Mokkulat vanhentuu

mokkuloi

Soittelin tuossa soneralle ja kysyin että saisko millon mahdollisesti 3g verkkoo tuonne missä asun nykyään. Ja sanoin että olisi ihan kiva saaha se 3g että ei tarviis gprs yhteydellä ootella minuuti tolkulla sivun aukeemista. No Tähän asiakaspalvelija kahtoi koneeltaan että tekevät koko ajan uusii 3g tukiasemii ja nykyään tehdään 900Mhz verkkoo etenkin haja asutus alueelle. No omalle asuin alueelleni olis keväällä tulossa kseinen 900Mhz 3G verkko. Kyseistä entistä sopimustani jäljellä viel vajaa vuosi. No sanoin että hyvä jos saa nopeeman yhteyden kevällä. Niin tämä myyjä siihen sitten kahtoi että mulla onkin soneran mokkula joka ei tue sitä 900Mhz verkkoo mitä tekevät nykyään vain. Eikä laite ole vanha viel kun 1,5 vuotta korkeintaan. Eli mun pitäs ostaa uusi mokkula jotta pääsee jatkossa käyttäään 3G verkkoo kun ei esim tämä E220 mokkula pellaa siinä nykysessä 3G verkossa enään. No sonera ehotti että ongelmahan voidaan ratkasta kun tehdään uusi 2 vuoden sopimus niin sanoin että sitä ei ole eikä tule enään kun entisestä pääsee eroon kerta myymänne vehkeet vanhenee ja on käyttökelvottomii 2 vuoden sisällä ostosta.

Eli mun mielestä vähän vääryyttä eka aikoinaan oli mainostaa että nettiin missä ja milloin ja tais jopa myyjäkin sanoo että pellaa joka paikassa missä on vain 3g. No mikä ilo sit liene tehä uudempaa verkkoo missä ei vanhat mokkulat enään pelaakkaan.

7

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3G:tä odotellessa

      Mullakin on Soneran mokkula, ja kyllä tuo tuntuu pelaavan yllättävän hyvin. Asuin ensin Nummi-Pusulassa, jossa ei ollut Sonera 3 G verkkoa (eikä muutakaan 3 G:taä)kuin ei täälläkään Loimaan kupeessa(Elisan 3 G kylläkin). GPRS-yhteyksilä mennään. Videot ovat hitaampia aukeamaan, mutta muutoin suht mukavasti pelaa täälläkin. Mulla on Option Mod GI 0225, eipä ole tullut mieleenkään kysyä, toimiiko, pidän sitä itsestaan selvänä, ainaskin tähän saakka. Ehkä olisi syytä kysellä itsekin. Mulla kans sopimuskautta jäljellä n. 18 kk.

      • Mokkuloi

        Minäkin pidin tätä pelavuutta tähän asti itestään selvyytenä kunnes tuolta soneran teknisestä asiakaspelvusta sanovat miten asia on ja sitten tutkin ite netistä asiaa ja näin se vaan on että tuo e220 mokkkula ei pelaa 900Mhz verkoissa. Kaupungeissa kylläkin missä oon kuulemma yleensä aina 2100Mhz verkko.

        Että näin soneralla ja mun mielestä vähän epäoideuden mukaista mutta jokainen tulkitsee asian omalla tavallaan eikä siinä sen kummempaa.

        Mutta kannattaa ottaa uusien mokkula sopimusten ottajien kyseisestä asiasta selkoo jos meinaa ottaa kyseistä laitetta,. Tosin nyt varmaan myyvät taas ihan ajan tasasia laitteita mutta miten lie asianlaita taas sitten 1 - 2 vuoden päästä


      • ggfgfgfg
        Mokkuloi kirjoitti:

        Minäkin pidin tätä pelavuutta tähän asti itestään selvyytenä kunnes tuolta soneran teknisestä asiakaspelvusta sanovat miten asia on ja sitten tutkin ite netistä asiaa ja näin se vaan on että tuo e220 mokkkula ei pelaa 900Mhz verkoissa. Kaupungeissa kylläkin missä oon kuulemma yleensä aina 2100Mhz verkko.

        Että näin soneralla ja mun mielestä vähän epäoideuden mukaista mutta jokainen tulkitsee asian omalla tavallaan eikä siinä sen kummempaa.

        Mutta kannattaa ottaa uusien mokkula sopimusten ottajien kyseisestä asiasta selkoo jos meinaa ottaa kyseistä laitetta,. Tosin nyt varmaan myyvät taas ihan ajan tasasia laitteita mutta miten lie asianlaita taas sitten 1 - 2 vuoden päästä

        jos sulla on esim. nokian uudempia kännyköitä jotka tukee 900 verkkoa niin voithan käyttää kännykkkää modeemina niin ei tarvi välttämättä uutta mokkulaa hankkia..


      • pipåouipå
        ggfgfgfg kirjoitti:

        jos sulla on esim. nokian uudempia kännyköitä jotka tukee 900 verkkoa niin voithan käyttää kännykkkää modeemina niin ei tarvi välttämättä uutta mokkulaa hankkia..

        se kännykkä saadaan toimimaan modeemina tietokoneelle ihan käytännössä, mitä piuhoja ja asetuksia pitää laittaa päälle, vai tunnistaako kone, kun sen liittää usb:llä siihen, että uusi laite on kytketty ja mitä sitten tapahtuu?


      • yesshe
        pipåouipå kirjoitti:

        se kännykkä saadaan toimimaan modeemina tietokoneelle ihan käytännössä, mitä piuhoja ja asetuksia pitää laittaa päälle, vai tunnistaako kone, kun sen liittää usb:llä siihen, että uusi laite on kytketty ja mitä sitten tapahtuu?

        Nokia tarttee PC-suiten ja sitten jotain maagisia asetuksia mitkä pitää ilmeisesti jostain teknisestä tuesta kysyä.. Itelläki N900 luuri, mutta en sillä vielä ole tietokonetta nettiin saanut.
        Mitään mokkulanromuakaan en viitsi ostaa, kun datayhteys on käyttö SIM:illäni, niin sitten
        ei olisi puhelin käytössä.. Pitäs vaan jaksaa pistää viestiä soneralla, että mites homma toimii..


      • Letkupena#2
        ggfgfgfg kirjoitti:

        jos sulla on esim. nokian uudempia kännyköitä jotka tukee 900 verkkoa niin voithan käyttää kännykkkää modeemina niin ei tarvi välttämättä uutta mokkulaa hankkia..

        N95 toimii mulla paikoissa missä Huawei(E1552) ja Option(GIO225) ei pelaa. Ilmeisesti parempi antenni tossa nokiassa. Niin ja näillä "mäkkylöillä" pingaus suomeen kestää n.230ms kun taas N95:llä menee 125ms.


    • matti1,lahesta

      Varmaan hyvä mokkula, mutta nokialaisittain jäykkä käyttää ja jo valmiiksi vanha. On nokian ensimmäinen mokkula, eikä pärjää alkuunkaan huaweille. Nokian mokkula sopii vain yli 10 vuotta vanhoihin tietokoneisiin, se ei tue kuin 32 biitisiä koneita ei käy uudempiin 64-bittisiin suurempiväyläisiin. Asennuksessa tarvitsee kaikenlaisia kikkoja, jos sinulla ei ole kaikkia konetta hidastavia Windowsin päivityksiä. Linuksiin asennuksessakin täytyy konetta asetella. Siis toimii vain vanhoissa 32-biittisissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe