kirjallinen varoitus

pelko perseessä...

Olen saanut isännöitsijältä yhden kirjallisen varoituksen. Seuraavasta saan häädön. En asu vuokralla vaan omassa.
Tosta ensimmäisestä varoituksesta on kulunut kohta kaksi vuotta. Vanheneeko se ikinä? Kaverit sanoo että se vanhenee vuodessa, mutta mulla ei ole mitään hajua, enkä kehtaa soittaa isännöitsijälle...

35

5712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rq

      Kylläpä se varotus on vanhentunut, mitään aikarajaa vanhentumiselle ei kuitenkaan ole. Riippuu myös siitä mistä aiheesta varoitus on tullut. Oletko saanut varoituksen isännöitsijältä vai hallitukselta? Isännöitsijän varoituksilla ei ole mitään lainvoimaa, joten jos et ole saanut varoitusta taloyhtiön hallitukselta, niin voit pyyhkiä sillä pe.....ä.

      • risg

        Isännöitsijä ei lähetä kirjallista varoitusta ilman hallituksen hyväksymistä.
        Yhtiökokous päättää koska varoitus katsotaan vanhentuneeksi, ei isännöitsijä eikä hallitus.


    • mielenkiintoista.

      että on annettu varoitus, varsinkin jos asut viellä omistusasunnossa??

      • pelko perseessä.....

        Olen saanut kirjallisen varoituksen, isännöitsijä lähetti sen mulle mun sähköpostiin, mutta siis hallitus on sen tehnyt, siitä hyvästä kun olin jäänyt ulos ilman avaimia ja ulkovaatteita pakkaseen. Ei ollut edes puhelinta.
        Ohikulkija lainasi mulle puhelinta jolla soitin huoltoyhtiöön, että tulisi avaamaan oven.
        Ei suostuneet tulemaan koska mulla ei ollut rahaa ja olin kännissä.

        Niinpä rikoin rapun ovesta ikkunan, pääsin rappuun, jonka jälkeen potkin oman oveni paskaksi ja pääsin omaan kotiini sisälle.

        Tähän kului noin 25-minuuttia aikaa, ja meteliä. Kun olin päässyt kotiin, poliisit tuli. Naapurit oli soittanu kytille.

        Kytät sano etten mä ollu tehny mitään väärää ja että ne soittaa huoltoyhtiöön ja sanoo niille että niitten ois pitäny tulla avaamaan se ovi. Ja niin ne tekiki, ja mä pääsin jatkamaan uniani.

        Että sellasta.

        Isännöitsijä on sanonu, että: VIELÄ KERRANKI KU SIELLÄ ON SELLANEN METELI ET NAAPURIT SOITTAA
        POLIISILLE, SÄ SAAT HÄÄDÖN.

        Mun mielestä mulla ei ollu muuta vaihtoehtoo ku murtautua kotiin, ja kytätki sano et ihan oikein teit.
        Tehty mikä tehty, anteeksi en oo pyytäny keneltäkään, enkä pyydä.

        Vastaavanlaisten tilanteiden takia olen antanut yhdelle kaverille joka asuu ihan lähellä vara-avaimen, et voin siltä hakee avaimen, kun on niin paska huoltoyhtiö.

        Tietäisköhän joku asianajaja kuinka kauan toi mun kirjallinen varotus on voimassa?

        Hyvä jos täällä uskaltaa edes hengittää, ku koko ajan saa pelätä et naapurit soittaa kytille ja joudun taivasalle...


      • qwerty ...
        pelko perseessä..... kirjoitti:

        Olen saanut kirjallisen varoituksen, isännöitsijä lähetti sen mulle mun sähköpostiin, mutta siis hallitus on sen tehnyt, siitä hyvästä kun olin jäänyt ulos ilman avaimia ja ulkovaatteita pakkaseen. Ei ollut edes puhelinta.
        Ohikulkija lainasi mulle puhelinta jolla soitin huoltoyhtiöön, että tulisi avaamaan oven.
        Ei suostuneet tulemaan koska mulla ei ollut rahaa ja olin kännissä.

        Niinpä rikoin rapun ovesta ikkunan, pääsin rappuun, jonka jälkeen potkin oman oveni paskaksi ja pääsin omaan kotiini sisälle.

        Tähän kului noin 25-minuuttia aikaa, ja meteliä. Kun olin päässyt kotiin, poliisit tuli. Naapurit oli soittanu kytille.

        Kytät sano etten mä ollu tehny mitään väärää ja että ne soittaa huoltoyhtiöön ja sanoo niille että niitten ois pitäny tulla avaamaan se ovi. Ja niin ne tekiki, ja mä pääsin jatkamaan uniani.

        Että sellasta.

        Isännöitsijä on sanonu, että: VIELÄ KERRANKI KU SIELLÄ ON SELLANEN METELI ET NAAPURIT SOITTAA
        POLIISILLE, SÄ SAAT HÄÄDÖN.

        Mun mielestä mulla ei ollu muuta vaihtoehtoo ku murtautua kotiin, ja kytätki sano et ihan oikein teit.
        Tehty mikä tehty, anteeksi en oo pyytäny keneltäkään, enkä pyydä.

        Vastaavanlaisten tilanteiden takia olen antanut yhdelle kaverille joka asuu ihan lähellä vara-avaimen, et voin siltä hakee avaimen, kun on niin paska huoltoyhtiö.

        Tietäisköhän joku asianajaja kuinka kauan toi mun kirjallinen varotus on voimassa?

        Hyvä jos täällä uskaltaa edes hengittää, ku koko ajan saa pelätä et naapurit soittaa kytille ja joudun taivasalle...

        Tuskin olet kuitannut sähköpostiviestiä vastaanotetuksi isännöitsijältä.
        Kirjallinen varoitus kun pitää toimittaa todistettavasti, esim kirjallinen kirjae tai haastemies.

        Oikeuskäytännössä varoitus vanhenee vuodessa.


      • ffdf
        pelko perseessä..... kirjoitti:

        Olen saanut kirjallisen varoituksen, isännöitsijä lähetti sen mulle mun sähköpostiin, mutta siis hallitus on sen tehnyt, siitä hyvästä kun olin jäänyt ulos ilman avaimia ja ulkovaatteita pakkaseen. Ei ollut edes puhelinta.
        Ohikulkija lainasi mulle puhelinta jolla soitin huoltoyhtiöön, että tulisi avaamaan oven.
        Ei suostuneet tulemaan koska mulla ei ollut rahaa ja olin kännissä.

        Niinpä rikoin rapun ovesta ikkunan, pääsin rappuun, jonka jälkeen potkin oman oveni paskaksi ja pääsin omaan kotiini sisälle.

        Tähän kului noin 25-minuuttia aikaa, ja meteliä. Kun olin päässyt kotiin, poliisit tuli. Naapurit oli soittanu kytille.

        Kytät sano etten mä ollu tehny mitään väärää ja että ne soittaa huoltoyhtiöön ja sanoo niille että niitten ois pitäny tulla avaamaan se ovi. Ja niin ne tekiki, ja mä pääsin jatkamaan uniani.

        Että sellasta.

        Isännöitsijä on sanonu, että: VIELÄ KERRANKI KU SIELLÄ ON SELLANEN METELI ET NAAPURIT SOITTAA
        POLIISILLE, SÄ SAAT HÄÄDÖN.

        Mun mielestä mulla ei ollu muuta vaihtoehtoo ku murtautua kotiin, ja kytätki sano et ihan oikein teit.
        Tehty mikä tehty, anteeksi en oo pyytäny keneltäkään, enkä pyydä.

        Vastaavanlaisten tilanteiden takia olen antanut yhdelle kaverille joka asuu ihan lähellä vara-avaimen, et voin siltä hakee avaimen, kun on niin paska huoltoyhtiö.

        Tietäisköhän joku asianajaja kuinka kauan toi mun kirjallinen varotus on voimassa?

        Hyvä jos täällä uskaltaa edes hengittää, ku koko ajan saa pelätä et naapurit soittaa kytille ja joudun taivasalle...

        Olet kyl yksi .----. En viitsi sanoa.

        Ymmärrät varmaankin, että aivan aiheesta olet saanut varoituksen ja varmasti seuraavasta lennät pihalle.

        Jos mennään rikkomaan ikkunoita ja harjoittmaan ovia. Ei ole ihmekään jos lennät pihalle.
        Kuka maksoi lasinkorjauksen ja uuden oven?
        Ilmeisesti sinä itse.

        Toivottomia jotkin asukaas, pitää myöntää. Ja sitten vielä ihmettelevät jos varoituksia tulee.

        Eikä ole mikään selitys, että huolto ei tullut avaamaan ovea. Varmasti olisiva tulleet jos olisit ollut tarpeeksi selväpäivän kertoaa mitä on tapahtunut. Ymmärrät itsekin, että olet ollut hyvin sekaisin.
        Kannattaa miettiä ensi kerralla mitä tekee.

        Vaikka minusta teidän laisenna tapaukset ovat varmoja, että lentävät pellolle kumminkin jossakin vaiheessa. Yleensä kun sen aika nopeasti näkee mitä se meno on. Eikä se muutu siitä miksikään.


      • hall jäsen-60v,setä
        ffdf kirjoitti:

        Olet kyl yksi .----. En viitsi sanoa.

        Ymmärrät varmaankin, että aivan aiheesta olet saanut varoituksen ja varmasti seuraavasta lennät pihalle.

        Jos mennään rikkomaan ikkunoita ja harjoittmaan ovia. Ei ole ihmekään jos lennät pihalle.
        Kuka maksoi lasinkorjauksen ja uuden oven?
        Ilmeisesti sinä itse.

        Toivottomia jotkin asukaas, pitää myöntää. Ja sitten vielä ihmettelevät jos varoituksia tulee.

        Eikä ole mikään selitys, että huolto ei tullut avaamaan ovea. Varmasti olisiva tulleet jos olisit ollut tarpeeksi selväpäivän kertoaa mitä on tapahtunut. Ymmärrät itsekin, että olet ollut hyvin sekaisin.
        Kannattaa miettiä ensi kerralla mitä tekee.

        Vaikka minusta teidän laisenna tapaukset ovat varmoja, että lentävät pellolle kumminkin jossakin vaiheessa. Yleensä kun sen aika nopeasti näkee mitä se meno on. Eikä se muutu siitä miksikään.

        toivottavasti saat kitua jossakin lumihangessa vaikka sairaskohtauksen takia ja joutaisit vaikka putkaan selviämään. Alkuperäisellä kirjoittajalla on poliisin kanta asiaan, se on hvyä. Ja taloyhtiöllä on kaiketi oikeus laskuttaa sinua korjauksista mutta huoltoyhtiö menetteli väärin!!


      • johan on kumma
        pelko perseessä..... kirjoitti:

        Olen saanut kirjallisen varoituksen, isännöitsijä lähetti sen mulle mun sähköpostiin, mutta siis hallitus on sen tehnyt, siitä hyvästä kun olin jäänyt ulos ilman avaimia ja ulkovaatteita pakkaseen. Ei ollut edes puhelinta.
        Ohikulkija lainasi mulle puhelinta jolla soitin huoltoyhtiöön, että tulisi avaamaan oven.
        Ei suostuneet tulemaan koska mulla ei ollut rahaa ja olin kännissä.

        Niinpä rikoin rapun ovesta ikkunan, pääsin rappuun, jonka jälkeen potkin oman oveni paskaksi ja pääsin omaan kotiini sisälle.

        Tähän kului noin 25-minuuttia aikaa, ja meteliä. Kun olin päässyt kotiin, poliisit tuli. Naapurit oli soittanu kytille.

        Kytät sano etten mä ollu tehny mitään väärää ja että ne soittaa huoltoyhtiöön ja sanoo niille että niitten ois pitäny tulla avaamaan se ovi. Ja niin ne tekiki, ja mä pääsin jatkamaan uniani.

        Että sellasta.

        Isännöitsijä on sanonu, että: VIELÄ KERRANKI KU SIELLÄ ON SELLANEN METELI ET NAAPURIT SOITTAA
        POLIISILLE, SÄ SAAT HÄÄDÖN.

        Mun mielestä mulla ei ollu muuta vaihtoehtoo ku murtautua kotiin, ja kytätki sano et ihan oikein teit.
        Tehty mikä tehty, anteeksi en oo pyytäny keneltäkään, enkä pyydä.

        Vastaavanlaisten tilanteiden takia olen antanut yhdelle kaverille joka asuu ihan lähellä vara-avaimen, et voin siltä hakee avaimen, kun on niin paska huoltoyhtiö.

        Tietäisköhän joku asianajaja kuinka kauan toi mun kirjallinen varotus on voimassa?

        Hyvä jos täällä uskaltaa edes hengittää, ku koko ajan saa pelätä et naapurit soittaa kytille ja joudun taivasalle...

        Siis poliisi HYVÄKSYY vahingonteon?????
        Kylläpä on kumma polliisi.

        Meillä tuollainen juopporetku joka todellakin teki samat asiat, joutu putkaan.
        Ulosoton kautta saatiin se rapunikkuna, omaan huoneistoonsa oli mennyt oven yläpuolella olevasta ikkunasta (vanha talo).
        Kytät kun tuli paikalle, niin äijä läks selviämään pasilaan.

        20 vuotta sitäkin juoppoo kateltiin, onneks älysi lähteä.....ja nyt on rauha.

        Kyllä nyt joku roti se pitää olla......


      • yörauha
        pelko perseessä..... kirjoitti:

        Olen saanut kirjallisen varoituksen, isännöitsijä lähetti sen mulle mun sähköpostiin, mutta siis hallitus on sen tehnyt, siitä hyvästä kun olin jäänyt ulos ilman avaimia ja ulkovaatteita pakkaseen. Ei ollut edes puhelinta.
        Ohikulkija lainasi mulle puhelinta jolla soitin huoltoyhtiöön, että tulisi avaamaan oven.
        Ei suostuneet tulemaan koska mulla ei ollut rahaa ja olin kännissä.

        Niinpä rikoin rapun ovesta ikkunan, pääsin rappuun, jonka jälkeen potkin oman oveni paskaksi ja pääsin omaan kotiini sisälle.

        Tähän kului noin 25-minuuttia aikaa, ja meteliä. Kun olin päässyt kotiin, poliisit tuli. Naapurit oli soittanu kytille.

        Kytät sano etten mä ollu tehny mitään väärää ja että ne soittaa huoltoyhtiöön ja sanoo niille että niitten ois pitäny tulla avaamaan se ovi. Ja niin ne tekiki, ja mä pääsin jatkamaan uniani.

        Että sellasta.

        Isännöitsijä on sanonu, että: VIELÄ KERRANKI KU SIELLÄ ON SELLANEN METELI ET NAAPURIT SOITTAA
        POLIISILLE, SÄ SAAT HÄÄDÖN.

        Mun mielestä mulla ei ollu muuta vaihtoehtoo ku murtautua kotiin, ja kytätki sano et ihan oikein teit.
        Tehty mikä tehty, anteeksi en oo pyytäny keneltäkään, enkä pyydä.

        Vastaavanlaisten tilanteiden takia olen antanut yhdelle kaverille joka asuu ihan lähellä vara-avaimen, et voin siltä hakee avaimen, kun on niin paska huoltoyhtiö.

        Tietäisköhän joku asianajaja kuinka kauan toi mun kirjallinen varotus on voimassa?

        Hyvä jos täällä uskaltaa edes hengittää, ku koko ajan saa pelätä et naapurit soittaa kytille ja joudun taivasalle...

        saanut varoitusta.Taidat provoilla, koska tuo poliisin kommentti ei ole uskottava.Vähemmästäkin yömetelistä tulee varoitus.


      • Polizai
        hall jäsen-60v,setä kirjoitti:

        toivottavasti saat kitua jossakin lumihangessa vaikka sairaskohtauksen takia ja joutaisit vaikka putkaan selviämään. Alkuperäisellä kirjoittajalla on poliisin kanta asiaan, se on hvyä. Ja taloyhtiöllä on kaiketi oikeus laskuttaa sinua korjauksista mutta huoltoyhtiö menetteli väärin!!

        Nämä sekopäät osaavat kyllä valehdella sujuvasti. Aivan oikein jos lentää pois taloyhtiöstä. Rappukäytävän ovi laseineen on taloyhtiön omaisuutta, Ja varsinaisessa yhtiökokouksessa vahvistetut järjestyssäännöt määrittelevät kuinka taloyhtiössä käyttäydytään. Ja säännöt koskevat kaikkia asukkaita ja osakkaita. En usko, että poliisit on näin sanoneet. Tiedän kyllä ettei pidä paikkaansa.


      • Polizai

        Miksi ei?


      • Varoitusvaroitus
        ffdf kirjoitti:

        Olet kyl yksi .----. En viitsi sanoa.

        Ymmärrät varmaankin, että aivan aiheesta olet saanut varoituksen ja varmasti seuraavasta lennät pihalle.

        Jos mennään rikkomaan ikkunoita ja harjoittmaan ovia. Ei ole ihmekään jos lennät pihalle.
        Kuka maksoi lasinkorjauksen ja uuden oven?
        Ilmeisesti sinä itse.

        Toivottomia jotkin asukaas, pitää myöntää. Ja sitten vielä ihmettelevät jos varoituksia tulee.

        Eikä ole mikään selitys, että huolto ei tullut avaamaan ovea. Varmasti olisiva tulleet jos olisit ollut tarpeeksi selväpäivän kertoaa mitä on tapahtunut. Ymmärrät itsekin, että olet ollut hyvin sekaisin.
        Kannattaa miettiä ensi kerralla mitä tekee.

        Vaikka minusta teidän laisenna tapaukset ovat varmoja, että lentävät pellolle kumminkin jossakin vaiheessa. Yleensä kun sen aika nopeasti näkee mitä se meno on. Eikä se muutu siitä miksikään.

        Kyllä ihmisen pitää kuolla pakkaseen oven taakse, sillä lasin rikkominen on ihan väärin.


      • Anonyymi
        johan on kumma kirjoitti:

        Siis poliisi HYVÄKSYY vahingonteon?????
        Kylläpä on kumma polliisi.

        Meillä tuollainen juopporetku joka todellakin teki samat asiat, joutu putkaan.
        Ulosoton kautta saatiin se rapunikkuna, omaan huoneistoonsa oli mennyt oven yläpuolella olevasta ikkunasta (vanha talo).
        Kytät kun tuli paikalle, niin äijä läks selviämään pasilaan.

        20 vuotta sitäkin juoppoo kateltiin, onneks älysi lähteä.....ja nyt on rauha.

        Kyllä nyt joku roti se pitää olla......

        jaa pitäiskö sitä paleltua kuoliaaksi sitten?


    • oikeus ja kohtuus

      muta älä aiheuta häiriöitä, silloin on aina silmätikkuna yhtiössä. Isännöitsijä /hallitus ei ole toiminut oikein kun ei ole toimittanut kirjatulla kirjeellä (kuittaus) sinulle sitä "varoitusta" Ja kun ne ei sitä ole tajunneet, niin ei ne kenties muitakaan sääntöjä hallitse. Huoltofirma toimi väärin, sinne voisi jollakin tavalla toimittaa poliisin terveiset (niin ettei sinua tunnisteta, ettet joudu "hyvä veli" porukoiden silmätikuksi.)
      Olet ottanut opiksesi tapahtuneesta, ja näitä palstoja on joissa voit hakea neuvoja ja kiitos rehellisestä kertomuksestasi, saat neuvoja. Laki24 on myös hyvä paikka etsiä tietoa.
      Vuosien ajan olen ollut hallituksessa ja en hyväksy sitä että joku otetaan yhtiössä silmätikuksi sen takia että on kerran tehnyt jotakin hölmöä, yleensä nuoret, vanhoillehan ei sanota mitään vaikka mitä tekisivät.

      • Rauha1

        varoituksia kun ilmiannoin hallituksen puheenjohtajan varastelua ja muuta mielivaltaa.
        Tämä h. pj. oli niin kasvanut riitelemällä omaisuuden ja vallan kasvattamiseen, että päätin etten tuhlaa elämääni riitelemiseen. Muutin pois siitä talosta.


    • Näin se vaan on

      voi yksin antaa varoitusta, se on hallituksen asia. Yhtiöjärjestyksessä määritellään yhtiön nimen allekirjoittaminen. Harvoin jos koskaan se on annettu pelkästään isännöitsijälle. Jos varoitus on väärin allekirjoitetu, ei sillä ole mitään arvoa. Katso yhtiönne yhtiöjärjestys.

      • Repu465

        Yhtiön nimen kirjoittaa isännöitsijä, hallituksen puheenjohtaja tai kaksi hallituksen jäsentä. Isännöitsijällä on oikein ja velvollisuus antaa varoitus mikäli ei elämän meno ei ole normien mukaista. Neuvoksi ketjun aloittaneelle, että lopeta juopottelu ja ala elämään ihmisiksi niin et joudu ongelmiin.


      • Nimi Erkki
        Repu465 kirjoitti:

        Yhtiön nimen kirjoittaa isännöitsijä, hallituksen puheenjohtaja tai kaksi hallituksen jäsentä. Isännöitsijällä on oikein ja velvollisuus antaa varoitus mikäli ei elämän meno ei ole normien mukaista. Neuvoksi ketjun aloittaneelle, että lopeta juopottelu ja ala elämään ihmisiksi niin et joudu ongelmiin.

        Kirjoitit: "Yhtiön nimen kirjoittaa isännöitsijä, hallituksen puheenjohtaja tai kaksi hallituksen jäsentä." Voi olla näin jossakin yhtiössä, jossa on vain tyhmiä osakkeenomistajia.

        YLEENSÄ se on yhtiöjärjestyksessä kirjattu näin:
        "Yhtiön toiminimen kirjoittavat kaksi hallituksen jäsentä yhdessä tai isännöitsijä yhdessä jonkun hallituksen jäsenen kanssa."
        Isännöitsijä ei siis voi eikä ainkaan saa yksin kirjoittaa yhtiön toiminimeä.

        Voi tietenkin olla erilaisia variaatioita, mutta tyhämä taloyhtiö (=osakkeenomistajat) on se, joka antaa isännöitsijän yksin kirjoittaa yhtiön toiminimen.

        Hallituksella on oikeus antaa varoituksia, jos todellinen syy on olemassa. Jatkokäsittely tapahruu tarpeen mukaan yhtiökokouksessa - esim. asunnon hallintaanotto-menettelyn vireille saattaminen. Hallintaanotosta on selkeät määräykset Asunto-osakeyhtiölaissa.


      • "talkkari"
        Nimi Erkki kirjoitti:

        Kirjoitit: "Yhtiön nimen kirjoittaa isännöitsijä, hallituksen puheenjohtaja tai kaksi hallituksen jäsentä." Voi olla näin jossakin yhtiössä, jossa on vain tyhmiä osakkeenomistajia.

        YLEENSÄ se on yhtiöjärjestyksessä kirjattu näin:
        "Yhtiön toiminimen kirjoittavat kaksi hallituksen jäsentä yhdessä tai isännöitsijä yhdessä jonkun hallituksen jäsenen kanssa."
        Isännöitsijä ei siis voi eikä ainkaan saa yksin kirjoittaa yhtiön toiminimeä.

        Voi tietenkin olla erilaisia variaatioita, mutta tyhämä taloyhtiö (=osakkeenomistajat) on se, joka antaa isännöitsijän yksin kirjoittaa yhtiön toiminimen.

        Hallituksella on oikeus antaa varoituksia, jos todellinen syy on olemassa. Jatkokäsittely tapahruu tarpeen mukaan yhtiökokouksessa - esim. asunnon hallintaanotto-menettelyn vireille saattaminen. Hallintaanotosta on selkeät määräykset Asunto-osakeyhtiölaissa.

        Riippuu tietysti huoltoyhtiön tiedotteesta, pitääkö asukaan suorittaa ovenavausmaksu ns. käteis-periaatteella, vai hyväksyykö huoltoyhtiö laskulla suoritettavan ovenavuksen.
        Tästäkin olemassa käytäntö, jos asukkaalla ollut aiemmin ovenavauspyyntö, eikä ole suorittanut aiempaa laskuaan, niin huoltoyhtiö ei tälle toista kertaa ovea avaa, koska huoltoyhtiöillä (ainakin aiemmassa, missä olin töissä) on ns. musta kirja, johon merkataan maksamattomat...
        Tarkistettu myös poliisiviranomaisilta, että huoltoyhtiöllä EI ole velvoitetta (ei ole heitteillejättö) avata ovea, jos asukkaalla ei ole suorittaa velvoitettavaa maksua, koska kyseessä on rahallinen palvelu, ei ilmainen.
        Myöskin huoltomies saa omaa harkintaansa käyttäen päättää, onko sisään päästettävän asukkaan "kunto" sitä luokkaa, ettei hänestä mm. mahdollisesti ole haittaa muille asukkaille, puolisolleen, tahi muuten käytös arvelluttavaa... (mm. yleinen rauhan häiritseminen)
        Eli tässäkin tapauksessa huoltomies ei kuvauksesta päätellen ole toiminut väärin, sillä väittäisin näin, että on olemassa muitakin ratkaisuja, kuin aiheuttaa yleistä aineellista vahinkoa ympäristössään, kuten tässä tapauksessa on käynyt.
        Jos käyttäytymisesi (yleisiä yhtiösääntöjä noudattava asuminen) on tämän jälkeen ollut ns. normaalia, niin tuskinpa sinulla on enää "huolta huomisesta" vaan minkäs sitä tietää, riippuu isännöitsijästä ja hallituksesta (naapureistasi), sillä niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa/niin makaa, kuin petaa...


      • 15+7
        Nimi Erkki kirjoitti:

        Kirjoitit: "Yhtiön nimen kirjoittaa isännöitsijä, hallituksen puheenjohtaja tai kaksi hallituksen jäsentä." Voi olla näin jossakin yhtiössä, jossa on vain tyhmiä osakkeenomistajia.

        YLEENSÄ se on yhtiöjärjestyksessä kirjattu näin:
        "Yhtiön toiminimen kirjoittavat kaksi hallituksen jäsentä yhdessä tai isännöitsijä yhdessä jonkun hallituksen jäsenen kanssa."
        Isännöitsijä ei siis voi eikä ainkaan saa yksin kirjoittaa yhtiön toiminimeä.

        Voi tietenkin olla erilaisia variaatioita, mutta tyhämä taloyhtiö (=osakkeenomistajat) on se, joka antaa isännöitsijän yksin kirjoittaa yhtiön toiminimen.

        Hallituksella on oikeus antaa varoituksia, jos todellinen syy on olemassa. Jatkokäsittely tapahruu tarpeen mukaan yhtiökokouksessa - esim. asunnon hallintaanotto-menettelyn vireille saattaminen. Hallintaanotosta on selkeät määräykset Asunto-osakeyhtiölaissa.

        Nyt kyl ei kannattaisi johdatella toisia harhaan. Olen itse nähnyt satoja asunto-osakeyhtiöiden yhtiöjärjstyksiä. Enkä yhdessäkään ole törmännyt tuollaiseen, et isännöitsijä ei yksin voisi kirjoitta nimeä. Vaan tarvisi siihen jonkun hallituksen jäsenen.

        Se aivan perus juttu menee tyyliin. et Yhtiöntoinimen kirjoittaa hallituksen puheenjohtaja tai isännöitsijä. Kumpikin erikseen tai yhdessä.
        Harvemmin on pelkillä hallituksen jäsenillä oikeutta kirjoittaa nimeä edes toisen jäsenen kanssa.

        Naureskelen tässä ihmessäni, et jos tilanne olisi sellainen et isännöitsijä ei voisi kirjoittaa nimeä yksin. Niin mahtaisi olla hänen toimintasa aika vaikeaa.
        Itse en varmaankaan alkaisi sellaisessa yhtiössä toimimaan.


        Mut kuten monet ovat sanoneet....Aloittajalle.

        Varoitus on voimassa ja on hyvä pitää todella hiljaista menoa nyt. Ei varoituksia turhasta jaeta, Vaikka harvemmin oikein varoitettava itse edes tajuaa asian vakavuutta.
        Omat kokemuksen osoittaa, että harvoin nähden varoitettujen elämöinti tai mistä sitten onkaan varoitettu (käytös muuttuu). Vaan ovat sitten pihalla joka tapauksessa jonkun ajanpäästä.


      • kauhea hämmästys
        15+7 kirjoitti:

        Nyt kyl ei kannattaisi johdatella toisia harhaan. Olen itse nähnyt satoja asunto-osakeyhtiöiden yhtiöjärjstyksiä. Enkä yhdessäkään ole törmännyt tuollaiseen, et isännöitsijä ei yksin voisi kirjoitta nimeä. Vaan tarvisi siihen jonkun hallituksen jäsenen.

        Se aivan perus juttu menee tyyliin. et Yhtiöntoinimen kirjoittaa hallituksen puheenjohtaja tai isännöitsijä. Kumpikin erikseen tai yhdessä.
        Harvemmin on pelkillä hallituksen jäsenillä oikeutta kirjoittaa nimeä edes toisen jäsenen kanssa.

        Naureskelen tässä ihmessäni, et jos tilanne olisi sellainen et isännöitsijä ei voisi kirjoittaa nimeä yksin. Niin mahtaisi olla hänen toimintasa aika vaikeaa.
        Itse en varmaankaan alkaisi sellaisessa yhtiössä toimimaan.


        Mut kuten monet ovat sanoneet....Aloittajalle.

        Varoitus on voimassa ja on hyvä pitää todella hiljaista menoa nyt. Ei varoituksia turhasta jaeta, Vaikka harvemmin oikein varoitettava itse edes tajuaa asian vakavuutta.
        Omat kokemuksen osoittaa, että harvoin nähden varoitettujen elämöinti tai mistä sitten onkaan varoitettu (käytös muuttuu). Vaan ovat sitten pihalla joka tapauksessa jonkun ajanpäästä.

        "Yhtiöntoinimen kirjoittaa hallituksen puheenjohtaja tai isännöitsijä. Kumpikin erikseen tai yhdessä."
        Mitä järkeä tässä on - kumpikin yhdessä tai erikseen?


      • hallpj7534
        kauhea hämmästys kirjoitti:

        "Yhtiöntoinimen kirjoittaa hallituksen puheenjohtaja tai isännöitsijä. Kumpikin erikseen tai yhdessä."
        Mitä järkeä tässä on - kumpikin yhdessä tai erikseen?

        Jossain vääräleukojen yhtiössä varmasti asia voi ehkä olla noin kirjattu, kuka sitten sellaista vitsii riesakseen ottaa onkin eri asia: "Yhtiön toiminimen kirjoittavat kaksi hallituksen jäsentä yhdessä tai isännöitsijä yhdessä jonkun hallituksen jäsenen kanssa."

        Asia 95% taloyhtiöistä on kirjattu yhtiöjärjestykseen näin: " Yhtiön toiminimen kirjoittavat hallituksen puheenjohtaja ja yhtiön isännöitsijä kumpikin yksin tai kaksi hallituksen jäsentä yhdessä."


      • Omat rahat
        hallpj7534 kirjoitti:

        Jossain vääräleukojen yhtiössä varmasti asia voi ehkä olla noin kirjattu, kuka sitten sellaista vitsii riesakseen ottaa onkin eri asia: "Yhtiön toiminimen kirjoittavat kaksi hallituksen jäsentä yhdessä tai isännöitsijä yhdessä jonkun hallituksen jäsenen kanssa."

        Asia 95% taloyhtiöistä on kirjattu yhtiöjärjestykseen näin: " Yhtiön toiminimen kirjoittavat hallituksen puheenjohtaja ja yhtiön isännöitsijä kumpikin yksin tai kaksi hallituksen jäsentä yhdessä."

        on tullut suuria ja kalliita asioita/ongelmia sen vuoksi, että isännöitsijä on saanut kirjoittaa yhtiön nimen. Monia isännöitsijöitä on suomessa tuomittu jopa vankilaan, joten en itse haluaisi antaa avointa valtakirjaa isännöitsijälle. Olisiha se hyvä, että hallituksen jäsenetkin tietäisivät, mihin taloyhtiön rahoja käytetään - tietenki edellyttäisi, että hallituksen jäsenillä olisi edes alkeelliset tiedot siitä, miten taloyhtiötä oikeasti kuuluu hoitaa - myös taloudellisesti.
        Tottakai jokainen voi antaa rahansa jonkun muun käytettäväksi, mutta ei silloin kannata itkeä, kun niitä käytetöään holtittomasti.


      • koodilukko
        "talkkari" kirjoitti:

        Riippuu tietysti huoltoyhtiön tiedotteesta, pitääkö asukaan suorittaa ovenavausmaksu ns. käteis-periaatteella, vai hyväksyykö huoltoyhtiö laskulla suoritettavan ovenavuksen.
        Tästäkin olemassa käytäntö, jos asukkaalla ollut aiemmin ovenavauspyyntö, eikä ole suorittanut aiempaa laskuaan, niin huoltoyhtiö ei tälle toista kertaa ovea avaa, koska huoltoyhtiöillä (ainakin aiemmassa, missä olin töissä) on ns. musta kirja, johon merkataan maksamattomat...
        Tarkistettu myös poliisiviranomaisilta, että huoltoyhtiöllä EI ole velvoitetta (ei ole heitteillejättö) avata ovea, jos asukkaalla ei ole suorittaa velvoitettavaa maksua, koska kyseessä on rahallinen palvelu, ei ilmainen.
        Myöskin huoltomies saa omaa harkintaansa käyttäen päättää, onko sisään päästettävän asukkaan "kunto" sitä luokkaa, ettei hänestä mm. mahdollisesti ole haittaa muille asukkaille, puolisolleen, tahi muuten käytös arvelluttavaa... (mm. yleinen rauhan häiritseminen)
        Eli tässäkin tapauksessa huoltomies ei kuvauksesta päätellen ole toiminut väärin, sillä väittäisin näin, että on olemassa muitakin ratkaisuja, kuin aiheuttaa yleistä aineellista vahinkoa ympäristössään, kuten tässä tapauksessa on käynyt.
        Jos käyttäytymisesi (yleisiä yhtiösääntöjä noudattava asuminen) on tämän jälkeen ollut ns. normaalia, niin tuskinpa sinulla on enää "huolta huomisesta" vaan minkäs sitä tietää, riippuu isännöitsijästä ja hallituksesta (naapureistasi), sillä niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa/niin makaa, kuin petaa...

        Meinaatko tosiaan et raha on joku kynnyskysymys heitteillejättöä määriteltäessä. Jos sut ryöstetään ja muilutetaan johonki valtatien laitaan ja siellä sitte liftaat munasillaan pakkasessa, ni on kai ihan oikein ettei paikalle sattunu taxi ota sua kyytiin koska sul ei oo rahaa...ja kenties olit tulossa pikkujouluista...taisit olla vähän maistissa...rettelöivä juoppo...hyvä ku ryöstivät sut.

        Paljon vähemmmillä vahingoilla ois selvitty, jos se huoltomies ois avannu oven. Paitsi et sitte se ois ite ehkä kärähtäny ratista.

        Ei ehkä oo kovin fiksuu särkee omistamansa firman ovia, mut reaktioon on aina vastareaktio, ja kyllä se joka ekana lyö, on musta aloittaja.


    • Porno-Jalmari

      Annat isännöitsijälle sekä koko taloyhtiön hallitukselle suullisen varoituksen turpiinvedosta jos ei nillitys lopu.

    • dklsfjskjkdl

      Jos ei huoltofirma tule avaamaan ovea niin olisit soittanut poliisille. Kännissä ei varmaan kyllä järki juokse niin paljoa. Ehkäpä voisit jättää alkoholin pois kun siitä ei seuraa mitään muuta kuin ongelmia.

    • Porno-Jalmari

      Taas on bileaika ja aloittajan kaltaiset kännissä töheltäjät keräävät varoituksia koko sarjan.

      Tyhmyydestä sakotetaan katsokaas...

    • Oikeustoteutuu
      • Onkonäinsiis

        Siis tämä tuomari linjaa asunto-osakeyhtiön hallituksen valehteleman varoituksen oikeudenmukaiseksi nykykäytännöksi ja sumplii puolustuksen asianajajan kanssa kavereille suopean tuomion. Kantajalta poistetaan oikeussuoja?

        Häh? Tämä tuomio löyhkää ja kauas.


      • 787978788

        Eiköhän tuomio ole aivan oikein. Ihmiset nyt saavat varoitella toisiaan vähän mistä haluavat. Varoituksen kohteeksi joutuminen kun ei vielä oikein loukkaa mitään oikeushyvää.

        Jos taloyhtiö tekee jotain todellista, vaikkapa ottaa asunnon haltuun, sitten toki voi tulla punnittavaksi perusteluiden painavuus.


    • HJYi

      Minä sain kirjallisen varoituksen kun laitoin lintulaudan parvekkeelleni ja ruokin lintuja. :) Hauskaa sakkia meidän taloyhtiössä

      • Anonyymi

        Jos haluat leikkia omakotilatoasukasta, sinun pitää muuttaa omakotilatoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat leikkia omakotilatoasukasta, sinun pitää muuttaa omakotilatoon.

        Näin kaikki järkevät tietenkin tekee, ei tarvi katella avohoidokkeja mummoja.


    • Anonyymi

      On kaikenlaisia isännöitsijöitä. Koska olet taloyhtiön osakas niin sinulla on oikeus osallistua yhtiökokoukseen ja vaatia että taloyhtiö vaihtaa isännöitsijän sellaiseen joka toimii osakkaiden eduksi. Nyt ei niin ole tapahtunut.
      Jos kertaluontoisesti on kännissä ja vaarana on paleltuminen pakkasessa sen takia että isännöitsijä/huoltoyhtiö ei toimi velvollisuuksiensa mukaan, niin silloin on kyse ihmishengen vaarantamisesta. Isännöitsijälle voi vaatia kovia rangastuksia sellaisesta puhumattakaan että lentää toimestaan välittömästi kuin leppäkeihäs.
      En jättäisi asiaa hoitamatta.

      • Anonyymi

        Näin toimittiin meilläkin ja saatiin uusi tehokas isännöitsijä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe