sairaudet

pninnnn

olisi kiva jos kirjoittaisitte tänne kanien sairauksista ja niiden hoidosta. Mm. Tauti, oireet, hoito.. Olisi kiva tietää sairauksista enemmän.. Eli jos tiedät jonkin sairauden ja sen oireet ja hoidon niin kirjoita se tähän keskusteluun :) Laita otsikoksi mieluiten sairauden nimi :D

7

1200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaninuelii

mut on nuha, jossa oireina on vuotavat silmät ja/tai nenä, sitten on ripuli, ummetus...sit eon joku myksomatoosi ja se on vissiin ihan tappava tauti johon ei ole parannuskeinoa..muistaakseni, mutta tätä ei vielä ole Suomessa ja oireet on että kani muuttuu masentuneen oloiseksi, korvat alkaa riippua ja silmät turpoavat ja ne alkaa märkiä ja tähän tautiin kani kuolee parissa päivässä. se leviää villikanien kautta. taudin voi estää ainoastaan rokotteella..sitten oli toinen sairaus RVHD, oireet on vähäisiä ja kani voi kuolla yllättäen. Joskus tämän voi huomata kun kanin nenästä tulee verta. siihenkään ei ole parannuskeinoa ja senkin voi estää rokotteella..sitten on savipuoli ja sen oireet on karvan irtoaminen pyöreänä laikkuna. ja sitten on loistaudit, kuten korvapunkki, muodostaa korvaan ruskeaa tahmaa, kapi, jossa eläimeltä lähtee karva. ja sitten ei tule muuta mieleen:) toivottavasti auttoi ainakin hiukan:)

• Pikkupupu96<3

Mun kani kuoli tänään aamulla ja en todellakaan tiedä mistä se johtui!?Toissailtana pesin sen ja kuivasin hyvin!Illalla se oli tosi virkee ja aamulla kun menin kouluun niin se nukkui!Eilen kun tulin koulusta kaverini kanssa niin se nukkui vieläkin lähes samassa paikassa mutta kuitenkin oli vielä elossa!Hengitys oli aika normaalia hitaampaa ja tukkoista.Ajattelin että oireisiin vedottuna sillä on vaan nuha..Puhdistin häkkiä ja kani ei jaksanut tulla edes häkistään pois?vaan makasi todella kipeän näköisenä paikallaan vaikeasti hengittäen?Otin sen syliin ja rupesin silittämään ja sen ruumis oli aika kova???se ei enää syönyt eikä juonut saati ei tehnyt minkäänlaista ulostetta!?ja nyt aamulla se oli kuollut?en löydä mitään sairautta mihin se ois voinu kuolla!?!?!voitteko auttaa?:o muuten jää vaivaamaan että teinkö jotain väärin?:'(

• Sedä

Kuinka pitkään se oli syömättä ja papanoimatta? Voisi viitata suolitukokseen, mutta toisaalta sillä saattoi myös puhjeta jokin raju infektio joka kävi hengitysteihin.

• MaNu-LöWe ♥

Korvakapi :

Jos kanisi "hankaa" kokoajan korviaan niin kannattaa tarkistaa kanin korvat. Jos korvissa on ruskeata töhnää niin kanilla voi olla korvakapi.
      Tälläiselle tilanteelle ei kannata ruveta tekemään itse mitään. Kannattaa käyttää eläinlääkärissä.
      Itse en tiedä tähän "parantumiskeinoa", en ole eläinlääkäri.

HUOM! Jos kanisi raapii korvia, niin se on normaalia!

• kanifani<3

Tää on kyl tosi vanha keskustelu mut jos joku pystyis mua auttaa? Huomasin eilen et mun kanilt lähti tavallist enemmän karvaa joten tänää menin sit ulos harjaa sen turkkii. siint vaa lähti sen mihi sen vasen takatassu loppu, eli siint selän sivust, karvaa mielettömäst. no harjailin sit siin ja karvan alt alko tulla sellast iha lyhyttä karvaa ja yhes kohas pelkkää ihoo. s ne karvat alko lähtä sit myös sen seläst. ja ne lyhyet karvatki lähtis jos nii vetäis sillee helläst, mut en viiti ottaa niit pois et ne suojais sit. Ei siint niiku muualt sit karvaa lähe. sit siin olis ehkä vähä sellast hilsettä tai jotaa sen tapast. ollaa maijä mökil joten nyt en voi viiä lääkärii, joten jos tiätäisitte jotaa tautii joka sopis toho? oon yrittän netist ettii ja katoin et vois olla joku sieni? ja tos ylempään joku oli kirjottan jostaa savipuolest? mut en löytän googlest mitää muuta ku vaa tän keskustelun ku kirjotin siihe savipuoli..

• 2 kanin emäntä
    • pophopo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5960
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5545
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5237
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3235
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2090
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1811
    Aihe