Miten estätte perävaunun jarrujen jumittamisen pysäköinnin aikana?
Pv:n jarrut jumittavat
8
1696
Vastaukset
- SAF SAF
itellä 22,5 vanteella oleva levyjarrullinen, ja jarrut ei jäädy, mutta jarrusatulan ja vanteen väli jäätyy pöllylumesta joka sulaa jonkunverran, eli just niin että pyörä ei ilman kuormaa lähde pyörimään... veeeeetuttaa kovasti, aina sama homma... En tiiä olisko uudet kärryt jo parempia. ( oma ihan ekoja levyjarrullisia, n.10v vanha )
- esko16
Toinen on 80-luvun lopun EK-Koivu, jarrut ei jumitu koskaan. Toinen on nuorempi vaihtolavapv, siinä jumittaa hyvin usein. Mikä lienee selitys, ja mitä konsteja olisi ongelmaan?
- xxccccc
seisontajarrua ei pidä kytkeä viiteen-kymmeneen minuuttiin päälle jos mahdollista...
- kolkytjarisat
on jarrujen vapautus vaunusta pysäköinnin aikana, vaan eipä tuota juuri tule tehtyä. Tälle talvea olen kerran ´päässyt´ rumpua paukuttelemaan, joten omalla kohdalla ongelma ei järin iso ole.
- Kapitaliftiti-Riistä
Laske ilmat pois(jos on 50-70- luvun kärry..)....Eli EI jousijarrusylintereitä... uudemmissa ei muuta mahdollisuutta kuin jättää kärry jarruttomaksi. Joko pikapoistoventtiilillä tai jätät yhdistelmän ilman käsijarrua seisomaan.Jos auto ja pv pitää ilmat niin onnistuu. Jos ei pidä ja pikapoisto ei toimi niin lämpimään talliin tai sitten aamulla kosani-liekkiä jarruihin.Tai tenua letkuihin jos venttiilit temppuilee.EN SUOSITTELE kuivaajaautoihin tenua!!!
Aikasi hinkkaat kyljet lumessa jäätyneen kärryn alla ja mietit on olla RAHTARI!! Jos et lumea itseäsi ,ET OLE Rahtari!!! Kapitaliftiti-Riistä kirjoitti:
Laske ilmat pois(jos on 50-70- luvun kärry..)....Eli EI jousijarrusylintereitä... uudemmissa ei muuta mahdollisuutta kuin jättää kärry jarruttomaksi. Joko pikapoistoventtiilillä tai jätät yhdistelmän ilman käsijarrua seisomaan.Jos auto ja pv pitää ilmat niin onnistuu. Jos ei pidä ja pikapoisto ei toimi niin lämpimään talliin tai sitten aamulla kosani-liekkiä jarruihin.Tai tenua letkuihin jos venttiilit temppuilee.EN SUOSITTELE kuivaajaautoihin tenua!!!
Aikasi hinkkaat kyljet lumessa jäätyneen kärryn alla ja mietit on olla RAHTARI!! Jos et lumea itseäsi ,ET OLE Rahtari!!!...takia oon tapellut, mutta melkein joka aamu kärryä perään ottaessa on jarrukenkä jäätynyt rumpuun kiinni! Ja tietysti se vaikeimmin (peileistä) nähtävä, oikeanpuoleinen taka-akseli, terävä isku esim lekalla rumpuun tai napaan on irroittanut jarrun. Huomioitavaahan on, että käsijarru on AUKI-asennossa ja yhdistelmä on TASAISELLA/kiiloilla tms estetään liikkeellelähtö, ettei jää alle kun jarrut vapautuu... Tuo mainitsemasi pikapoistoventtiili on muuten hienommalta (ja viralliselta?) nimeltään siirtelyventtiili, joka ainakin täysperävaunuissa on aisan nivelpisteen yläpuolella, sijoituksesta johtuen on näin talvella "umpipuuta".
- paja vasara
Kapitaliftiti-Riistä kirjoitti:
Laske ilmat pois(jos on 50-70- luvun kärry..)....Eli EI jousijarrusylintereitä... uudemmissa ei muuta mahdollisuutta kuin jättää kärry jarruttomaksi. Joko pikapoistoventtiilillä tai jätät yhdistelmän ilman käsijarrua seisomaan.Jos auto ja pv pitää ilmat niin onnistuu. Jos ei pidä ja pikapoisto ei toimi niin lämpimään talliin tai sitten aamulla kosani-liekkiä jarruihin.Tai tenua letkuihin jos venttiilit temppuilee.EN SUOSITTELE kuivaajaautoihin tenua!!!
Aikasi hinkkaat kyljet lumessa jäätyneen kärryn alla ja mietit on olla RAHTARI!! Jos et lumea itseäsi ,ET OLE Rahtari!!!suosittele kuivuri autoihin?? me ollaan pajalla kaadettu märkä säiliöön suoraan eli kuivuri on eka sitten märkä säiliö. tenu syö venttiilejä siinä missä kuivuri päästää öljy paskaa läpi jonka märkä säiliö erottaa sinne kyllä tenua voi laittaa sen litran menee pari päivää ajossa niin se haisee myös perä vaunussa tenu.
ihmettelen kommenttia kerro mulle perustelut miksi ei tenua kuivuri autoon - paja vasara
rahti4193 kirjoitti:
...takia oon tapellut, mutta melkein joka aamu kärryä perään ottaessa on jarrukenkä jäätynyt rumpuun kiinni! Ja tietysti se vaikeimmin (peileistä) nähtävä, oikeanpuoleinen taka-akseli, terävä isku esim lekalla rumpuun tai napaan on irroittanut jarrun. Huomioitavaahan on, että käsijarru on AUKI-asennossa ja yhdistelmä on TASAISELLA/kiiloilla tms estetään liikkeellelähtö, ettei jää alle kun jarrut vapautuu... Tuo mainitsemasi pikapoistoventtiili on muuten hienommalta (ja viralliselta?) nimeltään siirtelyventtiili, joka ainakin täysperävaunuissa on aisan nivelpisteen yläpuolella, sijoituksesta johtuen on näin talvella "umpipuuta".
se päästää vettä sinne rumpuun siitä sulamis lumesta ja voi olla että ässä akseli menossa ympäri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta801975Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181753- 161614
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin201356Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61262En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121254Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu501253hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121246Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää101212Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291191