Kuopiolaiset huolissaan paluumuutosta Varkauteen

Se paistaa läpi kun ne on alkaneet parjaamaan ja vähättelemään kaikilla niiden tiedoitusvälineillä Varkautta. Maakuntaradio ja Savonsanomat etunenässä. Eihän tuommoinenkaan Matkuksen korpikauppakeskus pitäisi olla mitenkään mahdollista nykylainsäädännön ja ministerin ohjeiden mukaan. Sehän selvisi jo tuossa Mot ohjelmassa. Sehän tappais Kuopion keskustan täysin ja siksi se on katsottava vain pelkäksi silmänkääntötempuksi Varkautta ja ennenkaikkea Pieksänmäen Ideaparkkia kohtaan. Mikään lakihan ei estä meitä tekemästä suurta kauppakeskusta Joutenlahden rantaan kun ilouutiset StoraEnsolta on saatu

16

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuoppijolainen

      varmaan ovat kuopiolaiset huolissaan paluumuutosta Varkauteen. Viettävät varmaan oikein unettomia öitä asian takia. Eppäillä soppii niitä Ensonkin hyviä uutisia. Tosiasia vaan on, että tämä Varkaus on yksi paska läävä, joka tulee varmaan katoamaan kokonaan kartalta.

    • niin!

      Koko yö meni taaskin valvoessa,kun mietin maastapakoa varkauteen(pienellä).
      Alkakaahan rakennella asuntoja tuleville muuttajille...hehheh...

      • ex varkautelainen

      • ex varkautelainen kirjoitti:

        Ei tainnut kuulua niitä ilouutisia ainakaan vielä tänään.

        Varkauden kierrätyslaitos Stora Enson veitsen alla ja lomautuksia.

        http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/stora-enso-keskittää-toimintoja-työpaikkoja-vaarassa/534867

        Se Corenson kohtalohan jo tiedettiin aikaa sitten sitä on vain pitkitetty. Sampilaitoksen hakemukset kerrottiin isolla kirjaimilla SS:ssa että ne on juuttuneet EU:n byrokratiaan. Totuus taitaa olla että ne on Kuopion TE keskuksella pöydällä. Se on sitä mistä on alettu puhua sitä maakunnallista yhteistyötä. Vihdoinkin täällä on herätty. Mielenkiintoista miten lähiuutiset SS:llä katoaa kun ne koskee Kuopiota mm.Honeywellin vähennykset. No siinähän se Kuopion teollisuus onkin.


      • ex varkautelainen
        bruno2 kirjoitti:

        Se Corenson kohtalohan jo tiedettiin aikaa sitten sitä on vain pitkitetty. Sampilaitoksen hakemukset kerrottiin isolla kirjaimilla SS:ssa että ne on juuttuneet EU:n byrokratiaan. Totuus taitaa olla että ne on Kuopion TE keskuksella pöydällä. Se on sitä mistä on alettu puhua sitä maakunnallista yhteistyötä. Vihdoinkin täällä on herätty. Mielenkiintoista miten lähiuutiset SS:llä katoaa kun ne koskee Kuopiota mm.Honeywellin vähennykset. No siinähän se Kuopion teollisuus onkin.

        Taida tuo Honeywellin yksikkö oikeastaan olla tehdas vaan se käsittää mm. tuotekehitys- ja projektitoimintoja jotka toki liittyvät teollisuuden järjestelmiin. Tuotannon teettävät nykyään sopimusvalmistajilla jossain muualla.
        Sattumoisin tiedän Kuopiossa olevan muutakin tuon tyyppistä kehitystoimintaa.

        Ainakin minä luin Honeywelliä koskevan uutisen juuri SS:sta joitain viikkoja sitten joka taisi koskea mahdollisia vähennyksiä.


      • :-)
        bruno2 kirjoitti:

        Se Corenson kohtalohan jo tiedettiin aikaa sitten sitä on vain pitkitetty. Sampilaitoksen hakemukset kerrottiin isolla kirjaimilla SS:ssa että ne on juuttuneet EU:n byrokratiaan. Totuus taitaa olla että ne on Kuopion TE keskuksella pöydällä. Se on sitä mistä on alettu puhua sitä maakunnallista yhteistyötä. Vihdoinkin täällä on herätty. Mielenkiintoista miten lähiuutiset SS:llä katoaa kun ne koskee Kuopiota mm.Honeywellin vähennykset. No siinähän se Kuopion teollisuus onkin.

        Brunon krooninen Kuopio-fobia saa yhä huvittavampia muotoja. Ei taida olla kaikki kotona...


      • Provo mikä provo
        :-) kirjoitti:

        Brunon krooninen Kuopio-fobia saa yhä huvittavampia muotoja. Ei taida olla kaikki kotona...

        bruno on selvä provo. ei kukaan voi olla noin pihalla ja vihan kalvama 8-)


      • Varkkila
        :-) kirjoitti:

        Brunon krooninen Kuopio-fobia saa yhä huvittavampia muotoja. Ei taida olla kaikki kotona...

        Hän oli sitä mieltä, että minäkin olen Kuopiolaisten akentti, joka täällä kirjoittelen...Syynä oli tietty se, etten hyväksy hänen visioitaan siitä eläkeläisten valtavasta takaisinmuutto-tsunamista jne.
        Lisäksi hän ei ole koskaan suostunut paljastamaan, mitä tehdään Varkauden vanhoille ja tyhjille asunnoille...Ei hän ole siis Kuopiolle kateellinen...Ei siis ollenkaan...hah!


      • ???
        Varkkila kirjoitti:

        Hän oli sitä mieltä, että minäkin olen Kuopiolaisten akentti, joka täällä kirjoittelen...Syynä oli tietty se, etten hyväksy hänen visioitaan siitä eläkeläisten valtavasta takaisinmuutto-tsunamista jne.
        Lisäksi hän ei ole koskaan suostunut paljastamaan, mitä tehdään Varkauden vanhoille ja tyhjille asunnoille...Ei hän ole siis Kuopiolle kateellinen...Ei siis ollenkaan...hah!

        Mistäköhän noin hassu, tai ennemminkin hassusti suunnattu, katkeruus Brunolla kumpuaa?


      • Varkkila
        ??? kirjoitti:

        Mistäköhän noin hassu, tai ennemminkin hassusti suunnattu, katkeruus Brunolla kumpuaa?

        Kun hänen ensimmäiset viestinsä olivat sitä laatua,että "saisivat nuo tehtaat jo lopettaakin saastuttamisen, niin pääsee paluumuuttajien tsunami iskeytymään hajuttomaan Varkauteen."
        Sen jälkeen takki kääntyi ja toivotaan tehtaille jatkoa ja uutta yritystä toisensa viereen, jota sitten kuihtuva Kuopio jää ihmettelemään....
        No, tällaista se vaan on välillä.


    • Varkkila

      riittää sitä huumoria aika paljon tuonne Kuopion suuntaan, kuules Pruunis. No, kerro meille nyt vihdoinkin, että mitä tehdään tyhjiksi jääville asunnoille, jotka tänne Varkauteen vääjäämättä jäävät?
      Sanojesi mukaan, takaisin muuttavat varakkaat eläkeläiset eivät sellaisia homelääviä kelpuuta, vaan heille tullaan rakentamaan luksusta, koska rahaa siis on ja paljon. Mitä tehdään tyhjille asunnoille?

      • kyllästynyt 10

        näyttää riittävän mielipiteitä kaikkiin asioihin joka itsessään on ihan hyvä, mutta kun se linja on, että muut on väärässä ja ainoastaan MINÄ olen oikeassa niin, pikkuisen tökkii tuo linja. Milloin olet esittämässä rikasta, milloin köyhää jne. Vähän niinkuin nämä Varkauden perussuomalaiset, huh mikä nimi! Eli ollaan tilanteen mukaan samaa mieltä joittenkin kanssa, josko siitä saisi hyötyä itselle myös. Sinä tosin kirjoitat laidasta laitaan, että myöhemmin pääset sanomaan, että olit oikeassa! No joskus se sattuu kohdilleen kun haukkuu ja veikkaa kaikkia tahoja, vai mitä V?arkkila???


      • Varkkila
        kyllästynyt 10 kirjoitti:

        näyttää riittävän mielipiteitä kaikkiin asioihin joka itsessään on ihan hyvä, mutta kun se linja on, että muut on väärässä ja ainoastaan MINÄ olen oikeassa niin, pikkuisen tökkii tuo linja. Milloin olet esittämässä rikasta, milloin köyhää jne. Vähän niinkuin nämä Varkauden perussuomalaiset, huh mikä nimi! Eli ollaan tilanteen mukaan samaa mieltä joittenkin kanssa, josko siitä saisi hyötyä itselle myös. Sinä tosin kirjoitat laidasta laitaan, että myöhemmin pääset sanomaan, että olit oikeassa! No joskus se sattuu kohdilleen kun haukkuu ja veikkaa kaikkia tahoja, vai mitä V?arkkila???

        Vai perussuomalaiset. Hyi sinua :)
        Kuten monta kertaa aiemmin, niin vielä kerran sinullekkin ajatuksia kirjoittelusta täällä:
        -Ei, en hermoile koskaan täällä
        -Kirjoitan kärjistetysti käytännössä aina, enkä mielistele ihmisiä
        -Kirjoitukseni ovat omia mielipiteitäni ja jos joku esittää toisen näkemyksen ja pystyy todistamaan sen, niin otan kyllä oppia.

        Sanoit, että haukun kaikkia tahoja täällä. Todista väitteesi.
        Kun kerroin, mitä arvelen Varkauden tulevaisuudesta, niin minut manattiin "Kuopion agentiksi" ja väitettiin, että oikein toivon tehtaiden lopettavan. Pystyin itse osoittamaan omista kirjoituksistani, että olen mm. kirjoittanut moneen kertaan toivovani tehtaiden jatkavan ja toivovani uusien yrittäjien tulevan kaupunkiin. Olen vain ollut harmistunut siitä, että uusien yrittäjien aloittaminen tässä paikassa on niiiiiiiiiiiiiiiiiiin vaikeaa, että oikein ihmetyttää, kuinka joku enää edes jaksaa.
        Väestökato ja tyhjät asunnot....Pitkään olen kirjoitellut noista...Olenko ollut väärässä?
        Kun kerroin näistä 10-15 vuotta vanhoista jutuista, niin minun käskettiin lopettaa vanhojen muistelu...Kas kummaa, kun ihan Warkauden lehden pääkirjoituksissa on sittemmin kirjoitettu samoista asioista, vaikkakin hieman hyssytellen.
        Minua on haukuttu köyhäksi, työttömäksi, Kuopiolaiseksi ja nyt vielä Perussuomalaiseksi...Milloin tämä parjaus oikein loppuu? :)


    • meritaimen

      Ei paluumuutto varkauteen ala koskaan, vaan kuopiolaiset ollee huolissaan siitä, että sinne joskus eksyneet eteläsuomalaiset lähtevät takaisin etelään viisastuneina yhdestä huonosta valinnasta.

    • pu ha haa kyllä naur

      Tsupari sanoi meillä menevän hyvin ja ei kehdata käyttää 40 millin
      puskurirahastoa.

    • Kuopionkingi

      meritaimen! Mikä siitä Kuopiosta tekee niin huonon että takaisin etelään muuttaisivat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe