkä pysty joustamaan töistäni minäkään.
se on suuri voi, voi toivottavasti tämä isän tyttöystävä jaksaa olla piikana..
- ---KK---
ay aktiivi. kirjoitti:
se on suuri voi, voi toivottavasti tämä isän tyttöystävä jaksaa olla piikana..
tämän isän tyttöystävä jaksaa huolehtia lapsesta paremmin kuin lapsen isä itse,joka onkin hyvä esimerkki siitä perhe-elämää pakoilevasta miehestä.
Miksi vastasit minulle noin ivallisesti?
Miksi on itsestään selvää että isän uran tähden lapsen tapaamisia voi muutella mielin määrin mutta äidin on vain sovitettava työnsä sekä lapsen että isän tarpeiden mukaisesti? - ay aktiivi..
---KK--- kirjoitti:
tämän isän tyttöystävä jaksaa huolehtia lapsesta paremmin kuin lapsen isä itse,joka onkin hyvä esimerkki siitä perhe-elämää pakoilevasta miehestä.
Miksi vastasit minulle noin ivallisesti?
Miksi on itsestään selvää että isän uran tähden lapsen tapaamisia voi muutella mielin määrin mutta äidin on vain sovitettava työnsä sekä lapsen että isän tarpeiden mukaisesti?kun se isä on etä ja maksaa ne elarit, ja äiti on lähi ja äidillä on se päävastuu ja hän on sen ite halunnut.
Ja onhan se kaikkien etu, että etävanhemmalla säilyy se työpaikka,( eikä se ole mitään uran rakentamista monella duunarilla on vuorotyö ja työnantaja määrää työajat), sitte äiti saa ne elaritkin lapsen huoltoon, katsos kun työtön ei voi maksaa niitä elareita.
Tapaamiset katsotaan aina lastenhuollossa molemmille sopiviksi, ja niitä voi sovitella, eikä se ole isän tarpeiden mukaan vaan työnantajan sen piiskurin mukaan ja täällä yhteikunnassa on tehtävä työtä, täällä ei oikeen luusereita hyvällä katsota.
Ei tämä ole mitään perhe-elämän pakoilua, tämä yhteiskunta ja työelämä määrää ,se on tulos tai ulos. - ---KK----
ay aktiivi.. kirjoitti:
kun se isä on etä ja maksaa ne elarit, ja äiti on lähi ja äidillä on se päävastuu ja hän on sen ite halunnut.
Ja onhan se kaikkien etu, että etävanhemmalla säilyy se työpaikka,( eikä se ole mitään uran rakentamista monella duunarilla on vuorotyö ja työnantaja määrää työajat), sitte äiti saa ne elaritkin lapsen huoltoon, katsos kun työtön ei voi maksaa niitä elareita.
Tapaamiset katsotaan aina lastenhuollossa molemmille sopiviksi, ja niitä voi sovitella, eikä se ole isän tarpeiden mukaan vaan työnantajan sen piiskurin mukaan ja täällä yhteikunnassa on tehtävä työtä, täällä ei oikeen luusereita hyvällä katsota.
Ei tämä ole mitään perhe-elämän pakoilua, tämä yhteiskunta ja työelämä määrää ,se on tulos tai ulos.tapauksessa ensinnäkin isä HALUSI etähuoltajaksi,vaikka yritin 50/50 sopimusta,jotta työt onnistuisivat tasapuolisesti kummaltakin.Isä kertoi itse LV:lle haluavansa joka toisen viikonlopun,piste.Minä olen yrittänyt suunnitella viikonlopputyöni sen mukaan.
Toiseksi,sillä etävanhemman maksamalla elatuksella ei yksin pärjää,tarvitsee sen lähinkin töitä tehdä,ja kuten itse sanoit :"ja täällä yhteikunnassa on tehtävä työtä, täällä ei oikeen luusereita hyvällä katsota."
Isä on yrittäjä,häntä ei kukaan piiskaa,vaan itse valitsee työnsä ajankohdan.Ja hänen työnsä on "taiteellista" lajia,joten joustaa kyllä pystyy halutessaan.Saa nukkua aamulla vaikka kuinka pitkään,pitää vapaapäiviä halutessaan,ja tehdä työtä juuri silloin kun lapsi olisi tulossa, kuka määrää? - ay aktiivi,,
---KK---- kirjoitti:
tapauksessa ensinnäkin isä HALUSI etähuoltajaksi,vaikka yritin 50/50 sopimusta,jotta työt onnistuisivat tasapuolisesti kummaltakin.Isä kertoi itse LV:lle haluavansa joka toisen viikonlopun,piste.Minä olen yrittänyt suunnitella viikonlopputyöni sen mukaan.
Toiseksi,sillä etävanhemman maksamalla elatuksella ei yksin pärjää,tarvitsee sen lähinkin töitä tehdä,ja kuten itse sanoit :"ja täällä yhteikunnassa on tehtävä työtä, täällä ei oikeen luusereita hyvällä katsota."
Isä on yrittäjä,häntä ei kukaan piiskaa,vaan itse valitsee työnsä ajankohdan.Ja hänen työnsä on "taiteellista" lajia,joten joustaa kyllä pystyy halutessaan.Saa nukkua aamulla vaikka kuinka pitkään,pitää vapaapäiviä halutessaan,ja tehdä työtä juuri silloin kun lapsi olisi tulossa, kuka määrää?puhut nyt itsestäsi, sun kantsii ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja siihen exääsi ja puhua näistä asioista, ja anna se muksu isälle sillon kun sillä se vapaapäivä on, sillon hänellä olis aikaa lapselleen.
Jaa ettei yrittäjää kukaan piiskaa, väärin meni ,sitä piiskaa verottaja, pankki,velkojat, kilpailijat ,ja yrittäjää määrää asiakkaat ja yhteistyökumppanit, jotka ei kanssa jousta ja jos et ole asiakkaalle mieliksi niin se menee kilpailijalle.
Vaikka ite olen duunari ja teen vuorotyötä, tiedän yrittäjyydestäkin, koska faijani on yksin yrittäjä.
Olen myös etävanhempi ja muksut on mulla niinpaljon kun kerkeen niitä ottaan ja otan ne mukaan jopa ay-koulutseen Kiljavalle tai muihin paikkoihin ja ovat siellä viihtyneet. Kaikki lomat vietän lasteni ja tyttöystäväni kanssa ja myös etelään pääsevät joka vuosi meidän mukana.
Exän kanssa tosi hyvät välit ja kaikki on aina sovittu yhdessä kun kyse on ollut lapsista. - ----KK----
ay aktiivi,, kirjoitti:
puhut nyt itsestäsi, sun kantsii ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja siihen exääsi ja puhua näistä asioista, ja anna se muksu isälle sillon kun sillä se vapaapäivä on, sillon hänellä olis aikaa lapselleen.
Jaa ettei yrittäjää kukaan piiskaa, väärin meni ,sitä piiskaa verottaja, pankki,velkojat, kilpailijat ,ja yrittäjää määrää asiakkaat ja yhteistyökumppanit, jotka ei kanssa jousta ja jos et ole asiakkaalle mieliksi niin se menee kilpailijalle.
Vaikka ite olen duunari ja teen vuorotyötä, tiedän yrittäjyydestäkin, koska faijani on yksin yrittäjä.
Olen myös etävanhempi ja muksut on mulla niinpaljon kun kerkeen niitä ottaan ja otan ne mukaan jopa ay-koulutseen Kiljavalle tai muihin paikkoihin ja ovat siellä viihtyneet. Kaikki lomat vietän lasteni ja tyttöystäväni kanssa ja myös etelään pääsevät joka vuosi meidän mukana.
Exän kanssa tosi hyvät välit ja kaikki on aina sovittu yhdessä kun kyse on ollut lapsista.puhuin jo ensimmäisestä viestistäni asti omasta tilanteestani :)
Yrittäjyydestä tiedän minäkin,aloitin sen touhun 20 vuotiaana. Olen myös työskennellyt(ja jatkan edelleen) 10 vuotta yhdessä ex-puolison kanssa yhteisessä yrityksessä,joten tiedän hänen pystyvän joustamaan paremmin kuin minä työasioissa.
Minä teen kahta työtä,toista kotona ja toista kodin ulkopuolella. Olen sekä yrittäjä että duunari,myös lähihuoltaja.
Ei tähän mitään viranomaisia tarvita,olemme pystyneet hoitamaan asian ihan hyvin ilmankin. Ja tästä suuri kiitos kuuluu exän tyttöystävälle.Hänen ja minun suhde on kunnossa,hän tykkää lapsesta ja lapsi hänestä,jos lapsen isä on vapaaehtoisesti töissä kun lapsi heillä on,tiedän lapsen olevan tyytyväinen kuitenkin.
Kyllä tämä on kaikin puolin ihan tahto-juttu.
Sinä voit olla AY-aktivisti,minä olen tasa-arvoaktivisti. Jos lapsi yhdessä tehdään,se pitäisi pystyä myös yhdessä huolehtimaan aikuiseksi.Erotilanteessa kummallekin vanhemmalle samanlaiset oikeudet ja velvollisuudet!!
Jos ei herra ay ole huomannut,suurin osa naisista suomessa käy töissä,myös eronneista naisista. Heillä on samat velvollisuudet lapsensa elättämiseen kuin lapsen isällä. Mutta kummasti vaan mielipide näyttää olevan tuo,että isällä on oikeus muutella sovittua miten haluaa,koska maksaa elareita..
Lähipiirissäni on eroperhemalli,jossa lapsista 50/50 huoltomuoto. Elatusmaksuja ei makseta,ja lapset todellakin ovat tuon sovitun kaavan mukaisesti vanhemmillaan.Ja kappas,kummatkin vanhemmat pärjäävät taloudellisesti omillaan.. - ay aktivisti,,
----KK---- kirjoitti:
puhuin jo ensimmäisestä viestistäni asti omasta tilanteestani :)
Yrittäjyydestä tiedän minäkin,aloitin sen touhun 20 vuotiaana. Olen myös työskennellyt(ja jatkan edelleen) 10 vuotta yhdessä ex-puolison kanssa yhteisessä yrityksessä,joten tiedän hänen pystyvän joustamaan paremmin kuin minä työasioissa.
Minä teen kahta työtä,toista kotona ja toista kodin ulkopuolella. Olen sekä yrittäjä että duunari,myös lähihuoltaja.
Ei tähän mitään viranomaisia tarvita,olemme pystyneet hoitamaan asian ihan hyvin ilmankin. Ja tästä suuri kiitos kuuluu exän tyttöystävälle.Hänen ja minun suhde on kunnossa,hän tykkää lapsesta ja lapsi hänestä,jos lapsen isä on vapaaehtoisesti töissä kun lapsi heillä on,tiedän lapsen olevan tyytyväinen kuitenkin.
Kyllä tämä on kaikin puolin ihan tahto-juttu.
Sinä voit olla AY-aktivisti,minä olen tasa-arvoaktivisti. Jos lapsi yhdessä tehdään,se pitäisi pystyä myös yhdessä huolehtimaan aikuiseksi.Erotilanteessa kummallekin vanhemmalle samanlaiset oikeudet ja velvollisuudet!!
Jos ei herra ay ole huomannut,suurin osa naisista suomessa käy töissä,myös eronneista naisista. Heillä on samat velvollisuudet lapsensa elättämiseen kuin lapsen isällä. Mutta kummasti vaan mielipide näyttää olevan tuo,että isällä on oikeus muutella sovittua miten haluaa,koska maksaa elareita..
Lähipiirissäni on eroperhemalli,jossa lapsista 50/50 huoltomuoto. Elatusmaksuja ei makseta,ja lapset todellakin ovat tuon sovitun kaavan mukaisesti vanhemmillaan.Ja kappas,kummatkin vanhemmat pärjäävät taloudellisesti omillaan..sitte se 50/50 malli, niin molemmat saatte tasa-arvoisesti/puolisesti tehdä työtä, ja kaikki ovat tyytyväisiä.
- -KK--
ay aktivisti,, kirjoitti:
sitte se 50/50 malli, niin molemmat saatte tasa-arvoisesti/puolisesti tehdä työtä, ja kaikki ovat tyytyväisiä.
etkös ymmärtänyt,että se ei isälle sopinut?
Lapseni isä haluaa olla kuten sinä,ottaa lapsiaan silloin kun haluaa,ja harrastaa sitten "laatuaikaa".
Arki ei siis rasita.. - ay aktiivi..
-KK-- kirjoitti:
etkös ymmärtänyt,että se ei isälle sopinut?
Lapseni isä haluaa olla kuten sinä,ottaa lapsiaan silloin kun haluaa,ja harrastaa sitten "laatuaikaa".
Arki ei siis rasita..tuotan nyt sinulle pettymyksen, koska minun poikani 15v muutti meille asuun ja tyttäreni myös haluaisi meille, mutta siitä vielä neuvotellaan, en ole niin huono isä mitä sinä luulet.
- ------KK-----
ay aktiivi.. kirjoitti:
tuotan nyt sinulle pettymyksen, koska minun poikani 15v muutti meille asuun ja tyttäreni myös haluaisi meille, mutta siitä vielä neuvotellaan, en ole niin huono isä mitä sinä luulet.
siis lukemani väärin? Tästä lauseestasi :"Olen myös etävanhempi ja muksut on mulla niinpaljon kun kerkeen niitä ottaan".
Oletin sinun olevan etävanhempi,jonka lapsen vierailut riippuvat työnteostasi. Ja että kun tekee töitä,pääsee lasten ja tyttöystävän kanssa etelän matkalle..
- Mitä muuta????
olisi uudennaisen ottanut, ellei tarvi lapsenhoito apua, pyykkäriä ja siivoojaa??? Toinen suhde on yleensä se kulujen jakaja, seuranpitäjä ja kodinhoitaja.
- joups
tällä palstalla exät ja ne uudet eivät voi keskustella aivan asiallisesti omista näkemyksistään ja auttaa toisiaan? Usein kun keskustellaan lapsista ja niillä uusillakin on usein taustalla ajatus siitä, mikä olisi lapsen paras. Miksi täällä vallitsee ajattelu "toinen vei mun puolison", vaikka erosta olisi jo vuosia. Ja vaikka olisikin lähdetty suoraan entisen luota uuden luo, on siihenkin tapaukseen vaikuttanut muukin kuin uuden viehätys.
Ja eipä täällä tarvitse oleilla kuin yhden kierotuneen räkyttäjän, joka nimittelee ja mitätöi toisia, niin jopas menee asiatttomuuksiin ketju kuin ketju. Huvittavin oli tuossa yhdessä ketjussa mummeli joka nimitteli toisia teineiksi. Viestit kun hänellä itsellään oli aika lapsellisia. Jos hän on oikeassa elämässä samanlainen... kimakkaa räkytystä ja katkeruuden lemua... Jaa, taisin juuri itse syyllistyä samaan, mistä moitin muita. Unohtakaa tämä loppuosa! - Rajansa kaikella
joups kirjoitti:
tällä palstalla exät ja ne uudet eivät voi keskustella aivan asiallisesti omista näkemyksistään ja auttaa toisiaan? Usein kun keskustellaan lapsista ja niillä uusillakin on usein taustalla ajatus siitä, mikä olisi lapsen paras. Miksi täällä vallitsee ajattelu "toinen vei mun puolison", vaikka erosta olisi jo vuosia. Ja vaikka olisikin lähdetty suoraan entisen luota uuden luo, on siihenkin tapaukseen vaikuttanut muukin kuin uuden viehätys.
Ja eipä täällä tarvitse oleilla kuin yhden kierotuneen räkyttäjän, joka nimittelee ja mitätöi toisia, niin jopas menee asiatttomuuksiin ketju kuin ketju. Huvittavin oli tuossa yhdessä ketjussa mummeli joka nimitteli toisia teineiksi. Viestit kun hänellä itsellään oli aika lapsellisia. Jos hän on oikeassa elämässä samanlainen... kimakkaa räkytystä ja katkeruuden lemua... Jaa, taisin juuri itse syyllistyä samaan, mistä moitin muita. Unohtakaa tämä loppuosa!kun tämä uusio tulee perheen rikkomaan, ja sen jälkeen mies hylkää lapsensakin. Eikö siitä saa olla katkera ja vihainen, vaikka lasten puolesta! Itse en sallisi moista, että lapset vielä välittäisivät isästään, jos hän omat hylkäisi.
- Rakastettu puoliso:-
ylipäätään erosi ensimmäisestä naisestaan: olisi ollut lastenhoitaja, pyykkäri, siivooja, kulujen jakaja, seuranpitäjä ja kodin hoitaja jo valmiiksi opetettuna?
Miksi vaivautua uudelleen samoihin asioihin, jos kerran millään muulla ei ole miehelle väliä?
Miksi?
Niin rakkudella, välittämisellä. läheisyydellä, kumppanuudella, seksillä, ystävyydellä,
niillähän ei ole miehelle mitään arvoa?
Jos ei olisi , niin ei sieltä ekasta kylmäkiskoisesta suhteesta mihinkään lähdettäisi.
Kannattaisi sinun jo herätä ja katsoa asioita rehellisesti.
Ei sinua olisi vaihdettu, jos sinuun oltaisiin oltu suhteessa tyytyväisiä. - Ei enää isää
Rakastettu puoliso:- kirjoitti:
ylipäätään erosi ensimmäisestä naisestaan: olisi ollut lastenhoitaja, pyykkäri, siivooja, kulujen jakaja, seuranpitäjä ja kodin hoitaja jo valmiiksi opetettuna?
Miksi vaivautua uudelleen samoihin asioihin, jos kerran millään muulla ei ole miehelle väliä?
Miksi?
Niin rakkudella, välittämisellä. läheisyydellä, kumppanuudella, seksillä, ystävyydellä,
niillähän ei ole miehelle mitään arvoa?
Jos ei olisi , niin ei sieltä ekasta kylmäkiskoisesta suhteesta mihinkään lähdettäisi.
Kannattaisi sinun jo herätä ja katsoa asioita rehellisesti.
Ei sinua olisi vaihdettu, jos sinuun oltaisiin oltu suhteessa tyytyväisiä.minuunja lapsiin tyytyväinen, niin onko se oikeutettu hylkäämään koko perhe? Jos uusi seuralainen usuttaa miehen jättämään perheensä niin kyllähän se mies jättää, vaikka vaimo olisi kuinka ihana ja lapset ihania.
Mutta usein se vapaa ja lapeton nainen on kiinnostava, kun voi olla ja mennä miten lystää.
Ei siinä paljon perhe paina. Kurjaa vaan et lapet näkee että isä vaihtaa heidät ja hylkää. - Rakastettu puoliso:-
Ei enää isää kirjoitti:
minuunja lapsiin tyytyväinen, niin onko se oikeutettu hylkäämään koko perhe? Jos uusi seuralainen usuttaa miehen jättämään perheensä niin kyllähän se mies jättää, vaikka vaimo olisi kuinka ihana ja lapset ihania.
Mutta usein se vapaa ja lapeton nainen on kiinnostava, kun voi olla ja mennä miten lystää.
Ei siinä paljon perhe paina. Kurjaa vaan et lapet näkee että isä vaihtaa heidät ja hylkää.Yleensä kumppani on vain kumppaniinsa tyytymätön, ei lapsiinsa. Sinä olet tehnyt selväksi että, jos sinä et kiinnosta, ei olla sitten lastenkaan kanssa tekemisissä.
Jos isällä on jo uusi seuralainen, sinä tuskin olet enään vaimo???
Ja jos se vaimo oikeasti on "vaikka kuinka ihana"- niin silloin todellakaan kukaan, EI kukaan pysty perhettä hajottamaan.
Joten myönnä jo, sinua ei enään rakastettu, sinua ei enään haluttu, sikis tuli ero, ei siksi että joku vaan vei miehesi! - Meillä tomii tämä
Rakastettu puoliso:- kirjoitti:
Yleensä kumppani on vain kumppaniinsa tyytymätön, ei lapsiinsa. Sinä olet tehnyt selväksi että, jos sinä et kiinnosta, ei olla sitten lastenkaan kanssa tekemisissä.
Jos isällä on jo uusi seuralainen, sinä tuskin olet enään vaimo???
Ja jos se vaimo oikeasti on "vaikka kuinka ihana"- niin silloin todellakaan kukaan, EI kukaan pysty perhettä hajottamaan.
Joten myönnä jo, sinua ei enään rakastettu, sinua ei enään haluttu, sikis tuli ero, ei siksi että joku vaan vei miehesi!saisivat olla tekemisissä, mutta nämä uudet suhteet ovat manipuloineet miehen omia lapsiaan vastaan ja hylännyt heidät.
Minä taas en ole antanut lasten olla ex miehen naisten kanssa tekemisissä, sillä he eivät ole hyvää seuraa meidän lapsille.
En voisi kuvitellakaan, että ne naiset olisivat tulleet meille! Lapseni ovat niin arvokkaita, että kukaan ulkopuolinen ei heitä pilaa. Miehen naiset kuuluvat juuri tähän sakkiin. Heillä ei ole mitään oiekutta tunkeutua meille ja lasteni elämää sotkemaan. - taasnääs
Meillä tomii tämä kirjoitti:
saisivat olla tekemisissä, mutta nämä uudet suhteet ovat manipuloineet miehen omia lapsiaan vastaan ja hylännyt heidät.
Minä taas en ole antanut lasten olla ex miehen naisten kanssa tekemisissä, sillä he eivät ole hyvää seuraa meidän lapsille.
En voisi kuvitellakaan, että ne naiset olisivat tulleet meille! Lapseni ovat niin arvokkaita, että kukaan ulkopuolinen ei heitä pilaa. Miehen naiset kuuluvat juuri tähän sakkiin. Heillä ei ole mitään oiekutta tunkeutua meille ja lasteni elämää sotkemaan.voi lissu lissu...
- Justiinsa juu
Ei enää isää kirjoitti:
minuunja lapsiin tyytyväinen, niin onko se oikeutettu hylkäämään koko perhe? Jos uusi seuralainen usuttaa miehen jättämään perheensä niin kyllähän se mies jättää, vaikka vaimo olisi kuinka ihana ja lapset ihania.
Ei siinä paljon perhe paina. Kurjaa vaan et lapet näkee että isä vaihtaa heidät ja hylkää.kuule vedä niitä nappeja jotta tokenet.
- pöpön
Rajansa kaikella kirjoitti:
kun tämä uusio tulee perheen rikkomaan, ja sen jälkeen mies hylkää lapsensakin. Eikö siitä saa olla katkera ja vihainen, vaikka lasten puolesta! Itse en sallisi moista, että lapset vielä välittäisivät isästään, jos hän omat hylkäisi.
Tässäkin ketjussa SINÄ aloitit riidan omilla asiattomuuksillasi. Tämän ketjun aihe ei liity mitenkään sinun elämääsi, ja silti sinä tulet sitä tähän sotkemaan ja kirjoittelet asiattomuuksia. Riita tässä ketjussa tuli siitä, että sinä sen provosoit. Ehkä siinä olisi syy myös siihen, miksi sinut hylättiin. Jos haastoit riitaa ex-miehellesi samoin kuin tällä palstalla teet, niin pääsyyllinen eroonne lienee siinä. Ilmeisesti et myöskään juurikaan yhteisen kodin taloustöihin osaa ottanut, kun miehesi kerran joutui muualta pyykkärin, siivoojan ja lapsenhoidossa auttavan etsimään.
- sinä itse
sitten hoitanut lapsiasi, siivonnut, pyykännyt, pitänyt seuraa ja jakanut kodin kuluja miehesi kanssa? Itseäsi saat syyttää, että miehesi joutui muualta paremman vaimon etsimään.
- ---KK---
tämä on ihan sama kuin se,että miksi nainen muuten ottaa uuden puolison kuin kustantamaan oman ja lastensa elämän..
Älkää viitsikö..
- Karita78
Kiitos kaikille asiallisisia vastauksia antaneet!
Tässä muutamia vastauksia esiintulleisiin kysymyksiin:
Isä on yksityisyrittäjä, ja töitä riittää kyllä joka viikonlopulle. Kyseessä on siis puhtaasti rahallinen aspekti, eli ansionmenetys niinä viikonloppuina kun lapsi tulee jos isä häntä yksin kaitsisi. Tämä siis nyt ihan totuudenmukaisesti sanottuna, ilman kaunisteluja (isä ei tätä ole suoraan myöntänyt, mutta toki sen nyt molemmat tietävät).
Ennen minun tuloa kuvioihin oli hän ollut ilmeisesti usein yksin lapsen kanssa ilman hoitoapua, ja luonnollisesti työt kärsineet ja samalla ansiot olivat pienemmät. Tässä tuleekin toinen probeemani: nyt kun isällä on osittain "minun ansiostani" paremmat tulot niin tulisiko minun sitten vastaavasti olettaa että nyt hän maksaa enemmän esim. ruokakuluista?!
Tämä on ihan hypoteettinen ajatuskuvio, en siis todellakaan ole/aio sanona tällaisesta hänelle..meillä raha-asioista ei ole tullut koskaan riitaa. Molemmat maksetaan omat menomme ja kulumme ja isommat menot puoliksi.
Mikä minua tässä häiritsee on tosiaan sekä oman vapaa-ajan väheneminen sekä toisaalta myös meidän yhteinen aika. Lasken tähän siis myös yhdessä lapsen kanssa vietetyn ajan. Tämä kuvio ei aluksi aiheuttanut meillä skismaa koska tykkään oikeasti lapsista mutta sitten kun isä huomasi/luuli että näin se menee sujuvasti niin on alkanut OLETTAA että ilman muuta kaitsen taas hänen lasta seuraavana viikonloppuna! Minusta asia ei mene todellakaan niin ja asia on nyt nostettukin pöydälle.
Yksi vastaaja sanoi hyvin eri vaihtoehdoista mitä voidaan tehdä.
Yksi mikä on nyt tullut esiin on (miehen puolelta) se, että tapaamispäiviä muutettaisiin siten, että ne painottuisivat työn kannalta hiljaisemmille päiville viikolla. Minulle tämä olisi ok. Saa nähdä toteutuuko sitten käytännössä, miten sopii äidille jne.
Ja tiedän että asia olisi pitänyt puhua paremmin selväksi jo aiemmin, mutta ehkä en sitten nähnyt asiassa ongelmaa..rakastunut (kuten olen toki vieläkin) ja punaiset lasit silmillä jne..ja yritin tietysti saada homman toimimaan kaikkien osalta, lapsen ja minun välinen suhde on mielstäni nyt luonteva ja hyvä.
Mitenköhän miehet suhtautuisivat vastaavaan tilanteeseen..? luulen, että me naiset eletään ehkä enemmän miehen kautta suhteessa ja muut (omat) asiat jäävät valitettavasti taka-alalle..mutta itsehän soppamme keitämme, ensin antamalla olettaa ja sitten kapinoimalla samaa oletusta vastaan.- Karita78
Niin täytyy vielä mainita, kun jotkut tästä aiheesta jaksavat vääntää niin en todellakaan tullut aikoinaan miehen ja hänen exän väliin. Olivat eronneet yli 2v ennen minun tuloa kuvioihin. Exä suhtautuu minuun ja lapsen kanssa viettämääni aikaan ihan hyvin.
Ja kotityöt tehdään ihan sillä periaatteella että se tekee joka ehtii, toinen tekee välillä useammin ruokaa ja toinen siivoa. En ole siis mikään ilmainen piika kuitenkaan.. - bzdf
Karita78 kirjoitti:
Niin täytyy vielä mainita, kun jotkut tästä aiheesta jaksavat vääntää niin en todellakaan tullut aikoinaan miehen ja hänen exän väliin. Olivat eronneet yli 2v ennen minun tuloa kuvioihin. Exä suhtautuu minuun ja lapsen kanssa viettämääni aikaan ihan hyvin.
Ja kotityöt tehdään ihan sillä periaatteella että se tekee joka ehtii, toinen tekee välillä useammin ruokaa ja toinen siivoa. En ole siis mikään ilmainen piika kuitenkaan..Lapsen oikeus isään..sitä korosta. Lapsi parka kun isänsä on tuollainen puupää eikä tajua. Elikkä teet oikeasti lapselle palvelukse kun kieltäydyt hoitamassa, silloin isänsä täytyy hoitaa ja samalla tulee läheisemmäksi lapsensa kanssa. Voi helkutti mikä jästi tuo mies.
- uusäitiliini
Mielestäni lapsi nimenomaan tapaamisilla tapaa isäänsä, ja siinä sivussa tutustuu sinuun. En sulata tuota, että siä olettaa sinun olevan "lapsenpiika". Älä suostu tähän vaikka kuinka miestä rakastat.
- Kunnioitusta puolin
ei koskaan ota naistaan luokseen silloin kun ottaa lapsensa. Hän haluaa olla vain lasten käytettävissä, eikä halua sotkea omia lapsia toisten ihmisten ongelmiin.
Hän ajattelee vain lastensa parasta, ja he ovat ykköset hänen elämässään. Hän ei anna kenenkään tulla lasten ja itsensä väliin, eikä kiusaa omia lapsiaan. Lapset ovat joka viikko isän luona, ja siitä hän ei luista.- Miehelläkin on tarpe
pukille.
- Mies kärsii, me emme
Jos mies ei kykene perhelämään, ei hän kykene lapsiakaan luokseen ottamaan. Meillä ei myös sellaset hupakot tule lähellekkään meidän lapsia ja minua, saatikka kotiimme.
- 378+08
Mies kärsii, me emme kirjoitti:
Jos mies ei kykene perhelämään, ei hän kykene lapsiakaan luokseen ottamaan. Meillä ei myös sellaset hupakot tule lähellekkään meidän lapsia ja minua, saatikka kotiimme.
Tätä ei oo kuultukaan kuin 1973001kertaa.
Tää kyllä riittää JO. - Lissukka Liisalle
Mies kärsii, me emme kirjoitti:
rittää kun itseään kiittää :-))))
- lissu 347865
Lissukka Liisalle kirjoitti:
rittää kun itseään kiittää :-))))
on lissuja, jotka on erimieltä.. mutta minä olen sitä mieltä, että ex miehen naiset ei kuulu meidän perheeseen, ei minun eikä lastemme elämään. Se on meidän onnemme se.
- 7869788
lissu 347865 kirjoitti:
on lissuja, jotka on erimieltä.. mutta minä olen sitä mieltä, että ex miehen naiset ei kuulu meidän perheeseen, ei minun eikä lastemme elämään. Se on meidän onnemme se.
on myös miehen vaimon onni ettei tarvitse olla sun kaltaisen akan kanssa tekemisissä.
- Lissulta Lissua Liss
lissu 347865 kirjoitti:
ei kaikki,
ja Lissun suoltamise kyllä erottaa jokainen. - minäkin lissu 7896
7869788 kirjoitti:
on myös miehen vaimon onni ettei tarvitse olla sun kaltaisen akan kanssa tekemisissä.
onni ex vaimoille ja lapsille kun ei tarvi kattella exän omituisia naisia.
- Pitkää kauraa
Kokemuksseni tästä asiasta:
Olin seurustellut mieheni kanssa n. puoli vuotta (emme asu yhdessä), kun hänen ex-vaimonsa (monen vuoden takaa) alkoi säätää silloisen aviomiehensä selän takana. Eli ero siellä jo kolkutteli ovella.
Tämä ex pommitti miestäni viesteillä ja soitoilla siitä että, heidän pitäisi viettää aikaa yhdessä lasten kanssa vaikka ovat eronneet. Kinusi miestäni esim. baariin olusille (lapset???) ja kotiinsa kahville. Erosta oli silloin kulunut jo vuosia, ja exä uudelleen namisissa uusi lapsi.
Mieheni ei ollut halukas tapaamiseen, koska tapasi lapsiaan säännöllisesti jo muutenkin, eikä halunnut tapailla exäänsä muuten. Hänellä ja lapsillaan hyvät välit.
Minua haukuttiin mennen tullen, mm. siitä etten hyväksy mieheni lapsia. (puhun miehestäni, koska olemme olleet monta vuotta yhdessä, vaikka emme asu yhdessä, koen että olemme kuitenkin jokinlainen perhe, kun paljon aikaa yhdessä vietetään).
Exä mustamaalasi minua ex-miehensä suvulle etukäteen, vaikka ketään heistä en ollut tuolloin vielä tavannut. Ja samalla haukkui myös minun lapseni heille, vallan omituista.
Tuli sitten yksi kesä kuukausi ja ex-vaimo halusi pitää bileet. Miestäni houkutteli sinne lasten varjolla. Minä kyllästyin hänen vonkaamiseen ja mieheni pähkilyyn että mitä tekee? Ex painotti että olisi lapsille hyväksi jos näkisivät vanhemmat välillä yhdessä.
Sanoin miehelleni että mene mene, pääset vähemmällä kun käyt siellä. Ei tartte sitten kuunnella exän pottuilua ja minun haukkumista sen takia (koska minähän olisin ollut syy siihen jos ei olisi mennyt). Mieheni ilmoitti menevänsä juhliin lasten takia.
Exä ei ollut pysyä nahoissaan kun oli niin onnellinen. Sovimme että mieheni on sillä pari tuntia, grillailee ja small talkkailee. Ja tulee sitten minun luo.
Mutta mutta, mieheni tuli juhlista tuota pikaa pois ja oli ihan hämillään. Lapsia ei ollut mailla eikä halmeilla, exä tälläytynyt parhaimpiinsa ja pöydät notkui viinaa. Exän silloinen aviomies ja lapsi eivät tietenkään olleet paikalla.
Mieheni soitti lapsilleen ja he eivät olleet tietoisia äitinsä "suunnitelmasta" .
Mikähän oli tämänkin "lasten takia tapaamisen" todellinen tarkoitus, ei ainakaan lapset?
No me olemme edelleen yhdessä ja tämä ex-vaimo on tällähetkellä sinkku.- Pitkää kauraa
täällä on????
Tarkoitus oli vastata tohon toiseen, missä ihmeteltiin tätä asiaa, siis sitä kun exä haluu 6v jälkeen tavat alastensa isää jne.....
Sori :-C
- Oonko hulluksi tulos
etten saa hullun leimaa.... omasta tilanteestani sen, että odotan miehelle yhteistä meidän vauvaa, ja ajattelin näin, että en halua miehen lapsia meille vauvan synnyttyä tartuttamaan tauteja ja mekastamaan, kun vauvamme syntyy. Olenko kohtuuton, jos sanon että meille on vuoden kestävä porttikielto. Uskon ex vaimon ymmärtävän ja hallitsevan omien lastensa hoitamisen vuoden verran.. en myöskään halua että mies menee ex vaimon lasten kanssa , vaan osoittaa meille välittämistä ja rakkautta minua kohtaan. Taudit tarttuvat myös sillälailla ja likaisuus ja pöpöt. Tenavat ovat 3 ja 5 vuotiaita juuri siinä kauhuiässä, että pelkään vauvamme puolesta... Haluan että meidän vauva on onnellinen ja kasvaa hyvässä seurassa ja rakkaudessa.
- uhuhuhuhuhuuhuhuhu
olet jo.
- löpötilöö
uhuhuhuhuhuuhuhuhu kirjoitti:
olet jo.
just niin.
- ----KK---
Mihinkäs sitten laittaisit oman esikoisesi vuodeksi jos teille syntyy toinen lapsi? :DDD
- gfdd
kannattanut miettiä suhteen alussa tollaiset asiat. Se on sitä uusioperhettä että kaikista huolehtii kaikki..naiivia käytöstä sanon minä.
- Elmeri Kelmi
ellei koskan ole lapsia nähnyt niin ei osaa niitä hoitaakaan, ja se on maailman vastuullisin homma ja tärkein. Ei sitäkaikille pidä luottaa, ja kyllä monet äidit varmasti ovat kauhuissaan. Minä ainakin olisin jos lapsista mitään tietämätön ihminen tulisi lapsiani lähelle.
- 35
Elmeri Kelmi kirjoitti:
ellei koskan ole lapsia nähnyt niin ei osaa niitä hoitaakaan, ja se on maailman vastuullisin homma ja tärkein. Ei sitäkaikille pidä luottaa, ja kyllä monet äidit varmasti ovat kauhuissaan. Minä ainakin olisin jos lapsista mitään tietämätön ihminen tulisi lapsiani lähelle.
Mutta jos ei mies kohtaa naista, ei tule lapsiakaan. Pitäisikö jokaisen ihmisen opiskella lasta kirjoista ja tekemällä retkiä päiväkotiin tutustuakseen lapsiin yleensä voidakseen mennä lähelle niitä tulevaisuudessa? Uusioperheitä ylipäätään on pääasiassa kahdesta syystä, 1. ei osata käyttää ehkäisyä tai luullaan ihan liikoja itsestä tai 2. ei olla valmiita tekemään töitä avioliiton eteen, vaan erotaan ensimmäisestä vastoinkäymisestä. Musta kaikkein typerintä tulevien lasten ja oman itsen kannalta typerintä on hankkia lapsia jonkun kanssa ilman avioliiton sitoumusta. Jos ei ole valmis olemaan koko loppuelämäänsä läheisissä yhteyksissä toisen ihmisen kanssa on p??=)??))??n typerää hankkia lasta!
Lapsihan se vasta yhdistääkin ihmiset, avioliitosta vielä pääsee pois jos haluaa, mutta kun lapsen teet et pääse edellisestä puolisostasi ikinä eroon! Lapsen hankkiminen ilman todellista sitoutumista lapsen toiseen vanhempaan, se se vasta itsekästä on ja lapsi aivan varmasti kärsii siitä. - Onni vain ekoilla
35 kirjoitti:
Mutta jos ei mies kohtaa naista, ei tule lapsiakaan. Pitäisikö jokaisen ihmisen opiskella lasta kirjoista ja tekemällä retkiä päiväkotiin tutustuakseen lapsiin yleensä voidakseen mennä lähelle niitä tulevaisuudessa? Uusioperheitä ylipäätään on pääasiassa kahdesta syystä, 1. ei osata käyttää ehkäisyä tai luullaan ihan liikoja itsestä tai 2. ei olla valmiita tekemään töitä avioliiton eteen, vaan erotaan ensimmäisestä vastoinkäymisestä. Musta kaikkein typerintä tulevien lasten ja oman itsen kannalta typerintä on hankkia lapsia jonkun kanssa ilman avioliiton sitoumusta. Jos ei ole valmis olemaan koko loppuelämäänsä läheisissä yhteyksissä toisen ihmisen kanssa on p??=)??))??n typerää hankkia lasta!
Lapsihan se vasta yhdistääkin ihmiset, avioliitosta vielä pääsee pois jos haluaa, mutta kun lapsen teet et pääse edellisestä puolisostasi ikinä eroon! Lapsen hankkiminen ilman todellista sitoutumista lapsen toiseen vanhempaan, se se vasta itsekästä on ja lapsi aivan varmasti kärsii siitä.on vaikea unohtaa. Yhteiset ihanat lapset, omat tavat, ym yhteiset elämät vuosia. Se rakkaus ei katoa koskaan, vaikka uusia tulisikin. Mies vertaa aina entiseensä ja toivoo uudilta samanlaista. He haluavat että uusi tekisi kaikki samoin kuin entinenkin. Ex vaimo teki näin tämän asian tee sinäkin.
Mies rakastaa vain lastensa äitiä, mutta sutheita voi olla, mutta yksikään ei tule yhtä syväksi kuin se ensimmäisten lasten äidin kanssa. - 7+12
Onni vain ekoilla kirjoitti:
on vaikea unohtaa. Yhteiset ihanat lapset, omat tavat, ym yhteiset elämät vuosia. Se rakkaus ei katoa koskaan, vaikka uusia tulisikin. Mies vertaa aina entiseensä ja toivoo uudilta samanlaista. He haluavat että uusi tekisi kaikki samoin kuin entinenkin. Ex vaimo teki näin tämän asian tee sinäkin.
Mies rakastaa vain lastensa äitiä, mutta sutheita voi olla, mutta yksikään ei tule yhtä syväksi kuin se ensimmäisten lasten äidin kanssa.Okei naiset, koska miehet ei osaa käyttää kondomia ja naiset haluaa pelastaa elämänsä tyhjiöltä lapsilla, meidän joilla ei oo lapsia vielä täytynee mennä kuolemaan lähimetsiin.
- Miehensä vaimo
on vaikea unohtaa. Yhteiset ihanat lapset, omat tavat, ym yhteiset elämät vuosia. Se rakkaus ei katoa koskaan, vaikka uusia tulisikin. Mies vertaa aina entiseensä ja toivoo uudilta samanlaista. He haluavat että uusi tekisi kaikki samoin kuin entinenkin. Ex vaimo teki näin tämän asian tee sinäkin.
Mies rakastaa vain lastensa äitiä, mutta sutheita voi olla, mutta yksikään ei tule yhtä syväksi kuin se ensimmäisten lasten äidin kanssa.Mieheni kaipaa valtavasti ex-avovaimoaan, kaipaa tämän kanssa vietettyä viittä vuotta vieläkin vaikka olemme olleet yhdessä jo pidempään.
Mieheni kaipaa myös sitä, kuinka hänen ex-avokkinsa kävi vieraissa, ryyppäsi ja toi tuntemattomia miehiä heidän kotiinsa, jopa silloin kun yhteiset lapset olivat paikalla.
Mieheni kaipaa myös sitä ihanaa tunnetta, kun tuli töistä kotiin yövuoron jälkeen ja lapset odottivat hereillä että iskä tekee puuroakun Ex-avokki oli vielä kauneus unillaan. Myös sitä ihanaa tunnetta, kun sai siivota, pyykätät, laittaa ruokaa ja touhuta lastensa kanssa, kun ihana ex-avokki oli tyttöjen kanssa rentoutumassa.
Voi, mieheni on monta kertaa toivonut miksen minä, hänelle mitätön vaimo, voi olla samanlainen kuin ex-avokki, miksi minun pitää osata huolehtia kodista, välittää kaikkien lapsista, käydä töissä, ja olla hänelle kaiken kukkuraksi vielä uskollinen.
Voi, mieheni on monta kertaa toivonut että olisin samanlainen jakorasia kuin hänen ex-avokkinsa.
Mutta voiko kahta rakastaa, minäkin olen mieheni lasten äiti? - 38+09
Mies rakastaa vain lastensa äitiä, mutta sutheita voi olla, mutta yksikään ei tule yhtä syväksi kuin se ensimmäisten lasten äidin kanssa.tyhmää raukkaa voi.... miksiköhän ne miehet sitten erosi entisestä ja otti uuden tilalle.
Tyhmä provo johon toki ei olisi edes kannatanut vaivautua vastaamaan.
- mikä ettei
Voisitko ehdottaa että mies ottaa lasta silloin kun voi, eli sopii lapsen äidin kanssa sellaiset tapaamisajat että pystyy lapsen kanssa olemaan. Eihän tapaamisoikeus missään nimessä koske sinua! Missään sopimuksessa tuskin lukee, että lapsi tulee joka toinen viikonloppu tapaamaan isän avopuolisoa?! Miksi mies edes menee töihin jos juuri tuolloin on mahdollisuus olla lapsen kanssa? Mieti tarkkaan, teetkö itse miehen kanssa lapsia...
- Lapset vanhemmilleen
Se on henkilökohtainen voivoi. Itse pidän säännöllisesti tapaamisista kiinni, ei kaitse mummi mamma eikä siskon käly.
Jos työ menee lasten edelle niin kehoitan miestäsi luopumaan näistä tapaamisista. Yksinhuoltajana sitten lapsen äiti voi suunnitella asiat siten ettei se ketään vaivaa.
Eroa miehestäsi. Pidemmän päälle lapsi traumatisoituu. - Hekoheko
Onpa hölmö otsikko keksitty. Itse en ole isän lapsia kaitsenut, kun olen sisarusparvemme nuorin. :D
- Valikoiva sinkku
Miehet sysää aina vastuun siittämistään lapsista jollekin naiselle. Ei kannata ottaa miestä, jolla on lapsia.
- asiallinen neuvo
Ensin keskustellaan miehen kanssa, ja jos se ei tuota tulosta, niin sinulle alkaa tulla yllätyksellisiä menoja noina lapsiviikonloppuina.
- Vai miksi?
Miksi sun pitää lasten isää kaitsea? Onko hän jotenkin vajaakuntonen...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371638