Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko kenelläkään kokemuksia Tofte-yhtiöistä?

Kosteus pois

Onko kenelläkään kokemuksia Tofte-yhtiöistä salaojaremontin tekemisessä. Voitteko suositella?

66

2559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei funtsi vähän

      Lue edellä kirjoitetut jutut. Miksi käyttäisit ?

    • Insinööri 5

      Missään tapauksessa tuota asfalttifirmaa en suosittele kosteusvaurioasioissa kenellekään. Olen seurannut lähetä useampaakin juttua.

    • Katso !

      mitä ko. yrityksestä on koirjoitettu mm. näillä palstoilla, ei turhaan.

    • DI6

      Ei missään tapauksessa tuota.

    • Vau, mikä tausta !

      Onko tämä juuri se yhtiö, joka on Suomessa tehnyt
      30 vuotta uraa uurtavaa työtä homeentuhoomisessa ?
      Eli on edelläkävijä jopa ennen Kansanterveyslaitosta ja
      Kuopion yliopistoa. Siellähän homeongelma keksittiin "vasta"
      noin 20 vuotta sitten. Vai mistä on kysymys ?

      • ihhannananana

      • Ylivertainen ?

      • tutkija di 54
        Ylivertainen ? kirjoitti:

        näin mainostavat, eikös se sitten olekaan totta ?

        näyttää siltä että kaveri on hommannut vuoden 2002 lopussa firman (ns. pöytälaatikkofirma) ja alkanut vuoden 2003 alusta tekemään asfaltti yms. hommia. Tuo väite 25 vuotta (tai 30 vuotta) kokemusta on huuhaata ja vedetty täysin hatusta.


      • DI 5
        tutkija di 54 kirjoitti:

        näyttää siltä että kaveri on hommannut vuoden 2002 lopussa firman (ns. pöytälaatikkofirma) ja alkanut vuoden 2003 alusta tekemään asfaltti yms. hommia. Tuo väite 25 vuotta (tai 30 vuotta) kokemusta on huuhaata ja vedetty täysin hatusta.

        Minun kokemukseni mukaan on erittäin varottava. Kuvaavat salaojat ja saavat tulokseksi, että ne pitää välttämättä uusia ja tarjoutuvat saman tien uusimaan ne, ylihintaan kaiken lisäksi. Parasta tietysti on kun salaojissa ei ollut mitään uusimista vaativaa vikaa.


      • Anneli Ala-P.
        tutkija di 54 kirjoitti:

        näyttää siltä että kaveri on hommannut vuoden 2002 lopussa firman (ns. pöytälaatikkofirma) ja alkanut vuoden 2003 alusta tekemään asfaltti yms. hommia. Tuo väite 25 vuotta (tai 30 vuotta) kokemusta on huuhaata ja vedetty täysin hatusta.

        Kiitos tiedoista. Tämä selittääkin kaiken.


      • Asiatietova
        Anneli Ala-P. kirjoitti:

        Kiitos tiedoista. Tämä selittääkin kaiken.

        Täältähän tämä linkki löytyikin ja itse asiaa. Itse en sitä vain mistään löytänyt, vaikka olin kuullut, jotta on olemassa.


      • rambe11
        Asiatietova kirjoitti:

        Täältähän tämä linkki löytyikin ja itse asiaa. Itse en sitä vain mistään löytänyt, vaikka olin kuullut, jotta on olemassa.

        totuus taitaa vaan olla että oikeasti te "asiantuntijat" ette vaan tiedä mistä puhutte tai jos kerran tiedätte, miksi teetätte tutkimuksia? tai sitten on muita omia syitä kirjoittelijoilla takana, jolla haetaan itselleen oikeutusta haukkua jotakin tiettyä yritystä.


      • Rampo12
        rambe11 kirjoitti:

        totuus taitaa vaan olla että oikeasti te "asiantuntijat" ette vaan tiedä mistä puhutte tai jos kerran tiedätte, miksi teetätte tutkimuksia? tai sitten on muita omia syitä kirjoittelijoilla takana, jolla haetaan itselleen oikeutusta haukkua jotakin tiettyä yritystä.

        Jotaskin kai on, kun niin paljon kuulee kaikkea ikävää. Oletko itse selvittänyt, ko. yrityksen tekemisiä.
        30 vuotta alalla ei ole hyvä referenssi, kun koko homeongelma on ollut tiedossa vasta noin 20 v.

        Jotkut jopa ovat esittäneet, että ko. ylivertainen osaaminen homeasioissa on saatu piha- ja asfalttitöistä. Voiko joku kertoa, onko tämä totta ? Jos on totta, niin aika heikoilla on.


      • ja maanrakennusta
        Rampo12 kirjoitti:

        Jotaskin kai on, kun niin paljon kuulee kaikkea ikävää. Oletko itse selvittänyt, ko. yrityksen tekemisiä.
        30 vuotta alalla ei ole hyvä referenssi, kun koko homeongelma on ollut tiedossa vasta noin 20 v.

        Jotkut jopa ovat esittäneet, että ko. ylivertainen osaaminen homeasioissa on saatu piha- ja asfalttitöistä. Voiko joku kertoa, onko tämä totta ? Jos on totta, niin aika heikoilla on.

        Tofte Yhtiöt Oy
        Tulosta sivu
        Kaikki kauppa- ja säätiörekisteritiedot Virre-tietopalvelusta
        Y-tunnus: 0520964-7
        Viimeisin tieto Alkupvm Tietolähde
        Toiminimi
        Tofte Yhtiöt Oy 21.11.2002 Patentti- ja rekisterihallitus
        Aputoiminimi

        City-Louhinta
        City-Asfaltti 21.11.2002

        21.11.2002 Patentti- ja rekisterihallitus
        Yritysmuoto
        Osakeyhtiö Patentti- ja rekisterihallitus
        Kotipaikka

        KOUVOLA 08.01.2009 Patentti- ja rekisterihallitus
        Yrityksen kieli
        Suomi 18.08.1983 Verohallinto

        Päätoimiala
        Rakennuspaikan valmistelutyöt (43120) 31.12.2007 Verohallinto
        Postiosoite

        PL 13
        45611 KORIA

        07.11.2002 Yhteinen
        Voimassaolevat rekisteröinnit
        Rekisteri Tila Alkupvm
        Kaupparekisteri Rekisterissä 17.03.1983
        Verohallinnon perustiedot Rekisterissä 18.08.1983
        Ennakkoperintärekisteri Rekisterissä 01.01.2003
        Arvonlisäverovelvollisuus Liiketoiminnasta alv-velvollinen 01.01.2003
        Näytä rekisterihistoria
        Ennakkoperintärekisteröinnin voimassaolo:
        Tapahtuma Pvm
        Seuraava tarkistuspäivä 28.02.2011
        Y-tunnushistoria
        Pvm Tapahtuma Selite
        18.08.1983 Tunnus annettu
        Palaa

        Joopa joo.... asfalttifirma joka kosteus ja homevaurioasintuntijaa leikkii ei muuta...pätevyyksiäkään ja koulutusta ei muuhun kuin asfaltin levittämiseen.


      • rintsikan ostaja
        Rampo12 kirjoitti:

        Jotaskin kai on, kun niin paljon kuulee kaikkea ikävää. Oletko itse selvittänyt, ko. yrityksen tekemisiä.
        30 vuotta alalla ei ole hyvä referenssi, kun koko homeongelma on ollut tiedossa vasta noin 20 v.

        Jotkut jopa ovat esittäneet, että ko. ylivertainen osaaminen homeasioissa on saatu piha- ja asfalttitöistä. Voiko joku kertoa, onko tämä totta ? Jos on totta, niin aika heikoilla on.

        Minä jouduin käymään läpi käytännössä kaikki kosteus- ja mikrobi-insinöörit
        suomessa, varmistaakseni varman kosteusvaurioiden selvityksen talossani. Totuus on, että tekemäni soittokierroksen tuloksena tämä toften asiantuntija on
        ainut joka edes jonkin verran ymmärtää rakennusten kosteusvaurioista. Kosteusvaurioissa esiintyvien mikrobien tuntemus hänellä on muihin verrattuna
        ylivertainen. Lisäksi tämä varsin miellyttävä henkilö on ihmeen "sosiaalinen", hän vastaa kysymyksiin väsymättä, eikä tyrkytä palveluja. Puheluni taisi kestää
        hänen kanssaan lähes tunnin, ohjeita sain kaikkiin kysymyksiini. Tofte on muuten perustettu jo 1982, joten kyllä siitä kohta on kulunut 30 vuotta, joten vähän ihmettelen kun tällä palstalla puhutaan toista.


      • puhutaan asiaa
        tutkija di 54 kirjoitti:

        näyttää siltä että kaveri on hommannut vuoden 2002 lopussa firman (ns. pöytälaatikkofirma) ja alkanut vuoden 2003 alusta tekemään asfaltti yms. hommia. Tuo väite 25 vuotta (tai 30 vuotta) kokemusta on huuhaata ja vedetty täysin hatusta.

        Ihmettelen tutkija di 54 kommenttia siitä että tofte olisi joku pöytälaatikkofirma.
        Näkyyhän se tuossa palstan kaupparekisteriotteessa että on firma on rekisteröity jo -83.
        Olen käyttänyt toftea oman taloni tutkimuksissa, eikä minulla ole mitään valittamista toften asiantuntijan tekemisistä. No joo... päätin kirjoittaa alunperin viestin "rintsikan ostaja" viestiin. Minulle muodostui samanlainen käsitys erittäin osaavasta, mutta myös miellyttävästä asiantuntijasta, joka vastaa ystävällisesti jokaiseen esitettyyn kysymykseen ja perustelee vielä vastauksensa laajasti. Tälläistä palvelua ja asiantuntemusta en ole tavannut koskaan millään toimialalla. Minua jäi hieman vaivaamaan tuo di 54:n kommentti siitä, että tofte tekisi asfalttia ja huijaisi meitä homevaurioiden kourissa olevia asunnon omistajia? onkohan tuollaiseen tekstiin mahdollisesti jokin muu syy?
        Minulle tulee tunne, että enkö ymmärrä asioita, vai haluaako joku taho tahallaan mustata tuon mielestäni erinomaisen asiantuntijan työtä.

        Suosittelen käyttämään Tofte Yhtiön palveluja oman kokemukseni perusteella.


      • Rane von Remont
        puhutaan asiaa kirjoitti:

        Ihmettelen tutkija di 54 kommenttia siitä että tofte olisi joku pöytälaatikkofirma.
        Näkyyhän se tuossa palstan kaupparekisteriotteessa että on firma on rekisteröity jo -83.
        Olen käyttänyt toftea oman taloni tutkimuksissa, eikä minulla ole mitään valittamista toften asiantuntijan tekemisistä. No joo... päätin kirjoittaa alunperin viestin "rintsikan ostaja" viestiin. Minulle muodostui samanlainen käsitys erittäin osaavasta, mutta myös miellyttävästä asiantuntijasta, joka vastaa ystävällisesti jokaiseen esitettyyn kysymykseen ja perustelee vielä vastauksensa laajasti. Tälläistä palvelua ja asiantuntemusta en ole tavannut koskaan millään toimialalla. Minua jäi hieman vaivaamaan tuo di 54:n kommentti siitä, että tofte tekisi asfalttia ja huijaisi meitä homevaurioiden kourissa olevia asunnon omistajia? onkohan tuollaiseen tekstiin mahdollisesti jokin muu syy?
        Minulle tulee tunne, että enkö ymmärrä asioita, vai haluaako joku taho tahallaan mustata tuon mielestäni erinomaisen asiantuntijan työtä.

        Suosittelen käyttämään Tofte Yhtiön palveluja oman kokemukseni perusteella.

        No nyt se yrittäjä rupesi kehumaan itseään ja vielä kahdella nimimerkillä. Voihan vaddu tuota typeryyttä, kun se paistaa niin julkeasti läpi!!! Olisi nyt käyttänyt edes vähän erilaisia sanoja!!!


      • jo eläkkeellä
        Rane von Remont kirjoitti:

        No nyt se yrittäjä rupesi kehumaan itseään ja vielä kahdella nimimerkillä. Voihan vaddu tuota typeryyttä, kun se paistaa niin julkeasti läpi!!! Olisi nyt käyttänyt edes vähän erilaisia sanoja!!!

        Mielestäni noissa asiallisissa viesteissä ei ole mitään omakehua, myös minun
        talossa täällä jyväskylässä tofte osoitti erinomaista asiantuntemusta ja selvitti
        varsin helpon näköisesti kosteus- ja mikrobiongelman talossani. Olin lukenut
        tätä palstaa ennenkuin soitin ja tiedustelin selvitystyön tilaamista talooni, mutta
        toften kotisivuilla vierailtuani vakuutuin yhtiön ylivertaisesta osaamisesta. Minäkin
        soitin useille alan yrityksille, mutta vieroksuin heidän haluttomuutta puhelimitse antaa selvitystä heidän kokemuksesta ja osaamisesta. Toften asiantuntijan varmuus tutkimuksen aikana ei todellakaan ollut huijausta tai keksittyä, mies on
        selvästi erinomainen asiantuntija, olen tyytyväinen saamaani palveluun ja voin
        suositella toftea kenelle tahansa.

        Tulee mieleen kun tätä palstaa seuraa, että miksi monet viestit joissa toftea
        moititaan, ovat erittäin agressiivisia ja suorastaan kunniaa loukkaavia. Jos on
        oikealla asialla, mitä en usko, pitäisi hänestä tehdä rikosilmoitus, jolloin asia
        selviäisi oikeasti ja voisitte käräjäoikeudessa hakea vahvistuksen korvauksille joihin ehkä olette oikeutettuja. Nyt nimimerkin takaa käytätte hyvin huonosti valittua tekstiä, mielestäni ainoastaan tarkoituksena vaikeuttaa tämän asiantuntijan työtä.

        Meitä hieman varttuneempia "hometalon" omistajia tunnen yli kymmenen,
        joiden homeongelmat tofte on täällä jyväskylässä viimeisen kymmenen vuoden aikana selvittänyt.


      • eläkkeelle jo
        jo eläkkeellä kirjoitti:

        Mielestäni noissa asiallisissa viesteissä ei ole mitään omakehua, myös minun
        talossa täällä jyväskylässä tofte osoitti erinomaista asiantuntemusta ja selvitti
        varsin helpon näköisesti kosteus- ja mikrobiongelman talossani. Olin lukenut
        tätä palstaa ennenkuin soitin ja tiedustelin selvitystyön tilaamista talooni, mutta
        toften kotisivuilla vierailtuani vakuutuin yhtiön ylivertaisesta osaamisesta. Minäkin
        soitin useille alan yrityksille, mutta vieroksuin heidän haluttomuutta puhelimitse antaa selvitystä heidän kokemuksesta ja osaamisesta. Toften asiantuntijan varmuus tutkimuksen aikana ei todellakaan ollut huijausta tai keksittyä, mies on
        selvästi erinomainen asiantuntija, olen tyytyväinen saamaani palveluun ja voin
        suositella toftea kenelle tahansa.

        Tulee mieleen kun tätä palstaa seuraa, että miksi monet viestit joissa toftea
        moititaan, ovat erittäin agressiivisia ja suorastaan kunniaa loukkaavia. Jos on
        oikealla asialla, mitä en usko, pitäisi hänestä tehdä rikosilmoitus, jolloin asia
        selviäisi oikeasti ja voisitte käräjäoikeudessa hakea vahvistuksen korvauksille joihin ehkä olette oikeutettuja. Nyt nimimerkin takaa käytätte hyvin huonosti valittua tekstiä, mielestäni ainoastaan tarkoituksena vaikeuttaa tämän asiantuntijan työtä.

        Meitä hieman varttuneempia "hometalon" omistajia tunnen yli kymmenen,
        joiden homeongelmat tofte on täällä jyväskylässä viimeisen kymmenen vuoden aikana selvittänyt.

        Mielenkiintoista, että näissä kehuvissa kirjoituksissa kirjoittaja käyttää samoja aika erikoisia sanoja ja sanontaa kuin Toften kotisivuilla. Kummallinen yhteensattumus vai mikä lie. Kirjoittaja on joka tapauksessa sama. Tämän kehujen kirjoittamisen tarpeen kyllä ymmärää, kun kukaan oikea asiakas ei niitä takuulla kirjoita.


      • 22+98
        rintsikan ostaja kirjoitti:

        Minä jouduin käymään läpi käytännössä kaikki kosteus- ja mikrobi-insinöörit
        suomessa, varmistaakseni varman kosteusvaurioiden selvityksen talossani. Totuus on, että tekemäni soittokierroksen tuloksena tämä toften asiantuntija on
        ainut joka edes jonkin verran ymmärtää rakennusten kosteusvaurioista. Kosteusvaurioissa esiintyvien mikrobien tuntemus hänellä on muihin verrattuna
        ylivertainen. Lisäksi tämä varsin miellyttävä henkilö on ihmeen "sosiaalinen", hän vastaa kysymyksiin väsymättä, eikä tyrkytä palveluja. Puheluni taisi kestää
        hänen kanssaan lähes tunnin, ohjeita sain kaikkiin kysymyksiini. Tofte on muuten perustettu jo 1982, joten kyllä siitä kohta on kulunut 30 vuotta, joten vähän ihmettelen kun tällä palstalla puhutaan toista.

        Mullakin on pari pöytälaatikkofirmaa, yksi on toimialalla lääketieteellinen tutkimus ja perustettu myös noin 30 vuotta sitten, ei siitä kyllä mitään ammattitaitoa ole tullut kun ei firmalla ole toimintaa ollut koko aikana, kuten ei muuten sinunkaan yrityksellä ennen vuotta 2003.


      • Hellurei hellurei
        rintsikan ostaja kirjoitti:

        Minä jouduin käymään läpi käytännössä kaikki kosteus- ja mikrobi-insinöörit
        suomessa, varmistaakseni varman kosteusvaurioiden selvityksen talossani. Totuus on, että tekemäni soittokierroksen tuloksena tämä toften asiantuntija on
        ainut joka edes jonkin verran ymmärtää rakennusten kosteusvaurioista. Kosteusvaurioissa esiintyvien mikrobien tuntemus hänellä on muihin verrattuna
        ylivertainen. Lisäksi tämä varsin miellyttävä henkilö on ihmeen "sosiaalinen", hän vastaa kysymyksiin väsymättä, eikä tyrkytä palveluja. Puheluni taisi kestää
        hänen kanssaan lähes tunnin, ohjeita sain kaikkiin kysymyksiini. Tofte on muuten perustettu jo 1982, joten kyllä siitä kohta on kulunut 30 vuotta, joten vähän ihmettelen kun tällä palstalla puhutaan toista.

        Heh, moi Tuukkanen alias herra Tofte. Ihan hauskaa läpänheittoa, mutta kyllä aika moraalitonta täällä, kun puhutaan ihmisten kotien homevaurioista ja vakavasta sairastelusta.

        Muuten mistäs yliopistosta se aktaaminen rkm/asfalttitohtori -ylivertainen titteli tulikaan 6 vuoten opiskelun jälkeen ? heh, heh.


      • jo eläkkeellä
        eläkkeelle jo kirjoitti:

        Mielenkiintoista, että näissä kehuvissa kirjoituksissa kirjoittaja käyttää samoja aika erikoisia sanoja ja sanontaa kuin Toften kotisivuilla. Kummallinen yhteensattumus vai mikä lie. Kirjoittaja on joka tapauksessa sama. Tämän kehujen kirjoittamisen tarpeen kyllä ymmärää, kun kukaan oikea asiakas ei niitä takuulla kirjoita.

        Myönnän oppineeni paljon asiantuntevia sanoja toften raportista, että sinulle
        tiedoksi nimimerkki eläkkeelle jo.


      • kaikkea sitä kuulee
        rintsikan ostaja kirjoitti:

        Minä jouduin käymään läpi käytännössä kaikki kosteus- ja mikrobi-insinöörit
        suomessa, varmistaakseni varman kosteusvaurioiden selvityksen talossani. Totuus on, että tekemäni soittokierroksen tuloksena tämä toften asiantuntija on
        ainut joka edes jonkin verran ymmärtää rakennusten kosteusvaurioista. Kosteusvaurioissa esiintyvien mikrobien tuntemus hänellä on muihin verrattuna
        ylivertainen. Lisäksi tämä varsin miellyttävä henkilö on ihmeen "sosiaalinen", hän vastaa kysymyksiin väsymättä, eikä tyrkytä palveluja. Puheluni taisi kestää
        hänen kanssaan lähes tunnin, ohjeita sain kaikkiin kysymyksiini. Tofte on muuten perustettu jo 1982, joten kyllä siitä kohta on kulunut 30 vuotta, joten vähän ihmettelen kun tällä palstalla puhutaan toista.

        Jos tämä "Rintsikan ostaja" on siis käynyt läpi käytännössä kaikki "kosteus- ja mikrobi-insinöörit" on siinä mahtanut kulua valtavasti aikaa. Alan asiantuntijoina esiintyviä on Suomessa sentään satoja ja jos puheluihin on kulunut vaikkapa tunti / kpl voi kuvitella että tyypin on täytynyt istua puhelimessa täydet työpäivät useiden kuukausien ajan.

        Tuo väitehän haiskahtaa samalta hevonp...ltä toften nettisivujen kanssa, olisiko peräti kirjoittajakin sama?

        Sitä paitsi Suomessa on olemassa ainakin kymmeniä, tai ehkäpä jopa lähempänä sataa asiansa ihan oikeasti tuntevia asiantuntijoita, niistä mainittakoon vaikka esimerkkinä Aste ry, Sisäilmakeskus, ym., jotka tofte ylittää ainoastaa rintaansa paukuttamisen taidollaan.


    • Hohhoijakkaa

      Voi helevata, tuo tofte on tosiaankin asfalttialan yritys, ja joskus sitten keksivät että aletaampa leikkiä kosteus ja homeasiantuntijaa.Minkäänlaista koulutusta ja pätevyyttä ei heillä alalle ole.Ehkä ovat hyviä maanrakennusammattilaisia, mutta mitään kosteus ja homeasiantuntijoita eivät ole.

      • Huhhuhhuijaa

        No joku Muntersko sitten on asiantuntijayritys?


      • ei omaa kokemusta
        Huhhuhhuijaa kirjoitti:

        No joku Muntersko sitten on asiantuntijayritys?

        Niin munters... tai raksystems tai Tmi: jorma saarinen tai...talotohtori tai...
        minulle olleet karvaita pettymyksiä, erityisen paljon raksystems. Ala on vaikea
        tofte kai parhaiten perillä kotisivujen perusteella.


      • Muntersfani
        Huhhuhhuijaa kirjoitti:

        No joku Muntersko sitten on asiantuntijayritys?

        Mihin muuten on Munters kadonnut ? En enää löydä tietoja mistään. Jatkaako joku muu samaa työtä ?


      • Muners
        Muntersfani kirjoitti:

        Mihin muuten on Munters kadonnut ? En enää löydä tietoja mistään. Jatkaako joku muu samaa työtä ?

        Munters on nykyään Polygon


    • ValittajaLKV

      Välittäjä_LKV
      30.7.2011 17:21
      0
      Sulje
      Nythän Aulis Salonen-Wickström on jonkin aikaa hiljaa tällä palstalla. Aika kuluu rattoisasti kirjoittamieni viestien massapostituksiin muihin foorumeihin..

    • kppsa

      "Niin munters... tai raksystems tai Tmi: jorma saarinen tai...talotohtori tai...
      minulle olleet karvaita pettymyksiä, erityisen paljon raksystems. Ala on vaikea
      tofte kai parhaiten perillä kotisivujen perusteella. "

      Ihan on kopsattua tietoa toften kotisivuilla

      • Tofte fani

        Suosittelen Toftea, on ollut alalla kohta jo yli 30 vuotta, muut vanhimmat alan yritykset vasta non 20. Kansanterveyslaitoskin jää tässä aikakilpailussa toiseksi. Muut hometutkijat ovat vasta aloittelijoita Tofteen verrattuna. Vaikka on täysin ylivertainen homeasiantuntija, osaa vielä asfaltoida pihasikin, jos tarpeen sekä tehdä puutarhatöitä sekä vedeneristää talosi ulkopulelta bitumilla. Tähän ei kukaan muu hometohtori pysty.

        Suosittelen lämpimästi, että kokeilet Toftea, alan ehdoton ykkönen, hometutkimuksen todellinen uranuurtaja maassa ja rakennusalan expertti. Takeena korkeasta osaamisesta on lisäksi 6 vuoden yliopisto-opinnot.
        On muuten toiminut todistajana oikeudessakin.


      • fsvfgfr5234tr2345
        Tofte fani kirjoitti:

        Suosittelen Toftea, on ollut alalla kohta jo yli 30 vuotta, muut vanhimmat alan yritykset vasta non 20. Kansanterveyslaitoskin jää tässä aikakilpailussa toiseksi. Muut hometutkijat ovat vasta aloittelijoita Tofteen verrattuna. Vaikka on täysin ylivertainen homeasiantuntija, osaa vielä asfaltoida pihasikin, jos tarpeen sekä tehdä puutarhatöitä sekä vedeneristää talosi ulkopulelta bitumilla. Tähän ei kukaan muu hometohtori pysty.

        Suosittelen lämpimästi, että kokeilet Toftea, alan ehdoton ykkönen, hometutkimuksen todellinen uranuurtaja maassa ja rakennusalan expertti. Takeena korkeasta osaamisesta on lisäksi 6 vuoden yliopisto-opinnot.
        On muuten toiminut todistajana oikeudessakin.

        jesj jes Toftefani on tullut hulluksi, muuten ei noin sekopäistä tekstiä voi kirjoittaaa

        PS. sun mutsis toimi todistaja oikeudessa kun sua teki, todistusaitiossa käräjä tuomari veteli häntä takaapäin


    • asvalttitia

      Joo eli pöytälaatikossa ollut firma alkaen 17.03.1983
      toiminta alkanut 1.1.2003 jolloin merkitty ennakkoperintärekisteriin ja alv velvolliseksi. aiempia merkintöjä ennakkoperintärekisteristä ja alv velvollisuudesta ei ennen 1.1.2003 ole joten miten on voinut toimiakkaan kun ei ennakkoperintärekisterissä ja alv rekisterissä.

      Eli 30v kokemusta ei saa mitenkään vuodesta 2003 ja 30v sitten ei vielä tiedetty homeasioista vielä juurikaan yhtään mitään, firma on ollut perustettuna pöytälaatikossa vuodesta 1983. Päätoimialanakin rakennuspaikan valmistelutyöt.

      Törkeää mainostaa itseään kosteusvaurioalan johtavaksi asiantuntijaksi, kotisivuilla kyllä hienosti muualta poimittua asiantuntijatietoa, se ei vielä tee asiantuntijaksi.

    • Näin Arvelinkin

      Hyvä kun kerroit, ninim. asfalttia. Näin siis tällä alalla toimitaan. 30 vuotta kehrätty alan johtavaa kokemusta pöytälaatikossa ! Heh ?

    • nimimerkki.

      Tiedustelin toften henkilökunnan koulutuksesta ja pätevyyksistä hometutkimus alalle säpostilla, minkäänlaista vastausta ei ole kuulunut, kotisivutkin täynnä muualta poimittua tietoa jolla yritetään vakuuttaa osaamisesta niiden lukija..

      • tauno K

        vastaus nimimerkille 21.9.2011. Mitä jos olit lapsellisen typerä ja kyselit turhia
        asioita talosi varjolla toftelta. Asiantuntija huomaa tuollaisen kusetuksen sekunneissa eikä viitsi kuluttaa aikaa moisen kanssa. Unohdit sellaisen seikan että nuo asiantuntijat voivat oikeasti olla erittäin päteviä anaalyyseissään töissään ja pystyvät huomaamaan puhelun tai sähköpostin avulla tehdyt kusetusyrityksen heti. Minua vituttaa tuollainen paskan puhuminen tästä toftesta.
        Tämä teidän haukkuma asiantuntija oli hometaloni riitajutussa tehnyt aikoinaan pätevän tutkimuksen talostani ja pyysin häntä asiantuntijaksi todistamaan sekä
        käräjäoikeudessa että myöhemmin hovissa. voitin jutun erittäin pätevän juristin ja
        tofte ansiosta. Mua iljettää tuollainen aiheeton mustamaalaaminen koska näin
        hovissa toften todistajana 4,5 tunnin ajan. Todistajana ei ole apua keksityillä
        kotisivuilla kuten sanoit, siellä täytyy vastata kun kysytään. Tofte on ylivoimainen osaaja alalla


      • Leila 25
        tauno K kirjoitti:

        vastaus nimimerkille 21.9.2011. Mitä jos olit lapsellisen typerä ja kyselit turhia
        asioita talosi varjolla toftelta. Asiantuntija huomaa tuollaisen kusetuksen sekunneissa eikä viitsi kuluttaa aikaa moisen kanssa. Unohdit sellaisen seikan että nuo asiantuntijat voivat oikeasti olla erittäin päteviä anaalyyseissään töissään ja pystyvät huomaamaan puhelun tai sähköpostin avulla tehdyt kusetusyrityksen heti. Minua vituttaa tuollainen paskan puhuminen tästä toftesta.
        Tämä teidän haukkuma asiantuntija oli hometaloni riitajutussa tehnyt aikoinaan pätevän tutkimuksen talostani ja pyysin häntä asiantuntijaksi todistamaan sekä
        käräjäoikeudessa että myöhemmin hovissa. voitin jutun erittäin pätevän juristin ja
        tofte ansiosta. Mua iljettää tuollainen aiheeton mustamaalaaminen koska näin
        hovissa toften todistajana 4,5 tunnin ajan. Todistajana ei ole apua keksityillä
        kotisivuilla kuten sanoit, siellä täytyy vastata kun kysytään. Tofte on ylivoimainen osaaja alalla

        ihan sama meidän riitajutussa. Toften asiantuntemus pelasti meidät ja voitimme
        jutun. Että ihmettelen tuota kaunaisuutta....


      • Annukka 22
        Leila 25 kirjoitti:

        ihan sama meidän riitajutussa. Toften asiantuntemus pelasti meidät ja voitimme
        jutun. Että ihmettelen tuota kaunaisuutta....

        ja Annukka 22 sama juttu


      • Tofte tauno K
        tauno K kirjoitti:

        vastaus nimimerkille 21.9.2011. Mitä jos olit lapsellisen typerä ja kyselit turhia
        asioita talosi varjolla toftelta. Asiantuntija huomaa tuollaisen kusetuksen sekunneissa eikä viitsi kuluttaa aikaa moisen kanssa. Unohdit sellaisen seikan että nuo asiantuntijat voivat oikeasti olla erittäin päteviä anaalyyseissään töissään ja pystyvät huomaamaan puhelun tai sähköpostin avulla tehdyt kusetusyrityksen heti. Minua vituttaa tuollainen paskan puhuminen tästä toftesta.
        Tämä teidän haukkuma asiantuntija oli hometaloni riitajutussa tehnyt aikoinaan pätevän tutkimuksen talostani ja pyysin häntä asiantuntijaksi todistamaan sekä
        käräjäoikeudessa että myöhemmin hovissa. voitin jutun erittäin pätevän juristin ja
        tofte ansiosta. Mua iljettää tuollainen aiheeton mustamaalaaminen koska näin
        hovissa toften todistajana 4,5 tunnin ajan. Todistajana ei ole apua keksityillä
        kotisivuilla kuten sanoit, siellä täytyy vastata kun kysytään. Tofte on ylivoimainen osaaja alalla

        Ja näin vastasi itse Tofte alias tauno iso K. Ettäs tierätte. Tällästä kieltä käyttää tauno K Toftelta. Hyvä firma eiks vaan, on kelvannu ihan toristajaks ?


      • pakko kunnioittaa

        nimimerkille. Olet juuri niitä yksinkertaisia, jotka eivät olleet silloin paikalla kun
        järkeä jaettiin, tai ainakin liian kaukana ettei tarttunut. Muualta poimittua tietoa
        ei voi käyttää puhelimessa tai asiakkaan luona, tai siellä todistamassa. Olen ollut
        asianosaisena käräjäoikeudessa kun tämä toften asiantuntija oli todistamassa
        meidän vastapuolen pyytämänä.
        Vaikka hävisimme jutun, pääosin hänen toteen näyttämiensä vaurioiden johdosta,
        en voi olla kunnioittamatta tuollaista osaamista. Tämä mies vastasi jokaiseen kysymykseen rauhallisesti, perusteli kunnolla ja laittoi vastapuolen DI:n noloon
        tilanteeseen, kun käräjätuomari pyysi vastaamaan väitteisiin, joita olivat tehneet
        toften tutkimuksesta. Olenkin tyytyväinen kun tofte on päättänyt tehdä kaikista
        ajojahtiin syyllistyneistä virallisen poliisitutkimuksen. Nimimerkki vaikuttaa olevan niitä kahden päivän kurssilta valmistuneita"PKM" mittamiehiä, joilla on
        vielä paljon oppimista kosteudesta.
        Lopeta tuo kateellinen toften kunnianloukkaus ja opettele työsi, ja ryhdy pitämään nenäliinaa mukana kun kerran on nuha, ettei valu.


    • epäilevä elias

      huom...3 minuuttia kehujen välissä, hmmm...

    • katkera kalle

      Minäkin uskoin ko. firmaan, kunnes homeet palasi. Firma vaan pontevasti kieltää sen olevan mahdollista.

      • Vai 30v kokemus(ko)

        Eihän täällä kukaan hauku kyseistä firmaa tosiasioitahan täällä on esitetty.

        "Joo eli pöytälaatikossa ollut firma alkaen 17.03.1983
        TOIMINTA ALKANUT 1.1.2003 jolloin merkitty ennakkoperintärekisteriin ja alv velvolliseksi. AIEMPIA merkintöjä ennakkoperintärekisteristä ja alv velvollisuudesta ei ennen 1.1.2003 ole JOTEN MITEN ON VOINUT TOIMIAKKAAN kun ei ennakkoperintärekisterissä ja alv rekisterissä.

        "ELI 30v KOKEMUSTA EI SAA MITENKÄÄN VUODESTA 2003 ja 30v sitten ei vielä tiedetty homeasioista vielä juurikaan yhtään mitään, firma on ollut perustettuna pöytälaatikossa vuodesta 1983. Päätoimialanakin rakennuspaikan valmistelutyöt.

        Törkeää mainostaa itseään kosteusvaurioalan johtavaksi asiantuntijaksi, kotisivuilla kyllä hienosti muualta poimittua asiantuntijatietoa, se ei vielä tee asiantuntijaksi."

        Että ei pidä paikkaansa 30v kokemus alalta, ei mitenkään.


      • Eikö jo riitä...
        Vai 30v kokemus(ko) kirjoitti:

        Eihän täällä kukaan hauku kyseistä firmaa tosiasioitahan täällä on esitetty.

        "Joo eli pöytälaatikossa ollut firma alkaen 17.03.1983
        TOIMINTA ALKANUT 1.1.2003 jolloin merkitty ennakkoperintärekisteriin ja alv velvolliseksi. AIEMPIA merkintöjä ennakkoperintärekisteristä ja alv velvollisuudesta ei ennen 1.1.2003 ole JOTEN MITEN ON VOINUT TOIMIAKKAAN kun ei ennakkoperintärekisterissä ja alv rekisterissä.

        "ELI 30v KOKEMUSTA EI SAA MITENKÄÄN VUODESTA 2003 ja 30v sitten ei vielä tiedetty homeasioista vielä juurikaan yhtään mitään, firma on ollut perustettuna pöytälaatikossa vuodesta 1983. Päätoimialanakin rakennuspaikan valmistelutyöt.

        Törkeää mainostaa itseään kosteusvaurioalan johtavaksi asiantuntijaksi, kotisivuilla kyllä hienosti muualta poimittua asiantuntijatietoa, se ei vielä tee asiantuntijaksi."

        Että ei pidä paikkaansa 30v kokemus alalta, ei mitenkään.

        Onks tää mainostamista vai mitä? Kunhan homehysteerikkojen huulilla pyörii sana TOFTE niin kaikki hyvinkö?....AIVAN SAMA!!!!

        Se voi olla hyvä tai se voi olla huono...EVVVK

        Jos ei huvita TOFTE niin älkää käyttäkö ja ostakaa palvelu jostain muualta. Jos kiinnostaa niin kokeilkaa.


      • home sweet home
        Eikö jo riitä... kirjoitti:

        Onks tää mainostamista vai mitä? Kunhan homehysteerikkojen huulilla pyörii sana TOFTE niin kaikki hyvinkö?....AIVAN SAMA!!!!

        Se voi olla hyvä tai se voi olla huono...EVVVK

        Jos ei huvita TOFTE niin älkää käyttäkö ja ostakaa palvelu jostain muualta. Jos kiinnostaa niin kokeilkaa.

        Älkää tosiaan kokeilko! Eikä tosiaan oo EVVK. Se mies on oikeasti huijari ja meillä homehelvetissä pyörivillä on rahat muutenkin tiukalla! Sanon siis kaikille teille kohtalotovereille, että älkää kokeilko, älkää ottako riskiä. Tofte sotki ainakin meidän tilannetta todella pahasti, kun olimme roudanneet myyjät paikalle katsomaan kun "asiantuntija" on työssään... Arvatkaa, mitä teki meidän uskottavuudelle! Ja edelleen ollaan lähtöruudussa ja asiantuntijaa vailla, sillä erotuksella, että rahaa paloi tuhansia ja luottamus meni totaalisesti.


      • tofte yhtiöt Oy
        home sweet home kirjoitti:

        Älkää tosiaan kokeilko! Eikä tosiaan oo EVVK. Se mies on oikeasti huijari ja meillä homehelvetissä pyörivillä on rahat muutenkin tiukalla! Sanon siis kaikille teille kohtalotovereille, että älkää kokeilko, älkää ottako riskiä. Tofte sotki ainakin meidän tilannetta todella pahasti, kun olimme roudanneet myyjät paikalle katsomaan kun "asiantuntija" on työssään... Arvatkaa, mitä teki meidän uskottavuudelle! Ja edelleen ollaan lähtöruudussa ja asiantuntijaa vailla, sillä erotuksella, että rahaa paloi tuhansia ja luottamus meni totaalisesti.

        Hei vaan lohjan pariskunta, olenko jo ilmoittanut Teille, että olemme tunnistaneet
        Teidät ja olemme tehneet rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta tällä palstalla.


      • Haista Sweet Home
        tofte yhtiöt Oy kirjoitti:

        Hei vaan lohjan pariskunta, olenko jo ilmoittanut Teille, että olemme tunnistaneet
        Teidät ja olemme tehneet rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta tällä palstalla.

        Eikö ollutkaan totta, mitä kirjoittivat ?


    • Hilkka Marja

      Ottakaa hyvät ihmiset selvää yrityksestä ja tutkimuksen tekijästä ennen kuin tilaatte hometutkijan. Koko maassa on vain muutama todella osaaava sekä kunnollisen koulutuksen saanut ammattilainen, kun puhutaan home- eli mikrobitutkimuksesta, terveyshaitan toteamisesta ja toimivien korjausohjeiden laatimisesta.

      Näillä todella osaavalla en todellakaan kuuitenkaan tarkoita asumisterveysasiantuntijoita, joilla turhien tuntien ja turhien tutkimusten sekä huimien tuntiveloitushintojen (140 €/h !) kanssa vedättäminen näyttää olevan pääasia. Koko homeongelman selvittäminen on jossakin tapauksessa jäänyt kokonaan tutkimatta kun on niin sotkeuduttu näpertelyyn kaiken maailman suhteellisilla kosteuksilla, ammoniakeilla, hiilidioksidilla, asbestilla yms. Parasta AA A -luokkaa ovat kuitenkin laskut. Puhutaan useista tuhansista euroista ja nollatutkimuksesta.

      Eli osaavat sitä asiata sotekea muutkin kun Mr.T ofte.

    • Tofte Yhtiöt Oy

      Koska Suomi24-sivusto ei toimi asianmukaisesti, eli jokainen vastaus viesteihin ei mene oikeaan paikkaan, teemme tässä kaikille yhteisesti ilmoituksen. Kaikkien tässä viestissä mainittujen nimimerkkien takana olevista henkilöistä teemme rikosilmoitukset ja haastamme oikeuteen vastaamaan perättömistä kunniaa loukkaavista kirjoituksista, joiden tarkoituksena on pelkästään vahingoittaa yrityksemme toimintaa. Käräjäoikeudessa tulemme vaatimaan vahingonkorvauksia kaikilta kirjoittajilta. Tiedämme, että osan viesteistä on kirjoittanut meidän kilpailijamme ja osan asiakkaat, jotka ovat jättäneet laskunsa maksamatta.

      Nimimerkit:

      Hei funtsi vähän
      Insinööri 5
      Katso !
      DI 6
      Vau, mikä tausta !
      ihhannananana
      tutkija di 54
      DI 5
      Asiatietova
      Rampo 12
      ja maanrakennusta
      Hellurei hellurei
      22 98
      kaikkea sitä kuulee
      Rane von Remont
      eläkkeelle jo
      jo eläkkeellä
      Hohhoijakkaa
      kppsa
      Tofte fani
      asvalttitia
      Näin arvelinkin
      nimimerkki.
      Tofte tauno K
      katkera kalle
      Vai 30v kokemus(ko)
      home sweet home
      Hilkka Marja


      Tämän viestin on kirjoittanut Tofte Yhtiöt Oy

      • Hui kauheaa

        Hyvähän se vaan on että yritysten palveluista käydään keskustelua, kosteus ja homeasiat ovat monelle vaikea paikka niin ei ole yhdentekevää mistä palvelun tilaa.Yritysten pitää sietää kritiikkiä, ja Tofte kyllä vetää vesiperän jos aikoo nostaa jutun kirjoituksista EI VAAN ONNISTU SE
        “Herjaus oli vuoden 1889 rikoslaissa kunnianloukkaus, jossa tekijä antaa perättömän ilmiannon, syyttää tekemättömästä tai muulla tavoin halventaa toista, tai hankaloittaa henkilön menestystä ja elinkeinoa loukkaamalla tämän kunniaa.” (Wikipedia)
        Eli juridisesti herjausta ei ole enää olemassa.
        Entäpäs kunnianloukkaus?
        “Oikeushenkilöllä ei ole sellaista kunniaa, jota voitaisiin loukata. Oikeushenkilöitä ovat kauppaoikeudelliset yhteisöt (kuten osakeyhtiöt ja osuuskunnat).” (Wikipedia)
        Rikoslain 24 luvun 9 §:n 1 momentin 1 kohdan mukaan kunnianloukkaukseen syyllistyy se, joka esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa. Momentin 2 kohdan mukaan kunnianloukkaukseen syyllistyy myös se, joka muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista. Pykälän 2 momentin mukaan 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä
        Lisäksi
        KKO:2005:1:ssä tulkitaan kunnianloukkaussäännöstöä seuraavasti:
        Elinkeinonharjoittajan on siedettävä tarjoamiinsa tuotteisiin tai palveluksiin kohdistuvaa kärjekästäkin julkista arvostelua,
        Että arvostelu pitää kestää, ja jos ei kestä ei voi mitään.
        Tofte mainosti aiemmin itseään perusteettomasti suomen johtavaksi kosteusvaurioasiantuntijaksi 30v kokemuksella, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa, nyt oli kuitenkin kotisivuilta poistettu tuo väite ja on nyt 28 v kokemuksella (muka)
        Lisäksi kotisivuila mainitaan Since 1982 mikä sekään ei pidä paikkaansa
        Joku kirjoitti
        ”Joo eli pöytälaatikossa ollut firma alkaen 17.03.1983
        toiminta alkanut 1.1.2003 jolloin merkitty ennakkoperintärekisteriin ja alv velvolliseksi. aiempia merkintöjä ennakkoperintärekisteristä ja alv velvollisuudesta ei ennen 1.1.2003 OLE JOTEN MITEN ON VOINUT TOIMIAKKAAN KUN EI OLE OLLUT ENNAKKOPERINTÄREKISTERISSÄ JA ALV REKISTERISSÄ”
        Juuri näin
        Eli 30v kokemusta ei saa mitenkään vuodesta 2003 ja 30v sitten ei vielä tiedetty homeasioista vielä juurikaan yhtään mitään, firma on ollut perustettuna pöytälaatikossa vuodesta 1983. Päätoimialanakin rakennuspaikan valmistelutyöt.
        ELI 8 VUOTTA ON OLLUT TOIMINNASSA TOFTE
        Kun aiemmin Toften kotisivuilla oli maininta johtavasta kosteusvaurioalan asiantuntijasta
        joku kirjoitti
        ”Törkeää mainostaa itseään kosteusvaurioalan johtavaksi asiantuntijaksi, kotisivuilla kyllä hienosti muualta poimittua asiantuntijatietoa, se ei vielä tee asiantuntijaksi. ”
        Aivan totta muualta kopioitu tieto ei tee asiantuntijaksi, lisäksi oli/on harhaanjohtavaa markkinointia väittää johtavaksi asiantuntijaksi.
        Kuluttajavirastoasiamies toteaa harhaanjohtavasta markkinoinnista seuraavaa
        Mainoksista voi saada asiallista tietoa tuotteista, mutta mainostaja tietysti haluaa kertoa tuotteestaan vain myönteisiä asioita, usein aika rankoinkin ylisanoin. Kauppiaallinen kehuminen on sallittua, mutta kuluttajansuojalaki asettaa yrityksille tietyt pelisäännöt. Markkinoinnissa ei saa väittää jotain, joka ei pidä paikkaansa eikä markkinointi saa johtaa kuluttajia harhaan
        Eli toften kotisivumainonta johtaa kuluttajaa harhaan.
        Mikä ei pidä Toften kohdalla paikkaansa?
        Kotisivuilla mainostaa mm seuraavasti
        Suoritamme rakennusten ja rakennusosien kuntotutkimusta laadukkaasti jo vuodesta 1982.
        Ei vaan vuodesta 2003 yritystietojärjestelmän mukaan, yritys ei ole ollut toiminnassa ennen vuotta 2003
        Tofte Yhtiöt Oy on kokenut ja johtava sisäilma- asiantuntija.
        Onko 8v kokemus riittävä kokeneeksi ja johtvaksi sisäilmaasiantuntijaksi
        Olemme johtava rakennusten kosteustekninen asiantuntija 1982 alkaen.
        Väärin vasta vuodesta 2003 alkaen
        Olemme sisäilmatutkimuksen ja rakennusterveyden johtava asiantuntijaliike 1982 alkaen.
        Väärin vasta vuodesta 2003 alkaen
        Miten kehdataan väittää asioita jotka ei pidä paikkaansa, kyllä kuluttajilla on oikeus saada
        oikea tieto siitä miten asiat oikeasti ovat.
        Harhaanjohtavasta markkinnoista Kuluttaja-asiamies voi antaa huomautuksen, vaatia mainonnan korjaamista tai lopettamista ja tarvittaessa viedä asian Markkinaoikeuteen.
        Ja mitä tulee monesti kotisivuillakin mainostettuun johtavaan sitä sun tätä asemaan tuntuu aika kummalta,kyllä jos on johtava alan toimija luulisi että vuosittaiset tulokset eivät olisi olleet miinuksella v 2008 -15.000 ,2009 -46.000 , ja 2010 -12.000 kovin vakaalla pohjalla toiminta ei tunnu olevan.


      • Hui kauheaa
        Hui kauheaa kirjoitti:

        Hyvähän se vaan on että yritysten palveluista käydään keskustelua, kosteus ja homeasiat ovat monelle vaikea paikka niin ei ole yhdentekevää mistä palvelun tilaa.Yritysten pitää sietää kritiikkiä, ja Tofte kyllä vetää vesiperän jos aikoo nostaa jutun kirjoituksista EI VAAN ONNISTU SE
        “Herjaus oli vuoden 1889 rikoslaissa kunnianloukkaus, jossa tekijä antaa perättömän ilmiannon, syyttää tekemättömästä tai muulla tavoin halventaa toista, tai hankaloittaa henkilön menestystä ja elinkeinoa loukkaamalla tämän kunniaa.” (Wikipedia)
        Eli juridisesti herjausta ei ole enää olemassa.
        Entäpäs kunnianloukkaus?
        “Oikeushenkilöllä ei ole sellaista kunniaa, jota voitaisiin loukata. Oikeushenkilöitä ovat kauppaoikeudelliset yhteisöt (kuten osakeyhtiöt ja osuuskunnat).” (Wikipedia)
        Rikoslain 24 luvun 9 §:n 1 momentin 1 kohdan mukaan kunnianloukkaukseen syyllistyy se, joka esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa. Momentin 2 kohdan mukaan kunnianloukkaukseen syyllistyy myös se, joka muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista. Pykälän 2 momentin mukaan 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä
        Lisäksi
        KKO:2005:1:ssä tulkitaan kunnianloukkaussäännöstöä seuraavasti:
        Elinkeinonharjoittajan on siedettävä tarjoamiinsa tuotteisiin tai palveluksiin kohdistuvaa kärjekästäkin julkista arvostelua,
        Että arvostelu pitää kestää, ja jos ei kestä ei voi mitään.
        Tofte mainosti aiemmin itseään perusteettomasti suomen johtavaksi kosteusvaurioasiantuntijaksi 30v kokemuksella, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa, nyt oli kuitenkin kotisivuilta poistettu tuo väite ja on nyt 28 v kokemuksella (muka)
        Lisäksi kotisivuila mainitaan Since 1982 mikä sekään ei pidä paikkaansa
        Joku kirjoitti
        ”Joo eli pöytälaatikossa ollut firma alkaen 17.03.1983
        toiminta alkanut 1.1.2003 jolloin merkitty ennakkoperintärekisteriin ja alv velvolliseksi. aiempia merkintöjä ennakkoperintärekisteristä ja alv velvollisuudesta ei ennen 1.1.2003 OLE JOTEN MITEN ON VOINUT TOIMIAKKAAN KUN EI OLE OLLUT ENNAKKOPERINTÄREKISTERISSÄ JA ALV REKISTERISSÄ”
        Juuri näin
        Eli 30v kokemusta ei saa mitenkään vuodesta 2003 ja 30v sitten ei vielä tiedetty homeasioista vielä juurikaan yhtään mitään, firma on ollut perustettuna pöytälaatikossa vuodesta 1983. Päätoimialanakin rakennuspaikan valmistelutyöt.
        ELI 8 VUOTTA ON OLLUT TOIMINNASSA TOFTE
        Kun aiemmin Toften kotisivuilla oli maininta johtavasta kosteusvaurioalan asiantuntijasta
        joku kirjoitti
        ”Törkeää mainostaa itseään kosteusvaurioalan johtavaksi asiantuntijaksi, kotisivuilla kyllä hienosti muualta poimittua asiantuntijatietoa, se ei vielä tee asiantuntijaksi. ”
        Aivan totta muualta kopioitu tieto ei tee asiantuntijaksi, lisäksi oli/on harhaanjohtavaa markkinointia väittää johtavaksi asiantuntijaksi.
        Kuluttajavirastoasiamies toteaa harhaanjohtavasta markkinoinnista seuraavaa
        Mainoksista voi saada asiallista tietoa tuotteista, mutta mainostaja tietysti haluaa kertoa tuotteestaan vain myönteisiä asioita, usein aika rankoinkin ylisanoin. Kauppiaallinen kehuminen on sallittua, mutta kuluttajansuojalaki asettaa yrityksille tietyt pelisäännöt. Markkinoinnissa ei saa väittää jotain, joka ei pidä paikkaansa eikä markkinointi saa johtaa kuluttajia harhaan
        Eli toften kotisivumainonta johtaa kuluttajaa harhaan.
        Mikä ei pidä Toften kohdalla paikkaansa?
        Kotisivuilla mainostaa mm seuraavasti
        Suoritamme rakennusten ja rakennusosien kuntotutkimusta laadukkaasti jo vuodesta 1982.
        Ei vaan vuodesta 2003 yritystietojärjestelmän mukaan, yritys ei ole ollut toiminnassa ennen vuotta 2003
        Tofte Yhtiöt Oy on kokenut ja johtava sisäilma- asiantuntija.
        Onko 8v kokemus riittävä kokeneeksi ja johtvaksi sisäilmaasiantuntijaksi
        Olemme johtava rakennusten kosteustekninen asiantuntija 1982 alkaen.
        Väärin vasta vuodesta 2003 alkaen
        Olemme sisäilmatutkimuksen ja rakennusterveyden johtava asiantuntijaliike 1982 alkaen.
        Väärin vasta vuodesta 2003 alkaen
        Miten kehdataan väittää asioita jotka ei pidä paikkaansa, kyllä kuluttajilla on oikeus saada
        oikea tieto siitä miten asiat oikeasti ovat.
        Harhaanjohtavasta markkinnoista Kuluttaja-asiamies voi antaa huomautuksen, vaatia mainonnan korjaamista tai lopettamista ja tarvittaessa viedä asian Markkinaoikeuteen.
        Ja mitä tulee monesti kotisivuillakin mainostettuun johtavaan sitä sun tätä asemaan tuntuu aika kummalta,kyllä jos on johtava alan toimija luulisi että vuosittaiset tulokset eivät olisi olleet miinuksella v 2008 -15.000 ,2009 -46.000 , ja 2010 -12.000 kovin vakaalla pohjalla toiminta ei tunnu olevan.

        Näkyypä Toftella olevan tuore protestikin maksamattomista veroista
        7654,00 eur velkojana Verohallinto,Kaakkois-suomen perintäyksikkö voi voi sentään.......


    • no hui kamala ku

      sinuu lapsettaa ja paskat on housussa.

    • asiantutija

      Valeasiantuntijafirmoilla ei voi mennä hyvin.

    • Ollako hyvä vai ei ?

      Tulipas mielenkiintoinen mielipiteiden kirjo vastaan ! Ollako vai eikö ?!

    • töffe

      Ei suositella !!!!!

      • Puuppanen

        Ei missään nimessä, pysykää kaukana kyseisestä huijarifirmasta!!!


    • Paha kello kaus ...

      Eipä paljon näytä keuhuja tulevan !

    • Arvostelun vapaus

      En suosittele kyseistä yritystä huonon kokemuksen perusteella.

    • rehellisyyttä

      Minä olen käyttänyt kyseistä yhtiötä ja oli paras kokemus pitkään aikaan.

      Nämä ilkeät kirjoitukset laatinut yksi ja sama henkilö joka ilmeisesti ei maksanut laskua.

      Näitä jälkikäteen tinkaajia on aina, kun tein muurarin töitä niin pyydettiin kaikki sukulaisetkin etsimään vikoja. Ellei miita löytynyt niin väitettiin, että yhdessä kohtaa vaakasauma 1 mm ohuempi poltetussa tiilessä.

      • Alluuna

        Näin siis vastasi itse Tofte = nimimerkki "rehellisyyttä" ! Niin, siis kunnioittakaamme rehellisyyttä puolin ja toisin ! Tällä kertaa ei kuitenkaan uhkaillut poliisilla.


      • rehellisyyttä
        Alluuna kirjoitti:

        Näin siis vastasi itse Tofte = nimimerkki "rehellisyyttä" ! Niin, siis kunnioittakaamme rehellisyyttä puolin ja toisin ! Tällä kertaa ei kuitenkaan uhkaillut poliisilla.

        Maksa omat laskusi äläkä operoi keskustelupalstalla ja kirjoittele herjoja.

        En ole ko. firmasta mutta tunnen myötätuntoa, kun limanuljaskat, luuserit ja toisten kustannuksella eläjät yrittävät tuhota rehellistä firmaa.

        Jos sulla on valittamista niin tuo rehllisesti nimelläsi esiin vääryydet. Sitä et uskalla tehdä, kun tulee syytteet perättömistä puheista.


      • Alluuna
        rehellisyyttä kirjoitti:

        Maksa omat laskusi äläkä operoi keskustelupalstalla ja kirjoittele herjoja.

        En ole ko. firmasta mutta tunnen myötätuntoa, kun limanuljaskat, luuserit ja toisten kustannuksella eläjät yrittävät tuhota rehellistä firmaa.

        Jos sulla on valittamista niin tuo rehllisesti nimelläsi esiin vääryydet. Sitä et uskalla tehdä, kun tulee syytteet perättömistä puheista.

        Näin hän siis haluaa jatkaa ...


    • Sallu P. Eräreikä

      Tuo on miehen puhetta. Periksi ei tippaakaan paskanjauhajille ja laskunsa maksamatta jättäneille. Hyvä hyvä. Missäpäin virmasi on? Voisin tarvita rehellisiä palveluita jossain vaiheessa.
      Alluuna=kateellinen kieroilija ja harhaanjohtaja. Tämän palstan kuvottava kuuluisuus. Julkkis tai ******s.

      • Alluuna

        Minkähän takia asiakkaat jättävät laskunsa maksamatta, siinäpä kysymys ? Hyvän työnkö ?! vai päin vastoin ?


      • Sallu P. Eräreikä
        Alluuna kirjoitti:

        Minkähän takia asiakkaat jättävät laskunsa maksamatta, siinäpä kysymys ? Hyvän työnkö ?! vai päin vastoin ?

        Taidat tietää. Teeskentelet vain parempaa.
        Persaukiset on ongelma tässä yhteiskunnassa ja lisää koko ajan lappaa kilometritehtaalle. Pikkuvirmoja kaatuu kun heinää. Tofte senkun porskuttaa.
        Rehellisyyden nimissä vielä.


    • 25487962134

      Toften autoja myydään lainvoima com:ssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe