Miksi volume

vahvareissa.

Voisko joku selittää miksi vahvareissa volume säädön numerointi on takaperoinen. Eli kun ääntä lisää niin numerointi etenee nollaan päin. Mua vituttaa tollanen voiko sille tehdä jotakin?

16

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näemmä

      vahvareista.
      Minun vahvareissani, 3 kpl, Philips, Kenwood ja JVC on kaikissa
      Volume 0..10 ja 0 on hiljainen ja 10 on kaikkein kovimmalla.

      • vastaaja.

        elikä kysyjälle vastaukseksi ongelmaan. vaihda vahvistin jos vaivaa.


      • tämä oli
        vastaaja. kirjoitti:

        elikä kysyjälle vastaukseksi ongelmaan. vaihda vahvistin jos vaivaa.

        Juu kiitos tämä oli hyvä neuvo. En viitsi moisen vuoksi vaihtaa hyvää laitetta. Mutta kaupassa olen katellut vahvareita ja niissä tuntuu olevan sama juttu. Mietin vaan onko tolle joku erityinen syy. Puhun nyt siis vahvareista enkä mistään philipseistä kenwoodeista tai jvceestä......


    • jormas.

      Se vaan kertoo sen mitä se todellisuudessa tekeekin, eli vaimentaa signaalia ja ne numerot ovat siis todennäköisesti desibeliarvoja. Niin se pitäis olla kaikissa vahvistimissa.

      Mikä tossa voi häiritä, mä en ainakaan koskaan edes kato missä asennossa volume on kun korva kertoo millon on sopiva. Eihän sille kai voi muuta tehdä kun veteletvaikka "kaunista" maalarinteppiä päälle ja tussilla sutaset mieleises numerot.

      • vahvareissa....

        No noin se tuntuu tosiaan olevan nykyään mutta mielestäni epäloogista peruskäyttäjän kannalta kun numerointi juoksee alaspäin. Ja tosiaan sitä logiikkaa moiseen järjestelyyn kyselin....
        Ei asia silti kovin paljon häiritse vaikka vituttaa. Ääni tason seurantaan en numeroita sen enempää seuraa koska äänilähteiden eri tallennusvoimakkuudet kuitenkin antaa ihan eri voimakkuuksia samoilla numeroillakin ja päivästä riippuen miellyttävä kuunteluvoimakkuus vaihtelee.
        Tuota teippi/tussi temppua ei oikein voi suorittaa kun näytössä on paljon muutakin informaatiota mikä jäisi peiton alle....


      • toivotonrikas
        vahvareissa.... kirjoitti:

        No noin se tuntuu tosiaan olevan nykyään mutta mielestäni epäloogista peruskäyttäjän kannalta kun numerointi juoksee alaspäin. Ja tosiaan sitä logiikkaa moiseen järjestelyyn kyselin....
        Ei asia silti kovin paljon häiritse vaikka vituttaa. Ääni tason seurantaan en numeroita sen enempää seuraa koska äänilähteiden eri tallennusvoimakkuudet kuitenkin antaa ihan eri voimakkuuksia samoilla numeroillakin ja päivästä riippuen miellyttävä kuunteluvoimakkuus vaihtelee.
        Tuota teippi/tussi temppua ei oikein voi suorittaa kun näytössä on paljon muutakin informaatiota mikä jäisi peiton alle....

        Jos vahvarissa ei muu juttu veetätä, kannattaa ottaa rauhallisesti. Varmaan ikinä ei löydä sellaista laitetta jossa kaikki asiat miellyttää. Mitä kalliimpi laite sen kankeempi käytettävyys,mitä halvempi laite on niin usein ulkonäkö ja käytettävyys on huippua,mutta äänenlaatu syvältä. Nämä vain omasta kokemuksesta tullut huomattua.


      • vahvareissa...
        toivotonrikas kirjoitti:

        Jos vahvarissa ei muu juttu veetätä, kannattaa ottaa rauhallisesti. Varmaan ikinä ei löydä sellaista laitetta jossa kaikki asiat miellyttää. Mitä kalliimpi laite sen kankeempi käytettävyys,mitä halvempi laite on niin usein ulkonäkö ja käytettävyys on huippua,mutta äänenlaatu syvältä. Nämä vain omasta kokemuksesta tullut huomattua.

        No just ne pikkujutu aina vituttaa kun on niin pieniä ettei niiden vuoksi viitsi tehdä mitään radikaalia kuten vaihtaa vahvaria tai eukkoa mutta sitten pitää joka päivä kestää vuodesta toiseen sitä pikkukiusaa/napinaa.....

        Hyvä vehje ja hyvä äänenlaatu muuten vaikka tosiaan käyttö on hiukan työlästä liian moninen toimintoineen. Tuon äänenvoimakkuuden logiikalle en kuitenkaan manuaalista ole löytänyt kääntöä....


      • toivotonrikas
        vahvareissa... kirjoitti:

        No just ne pikkujutu aina vituttaa kun on niin pieniä ettei niiden vuoksi viitsi tehdä mitään radikaalia kuten vaihtaa vahvaria tai eukkoa mutta sitten pitää joka päivä kestää vuodesta toiseen sitä pikkukiusaa/napinaa.....

        Hyvä vehje ja hyvä äänenlaatu muuten vaikka tosiaan käyttö on hiukan työlästä liian moninen toimintoineen. Tuon äänenvoimakkuuden logiikalle en kuitenkaan manuaalista ole löytänyt kääntöä....

        Elämä on. Itselläni esimerkiksi 2500 egen cd soitin jossa ei ole edes kappaleen numeronäyttöä kuin kappaleen alussa muutaman sekunnin ajan,sen jälkeen alkaa näyttää jäljellä olevaa aikaa. Saattaa olla että gigantin 39 euron dvd.eessä on kaikki mahdolliset näytöt. Mutta kun vaakakupissa minulla painaa tuo äänenlaatu, mikä soittimessani on huippua ei toi näytön puute harmita.


      • jormas.
        vahvareissa.... kirjoitti:

        No noin se tuntuu tosiaan olevan nykyään mutta mielestäni epäloogista peruskäyttäjän kannalta kun numerointi juoksee alaspäin. Ja tosiaan sitä logiikkaa moiseen järjestelyyn kyselin....
        Ei asia silti kovin paljon häiritse vaikka vituttaa. Ääni tason seurantaan en numeroita sen enempää seuraa koska äänilähteiden eri tallennusvoimakkuudet kuitenkin antaa ihan eri voimakkuuksia samoilla numeroillakin ja päivästä riippuen miellyttävä kuunteluvoimakkuus vaihtelee.
        Tuota teippi/tussi temppua ei oikein voi suorittaa kun näytössä on paljon muutakin informaatiota mikä jäisi peiton alle....

        Lähes kaikissa ammattilaitteissa on asia juuri noin, esimerkiksi miksereissä on se nollataso ja siitä alaspäin juuri kerrotaan montako desibeliä on vaimennettu. se että kotivahvistimessa on sama niin se kait on ainakin kertovinaan jotain laadusta. Oikeasti niillä numeroilla ei tee yhtään mitään kun korva on ainoa oikea "numero".


      • vahvareissa...
        toivotonrikas kirjoitti:

        Elämä on. Itselläni esimerkiksi 2500 egen cd soitin jossa ei ole edes kappaleen numeronäyttöä kuin kappaleen alussa muutaman sekunnin ajan,sen jälkeen alkaa näyttää jäljellä olevaa aikaa. Saattaa olla että gigantin 39 euron dvd.eessä on kaikki mahdolliset näytöt. Mutta kun vaakakupissa minulla painaa tuo äänenlaatu, mikä soittimessani on huippua ei toi näytön puute harmita.

        Älä nyt vaan ala väittämään että oikeasti huomaat 2500e ja 100e soittimessa eroja.....
        Nämä on juuri näitä kultakorva-juttuja kun kaiutinpiuhojen värikin vaikuttaa äänenlaatuun..:-)


      • vahvareissa....
        jormas. kirjoitti:

        Lähes kaikissa ammattilaitteissa on asia juuri noin, esimerkiksi miksereissä on se nollataso ja siitä alaspäin juuri kerrotaan montako desibeliä on vaimennettu. se että kotivahvistimessa on sama niin se kait on ainakin kertovinaan jotain laadusta. Oikeasti niillä numeroilla ei tee yhtään mitään kun korva on ainoa oikea "numero".

        Mutta kun en ole. Perseestä tommonen logiikka suoraan sanoen. :-))) Eihän niillä numeroilla mitään virkaa olekaan kun tosiaan äänilähteissä on eri voimakkuuksia eri levyillä ja ei jaksa mitään komparaattoria hankkia. mutta vituttaa tommonen logiikka siltikin.....


      • hessuhoponen
        vahvareissa.... kirjoitti:

        Mutta kun en ole. Perseestä tommonen logiikka suoraan sanoen. :-))) Eihän niillä numeroilla mitään virkaa olekaan kun tosiaan äänilähteissä on eri voimakkuuksia eri levyillä ja ei jaksa mitään komparaattoria hankkia. mutta vituttaa tommonen logiikka siltikin.....

        Jos tollasesta tekee ongelman.


      • toivotonrikas
        vahvareissa... kirjoitti:

        Älä nyt vaan ala väittämään että oikeasti huomaat 2500e ja 100e soittimessa eroja.....
        Nämä on juuri näitä kultakorva-juttuja kun kaiutinpiuhojen värikin vaikuttaa äänenlaatuun..:-)

        Yllättävää kyllä erotan ensinnäkin varmaan saman kuin sinä että 100 euroa on vähempi rahaa kuin 2500 euroa.Pystyn myös erottamaan senkin että soiko se 100 euron soitin paremmin kuin 2500 euron soitin ,tässä tarkoitan paremmuudella sitä mikä minun korvaa miellyttää enemmän.Jos ne taas soivat samanlailla kummatkin, eli korvani aistivat äänet samanlaisiksi, elikkä ei ole tuota EROA huomaan tämänkin asian. Selvennän vielä että jos ero on KORVINKUULTAVA minä huomaan sen.Ihan samanlailla huomaan eriväristen kaapelien äänelliset erot jos niissä se KORVINKUULTAVA ero on olemmassa. Kuulovammainen tai umpikuuro ei näitä EROJA pysty havaitsemaan.Sokea taas ei pysty erottamaan kaapeleiden väri eroja,mutta äänelliset erot pystyy. Olen vertaillut tässä harrastuksen tiimoilla useita laitteita ja kaapeleita, ja olen huomannut niiden välillä KORVINKUULTAVIA eroja. Huomasitko ISOLLA kirjotetut sanat tekstistä,jos et ,älä jatka keskustelua. Hyvä aihe jatketaan keskustelua:)


      • vahvareissa...
        hessuhoponen kirjoitti:

        Jos tollasesta tekee ongelman.

        Jollain sitä ei ole huumorintajua.....


      • vahvareissa...
        toivotonrikas kirjoitti:

        Yllättävää kyllä erotan ensinnäkin varmaan saman kuin sinä että 100 euroa on vähempi rahaa kuin 2500 euroa.Pystyn myös erottamaan senkin että soiko se 100 euron soitin paremmin kuin 2500 euron soitin ,tässä tarkoitan paremmuudella sitä mikä minun korvaa miellyttää enemmän.Jos ne taas soivat samanlailla kummatkin, eli korvani aistivat äänet samanlaisiksi, elikkä ei ole tuota EROA huomaan tämänkin asian. Selvennän vielä että jos ero on KORVINKUULTAVA minä huomaan sen.Ihan samanlailla huomaan eriväristen kaapelien äänelliset erot jos niissä se KORVINKUULTAVA ero on olemmassa. Kuulovammainen tai umpikuuro ei näitä EROJA pysty havaitsemaan.Sokea taas ei pysty erottamaan kaapeleiden väri eroja,mutta äänelliset erot pystyy. Olen vertaillut tässä harrastuksen tiimoilla useita laitteita ja kaapeleita, ja olen huomannut niiden välillä KORVINKUULTAVIA eroja. Huomasitko ISOLLA kirjotetut sanat tekstistä,jos et ,älä jatka keskustelua. Hyvä aihe jatketaan keskustelua:)

        Ok. Olen samaa mieltä. Jos olen ostanut 2500e cd-soittimen niin takuulla kuulen siinä KORVINKUULTAVIA eroja ,kyllähän sen nyt jo mielenterveyskin vaatii että on saanut sijoitetulle ylimääräiselle parille donalle edes jotakin vastinetta.... :-)))


      • toivotonrikas
        vahvareissa... kirjoitti:

        Ok. Olen samaa mieltä. Jos olen ostanut 2500e cd-soittimen niin takuulla kuulen siinä KORVINKUULTAVIA eroja ,kyllähän sen nyt jo mielenterveyskin vaatii että on saanut sijoitetulle ylimääräiselle parille donalle edes jotakin vastinetta.... :-)))

        Eikö ole hienoa kun kuuloaisti toimii,muijankin äänensävyssä huomaan hyvinkin usein KORVINKUULTAVIA eroja. Ja jos vaihtaisi muijaa eriväriseen, niin kyllä se äänikin varmaan muuttuisi KORVINKUULTAVASTI:)OK jatketaan laitteiden vertailua, verrataan muijia jossain muualla:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe