Onko kohteliasta kysyä, millä aikeilla nuoripari on menny kihloihin? Eli ovatko menossa naimisiin (parin kuukauden tai parin vuoden päästä, mutta kuitenkin vakailla aikeilla) vai vain vakinaistaneet suhdettaan muutoin (ilman ajatusta naimisiinmenosta)? En tiedä, miten suhtautua kihlaukseen, kun en ole varma mitä he sillä tarkoittavat. Saako tuollaista kysyä vai otetaanko se loukkauksena? Olen joka tapauksessa heidän puolestaan iloinen.
Onko kohteliasta kysyä
4
993
Vastaukset
- ...
En minä ainakaan tuollaisesta loukkaantuisi, jos kuitenkin ihan nätisti kysyy, että onko häät suunnitteilla. Voithan vielä lisätä, että olet iloinen heidän puolestaan.
- Kyllä mä kysyisin
Voi kai sitä kysyä, että oletteko menossa naimisiin ja oletteko menossa lähiaikoina. Kyselläänhän sitä niiltäkin, jotka ei ole kihloissa. Että "koskas te meette naimisiin?". Ja jotkut jopa kyselee, että "koskas te hankitte lapsia".
Mikä loukkaus kysymys olisi, kun nykyään ei tiedä yhtään mitä se tarkoittaa kun joku sanoo menneensä kihloihin.
Toisaalta taas mielestäni on ehkä loukkaus muutoin kysyä, että millä aikeilla olette menossa kihloihin tai naimisiin... Ja mikä suhteen tila on jne.
Voithan selittää sen, että miksi kysyt. Että nykyään kun kaikki ei ole menossa naimisiin, jotka puhuvat menneensä kihloihin. Siitä ei kannata alkaa väittelemään, onko se kihlaus vai ei...- oletuksia
Minä taas kysyisin nimenomaan tyyliin "koskas olette naimisiin menossa". En kysyisi "millä mielellä" enkä lähtisi selittelemään tarkoituksiani. Itse tulkitsen kysymyksen naimisiinmenosta selkeänä, vaikka vastaaja sitten katsoisikin, että kysyjä utelee tarpeettomia. Mutta en esittäisi kysymystä siinä muodossa, että onko kihlautuneiden aikomus ollenkaan mennä naimisiin vai teinikihloissako sitä vaan ollaan. Muotoilisi sen miten nätisti tahansa, niin minusta se olisi enemmän loukkaavaa kuin oletus, että kun kihloissa ollaan, niin naimisiinkin mennään.
- Römps
oletuksia kirjoitti:
Minä taas kysyisin nimenomaan tyyliin "koskas olette naimisiin menossa". En kysyisi "millä mielellä" enkä lähtisi selittelemään tarkoituksiani. Itse tulkitsen kysymyksen naimisiinmenosta selkeänä, vaikka vastaaja sitten katsoisikin, että kysyjä utelee tarpeettomia. Mutta en esittäisi kysymystä siinä muodossa, että onko kihlautuneiden aikomus ollenkaan mennä naimisiin vai teinikihloissako sitä vaan ollaan. Muotoilisi sen miten nätisti tahansa, niin minusta se olisi enemmän loukkaavaa kuin oletus, että kun kihloissa ollaan, niin naimisiinkin mennään.
Mielestäni myös ihan simppeli kysymys "koska olette naimisiin menossa". Ei muuta. Tuskin tuo kovin loukkaava tai hämmentävä kysymys on. Kaikki kai tietää, että monet ihmiset yhdistää kihlauksen naimisiin menoon. Ihminen voi sitten vastata, että ei me olla menossa naimisiin. Jos eivät ole menossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2944781Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353066Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k522983Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.7996Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78991Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52979